گوگل می گوید :
گزارش تجربه تبلیغات برای این طراحی شده است تا :
تجربه های تبلیغاتی که استاندارد های تبلیغات بهتر را نقض می کند ، شناسایی شود .
مجموعه ای از تجربه های تبلیغاتی در سئو که یک صنعت دارد و باعث اذیت کاربران می شود نیز شناخته می شود .
اگر سایت سئو شده ی شما تخلفاتی دارد گزارش تجربه تبلیغاتی ممکن است مشکلات را برای حل شدن پیدا کند .
مردمی که استاندارد های تبلیغاتی بهتری در سئو دارند روی تبلیغات آزار دهنده زیر تمرکز می کنند :
گوگل در ویدئویی در سال 2017 گفت :
زمانی که شما تمامی مشکلات مربوط به سئو را برطرف کردید می توانید سایتتان را برای یک بازرسی واقعی ثبت نمایید .
ما به نمونه صفحات جدید نگاه می کنیم و احتمالا تجربه هایی را که قبلا نمی دانستیم به دست می آوریم .
وقتی که نتایج را به دست آوردیم از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهیم داد .
گوگل راه حل هایی برای استفاده از پاپ آپ ها ارائه داده است اگر واقعا به آن ها در سئو علاقه مند هستید :
به جای تبلیغات پاپ آپ تبلیغات تمام صفحه ای خطی را امتحان کنید .
این نوع تبلیغ به همان اندازه که صفحات پاپ آپ نیاز دارد جا می گیرد بدون این که قسمتی از محتوای سئو را پنهان کند .
حل مشکل بستگی به مشکلی دارد که شما دارید .
برای مثال اگر مشکل پاپ آپ است شما باید تمامی پاپ آپ های موجود در سایت سئو شده را حذف کنید .
اما اگر مشکل مربوط به چگالی تبلیغات موجود در سایت سئو شده است شما باید تعداد تبلیغات را کم تر کنید .
خیلی از جنبه ها در طراحی سایت وجود دارد که شاید شما به آن زیاد اهمیت نمی دهید .
شما با توجه به جنبه هایی که شاید اهمیت چندانی نداشته باشد ، از آن ها دور می شوید .
این نوع جنبه ها فقط به خاظر علاقه شما است که به آن ها توجه می کنید .
با این حال ، احتمالا شما عضو مخاطبینی نیستید که طراحی سایت شما قصد دارد آن ها را جذب کند .
وقتی که دارید طراحی سایت را نگاه می کنید ، سعی کنید خود را جای مشتری قرار دهید .
البته تا جایی که ممکن است این کار را انجام دهید .
نگاه به طراحی سایت از چشم دیگران به شما کمک می کند بازخورد تجاری سازنده ای ارائه دهید .
وقتی صحبت این می شود که می خواهید هر قسمت از طراحی سایت چگونه به نظر برسد بهترین راه برای این که به خودمان بگوییم این است که نشان دهیم .
یکی از مفید ترین عناصری که از سمت مشتری ها دریافت می کنیم مثال های رقابتی است .
همچنین عکس های لحظه ای از جنبه های طراحی از سایت های مشابه که آن را دوست دارند نیز مفید است .
به طور مشابه ، ما مثال ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا نظر شما را بدانیم .
و به ما کمک کنید که پایه طراحی سایت را بسازیم .
در مورد بازخورد خود کاملا رو راست باشید و صادقانه صحبت کنید .
از ایجاد تخلف نترسید .
همیشه اولویت ما در طراحی سایت این بوده است که محصولی تخویل دهیم که به انتظارات شما نزدیک باشد .
اگر این گونه نباشد ، این مهم است که به ما اجازه دهید بدانیم :
طراحی سایت ها را طوری اصلاح کنیم که مطابق میل شما باشد .
پیشتاز بودن به صورت صد درصد در ابتدای کار به شما کمک می کند که در این راه طولانی از چیز های غیر ضروری کم کنید .
در قسمت بعدی در مورد دو موضوع دیگر در طراحی سایت صحبت خواهیم کرد .
تجربه کاربری یک قسمت بزرگ از موفقیت سئو یا بهینه سازی موتور های جست و جو در سال 2019 است .
همچنین این مورد به عنوان یکی از عوامل مهم در الگوریتم پاندای گوگل شناخته می شود .
وقتی که در مورد طراحی سایت در سال 2019 فکر می کنید ، شما باید در نظر بگیرید که هر عنصر مشخص در کجای صفحه قرار می گیرد .
مخصوصا قسمت تبلیغات را ویژه در نظر بگیرید .
گوگل به شما می گوید که آیا تبلیغات سایت سئو شده ی شما باعث آزار کاربران می شود !
این موضوع می تواند تاثیر به سزایی در ترافیک سئو ی سایت شما داشته باشد .
تبلیغات آزار دهنده در صفحات سایت سئو شده ی شما یک مشکل بزرگ برای کاربران و احتمالا گوگل بوده است .
حتی اگر هم باعث درآمد زایی شما باشند ، نمی توان مشکل آن ها را در سئو نادیده گرفت .
به طور مشخص تجربه های اذیت کننده در سایت های سئو شده ممکن است باعث شود مردم به بلاک کننده تبلیغات روی آورند .
وقتی که تبلیغات بلاک می شود ، منتشر کنندگان این سایت ها نمی توانند پولی به دست آورند .
گوگل در ویدئویی در سال 2017 بیان کرد :
یک نظر سنجی در مورد صد ها تجربه ی پیوسته از تبلیغات برای تبلیغات بهتر نشان داده است که :
مردم از همه تبلیغات متنفر نیستند .
آن هایی را دوست ندارند که آزار دهنده است .
حذف این نوع تبلیغات از سایت سئو شده شما می تواند تفاوت بزرگی را رقم بزند .
این گزارش یکی از بخش های موجود در کنسول جست و جوی سئو ی گوگل است .
متن گزارش را برای شما آورده ایم :
با پیدا کردن تبلیغات آزار دهنده و جایگزین کردن آن ها با تبلیغات مورد پسند کاربران ، کار خود را آسان تر کنید .
مسلما مهم ترین پیشنهادی که ما می توانیم به شما بدهیم خاص بودن در طراحی سایت است .
استفاده از توضیحات مبهم مثل " می توانید آن را لبه دار تر کنید " یا " به اندازه کافی صاف نیست " :
اکثر اوقات باعث برداشت های اشتباه از طراحی سایت می شود .
در حقیقت ، بازخورد مشتری از طراحی سایت حتی در قطعات هنری خنده دار نیز مورد استفاده قرار گرفته است .
این پوستر ها که توسط Mark Shanley و Paddy Tracey طراحی شده است :
یک مجموعه طنز از نقل قول ها را معرفی می کند که توسط خودشان جمع آوری شده است .
همین طور همکاران آن ها در این صنعت نیز در این کار شریک بوده اند .
این مجموعه به " بد ترین بازخورد های مورد علاقه آن ها از زبان مشتری " معروف است .
اکثر اوقات هر مشکلی که در طراحی سایت داشته باشید به راحتی حل می شود .
اما زمانی که می گیرد تا به درستی احساسات و سوال هایتان را بیان کنید می تواند در زمان شما صرفه جویی کند .
هر چه استدلال و زمینه بیشتری در طراحی سایت داشته باشید ، چیز های بیشتری می توانید ارائه کنید .
سازنده ظاهر شوید و از عبارات مرده و جمله های منفی مثل " من دوستش ندارم " دوری کنید .
و این را در نظر بگیرید که چه چیزی از طراحی سایت را دقیقا دوست ندارید ؟
سپس جزئیات بیشتری در مورد جایی که دوست دارید متفاوت باشد ارائه دهید .
همین طور بگویید که دوست دارید به چه شکلی تغییر کند .
آیا متن طراحی سایت بسیار ریز است ؟
آیا عکس های استفاده شده به سمت نسل جوان تر هدف گرفته شده است ؟
نظرات واضح و مختصر ارائه دهید .
زیرا به طراح شما اطمینان می بخشد که او سازنده است .
وقتی که دارید طراحی سایت های خود را ارزیابی می کنید ، مخاطبان همیشه باید در ذهن شما اولویت داشته باشند .
شاید جنبه هایی از طراحی سایت وجود داشته باشد که شما زیاد به آن اهمیت نمی دهید .
در قسمت بعدی بیشتر در مورد این موضوع در طراحی سایت صحبت خواهیم کرد .
در آزمایش ما درباره استفاده از پنجره های پاپ آپ به نظر می رسد واقعا این سوال که :
چگونه بسیاری از مردم یک پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ، جا انداخته شده است .
با این که گوگل به بینابینی علاقه نشان داده است ( به ویژه در نسخه های گوشی سایت )
ما خیلی نگران هستیم که از یک صفحه پاپ استفاده کنیم .
که این صفحه ، هدف اصلی سئو و بازدید از صفحه زیرین را از مبهم می سازد .
اگر گوگل متوجه شود که کاربران از سایت سئو شده نارضایتی دارند این موضوع می تواند نتیجه بدی در رتبه یندی سئو ی سایت شما داشته باشد .
گوگل در سال 2015 گفت :
بینابینی هایی که مقدار قابل توجهی از محتوا را پنهان کند ،یک تجربه جست و جوی سئو ی بد را ارائه می دهد .
ما در این لحظه ، از یک صفحه پاپ آپ که قابلیت خروج دارد استفاده می کنیم .
امیدواریم تا زمانی که کاربر این دستگاه را می بیند ، ابتدا با محتوای سئو جذب شود که برای آن وارد شده است .
من می توانم این راه را برای افزایش مشترکان سایت شما در سئو پیشنهاد کنم .
اگر نرخ تبدیل کم تری ارائه ندهد :
این روش نرخ تبدیل یکسانی در برابر پنجره های عادی پاپ آپ به شما می دهد که در سئو اهمیت دارد .
ما به عنوان یک سئو کار فکر می کنیم :
خیلی معقول است که از تکنیک های تبدیل بازدیدکننده به مشتری استفاده کنیم .
البته این تکنیک ها نباید تاثیر نا مناسبی در رتبه بندی سئو ی سایت شما در گوگل داشته باشد .
به نرخ تبدیل اجازه ندهید که سر راه هدف اصلی قرار بگیرد که بازدیدکننده گوگل به خاطر آن در قسمت مشخضی از سایت قرار دارد .
ریسک نکنید که گوگل نارضایتی های مشابه در سایت شما که سئو شده پیدا کند .
اکر سایت شما به این شکل باشد قطعا در رتبه بندی سئو ی گوگل بهتر نخواهد شد و رتبه مناسبی از لحاظ کیفیت دریافت نخواهد کرد .