گوگل می گوید :
واسط ها در سئو ، سایت ها یا صفحاتی است که برای رتبه گیری بالا در نتایج سئو ساخته شده است .
آن ها برای کاربران نامناسب هستند .
زیرا کاربران را به صفحات چندگانه مشابه در نتایج سئو هدایت می کند .
که در نهایت هر کدام از این صفحات ، کاربر را به یک مقصد یکسان می رساند .
همچنین آن ها می توانند کاربران را به صفحات واسط دیگری هدایت کنند که به اندازه مقصد ، مفید نیست .
در این جا مثال هایی از صفحات واسط در سئو برای شما آورده ایم :
- داشتن نام دامنه ها یا صفحات چندگانه برای هدف قرار دادن یک منطقه یا شهر مشخص که کاربر را به یک صفحه می رساند .
- صفحاتی که تولید شده اند تا بازدیدکنندگان را به صفحات واقعا قابل استفاده یا قسمت مربوطه برساند .
- صفحات مشابهی که اساسا به نتیجه جست و جوی سئو نزدیک تر از یک سلسله مراتب باشد .
به این نکته تاکید می کنیم که :
واسط ها در سئو ، سایت ها یا صفحاتی است که برای رتبه گیری بالا در نتایج سئو ساخته شده است .
در ذهن داشته باشید :
این فقط مربوط به صفحاتی نیست که محلی باشند .
فقط آن ها نیستند که به عنوان واسط در نظر گرفته می شوند .
John Mueller در سال 2018 بیان کرد :
برای گوگل ، این که شما اساسا یک سایت واسط با صفحات کم ارزش بسازید که یک عبارت مشخص را هدف قرار دهد ، به طور کلی تمام شده است .
اگر سایت شما با صفحات کم ارزش واسط توسط تکنیک های قدیمی سئو ساخته شده است ، گوگل تمامی صفحات آن را ایندکس نمی کند .
این کار در سال 2019 بیشتر از قبل برای سئو ، اسپم شناخته می شود .
اگر این کار را انجام دهید کیفیت سایت شما روز به روز پایین تر خواهد آمد .
اگر شما دارید کلمات کلیدی برای سئو می سازید که شامل محل ها می شود و مربوط به یک کسب و کار است :
ریسک بزرگی خواهد بود که این صفحات در سال 2019 به عنوان واسط شناخته شود یا خیر !
اگر می دانید که شما صفحات واسط بسیار کم کیفیتی دارید :
یا باید آن ها را پاک کنید یا در مورد استراتژی سئو ی خود تجدید نظر کنید .
این کار ها باعث رتبه گیری بالا در سئو ی گوگل می شود .
صفحاتی که مربوط به محل های جغرافیایی می شود برای بعضی از سایت ها مناسب است و برای بقیه این گونه نیست !
هر زمانی که بخواهید طراحی سایت را تقویت کنید :
خیلی مهم است در مورد فاکتور های مختلف خود فکر کنید .
شما می توانید کار های زیادی انجام دهید .
چیزی که مهم است این است که در آخر کار بدانید بازدیدکنندگان چه می خواهند ؟
پیشنهاداتی که در زیر به شما در مورد طراحی سایت ارائه می شود ، دقیقا به شما کمک می کند کاری که می خواهید را انجام بدهید .
برای تازه کاران در طراحی سایت ، شما باید مطمئن باشید که سایت شامل نیاز های بازدیدکنندگان باشد .
یک برنامه مستحکم که در مورد آن خوب فکر کرده باشید ، مورد نیاز است .
شما می خواهید برنامه و مصاحبه مشتریان را در کنار یکدیگر داشته باشید .
برای مثال ، Pickerings Auto ، با مشتریان فروشگاه صحبت کرد تا متوجه شود نیاز های یک طراحی سایت چیست .
پس از آن سریع این نیاز ها را پیاده سازی کرد .
تغییرات مورد نیاز در طراحی سایت انجام شد و نتایج به برنامه ای که در نظر داشتند ، کمک شایانی کرد .
این واقعا یک اشتباه رایج است .
در تلاش برای ارائه اطلاعات تا جایی که ممکن است ، اما ما همچنان طراحی سایت های زیادی را می بینیم که عناصر غیر ضروری زیادی را اضافه می کند .
قسمت های زیادی از کلیت یک طراحی سایت هیچ پیغام یا ارزش واقعی ندارد .
بعضی مثال ها ، شامل مقاله های بلند غیر ضروری ، انیمیشن های پیچیده و عکس های زیادی است .
تمامی این ها برای تجربه کاربری در طراحی سایت نامناسب است .
پشت آن ها هیچ هدف مشخصی وجود ندارد .
امروزه ، بازدیدکنندگان طراحی سایت توجه کم تری دارند .
یک فرد اکثر اوقات هشت ثانیه از وقت خود را در در یک سایت مصرف می کند .
پس از آن ، این سایت را ترک خواهد کرد .
ماندن کاربران در سایت فقط وقتی رخ می دهد که طراحی سایت جذاب باشد .
اضافه کردن قسمت های غیر ضرروری توجه کاربر را کاهش می دهد .
در قسمت قبلی صحبت های Barry Schwartz را در این زمینه از سئو برای شما آوردیم .
این جمله از ایشان را پر رنگ تر از بقیه در نظر داشته باشید :
من فکر می کنم اگر شما روی یک هدف برای یک صفحه از سئو تمرکز کنید بیشتر از آن است که :
من می خواهم برای این کلمات کلیدی مختلف رتبه سئو یگیرم .
این به آن دلیل است که گاهی اوقات اکثرا در حقیقت یک جایگزین به صفحات واسط برای صفحات محلی سئو است .
این صفحات اساسا همان چیزی که وبمستران نیاز دارند را برای آن ها به دست می آورد .
به طور طبیعی ، صاحبان کسب و کار می خواهند با سایتشان برای کلمات کلیدی زیادی ، رتبه سئو بگیرند .
چالشی که برای وبمستران و سئو کاران وجود دارد این است که :
گوگل نمی خواهد صاحبان کسب و کار برای کلمات کلیدی بسیاری با استفاده از محتوای خودکار تولید شده رتبه بگیرند .
مخصوصا وقتی آن ، صفحات زیادی در یک سایت با استفاده از لیستی از کلمات کلیدی ، صفحه به صفحه تولید کند .
نتیجه آخر این که ، وبمستران صفحات واسط سئو را درست می کنند بدون این که به درستی بدانند :
چه چیزی به گوگل عرضه می کنند !
و حتی نمی دانند که گوگل تمامی این صفحاتی که تولید محتوای خودکار شده است را ایندکس نمی کند .
ویکی پدیا در مورد صفحات واسط سئو می گوید :
صفحات واسط ، صفحات وبی هستند که برای ایندکسینگ اسپم ساخته شده است .
این برای اسپم کردن ایندکسینگ سئو در یک موتور جست و جو است .
آن ها نتایج سئو را در برخی عبارات مشخص به لیست اضافه می کنند .
هدف آن ها ارسال بازدیدکننده به صفحات مختلف سئو در سایت است .
همچنین :
ایندکسینگ اسپم که از دو کلمه ایندکس و اسپم تشکیل شده است :
به عمل اسپمینگ در موتور های جست و جو اشاره دارد .
این به نوعی ، یک نوع سئو ی اسپم حساب می شود .
همان طور که گفته شد اگر شما اطلاعات را در اسلایدر و سایر قسمت های طراحی سایت جمع نکنید
پس چگونه می توانید آن ها را به خوبی معرفی کنید ؟
یک راه حل بهتر
فقط هر چیز کوچکی را در یک صفحه طراحی سایت بسیار بلند قرار دهید .
مخصوصا چیز هایی که معمولا پنهان هستند .
به ما اعتماد کنید .
واقعا این روش ، کار می کند .
یک تحقیق جذاب توسط تخم مرغ دیوانه وجود دارد که این موضوع را اثبات می کند .
آن ها از طراحی سایت های کوتاه و خلاصه ، به سایت هایی می روند که 30 بار بیشتر از بقیه صفحه بلند داشته باشند .
یکی از اصلی ترین خصوصیات طراحی سایت ، راهنمایی مردم است .
شما می توانید با پر رنگ کردن فاکتور های مختلف به راحتی این کار را انجام دهید .
بنابراین سعی کنید تمرکز را روی قسمت هایی از طراحی سایت قرار دهید که می خواهید به آن ها توجه شود .
همان طور که گفته شد ، شما می توانید از نشانه های ظاهری بیشتری برای این کار استفاده کنید .
اولین کار این است که از این واقعیت خاص استفاده کنید که انسان ها گرایش دارند همان جهتی را ببینند که افراد در تبلیغاتشان می بینند .
این مورد درباره به اصطلاح انطباق تعصبات است .
این در واقع عادت مردم است که بقیه هم انجام می دهند .
معنی که می دهد این است که اگر مردم چیزی را قبول کنند ، بقیه هم تمایل دارند که عین آن را انجام دهند .
استفاده از لیست ها ، چه منظم و چه غیر منظم یک راه خوب است که اطلاعات خواندنی را در دسترس قرار دهید .
همان طور که گفتیم ، از قرار معلوم مردم در طراحی سایت علاقه زیادی به غیر قابل پیش بینی بودن دارند .
صاحبان سایت دوست دارند ار کاروسل استفاده کنند .
این معمولا عنصری است که اکثر کاربران منتظر آن هستند .
تحقیقات نشان می دهد این مورد کاملا در طراحی سایت بی ارزش است .
سایت Search Engine Land این شفاف سازی ها را از طرف گوگل به سئو کاران توصیه می کند :
گوگل می گوید اگر می خواهید بدانید صفحات شما برای سئو واسط هستند یا خیر ، این سوال ها را از خود بپرسید :
- آیا هدف سئو و جذب کاربران به سمت بخش های مفید و متناسب سایت شماست ؟
- یا آیا آن ها از تجربه کاربری سایت شما به درستی استفاده می کنند ؟
- آیا صفحات از قبل تعیین شده اند تا برای سئو در کلمات عمومی رتبه بگیرند یا صفحات شامل اطلاعات خاصی است ؟
- آیا صفحات شامل قسمت های مختلف مثل محصولات ، موقعیت های مکانی برای دریافت ترافیک بیشتر در سئو است ؟
- این صفحات صرفا برای دریافت ترافیک ساخته شده است و به دلیل نداشتن محتوای مفید باعث ترک کاربران می شود ؟
- این صفحات سئو مثل یک جزیره است ؟
- دسترسی به آن ها از سایر قسمت ها سخت یا غیر ممکن است ؟
Barry Schwartz از Seroundtable این موضوع را در سئو ادامه می دهد :
خوب ، یک صفحه ، واسط خواهد بود اگر شما مجموعه ای از آن صفحات داشته باشید که :
کلمات کلیدی را پر تکرار در آن استفاده کرده باشید .
من فکر می کنم اگر شما روی یک هدف برای یک صفحه از سئو تمرکز کنید بیشتر از آن است که :
من می خواهم برای این کلمات کلیدی مختلف رتبه سئو یگیرم .
این کار یاعث می شود صفحه شما به عنوان یک نتیجه سئو نمایش داده شود .
در حالی که اگر شما یک لیست از کلمات کلیدی سئو داشته باشید و بگویید می خواهم برای هر کرام صفحه جدا داشته باشم
و هر کدام از صفحات برای دو یا سه تا از این کلمات کلیدی باشد این به آن معنی است که :
شما دارید صفحاتی می سازید که شامل کلمات کلیدی جهت دار است
که ما اساسا به آن ها به چشم واسط نگاه می کنیم .