گرایش های طراحی مگامنو در وب سایت های مدرن

همه ی ما مگامنوها و منوهای ابشاری تمام صفحه را در اینترنت دیده ایم. انها در شبکه ی وب بسیار متداول و کارامد (به خصوص در سایت هایی با هزاران لینک) می باشند. اما طراحی یک مگامنوی قابل استفاده و مفید در طراحی سایت می تواند کار مشکلی باشد زیرا هیچ دستورالعمل دقیقی برای طراحی این گونه منوها وجود ندارد. بنابراین شما باید طراحی سایت های دیگر را مد نظر خود قرار داده و سعی کنید منویی را که مناسب پروژه ی شما می باشد، طراحی کنید.


بیایید باهم نگاهی به برخی از مگامنوهای باب روز بیاندازیم و ببینیم چگونه طراحان منوهای ابشاری مرسوم را به یک مرحله جلوتر پیش می برند.

دسته بندی های تو در تو

ساختارهای ستونی مناسب ترین استایل در طراحی سایت برای مگامنوها می باشند. این ساختارها به شما اجازه می دهند تا برای لینک های مختلف دسته بندی تعیین کنید و لینک های پیچیده تری بدون استفاده از چندین منوی flyout ایجاد کنید. یک مگامنوی ابشاری تمام صفحه را اشغال میکند بنابراین معمولا می توان حداقل 3 الی 4 ستون در یک منوی ابشاری جای داد.

سایت Wayfair

نگاهی به طراحی سایت Wayfair که از یک منوی ابشاری بسیار خاص استفاده می کند، بیاندازید. در این وب سایت یک لینک برای بخش مختلف وجود دارد که به وسیله ی ان شما می توانید بر اساس دسته بندی های مختلف و حتی دسته بندی های زیر مجموعه (برای مثال اتاق خواب ها > میزهای کنار تخت) جست و جو کنید. در کنار این لینک یک منوی ابشاری دیگر به نام ایده های اتاق وجود دارد که به شما اجازه می دهد بر اساس اتاق های مختلف جست و جو کنید.در این طراحی سایت ، این منو شامل عکس هایی در کنار لینک هایش می باشد که زمان جست و جو را بسیار کم تر کرده است. طولی نمی کشد تا متوجه شوید انها جست و جو و راهیابی کردن را به وسیله ی دسته بندی هایی که از یک روند پیروی می کنند، ساده تر کرده اند. همان طور که مشاهده می کنید منوی اصلی Wayfair تنها شامل 2 لینک اصلی برای استفاده می باشد.

سایت puma

فروشگاه الکترونیکی Puma نیز از لحاظ طراحی سایت ، ساختار ستونی مشابهی دارد. با این تفاوت که این وب سایت دسته بندی ها را بر اساس ایتم ها و طبقه بندی مردم از نظر سن و جنسیت تقسیم کرده است. سپس درون هر مگامنو ستون هایی برای انواع ایتم ها (برای مثال محصولات، لباس ها، ورزشی و غیره) وجود دارد. توجه کنید که هر ستون عنوان مخصوص به خود را دارد که انها از بقیه ی لینک ها جدا می کند. تمام اینها یک ساختار ستونی واقعی را می سازد زیرا شما می توانید ابتدا نگاه مختصری به عناوین ستون ها بیاندازید و سپس لینک های زیر مجموعه را جست و جو کنید.

سایت lucky brand

شما می توانید ساختار مشابهی را در وب سایت Lucky Brand با تغییر اندکی در طراحی سایت مشاهده کنید. برای نوشته های تمام ستون های این وب سایت از یک رنگ یکسان اما با تایپوگرافی متفاوت استفاده شده است. این طراحی جست و جوی سریع را کمی مشکل تر می کند، اما با این وجود هنوز کارامد می باشد. افکت های انیمیشن این وب سایت به خوبی طراحی شده اند بنابراین به انها نیز توجه کنید.

اگر شما در مورد طبقه بندی مگامنوها گیج شده اید، به شما پیشنهاد می کنم ابتدا لینک های خود را به صورت دسته بندی های پیچیده تری مرتب کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/71/

آپدیت الگولیتم فلوریدا 2 گوگل هیچ ارتباطی با آپدیت اصلی فلوریدا ندارد

اینجا دلیلی وجود داره که چرا بعضی از مردم این را آپدیت فلوریدا 2 صدا میزنند اما اجازه ندید که اسم شما را گیج کند.


زمان طولانی از پخش آپدیت الگوریتم اصلی گسترده گوگل در 12 مارس نگذشته بود،بعضی در صنعت شروع به صدا زدن آپدیت فلوریدا 2 کرده بودند.اما کاربری مقداری اغتشاش میان سئو ها ساخته بود کسی که نگران بود آیا پخش هفته ارتباطی با آپدیت فلوریدا در 20003 نوامبر دارد.ندارد.اینجا چیزی که شما برای دانستن نیاز دارید دارد.

چه کسی فلوریدا 2 را نامگذاری کرد؟

این اسم از Brett Tabke آمده،صاحب دادگاهWebmasterWorld و همایش PubCo.آن زمینه گفتگوی WebmasterWorld را آپدیت کرد و آن را فلویدا 2 نامید.در روزهای اولیه سئو Tabke و WebmasterWorld توسز بعضی از آپدیت های گوگل نامگذاری میشد،بنابراین ما خوشحالیم که دوباره ریشه ی آن اسم را میبینیم.

چرا فلوریدا 2 نامگذاری کردند؟

آپدیت اصلی فلویدا 2 در نوامبر 2003 آپدیت فلوریدا نامیده شد بخاطرBrett که همایشPubCon در فلوریدا را راه اندازه کرده بود.بنابراین آنها آپدیت را آپدیت فلوریدا نامگذاری کرده بودند.دوازدهم این مارس آپدیت در یک هفته ای بعد از کنفرانس دیگر PubCon در فلوریدا اتفاق افتاد.بنابراین Brett اسم این آپدیت سئو را به عنوان توافقی بر آپدیت اصلی فلوریدا طی دهه های قبل آپدیت فلوریدا 2 نامگذاری کرد و همچنان مورد تاکید قرار دادن PubCon.

این مهم است:فلوریدا 1 و 2 باهمدیگر فرق دارند.

چگونگی آپدیت کردن گوگل الگوریتم رتبه بندی جستجوی سئو در ماههای متفاوت قابل توجهی از 2003 برای چگونه انجام دادن آنها برای آپدیت های امروزه هست.آنها به طور کلی در کیفیت خاصی متفاوت هستند،به طور کلی در الگوریتم ها و عمل کردن به صورت متفاوت متفاوت هستند.هردوی آپدیت فلوریدا 2003 و و آپدیت اصلی 12 مارس دسته بندی بزرگی خواهند شد،اما واقعا از نظر مشخصاتی نباید مقایسه شود از اینکه چه اتفاقی در نوامبر 2003 افتاده بود تا چه اتفاقی در مارس 2019 افتاده بود.

آپدیت 3/12 چه بود؟

اون سوال خوبیه__ما میدونیم این یک آپدیت بزرگ بود.گوگل اغلب آپدیت های اصلی بزرگی را هر سال انجام میدهد و گوگل تائید کرد این یکی از آپدیت های اصلی عمدتا بزرگ بود.

ما مایلیم برای این آپدیت هایی که در 1 آگوست دیده بودیم و دیگر آپدیت های الگوریتم جستجوی اصلی که گوگل تائید کرده بود بیشتر بگیم.در همین لحظه،همه ما نیاز داریم داده بیشتری برای فهمیدن اینکه چه چیزی تغییر کرده ببینیم.من دسته بندی های نظریه ها درباره این آپدیت از YMYLو EAT بیشتر از Penguin گفته شده دارم میبینم. در همین لحظه،این خیلی زوده که بگیم این آپدیت درباره چیه،اما ما پیگیری را ادامه میدیم و همه شماها را وقتی که بیشتر خبر داشتتیم از آپدیت باخبر میکنیم.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/72/

باید قوانین طراحی سایت را دنبال کنید! ( قسمت سوم )

هر چقدر ویژگی های رابط کاربری طراحی سایت متداول و رایج تر باشد احتمال درک مستقیم کاربران بیشتر است. که ویژگی برای ظاهر بلاگ ها هم صدق می کند. هدف شما باید راهبری قوی در بالای صفحه به همراه طبقه بندی مطالب سایت، عنوان های قابل رویت و سپس متن اصلی مقاله باشد. از مدل های کارامد پیروی کنید و برای الهام گرفتن به سایت های دیگر مراجعه کنید.


برای طراحی سایت و بلاگ ها شما می توانید به بلاگ های ساده ی دیگر و حتی مجله های انلاین مراجعه کنید تا ببنید انها از چه عناصری استفاده می کنند. اگر شما چیز جالبی در بین هزاران وب سایت مشاهده کردید، ان می تواند یک سر نخ برای استفاده کردن در وب سایت شما باشد. اما شما باید قرارداد های استاندارد را نیز برای طراحی سایت خود در نظر بگیرید. برای مثال، صفحه ی جست و جوی گوگل طی چندین دهه اساسا یکسان باقی مانده است. با وجود اینکه مقدار کمی از ان تغییر کرده است اما بخش بزرگی از ان هیچ تغییری نکرده است.

قرارداد های خود را ثابت نگه دارید و ناگهان طراحی سایت خود را به طور کلی و بدون هیچ راه برگشتی تغییر ندهید. وقتی که طراحی سایت شما برای مدت طولانی انلاین و وجود داشته باشد، می توانید مطمئن باشید که بسیاری از مردم با قرارداد ها و استاندار های شما اشنا شده اند. سعی کنید انها را زیاد تغییر ندهید.

در نظر گرفتن این راه حل ها و روش ها تنها مقدمه ای برای سهولت یادگیری می باشد. بنابراین، عملی کردن انها ضروری می باشد. اگر به دنبال مطالب بیشتری برای مطالعه هستید، به مقاله های دیگر سایت ما مراجعه کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/69/

گوگل الگوریتم جستجوی اصلی بزرگ خود را در 12 مارس منتشر کرد

یک تائید کمیاب گوگل با آپدیت الگوریتم سئو ی جستجوی اصلی گسترده در این هفته ارتباط داشته.گوگل راهنمایی قبلی را که هیچ جای تعمیری اگر سایت شما تحت فشار به طور منفی بوده باشد تصریح کرد.


گوگل در چهارشنبه این را تائید کرد که آنها الگوریتم سئو ی رده بندی جستجوی اصلی اصلی گسترده خود را این هفته منتشر میکنند.
کمپانی گفته:"راهنمایی ما درباره یادآوری های چنین آپدیت هایی همانطوری است که قبلا آن را پوشش داده بودیم."

این هفته،ما یک آپدیت الگوریتم اصلی بزرگ را منتشر کردیم،همانطوری که بعضی اوقات هر سال انجام میدهیم. راهنمایی ما درباره یادآوری های چنین آپدیت هایی در سئو همانطوری است که قبلا آن را پوشش داده بودیم.لطفا این توئیت را برای اطلاعات بیشتر درباره آن ببینید.

چرا این مهم است

گوگل هر سال بعضی از آپدیت های رده بندی اصلی اصلی را انجام میدهد و در طول سال آپدیت های خیلی زیادی را تائید میکند.مخصوصا آپدیت های اصلی گسترده سئو ،گوگل گفته بود زمان های زیادی که شما نتوانسته اید هیچ چیز خاصی را برای درست کردن رده بندی ها انجام دهید.خبر قبلی گوگل،"هیچ تعمیری برای صفحاتی که ممکن است کمتر از بقیه اجرا کنند برای باقی ماندن در تمرکز کردن برای ساختن محتوی خوب وجود ندارد."هست.با گذشت زمان،این ممکنه که محتوی ارتباطی شمارا را با دیگر صفحات افزایش دهد.

اگر رده بندی شماها اخیرا تغییر کرده،این ممکنه که با این آپدیت رده بندی اصلی بزرگ ارتباط داشته باشد و الزاما با تغییرات فنی که شما برای سایت خود ساخته اید ارتباطی ندارد.

چه چیزی تغییر کرده:در حال حاظر این خیلی زوده و این خیلی سخته که حدس زده بشه چه چیزی تغییر کرده.بر اساس پچ پچ های سئو در اطراف این آپدیت،قبل از تائید گوگل برای آپدیت،بعضی ها میگن این دوباره فضای سلامتی/پزشکی را مورد هدف قرار گرفته بود.اما،گوگل گفته بود هدف خاصی در سایت های پزشکی و سلامتی با آن آپدیت 1 آگوست نیست.

این خیلی سخته که بدونیم چه نوع از سایت هایی تحت فشار زیادی در حال حاظر هستند.ما به آگاهی دادن شرایط ادامه خواهیم داد و شما را در هر دیدگاهایی که ارتباطش را با این آپدیت دیده ایم به روز میکنیم.

خبر قبلی گوگل:گوگل قبلا این خبر را اطراف آپدیت های الگوریتم اصلی گسترده به اشتراک گذاشته بود:

"هر روز،گوگل معمولا یک یا بیشتر تغییرات طراحی شده را برای پیشرفت نتایج سئو ی ما منتشر میکند.بعضی ها بر روی پیشرفت های خاصی تمرکز کرده بودند.بعضی ها تغییرات بزرگی هستند.هفته پیش،آپدیت الگوریتم اصلی گسترده ای را منتشر کرده بودیم.ما اینها را چندین بار در سال به طور عادی انجام میدهیم.

همینطور با هر آپدیتی،بعضی سایت ها سودها و ضررها را یادداشت میکنند.هیچ مشکلی با صفحاتی که ممکن است الان کمتر فعالیت کنند وجود ندارد.در عوض،صفحات سودمند همان تغییراتی برای سیستم های ما هستند که زیر نظر پاداش بودند.
هیچ تعمیری برای صفحاتی که ممکن است کمتر از بقیه اجرا کنند برای باقی ماندن در تمرکز کردن برای ساختن محتوی خوب وجود ندارد. با گذشت زمان،این ممکنه که محتوی ارتباطی شمارا را با دیگر صفحاتسئو افزایش دهد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/70/

رابط کاربری مترو (Metro User Interface)

(مترو یک نام کد داخلی برای زبان طراحی مبتنی بر نقاشی خط است که توسط مایکروسافت ابتدا برای استفاده در ویندوز فون 7 ایجاد شده بود. اولین استفاده از چهارچوب مترو مانند نقاشی خط به مایکروسافت انکارتا 95 و اِم اِس اِن 2 برمی گردد که سپس در محصولاتی مانند ویندوز مدیا سنتر و زون نیز استفاده شد. سپس چهارچوب مترو در سیستم عامل موبایل مایکروسافت (ویندوز فون)، داشبورد بروزرسانی ایکس باکس 360 و ویندوز 8 تکامل یافت.


یک نسخه از خانواده فونت Segoe با نام Segoe WP که به طور اختصاصی تولید شده، به عنوان فونت اصلی همه عناصر تایپوگرافی طراحی سایت استفاده می‌شود. مایکروسافت در نمایشگاه کامپیوتکس تایید کرد که ویندوز 8 از رابط کاربری مترو الهام خواهد گرفت. مایکروسافت همچنین اصول طراحی مترو را به محصولات و سرویس‌هایی نظیر ایکس باکس 360 و ویندوز لایو برای یکپارچه سازی و متمایز کردن رابط کاربری محصولات و سرویس‌هایش اضافه کرد.)

سبک جدید رابط کاربری مترو، یکی از کلیدی ترین و مهم ترین ویژگی های ویندوز فون 7 است. در حال حاضر، اغلب افراد می دانند که این رابط کاربری، توسط مایکروسافت در تمامی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد، که فلگشیپ (Flagship) ویندوز 8 نیز از این قاعده مستثنا نیست. بنابراین، رابط کاربری مترو در طراحی سایت برای مدت زمان طولانی وجود خواهد داشت و بهتر است که دقیق تر به آن بپردازیم و بیش از قبل آن توجه کنیم.

ویژگی های این رابط کاربری

اصول کار، ساختار، دستورالعمل ها و مشخصه های پایه.

مترو، موارد استفاده و ...

مترو را می توان به عنوان زبان طراحی مایکروسافت تعریف کرد. این رابط کاربری، مفهوم و طرحی جدید است که به جهت تغییر ساختار و سیستم اجرایی صورت گرفته است و همچنین به عنوان طرحی برای تعامل بین کاربران و دستگاه الکترونیکی تعریف می شود.

اصول پایه ساختاری و ظاهری آن از سیستم های اطلاعاتی گره های (Node) حمل و نقل قرض (تعامل چندین عضو مختلف برای بهبود و انجام کامل مراحل انتقال) گرفته شده است. عناصر گرافیکی و نوشته های این سیستم به شرایط خاصی نیاز دارند: قابلیت خوانایی بسیار بالا و قابلیت بصری اطلاعات دریافتی، عدم وجود مزاحمت ها و حواس پرتی های غیرضروری، مشاهده ی واضح و روشن تمامی عناصر خارجی.

در حالت ایده‌آل ، فردی که طراحی سایت می کند باید توانایی این را داشته باشد که به سرعت و به وضوح تمامی اطلاعاتی که در آن ارائه شده است را به درستی درک کند و تمامی اطلاعات و علائم را بپذیرد و اقدامات لازم را انجام دهد. ظاهر آن باید لذت‌بخش، واضح و به نفع کاربر باشد. برای بیش از ی کسال، نمایندگان شرکت مایکروسافت دائماً درباره ی مفهوم و ویژگی های رابط کاربری جدید مشورت کرده اند.

با توجه به این که سخنرانی های متخصصین در این زمینه بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اطلاعات دریافتی با دقت تمام تهیه شده و توسط شرکت‌های دولتی به تأیید رسیده است و از طرفی دیگر، در دنیای مدرن، این امر کاملا طبیعی و رایج است. با وجود این رابط کاربری، شنوندگان ارتباط خود را با طراحان و نویسندگان از دست می دهند؛ بلکه آنها تنها یک کپی را مشاهده می کنند. مردم همواره سعی می کنند تا این امر را با برگزاری سخنرانی های زنده با نویسندگان برقرار نگه دارند. بنابراین، شرکت مایکروسافت ترجیح می دهد رابط کاربری جدید خود را با شعار " زبان جدید طراحی" معرفی کند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/67/