هنگامی که گوگل نمی خواست درباره اینکه اگر آپدیت اصلی سئو در مارس 2019 به 1 آگوست برگرده بود صحبت کند،داده تصویری کاملا متقاعد کننده بیان کرد.
داده این هفته از ارائه دهندگان اطلاعاتی جمع آوری کرده که تغییرات نتایج جستجویی سئو ی گوگل را دنبال میکنند به نظر می آید حدس زده شود بیشتر کسانی که دستاوردهای آپدیت اصلی 1 آگوست 2018 را دیده اند جنبه های منفی آپدیت اصلی مارس 2019 را هم دیده اند.
به طور واضح،هرکسی نبود__اما تعدادی از برنده ها و بازنده ها که به طور خیلی کامل از دست دادن دست آوردهای آن یا ضرر و زیان های آپدیت سئو در 1 آگوست را دیده بودند وجود داشت.در همین حال،کسانی که جنبه های منفی 1 آگوست را دیده بودند،آپدیت اصلی 2018،دستاوردهای آپدیت هفته پیش را دیده اند.
شماره های اولیه از نظرسنجی آپدیت اصلی مارس 2019،در حال حاظر نشان میدهد که تقریبا 60% از +315 نفر این نظرسنجی را پر کرده بودند ادعا کرده اند که آنها بهبود پیدا کردن آپدیت اصلی قبلی سئو را دیده بودند.
اینجا نمودار دایره ای وجود دارد.
جستجوی متریک های(دسته ای از اعداد که اطلاعات درباره ی روند پیشرفت یا فعالیتی را به شما میدهد)بازنده ها/برنده ها،جستجوی متریکی برای ما نمودارهای بازنده ها و برنده ها فراهم کرده.اینجا 15 نمونه برتر از هر دسته است.
جستجوی متریکی همچنین به ما درباره "دامنه ها که اکنون قابل مشاهده نیستند،عمدتا برنده هایی در آپدیت اصلی سئو در 1 آگوست بوده اند"گفته است .
اینجا نموداری وجود دارد که به ما سایت هایی را که به راحتی در آگوست برده اند نشان میدهد و الان کاهش 40%-15% را مشاهده میکنید(جدول راست را ببینید).
اینجا نموداری وجود دارد که به ما سایت هایی را که به راحتی در آگوست باخته اند نشان میدهد و الان افزایش 50%-70% را مشاهدا میکنید(جدول سمت چپ را ببینید).
Marcus Tober،موسس و افسر اطلاعات جسجوی متریکی گفته:"به نظر می آید آپدیت سئو ی گوگل اساسا الگوریتمی برای آگاهی از کلید واژه ها و بیشتر صفحات رسانه ای است.بیشتر صفحاتی که در 1 آگوست 2018 برد اند اکنون گم شده اند.به طور واضح گوگل بعضی از تغییرات را برگردانده یا تنوع دامنه هایی را که اکنون رده بندی برای کلید واژه ها میشوند جایی که صفحات اجتماعی گم شده اند را افزایش داده."
Sistrix برنده ها/بازنده ها:شبیه به جستجوی متریک ها، Sistrixمنتشر کرده داده از اندازه گیری نتایج جستجوی گوگل در انگلستان،نه در آمریکا شبیه به جستجوی متریک ها که برای ما فراهم کرده بود است.
Sistrix(شماره مرجع برای دامنه ها در نتیجه صفحات جستجویی گوگل است
درخواست برای CTA امری ضروری و مهم است. اگر به طور صحیح خواهان آن نباشید، نتیجه بسیار مهمی را در طراحی سایت از دست می دهید. برای دریافت بهترین نتیجه جهت بالا بردن نرخ تبدیل و سایر معیارها، سی تی ای باید در مکان درست و با درخواست صحیح مورد نمایش قرار گیرد.
بسیار تعجب برانگیز است که لندینگ پیج وب سایت Humaan سی تی ای های متعددی ندارد و تنها دو سی تی ای در تمامی قسمت های وب پیج قرار دارد. وب سایت آن ها تنها دارای هفت بخش است، که دو بخش آن شامل دو دکمه ی بزرگ CTA و بخش سوم آن که مربوط به طراحی سایت است، لینک کوچکی برای دمو دارد که به وضوح قابل مشاهده نیست. این وب سایت فرصت های زیادی را در سایر بخشها از قلم انداخته است. بخش هایی که منافع استفاده از کتاب خانه ی آن ها را توضیح می دهد، می تواند از سی تی ای های زیادی بهره بگیرد.
در وب سایت Details، چهار چوب Sketch روشی بسیار عالی برای استفاده از سی تی ای های متنوع (Diverse) است. در این طراحی سایت ، شاهد دو سی تی ای برای شروع کار و پیش نمایش کامل هستیم. به سمت پایین وب سایت که می رویم، دارای سی تی ای برای افرادی است که علاقه زیادی به استفاده از فضای ابری Sketch دارند. در انتها، در قسمت فوتر (Footer)، بخش خرید و سی تی ای ثانویه برای افرادی قرار دارد که علاقه خود را به این وب سایت نشان دادند. ممکن است برخی افراد پس از استفاده از این چارچوب، به خرید نسخه پیشرفته تر آن علاقه مند شوند.
پشتیبانی رویایی، برنامه خدمات مشتری، سی تی ای "تماس با ما" در قسمت نویگیشن طراحی سایت ، بخشی ثابت است. این مورد معمولاً در اغلب وب سایت ها مشاهده می شود.
این وب سایت، دارای CTA های دیگری در میانه راه است که بازدید کننده را جذب میکند. در انتهای صفحه فرود یا لندینگ پیج، CTA نهایی "بهتر است شروع کنیم" قرار دارد. این سی تی ای منطقی به نظر میرسد، زیرا هنگامی که شخصی به این قسمت از وب سایت می رسد، تمامی بخش های آن را مورد بازدید قرار داده است و ممکن است علاقه زیادی به این وب سایت نشان دهد.
سی تی ای ها در طراحی سایت امری ضروری هستند و مهم نیست که در چه به فرمت یا شکلی ظاهر شوند - تا زمانی که این سی تی ای ها قابل مشاهده باشند، می توانند بازدیدکنندگان را به اقدامهای مختلفی تشویق کنند. بدون وجود سی تی ای های مفید و فکر شده، درخواست برای خرید یا سایر عملیات و تمامی اقدام های انجام گرفته در این جهت بیهوده است.
وبسایت Unbouce، لندینگ پیج را به عنوان وب پیجی مستقل تعریف می کند که برای اهداف بازاریابی یا تبلیغاتی خاص طراحی شده است. این عبارت به آن معنی است که هدفی خاص نظیر فروش یک محصول، وبینار یا خدمات دیگر در رأس اهداف این طراحی سایت است و این بدان معنی است که مسیر این وب سایت برای رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر، نمی تواند توسط موارد دیگر مانند تبلیغات اضافی میسر شود.
بهتر است نگاهی به هوم پیج طراحی سایت Yellow Card داشته باشیم. این وبسایت یکی از مثال های مرتبط است، زیرا هدف آن ها فروش محصولی خاص است. با این وجود آن ها دو دارای دو سی تی ای کاملا متفاوت هستند. یک سی تی ای برای اشتراک یا Subscribing و سی تی ای دیگر برای پیدا کردن فروشگاه های نزدیک به شما. در انتهای صفحه، سه سیتی مختلف وجود دارند - یکی برای پیدا کردن نزدیک ترین فروشگاه، دیگری برای فرم تماس و گزینه اشتراک.
بهتر است نگاهی به لندینگ پیج هایی بیاندازیم که این کار را به درستی انجام می دهند. Lunar Theory تقویم های قمری را به فروش می رساند. هیچ لینک یا پیوندی به جز سی تی ای های فروشگاه وجود ندارد. لندینگ پیج طراحی سایت آن کوتاه است. تصاویر آن تقویم ها را نشان می دهد و هدف این صفحه تنها و تنها تشویق مردم به خرید ایت. هدف آن ها از ایجاد این وب سایت، ارسال خبرنامه های ایمیل یا چک کردن وبلاگ های متفاوت نیست.
این امر در مورد لندینگ پیج یا صفحه فرود Blinkist نیز صادق است. هدف آن ها در ابتدا شروع آزمایش رایگان یا Free Trial است. یکی از نکات برجسته این طراحی سایت ، پاپ آپ آن است که مردم را به کمپین تبلیغاتی دعوت می کند. این پاپ آپ از بازدید کنندگان می خواهد تا ایمیل خود را برای ایجاد حساب کاربری وارد کنند و هنگامی که ایمیل ذکر شده وارد شد، آزمایش رایگان آن ها شروع به کار می کند. تمرکز هدف آنها واضح است. (در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری)
روش ها و استراتژی های متفاوتی برای افزایش نرخ تبدیل یا بهبود صفحه فرود یا لندینگ پیج وجود دارد. پیشنهاد رایگان یا Free Offers یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین قدم ها در این راه است. این کار به شما کمک می کند تا موارد اضافی را که می تواند بر سر راه شما قرار بگیرد حذف کنید و ترافیک وب سایت خود را به طرز چشم گیری افزایش دهید.
میگویند که،داده بعضی از سایت ها را که با آپدیت اصلی قبلی سئو آسیب دیده بودند و با آخرین نسخه پیشرفت داشته اند را نشان داده است .
هنوز یکم زود است که درباره آپدیت اصلی مارس 2019 که دوازدهم مارس به دست ناشران و فروشندگان پویا میرسد حرف بزنیم،اما Search Engine Land قادر است که به بعضی از سوال ها توسط گوگل جواب دهد.
وقتی سوال کردیم آیا این آپدیت اصلی جدید سئو برعکس آپدیت های اصلی قبلی است(احتمالا آپدیت اصلی اول آگوست)،سخنگوی گوگل کامنتی برای ما نوشت:"ما دائما در حال بهبود بخشیدن به الگوریتم هامون هستیم و آن را به سمت پیشرفت هدایت میکنیم."
اما،گوگل نه نگفت.به بیان دیگر،گوگل گفته بود با تلاش تغییراتی را برای پیشرفت الگوریتمهای سئو انجام دادیم.گوگل ماهیانه تعدادی آپدیت های اصلی را تولید میکند و هرکدام از اینها هدفی برای ساختن پیشرفت ها هستند.من شک دارم که آخرین آپدیت به منظور حل بعضی از مشکلاتی که آنها با آپدیت های اصلی قبلی داشتند را بهبود بخشیده.
میگویند که، داده بعضی از سایت ها را که با آپدیت اصلی قبلی سئو آسیب دیده بودند و با آخرین نسخه پیشرفت داشته اند را نشان داده.
گوگل گفته که این آپدیت سئو ارتباطی با هیچ آپدیت های پنگوئن قبلی ندارد.
"این یک آپدیت پنگوئن نیست،بخاطر اینکه ما به مدت طولانی آنها را نداشته ایم،همون جوری که قبلا گفته بودیم.".این یک آپدیت اصلی بود،همونجوری که ما توضیح داده بودیم.
گوگل بهمون نگفته که این آپدیت سئو چقدر بزرگ بود اما گفته بود این بزرگترین آپدیت نبود.گوگل گفته "این آپدیت چشمگیری بود که ما احساس کردیم میتونیم تنظمین کنیم که تائید بشه،در ادامه اینکه ما قبلا چی گفتیم." در واقع،گوگل گفته"این دوره از اینکه بگیم این بزرگترین آپدیت بود که گوگل تاحالا انجام داده."این به معنی هست این آپدیت با دیگر آپدیت ها که بزرگ بودند مقایسه شد.
گوگل بیشتر از این نمیتونه وارد جرئیات بشه که چقدر این آپدیت بزرگ بود،میگه"ما مشخصه ای برای برتری آن نیستیم."
گوگل گفته همه ی این آپدیت های اصلی سئو و آپدیت های Neural matching غیر مرتبط هستند.در واقع،گوگل گفته آنها چک کردند تا ببینند آیا هر آپدیت هایی که برای Neural matching گوگل که انتشار شده بودند در زمان های مشخص مثل هر آپدیت های اصلی دیگری بودند یا نه.
شرکت گفته:Neural matchingقسمتی از سیستم رده بندی اصلی سئو بیش از نیم ساله ما است.هیچ یک از این آپدیت های اصلی که ما تائید کرده بودیم با بعضی استفاده جدید از Neural matching همزمان نبودند.
ما به جمع آوری داده ها در بررسی مان ادامه خواهیم داد و به دنبال الگوها میگردیم و دیگر سیگنال هایی که ممکنه قادر باشند به خواننده ها و جامعه سئو کمک کنند.همون جوری که قبلا گفتیم داده های اولیه بعضی الگوهای جالب را تا کنون نشان داده اند.
به علاوه،همچنین ما آپدیت اصلی مارس 2019 را در گردهمایی سئو در SMX Advanced در 3 جون پوشش خواهیم داد.
هنگامی که به مبحث بهبود و پیشرفته معیارهای لندینگ پیج در طراحی سایت می رسیم، هیچ گونه جادویی برای انجام کامل و بدون نقص این کار وجود ندارد. قطعا رویکردی وجود ندارد که تمامی موارد را در بر بگیرد و موجب پیشرفت و بهبود آن شود، امابا استراتژی درست UX (این استراتژی به ما کمک میکند درک کاملی از چشمانداز محصول، کسب وکار، رقبا، فناوری، اهداف و مقصد آیندهی تیم به دست آوریم)، بسیار آسان تر می توان لندینگ پیج ها را برای موفقیت و رسیدن به اهداف دلخواه تنظیم کرد. در ادامه، 4 مفهوم و ایده ی UX را که بر روی حذف موارد اضافی متمرکز هستند را مورد بررسی قرار می دهیم.
برداشت و احساس اولیه از طراحی سایت بسیار مهم است! داشتن سرصفحه یا Header تاثیر گذار، امری کلیدی و ضروری. بسیاری از افراد از صفحات خانگی (Homepage)های Slack (اسلَک یک ابزار همکاری تیمی مبتنی-بر-ابر است که توسط استورات باترفیلد تأسیس شدهاست. اسلک به عنوان یک ابزار داخلی در شرکت Tiny Speck برای توسعه Glitch آغاز به کار کرد. نام اسلک مخفف "Searchable Log of All Conversation and Knowledge" به معنی "لاگ قابل جستجو از مکالمات و دانش" است) که مجددا طراحی شده اند طرفداری نمی کنند.
اما دلیل این امر چیست؟ زیرا این نوع صفحات بسیار جای گیر هستند! ناوبری یا نویگیشن کامل طراحی سایت ، دکمه های سی تی ای (CTA)، نسخه آفست (در بیان کلی اُفست یک سیستم چاپ است که امروزه به طور بسیار گسترده برای چاپ انواع بروشور، کاتالوگ، پوستر، کارت ویزیت فرم های عمومی و خلاصه هر چیزی که قرار است بر روی کاغذ و با تیراژ و کیفیت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار میگیرد) که به نظر عالی می رسد، اما مشکل آن در خوانایی است و نیازی نیست به تصاویر چرخانده یا Rotating نیز اشاره کنیم، زیرا تمامی افراد با آن آشنا هستند.
سایت Coletiv به دلیل استفاده از رنگ ها و تایپوگرافی های خاص بسیار چشم گیر است. همچنین تصاویر طراحی سایت آن چشمان شما را به هدایت در آورده و باعث می شود انگشتان خود را بر روی موس تکان دهید و بیشتر از قبل بر روی آن تمرکز کنید. کپی ایجاد شده در این قسمت مختصر، مستقیم و واضح است.
یکی دیگر از موارد ذکر شده که بسیار چشم گیر است، صفحه خانگی یا هوم پیج One Medical است. برندینگ و نحوه کارایی این وب سایت بسیار باشکوه است. یکی از دلایل مهم آن این است که هنگام جستجو در این وبسایت با Navigation طراحی سایت دست و پنجه نرم نمیکنید.
این وبسایت، دارای یک CTA همیشگی و یک CTA ثانویه برای اهداف دیگر خود است، که این امر به خوبی در این وب سایت و تیم اجرا میشود.
و در آخر، بهتر است نگاهی به Pyrismic بیندازیم. قسمت کپی و CTA همگی در سمت چپ قرار گرفتنه اند. کوتاه، مختصر و با هدف. گرافیک ها و تصاویر استفاده شده در طراحی سایت ، خوانایی بازدیدکنندگان را با مشکل مواجه نمی کند، که این امر باعث می شود بازدیدکنندگان جدید هدف این وب سایت را به خوبی درک کنند.
اغلب افراد، هیجان و انگیزه بالایی برای خواندن پاراگراف ها و متون آنلاین ندارند. این اتفاق به دو دلیل مهم است. اغلب، افراد پس از گذراندن مدت زمان 15 ثانیه وب پیج را ترک می کنند. این نکته به این معناست که طراحی سایت انجام شده باید به قدری قوی باشد تا هدف را به خوبی برساند. در غیر این صورت تمام کارهایی که برای وب سایت خود انجام داده اید اتلاف وقت بوده است. با انجام این کار، نرخ تبدیل پایین می آید، اما میزان بازدهی همچنان بالا است.
تمامی قسمت های لندیگ پیج طراحی سایت Flexbe دو جزء مهم دارد. یک تصویر بزرگ و یک کپی کوتاه. بخش های اضافی بسیار کمی در اطراف CTAها وجود دارد. این امر برای وب سایت Bitcharge نیز صدق می کند.
گرچه کپی پشتیبانی کننده به نظر کمی طولانی است، اما هدر ها یا سرتیترها بسیار کوتاه هستند. هرکدام از هدر ها یا سرتیتر ها تنها از سه کلمه کوتاه تشکیل شده اند.
این امر برای صفحه فرود Finery نیز صدق میکند. تایپوگرافی به کار رفته بزرگ تر، باریک تر و جامع تر است. خواندن آن بسیار راحت است و باعث سردرگمی خواننده نمی شود. در این وب سایت، در قسمت بالای وب سایت و طراحی آن، تصاویر استفاده شده در اپلیکیشن این وبسایت بسیاری از توضیحات را ارائه می دهد و نیازی به استفاده از پاراگراف و متن جایگزین نیست.
اگر شما دارین هر تاثیری از آخرین الگوریتم سئو ی به روز رسانی شده ی گوگل میبینید،بهمون بگید.
12 مارس 2019 به روز رسانی اصلی گوگل هنوز در حال حاضر برای بیشتر ماها بسیار تازه است.هنوز خیلی زوده که دقیقا بهتون بگم اگر هر الگویی یا نواحی وجود داشت،بخاطر اینکه این به روز رسانی خاصی این را نسبت به سایر نواحی دیگر سختتر کرده.
لطفا نظرسنجی های ما را بگیرید تا به ما اجازه دهید بدانیم چگونه این به روز رسانی خاص بر روی سئو ی سایت شما تاثیر می گذارد.لطفا این(نظرسنجی)را برای هر سایتی که به نظر شما تحت تاثیر 12 مارس قرار گرفته کامل کنید و از هکارانتان تقاضا کنید به نحو بهتری کار را انجام دهند.
اگر مایلید که برای تحقیقات کنسولی صبر کنید یا دیگر ابزارهایی برای به روز رسانی قبل از اینکه شما نظرسنجی تان را ارائه کنید،مختارید برای چند روز صبر کنید.
بعد از اینکه ما داده های کافی را جمع آوری کردیم، داده ها را برای هر الگو یا شباهت هایی بررسی خواهیم کرد. ما با هر جزئیات و دیده هایی را که از داده ها پیدا کردیم به شما گزارش سئو خواهیم ذاد.
بنابراین آگاه باشید:خوب،اطمینان پیدا کنید که آگاه هستید بخاطر اینکه ما جزئیات های تحلیل شده بیشتری را از 12/3 از به روز رسانی اصلی گوگل در هفته های آتی یا غیره فراهم خواهیم کرد.
برای الان،سفت بشینید و به نصیحت های قبلیمون در خبرهای اصلیمون در سئو ی گوگل نگاه کنید.
بهمون بگید که چگونه تحت تاثیر بزرگترین به روز رسانی اصلی سئو ی گوگل در 12 مارس 2019 قرار گرفته بودید تا ما بتونیم داده ها را جمع آوری کنیم و بهترین کار را برای پیدا کردن الگو انجام دهیم.ما نتیجه هایمان را به اشتراک میگذاریم اما ما نمونه های شخصی مان را با گوگل به اشتراک نمی گذاریم و داده های خود را به صورت محرمانه نگه دارید.لطفا برای هر قسمتی که تاثیری را دیدید فرم را پر کنید.
همچنین تغییرات در رده بندی ها زیاد یا کم میشود.لطفا عبارات واژه های کلیدی را توسط ، از همدیگر جدا کنید.
به روز رسانی های قبلی اصلی در 27 سپتامبر 2017 ، 1 آگوست 2018 ،20 آوریل 2018 و 7 مارس 2018 بوده است.
بله،فقط منتظرم.
بله،مطالب را اصلاح کردم.
بله تبلیغات های پرخاشگرانه را حذف کردم.
بله،لینک های بد رو انکار/حذف کردم.
بله،لینک های جدیدی رو گذاشتم.
بله،تجربیات کاربری را افزایش دادم.
بله، سئو فنی را بهبود بخشیدم.
میخواین ناشناس باشین یا جزئیات رو به اشتراک بذارین؟
نه،URL منو با بقیه به اشتراک نگذارید.
بله، URL منو با بقیه به اشتراک بگذارید.(پیشنهادی)
کامنت اضافی/اسم/ایمیل