نحوه ایجاد و تایید خبر نامه ایمیل قبل از ارسال

آیا نیاز است تا بدانید که چگونه یک خبرنامه ایمیل در طراحی سایت ایجاد کنید؟ هر فردی که صاحب وب سایت است حداقل یک بار از خود این سوال را پرسیده است.چه صاحب یک وبلاگ ساده با به‌روزرسانی‌های گاه به گاه باشید، یا دارای مجله آنلاین با داستان های ساعتی باشید، به احتمال زیاد شما نیز جزو افرادی هستید که یک کمپین ایمیل را به صورت منظم اداره می کنید.


مشترکان

جمع‌آوری مشترکان در طراحی سایت یکی از رایج ترین کارها در دنیای اینترنت است؛ تمامی افراد این کار را انجام می دهند. حتی (GDPR مخفف عبارت General Data Protection Regulation به معنی «مقررات محافظت از داده‌های عمومی» است.) قانون GDPR در پارلمان اتحادیه اروپا به تصویب رسیده و به همین خاطر در کشورهای عضو این اتحادیه و کشورهای وابسته لازم‌الاجرا است. اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته همواره قوانینی را برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ی شرکت‌ها از داده‌های شخصی کاربران به تصویب رسانده است. حالا این قانون، دست شرکت‌ها را برای سوءاستفاده از داده‌های شهروندان اروپا، تا حد زیادی می‌بندد.

قانون GDPR

طبق این قانون، شهروندان اروپایی مالک داده‌های خود هستند و شرکت‌هایی که این داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، برای این داده‌ها از حق مالکیت بهره نمی‌برند.GPDR نیز موفق نشد تا به افراد را از انجام این کار منع کند یا سرعت آن ها را آهسته کند. با وجود موانع بسیار زیاد، کمپین های ایمیل همواره در حال رشد هستند. این کمپین ها، در واقع ابزار های زمان سنجی برای اطلاع رسانی به خوانندگان و مشترکان، به روز رسانی و همچنین افزایش نرخ تبدیل (منظور از نرخ تبدیل این است که وقتی کاربری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، همان اقدامی را انجام دهد که شما از او می‌خواهید.)

این هدف‌گذاری می‌تواند برای هر طراحی سایت متفاوت باشد. مثلاً در یک وب‌سایت، شما از بازدیدکنندگان می‌خواهید در خبرنامه ایمیلی عضو شوند، یا در وب‌سایت شما اکانت بسازند. شاید این اقدام در وب‌سایتی دیگر به منزله خرید، دانلود اپلیکیشن یا اقدامی کاملاً متفاوت باشد. مهم این است که برای هر صفحه از سایت خود، هدفی را تعیین کنید و از کاربران بخواهید بسته به آن هدف، کار خاصی را انجام دهند.) و فروش کالا ها هستند.

اصول ایجاد خبرنامه

دانستن اصول ایجاد پیام خبرنامه ایمیل در طراحی سایت ، مانند قلب و روح هر کمپین ایمیل آنلاین است. اگر احساس می کنید اطلاعات کافی در رابطه با این فرایند ندارید یا مواردی را در ایجاد آن از قلم انداخته‌اید، راهنمایی‌های این پست می تواند منبعی مفید برای شما باشد. این پست، شاخصه های کلیدی و ضروری را مورد پوشش خود قرار می دهد و دو مورد از بهترین چک لیست ها را در اختیار شما قرار می دهد.

اهداف ایمیل

بر روی اهداف خود تمرکز کنید.
بهتر است این مقاله را با یکی از ابتدایی ترین موارد شروع کنیم: هدف خود را مشخص کنید. تقریباً تمامی برنامه‌ریزی‌ها با این جمله شروع می شود و ممکن است که کمی کلیشه ای به نظر برسد، اما انواع مختلفی از خبرنامه‌های ایمیل طراحی سایت وجود دارد که شامل:

  • اطلاعیه ها
  • خوش آمد گویی ها
  • آموزش ها و نکات مربوط به ایمیل
  • مجلات دیجیتال
  • داستان های مربوط به مشتریان و برند مورد نظر
  • کارت های تخفیف
  • ایمیل تایید
  • تبلیغات
  • ایمیل دریافتی
  • پیگیری های فروش
  • درخواست های بررسی
  • دعوت نامه ها
  • ایمیل به روزرسانی محصول و... است.

چند سوال

آیا می خواهید به مشترکان خود در مورد به روز رسانی وبلاگ خود اطلاع دهید؟ آن ها را به رویدادی که قرار است در آینده برگزار شود دعوت کنید؟ ایا می خواهید توجه مشتریان خود را به تخفیف های فروشگاه اینترنتی خود جلب کنید؟

بنابراین بهتر است قبل از شروع هر کاری از خود این سوال را بپرسید: هدف من چیست؟

تمامی امور مربوط به وب سایت مانند طراحی، محتوا، تصاویر و پیام های انگیزشی، بسته به هدف و ماموریت شما ساخته می شوند. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ذهن خود را متمرکز کنید و اهداف خود را مشخص کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/51/

استفاده از جاوا اسکریپت برای انتشار محتوا ( قسمت چهارم )

5. Chrome Dev tool - عناصر بازرسی

گاهی اوقات تنها قصد دارید تا نگاهی سریع به اچ تی ام ال ارائه شده، هنگام چک کردن صفحه ای خاص بیندازید. این کار، معمولا با باز کردن ابزاری خاص یا کرال در وب سایت مورد نظر انجام می شود. هنگامی که از ابزار کروم استفاده می کنید ( که گزینه های زیادی را نیز در اختیار شما قرار می دهد)، به راحتی صفحه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و html ارائه شده را مشاهده کنید. این روش، یکی از سریع ترین راه ها برای مشاهده کد ارائه شده است.

6. افزونه کروم - مشاهده منبع رندرد یا ارائه شده

و در آخر، افزونه کروم، برای مشاهده منبع ارائه شده به شما اجازه می‌دهد تا html استاتیک و رندرد را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. این ابزار یا افزونه سئو ، نه‌ تنها به شما html ارائه شده و پایدار را نشان می‌دهد، بلکه تفاوت های آن ها را نیز به صورت برجسته و هایلایت شده نشان می دهد!

بنابراین، اگر خطایی به چشم تان می خورد و می خواهید تفاوت های آن ها را برای بار دیگر چک کنید، این افزونه و می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

سخنان نهایی و روش ها

اطمینان حاصل کنید که اچ تی ام ال ارائه شده را بررسی می کنید تا مطمئن شوید که محتوای اصلی شما به صورت دقیق در کد مورد نظر ارائه شده است. سعی کنید در موقعیتی قرار نگیرید که صفحه وب سایت در نسخه فعلی کروم عالی به نظر می‌رسد، اما گوگل نمی تواند پس از عملیات رندرینگ، قطعات مهم محتوای شما را در دسکتاپ و موبایل مورد بررسی کند. دستورالعمل های مهم از طریق تگ متا بات را مورد بررسی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که موارد عجیب در دستورات و کدهای مورد نظر مشاهده نمی شود. این کار می تواند تأثیر زیادی بر روی سایت شما از نظر سئو داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که علامت کانونیکال درست در html ارائه شده تنظیم شده باشد. همچنین مطمئن شوید که این علامت همچنان در کد وجود داشته باشد! بارها مشاهده مشاهده شده است که اتفاقات کاملاً عجیب و غریبی برای قطعات کد در html ارائه شده رخ می‌دهند.

داده های ساختاری را به طور دقیق بررسی کنید تا مطمئن شوید کد رندر شده دقیق است و حاوی تمامی نشانه گذاری های لازم و سایر موارد است. داده های ساختاری سئو یکی از مواردی است که به آسانی قابل چشم پوشی و افراد معمولا آن را فراموش می کنند.

نویگیشن یا ناوبری و پیوندهای داخلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید لینک های خود را در قسمت html رنده‌شده قرار نمی دهید. پیوندهای داخلی سئو بسیار حائز اهمیت است، زیرا آن ها روش و راهی برای گوگل مهیا می‌کنند که بتواند محتوای اضافه بر روی سایت شما را پیدا کند. آن ها همچنین پیش زمینه ای را برای گوگل در رابطه با محتوا و مواردی که قرار است گوگل بر روی سایت و لینک شما پیدا کند مهیا می‌کنند.

اگر هدف شما زبان ها و کشورهای مختلف است، اطمینان حاصل کنید که hreflang tags سئو (با استفاده از تگ های hreflang میتوانید به گوگل بفهمانید که زبان وب سایت شما چیست ، با این کار موتور های جستجوگر نتایج جستجوی کابران خود را بر اساس زبان و کشوری که در آن قرار دارند اولویت بندی میکند.به عنوان نمونه شما میتوانید به جای x در hreflang=”x” زبان و کشور خود را معرفی کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر موجود در html رنده شده را بازبینی می کنید؛ به خصوص اگر جستجوی تصویر برای شما اهمیت زیادی دارد. کد تصویر سئو را برای بار دوم چک کنید. همچنین آلت تکست، کد متن، عنوان و زیرنویس ها را نیز مورد بررسی قرار دهید. به این بسنده نکنید که صفحه خود را در آخرین نسخه کروم بررسی کنید و فکر کنید همه چیز مطابق میل شما است. Html ارائه شده را در هر دو پلتفرم تلفن همراه و دسکتاپ بررسی کنید.

خلاصه - همواره بیش از یک روش برای ارائه صفحه وجود دارد

پس از مطالعه این پست، امید است تا بتوانید صفحات خود را با استفاده از ابزار گفته شده رندر کنید. همان طور که در قسمت های پیش نیز توضیح دادیم، بسیار مهم است تا صفحات خود را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در html ارائه شده نمایش داده می‌شود.

و در آخر، عناصر دیگری نیز وجود دارد که برای چشم های غیر مسلح قابل چشم پوشی است و باید بررسی شوند. به عنوان مثال، تگ روبات های متا، داده های ساختاری، اطلاعات ساختاری،تگ های hreflang و موارد دیگر سئو . با استفاده از ابزارهای گوگل و ابزارهای شخص ثالث که در انتهای این پست ذکر شد، می توانید توانایی‌های خود را رندرینگ جاوا اسکریپت مورد بررسی قرار دهید و موارد مورد نیاز را پوشش دهید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/52/

استفاده از جاوا اسکریپت برای انتشار محتوا ( قسمت سوم )

2. تست موبایل دوستانه یا ام اف تی (MFT)

روش بعدی برای مشاهده html ارائه شده برای صفحه وب سایت، از طریق تست سئو موبایل دوستانه گوگل است. ابزار مورد نظر، سایت را با استفاده از گوگل بوت برای اسمارت‌فون‌ها ارائه می‌دهند و اسکرین شاتی از صفحه ارائه شده به شما نشان می‌دهند؛ سپس کد html ارائه شده برای صفحه وب سایت را مهیا می‌کنند.

به علاوه، شما می توانید منابع صفحاتی که به طور مناسب سئو باراگذاری نشده بودند را مشاهده کنید و همچنین کنسول جاوا اسکریپت را به همراه اخطارها و و خطاهای همراه آن (مانند ابزار بازرسی url) مشاهده کنید.

توجه داشته اگر واقعا قصد دارید به کد رندر سئو (Rendered) بپردازید، باید html را از تست موبایل دوستانه به یک ویرایشگر متن شخص ثالث کپی کنید و آن را پیست یا وارد کنید؛ زیرا کار با کدها در ابزار کمی سخت است.

3. تست Rich Result

(نتایج سئو یی که به صورت rich result هستند، در واقع نتایجی هستند که حاوی اطلاعاتی مانند تعداد رای بازدیدکنندگان، مقدار کالری غذا، تاریخ شروع رویداد، فیلم ها، کتاب ها، شبکه های اجتماعی، اطلاعات شرکت و موارد مشابه دیگری هستند و گوگل این اطلاعات را معمولا از طریقstructured data کسب می کند.)

بر اساس دو روشی که تا این جا مورد بحث قرار دادیم، باید به این نکته توجه کرده باشید که در تمامی آن ها یک نقطه مشترک وجود دارد. تا به این جای کار بر روی ارائه دهنده های موبایل تمرکز کرده بودیم، نه دسکتاپ. مطمئناً هم اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که موبایل و تلفن همراه دارای اهمیت زیادی است و بهتر است تمرکز خود را بر روی آن قرار دهیم، اما بهتر است که همچنان ارائه دهنده های دسکتاپ را نیز مورد توجه قرار دهیم! برای بار دیگر اشاره می‌کنیم که ابزار بازرسی سئو ،url تنها ارائه دهنده دسکتاپ و اسکرین شات سایت هایی را نمایش می دهد که هنوز به بخش موبایل فرصت ایندکسینگ منتقل نشده‌اند.

با این اوصاف، صاحب وب سایت چه کاری باید انجام دهد؟؟

گوگل پاسخ سوال شماست، اما نه به آن روشی که فکر می کنید. بسیاری از افراد این نکته را نمی دانند، اما شما می توانید از تست Rich Results سئو برای مشاهده html ارائه شده بر اساس گوگل بوت دسکتاپ استفاده کنید! افراد متخصص در این زمینه پیش از این نیز به این نکته اشاره کردند، اما بر اساس نتایج منتشر شده بسیاری از افراد همچنان آن در این زمینه اطلاعات کافی ندارند.

هنگامی که یک url سئو را مورد آزمایش و تست قرار می‌دهید، می توانید اچ تی ام ال ای ارائه شده، مشکلات پیش آمده هنگام بارگذاری صفحه و کنسول جاوا اسکریپت که شامل خطاها و پیغام های اخطار است را مشاهده کنید؛ و این نکته را به یاد داشته باشید که مشاهده این موارد بر روی ارائه دهنده دسکتاپ است، نه موبایل. این ابزار به شما نشان می دهد که رابط کاربری استفاده شده برای ارائه، گوگل بوت دسکتاپ است.

روش های دیگر

کروم ،کرالرز و پلاگین: هنگامی که می‌خواهید اچ تی ام ال ارائه شده برای صفحه خاص سئو را مشاهده کنید، بهتر است کار خود را با ابزارهای گوگل که به آن ها اشاره کردیم شروع کنید، اما این نکته بدان معنا نیست که این روش ها تنها روش های موجود برای چک کردن صفحات ارائه شده هستند. از بین کروم، ابزارکرالینگ شخص ثالث و برخی پلاگین ها، ابزارهای رندر دیگری را نیز در بخش سئو ی خود در اختیار دارید.

بیش از این وارد جزئیات نمی شویم، اما بهتر است بدانید که این موارد نیز جزو ابزارهای مورد استفاده هستند.

4. کرالرها (Crawler) یا خزنده ها - رندرینگ یا ارائه به طور عمده

روش هایی که پیش از این به آن ها اشاره کردیم ابزارهای سئو ی بسیار عالی برای چک کردن url های خاص هستند، اما هنگامی که می خواهید html ارائه شده را به طور کلی بررسی کنید چه اتفاقی رخ می دهد؟ برای مثال، اگر در حال کرالینگ در سایتی باشید که دارای 10 هزار، 50 هزار یا 500 هزار صفحه است و می خواهید کرد html ارائه شده یا رنده در برابر html پایدار یا استاتیک را چک کنید چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟

در این صورت، ابزار کرالینگ سئو بهترین گزینه برای شماست. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هر کدام از ابزار های ذکر شده توانایی ارائه یا رندر جاوا اسکریپت در طول عملیات کرال یا خزش را دارند. برای مثال، ابزار DeepCrawl، Screaming Frog، و Sitebulb، توانایی نمایش قابلیت های ارائه جاوا اسکریپت را دارند.

  • هنگام تنظیم کرال یا خزش در DeepCrawl، اطمینان حاصل کنید که گزینه "Enable JavaScript Rendering" را چک کنید.
  • برای ابزار Screaming Frog، درتب رندرینگ، از قسمت Spider Configuration استفاده کنید.
  • به علاوه، Screaming Frog را به شما اجازه می‌دهد تا اسکرین شات Rendered یا ارائه شده برای هرکدام از صفحاتی که آن ها را کرال می کنید مشاهده کنید و html ارائه شده را با html استاتیک یا پایدار مقایسه کنید.
  • ابزار SiteBulb نیز همان عملکرد را برای شما به همراه دارد (. JavaScript Crawling، به همراه توانایی مقایسه html استاتیک و html پایدار، مشاهده اسکرین شات ها. این ابزار تفاوت‌های میان این دو را نیز به صورت هایلایت شده نشان می دهد).

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/49/

استفاده از صفحات پس زمینه در طراحی وب ( قسمت دوم )

تصاویر تیره و تار

استفاده از این نوع تصاویر در طراحی سایت ، روش بسیار متداولی در سال 2012 بود.

هنگامی که این کار به درستی انجام می شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی درجذب افراد به طراحی سایت شما داشته باشد.

تصاویر تار باعث می شود تا افراد در رابطه با محتوا و زمینه طراحی سایت شما تفکر کنند. تصویری که به طور واضح مشخص نشده باشد، می‌تواند موجب شود تا بتوانید سایر مشخصه های مورد نظر را راحت تر به طراحی سایت خود اضافه کنید (بدون این که نگران این باشید که فضای زیادی را در پس زمینه خود اشغال کرده باشید).

در حالی که بهره بردن از تصاویر تار می‌تواند سخت باشد، استفاده از این نوع تصاویر می‌تواند تاثیر بسزایی برای طراحی سایت شما به همراه داشته باشد. هنگام انتخاب یک تصویر اطمینان حاصل کنید که استفاده از این تصویر در حالت تار نیز دارای خوانایی مناسب است؛ آیا کاربران می‌توانند موارد و اطلاعات استفاده شده در عکس را تشخیص دهند؟ تصور استفاده شده چگونه می‌تواند با پیام و هدف شما هم خوانی داشته باشد؟

استفاده از این نوع عکس ها، بدان معنا نیست که می‌توانید از عکس‌های ضعیف استفاده کنید. استفاده از عکس های کیفیت بالا حتی هنگامی که قصد استفاده از تصاویر تار دارید نیز دارای اهمیت زیادی دارد. تصویر با کیفیت پایین باعث جلب توجه کاربران سایت نمی‌شود، حرفه و تخصص طراحی سایت شما را نیز زیر سوال می برد و همچنین باعث ارسال پیام و هدفی به کاربران می شود که اکثر طراحان سعی می کنند از آن دوری کنند.

زوم این، زوم اوت! (Zoom in, Zoom Out)

بسیار مهم است که تصاویر مورد استفاده را مورد بررسی قرار دهیم؛ به خصوص تصاویری که دارای اندازه بزرگ هستند، باید سطوح مختلفی از قابلیت زوم در آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

چهره، صحنه و سایر موارد به کار رفته در تصویر هنگام استفاده از قابلیت زوم به چه صورت خواهند بود؟ آیا رویکرد طراحی سایت شما به اندازه کافی ظریف و دقیق است؟

تصاویر بزرگ و نزدیک می‌توانند بسیار جذاب و گیرا باشند. ممکن است اندازه بزرگ این تصاویر باعث شود تا جزئیات و دقت در این تصاویر کمرنگ شود. هم چنین مشاهده این تصاویر در صفحات دسکتاپ کوچک؛ به‌خصوص در دستگاه‌های موبایل ممکن است سخت تر باشد.

بنابراین هنگام استفاده از این تصاویر پس زمینه، قابلیت زوم در آن ها را به صورت دقیق بررسی کنید. همچنین بخشی از تصویر که برای اغلب کاربران در قسمت بالای صفحه طراحی سایت نمایان می شود را در نظر بگیرید. سعی کنید از قرار دادن اشیا و مواردی که می‌تواند موجب نقص تصاویر شما شود خودداری کنید، (برای مثال اگر از تصویر شخصی کامل استفاده می کنید، سعی کنید تا تمامی تصویر به صورت کامل در پس زمینه شما قرار گرفته باشد).

بهتر است تصویر خود را به نحوی تنظیم کنید که کاربران مورد نظر برای درک تصویر شما مجبور به حرکت دادن موس نباشند. اگر مشخصه های کلیدی و مهم تصویر خود را از قلم بیندازید، ممکن است قابلیت زوم برای شما کاربرد داشته باشد. اگر چهره ها یا قسمت های مهم عکس به سختی قابل تشخیص است، بهتر است برای تشخیص آن از قابلیت زوم این این استفاده کنید.

تایپوگرافی

چندین راه برای انتخاب متن در تصاویر بزرگ وجود دارد - متن بر روی تصویر، متن در کنار تصویر و متنی که درون تصویر جای گذاری شده است.

استفاده از متن در تصویر پس زمینه بسیار مهم است. بخش های مهم تصویر باید قابل مشاهده و همچنین متن مورد استفاده باید خوانا باشد.

برای قرار دادن متن در عکس های خود، بهتر است به دنبال فضاهایی در عکس باشید که به اصطلاح به آن ها "فضاهای مرده" گفته می شود و مشخصه های خاصی در آن بخش از تصویر وجود ندارد. بهتر است متون خود را در قسمت بالای عکس قرار دهید. همچنین سعی کنید تا عناصری از تضاد یا کنتراست را با رنگ های مورد نظر ایجاد کنید تا بتوانید توجه کاربران خود را جلب کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های مورد استفاده این است که چندین رنگ خاص را برای متن، در قسمت مشخصی از عکس انتخاب کنید و متون خود را در قسمت جعبه مانندی یادداشت کنید و در قسمت خاصی از تصویر پس زمینه خود قرار دهید.

اهمیت تصاویر

گاهی اوقات، تصویری که قصد استفاده از آن را دارید به قدری حائز اهمیت است که نمی‌توان تمام، یا بخشی از آن را پنهان کرد. در این صورت بهتر است متن مورد نظر خود را در بالا، پایین یا طرفین عکس قرار دهید. این کار باعث می شود هم متن مورد نظر در جایگاه مناسبی قرار بگیرند و با توجه به پس زمینه، متن مورد نظر شما نیز دارای فضای کافی برای جلب توجه کاربران باشد.
یکی دیگر از رویکردهای پرکاربرد، استفاده از تصویر و متن به صورت همزمان، و ادغام کردن متن به درون عکس است.

این کار را می توانید در طول عکس برداری برای تصاویر ساده و طبیعی تر یا با استفاده از نرم افزار ویرایش عکس انجام دهید. هنگامی که متنی را با تصویر موردنظر ادغام می‌کنید، نماد ایجاد شده نباید سردرگم کننده یا پیچیده باشد. هنگام استفاده از این روش، سعی کنید تصویر و عکس را در ساده ترین شکل ممکن و حداقل پیچیدگی نگه دارید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/50/

استفاده از جاوا اسکریپت برای انتشار محتوا ( قسمت دوم )

ابزار بازرسی URL در GSC

کنسول جستجوی گوگل یا جی اس سی، توانایی ارائه صفحات خود برای مدت زمان طولانی با استفاده از گوگل بوت (Googlebot) برای دسکتاپ و گوگل بوت برای گوشی های هوشمند از طریق ابزار سئو گوگل فراهم کرده است. شرکت گوگل این کار را به خوبی انجام داده است، اما به تازگی نیز ابزار قدرتمندی جدید را راه اندازی کرده است که توانایی بسیار بیشتری دارد. نام این ابزار، "ابزار بازرسی “URL است.

اطلاعات URL

این ابزار، اطلاعات وسیعی در رابطه با url های موجود بر روی سایت شما فراهم می کند که این اطلاعات شامل نمایان شدن url ها و محتوای سئو ، مشکلات پیش آمده در هنگام ایندکس (Index) شدن یا نمایه شدن، کانونیکالیزاسیون (تگ Canonical (به عنوان مثال "rel Canonical") یک راه برای گفتن این موضوع به موتورهای جستجو است که یک URL خاص نشان دهنده کپی اصلی یک صفحه است. با استفاده از تگ Canonical از مشکلات ناشی از محتوای مشابه یا تکراری که در چندین URL نمایش داده می شود جلوگیری میکنیم. به طور کلی تگ Canonical به موتورهای جستجو می گوید که چه نسخه ای از نشانی اینترنتی باید در نتایج جستجو نمایش داده شود.) اطلاعات، توانایی مشاهده html ارائه شده و موارد دیگر است.

اطلاعات index شده

همان طور که اشاره شد، می توانید HTML ارائه شده را برای صفحاتی که قصد آزمایش و تست سئو ی آن ها را دارید مشاهده کنید. اگر بر روی "View crawled page" کلیک کنید، می توانید سه تب (Tab) را در قسمت راست صفحه مشاهده کنید. این طرح‌ها شامل اچ تی ام ال هایی است که گوگل در هنگام فرآیند ایندکسینگ (Indexing) آن ها را تهیه کرده است.
کلیک بر روی این تب ها از این جهت حائز اهمیت است که اطلاعات موجود در آن ها می‌تواند شامل html پایداریا استاتیک، یا html ارائه شده باشد. نوع اچ تی ام ال ها بسته به مدت زمان پردازش آن ها است.

تب دوم

تب دوم شامل اسکرین شاتی از صفحه ارائه شده (Rendered) است (تنها هنگام تست زنده url ها از طریق دکمه تست url زنده). در بهترین حالت، محتوای سئو ی شما به صورت کامل ارائه شده است و هیچ گونه نقصی ندارد؛ اما بسیار کم پیش می‌آید که چنین حالتی رخ دهد و هیچ گونه نقص و عیبی رخ ندهد. متاسفانه بعضی مواقع اسکرین شات منتشر شده، صفحه ارائه شده را به صورت دقیق بازتاب نمی دهد. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلاتی هنگام ارائه یا رندرینگ باشد، یا مشکل ایجاد شده می تواند به دلیل خارج شدن ابزار بازرسی از رده زمانی باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که همواره کد اچ تی ام ال ارائه شده را چک کنید تا ببینید محتوای مورد نظر موجود است, و نباید تنها به اسکرین شات ارائه شده اتکا کنید.

در رابطه با بحث خارج شدن ابزار بازرسی سئو از رده زمانی، John Mueller از شرکت گوگل توضیح می دهد که این مسئله بسیار عادی است و از آن جایی که سیستم رندرینگ حقیقی گوگل، اغلب اوقات منابع مورد نظر را Cache می کند، از این بابت مدت زمان بیشتری سپری می‌شود. پس فقط در هنگام استفاده از ابزار بازرسی url آن را در نظر بگیرید. ممکن است توضیحات بالا کمی برای شما سر درگمی به وجود آورد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که ویدیویی از John Mueller که توضیحاتی در این رابطه ارائه می‌دهد را مشاهده کنید:

تب سوم

تب یا برگه سوم حاوی اطلاعات مفیدی در مورد url مانند کدهای پاسخ و منابع صفحه هایی است که نمی توان آن ها را بارگذاری کرد. همچنین این طرح شامل پیامهای کنسول جاوا اسکریپت است که می توانید در آن خطا ها و هشدارهای داده شده را مشاهده کنید.

نکته های مهم در رابطه با عامل کاربری گوگل بوت: هنگامی که ابزار بازرسی سئو url برای اولین بار به کار گرفته شد، می توانید از طریق آن رندر دسکتاپ و موبایل را از طریق ابزار مشاهده کنید. به برخی دلایل، این روش مدت کوتاهی پس از به کارگیری آن تغییر کرد و ابزار مورد نظر تنها قادر است به شما اجازه دهد تا بتوانید اچ تی ام ال ارائه شده را از طریق عامل کاربری مشاهده کنید؛ که این عامل کاربری با وضعیت فعلی ایندکسینگ شما هم خوانی دارد.

برای مثال، اگر به بخش Mobile-first indexing (در یک توضیح ساده میتوان گفت با معرفی الگوریتم Mobile First Index محتوایی که در موبایل نمایش داده میشود معیار تصمیم گیری گوگل برای جایگاه شما خواهد بود نه آنچه در نسخه دسکتاپ صفحه در دسترس است.) منتقل شده اید، بنابراین تنها قادر خواهید بود تا html ارائه شده و اسکرین شات هایی از طریق گوگل بوت برای گوشی‌های هوشمند را مشاهده کنید؛ و اگر هنوز به بخش Mobile-first indexing منتقل نشده اید، بنابراین می توانید رندرهای دسکتاپ را مشاهده کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/47/