شناخت سهولت یادگیری (learnability) برای طراحی سایت ( قسمت دوم )

شما می توانید تکنیک ثبات گونه ها را در بلاگ ها و سایت های اموزشی نیز پیدا کنید، منتها این تکنیک کم تر مشخص است. برای مثال وب سایت WebDesigner Depot اقدام به طراحی سایت دوباره خود کرد و تمام افکت های hover خود را تغییر دادند تا از یک افکت انیمیشن متحرک استفاده کنند. حال هروقت شما هرگونه عکس های ضمیمه مطلب، عنوان ها یا لینک های ناوبر را داشته باشید، متوجه یک انیمیشن کوچک می شوید که این ایتم ها را به سمت راست حرکت می دهد. این ویژگی در تمام سایت ثابت و یکسان است و به بازدید کننده ها می گوید که چه انتظاری داشته باشند. در طراحی سایت خود به دنبال ثبات باشید و عناصر سایت را تا جایی که می توانید یکسان نگه دارید.


واکنش و پاسخ UI

دنیای موبایل در طراحی سایت اغلب در مورد ارتباط های کوچک و چگونگی تاثیر انها بر اعمال کاربران سخن می گوید. این ارتباط ها معمولا به صورت انیمیشن های متحرک یا واکنش UI به اعمال کاربران هستند که وجود ان ها برای یک رابط کاربری قابل یادگیری بسیار حیاتی می باشد. کاربران به نشانه ای برای کاری که کرده اند (برای مثال کیک کردن، محتوای جدید باز کردن، فرم پر کردن) نیاز دارند تا بدانند کارشان تأثیری بر صفحه گذاشته است. شما می توانید این کار را با ایجاد عناصر صفحه ای که به کاربران پاسخ می دهند یا با افکت های انیمیشن ساده انجام دهید. یک نمونه ی خوب، فرم ثبت نام در صفحه ی عضویت سایت MailChimp می باشد. وقتی که شما پسورد اکانت کاربری خود را وارد می کنید UI ی سایت MailChimps به طور خودکار مقررات مشخصی را که شما رعایت کردید، خط می زند.

برای مثال، طول پسوردها باید حداقل 8 حرف باشد بنابراین وقتی شما 8 حرف را تایپ می کنید ایتم کوچک مربوط به ان خط زده می شود. این نشان می دهد که تایپ کردن کاربر صفحه سایت را تحت تأثیر خود قرار می دهد و سپس کاربر می تواند کار کردن با بخش پسورد را یاد بگیرد. یک نمونه ی دیگر ظاهر صفحه ی محصولات طراحی سایت Photojojo eCommerce می باشد. وقتی که شما روی گزینه ی اضافه کردن به سبد خرید کلیک می کنید، صفحه به سمت بالا کشیده شده و یک پنجره ی کوچک راهنما که شامل خلاصه ای از سبد خرید شما است به شما نشان داده می شود. این پاسخ از رابط کاربری سایت به شما نشان می دهد که الان شما چه چیزی را به سبد خرید خود اضافه کرده اید که خود یک نشانه ی واضح از کاری که کلیک ماوس شما کرد می باشد.

از قرارداد های استاندارد پیروی کنید

پیش از تاکید بر اهمیت تکنیک ثبات برای ظاهر وب درمورد پیروی از استاندارد ها در طراحی سایت صحبت کرده ام. اگر وب سایتی به منظور استفاده ی روزانه ی کاربران طراحی می کنید شما باید از قرارداد ها و استاندارد ها پیروی کنید. این گونه وب سایت ها برای خلاقیت و عمل کردن برخلاف انتظارات مناسب نیستند. بازدید کننده ها انتظار دارند منوهای راهبر را در بالای صفحه سمت راست مشاهده کنند. لینک ها باید با کلیک کردن و hovering کار کنند و اگر منوی ابشاری وجود دارد باید به محض باز شدن صفحه وب نمایش داده بشود.

اگر هدف شما سهولت یادگیری برای کاربران است نباید چیز های جدیدی طراحی کنید بلکه باید طراحی سایت های دیگر را مد نظر قرار داده (حداقل ویژگی های خوب ان ها را) و سپس از ان ها پیروی کنید. برای مثال وب سایت های فروشگاه های مختلف ایکون های کوچکی برای کم و زیاد کردن تعداد محصول قبل از خرید دارند. این یک ویژگی متداول در فروشگاه های الکترونیکی می باشد که کاربران ذاتا چگونگی کار با ان ها را می دانند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/61/

برندها در بهینه سازی جستجوی صوتی در سه ناحیه کلیدی شکست میخورند

برندهایی که برای راهکارهای بررسی دیدگاه محدود بودند یا وجود نداشتند،در بهینه سازی برای جستجوی صحیح موفق نشده اند و به اندازه کافی کاری برای پست محلی اجتماعی انجام ندادند.


بهینه سازی برای جستجوی صوتی مثل بهینه سازی برای سئو ی محلی است از وقتی که هر دوی آنها "درباره بالاترین رتبه بندی ممکن"در نتایج جستجو هستئد،میگوید که بر اساس یک گزارش جدید توسط Chatmeter،که امتیاز 12 را به ارمغان آورده بود،خرده فروشی های عمده و برندهای رستوران آمادگی جستجوی صوتی شان مورد ارزیابی قرار می گیرد که شامل تارگت،والمارت،اپل و وندی،میان بقیه است.

راهکار یک سئو ی محلی کامل: Chatmeterراهکار سئوی محلی کامل را اینگونه تعریف میکند که به عنوان یک شی شهرت و مدیریت لیست،سئوی محلی،صفحات محلی،صفحات رسانه ای محلی اجتماعی را دارد.

شرکت یک امتیاز "برند محلی دیداری"ساخته بود که ترکیبی از شهرت،شبکه های اجتماعی،قطعات سئو ی محلی است:"سطح فعالیت مشتری،صحت لیست،رده بندی ها،رتبه بندی های مشتری و رقبای محلی همه عوامل مهمی در این امتیاز هستند."همچنین این ایده که اون رتبه بندی ها از استعالامات محلی است در نتایج جستجوی صوتی پیدا خواهد شد.
برنده های تارگت،بازنده های استارباکس:یک امتیازی که بیشتر از 70 است به عنوان لیدر صنعت در نظر گرفته میشود،بین 50 تا 70 میانگین و زیر 50 ضعیف است.هیچ کدام از این برندها در این بررسی به عنوان لیدر صنعت شایسته در این شرایط دیداری نیستند.و استارباکس ها لب مرز افتادن هستند.برنده نهایی تارگت شده.

برندهایی که قوی ترین نمایش ها را در هر دسته داشته اند

  • امتیاز مجله ای: TJ Maxx
  • امتیاز اجتماعی: Starbucks
  • لیست ها: Target
  • جستجوی اصلی: TJ Maxx

Chatmeter همه برندهایی را که در این سه ناحیه کلیدی ضعیف بودند مشاهده کرد

بررسی پاسخ راهکارها،شبکه های اجتماعی محلی و بهینه سازی برای جستجوی صحیح.صحت لیست ها که بیشتر برنها(شامل بقیه برندهای جدول) در این تحقیق بودند تقریبا خوب عمل کرد(یعنی آمار و اطلاعات درستی رو درباره بیشترشون داد).

چرا شما باید مراقب باشید؟

احتمالا،مشکلات سئو را که Chatmeter مشخص کرد میان برندهای چند مکانه و شرکت ها رایج است.شرکت به برندها نصیحت کرد که برای پیشرفت های هدفدار در کل رده بندی های محلی آنها و جستجوی صوتی ویژه آدرس این نواحی(بررسی ها،اجتماعی محلی،جستجوی های صحیح)را بنویسد.

ممکن است بعضی سئو ها در این ایده که بهینه سازی صوتی برای بهینه سازی سئو های محلی یکسان است اختلاف داشته باشند.اما نواحی های کلیدی در کمترین حالت وجود دارد که با همدیگر مشترک هستند.

جستجوهای موبایل میزان سنگینی را از محل مقصد حمل میکنند و جستجوهای صوتی خیلی شبیه به جستجو برای اطلاعات مکان هستند.حداقل با آمار سال 2010 که به صورت زیادی به چاپ رسیده تطابق دارد.

کارشناس سئو و فنون سم کمپین شما را به سمت موفقیت می برند:حضور SMXپشترفته ی Search Engine Land(نام یک شرکتی)،در 3-5 جون نشست هایی برای نخبگان،شبکه(شامل جوایز 2019 Search Engine Land)،و امکانات رفاهی بالا شامل وای فای،غذاهای خوشمزه،و میان وعده است.این تنها شانس شما در یک سال است که سئوهای پیشرفته بیشتری و فنون سم را از کارشناسانی که اعتماد دارید یاد بگیرید.شما با حداقل روش تاثیر در کسب و کار از این جا خواهید رفت که فورا می توانید از آن استفاده کنید..ما تضمین میکنیم.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/62/

طرح جدید گوگل برای نام الگوریتم های سئو

Danny Sullivan میگه الگوریتم سئو ی این هفته به نام"نسخه به روز رسانی شده ی اصلی مارس 2019"تغییر خواهد کرد.امیدواریم این ساختار سردرگمی ها را پایان بدهد.


از آن جایی شروع میشه که گوگل درباره ی سردرگمی ای در نامگذاری ها درباره الگوریتم سئو ی به روز رسانی شده ی اصلی در 12 مارس شنیده بود و تصمیم گرفته بود که همه چیز را روشن کند(واضح کند).گوگل در توئیتر گفته که اسم ما برای این به روز رسانی " آپدیت اصلی مارس 2019"است.

دلیل انتخاب

چرا گوگل این اسم را انتخاب کرد؟گوگل اغلب اسمی را برای آپدیت های سئو ارائه نمی دهد اما در این مورد،گوگل گفته:"ما فکر میکنیم این از سردرگمی شماها جلوگیری میکنه،این به شما نوع آپدیتی را که بود و چه زمانی اتفاق افتاد را میگوید."پس گوگل آن را آپدیت اصلی مارس 2019 نامید،که آنها فکر میکنند به سردرگمی ها خاتمه میدهد.

آیا گوگل میتونه اسم آپدیت سئو را عوض کند؟بله آنها میتونند و باید این کار را در گذشته انجام دهند.اسم اصلی رو که در واقع ما برای آپدیت پاندا داشتیم آپدیت کشاورز(فارمر)بود.گوگل از این اسم خوشش نیامده بودبنابراین اسم آن را به آپدیت پاندا تغییر داد،که بر اساس فامیلی لیدر مهندسین بود.

بنابراین گوگل اسم این آپدیت را در گذشته عوض کرد.

اینجا یک توییت جدید از گوگل با اسم جدید صبح زود امروز است:

ما می فهمیم که داشتن اسم هایی میتونه برای آپدیت سئو مفید باشه.اسم ما برای این آپدیت،آپدیت اصلی مارس 2019 است.ما فکر میکنیم این به سردرگمی شما کمک میکند، این به شما نوع آپدیتی را که بود و چه زمانی اتفاق افتاد را میگوید.

آیا اون اسم ثابت میمونه؟آیا اسم جدید تغییر میکنه یا مردم اون رو هنوز آپدیت فلوریدای 2 صدا میزنند؟این خیلی سخته که بگم ولی من شک دارم که مردم همون اسمی رو که گوگل انتخاب کرد آن را انتخاب کنند،آپدیت اصلی مارس 2019.

کجا میتونم بیشتر یاد بگیرم؟اخبار های اصلی ما را خارج از اینجا چک کنید.گوگل گفته هیچ تعمیری برای آپدیت اصلی نیست اما ما داده ها را از طریق بررسی جمع میکنیم تا داده ها را آنالیز کنیم و نتایج خود را به شما اعلام میکنیم.لطفا بررسی رو انجام بدید تا به ما کمک کنید،به شما کمک کنیم.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/59/

نحوه ایجاد و تایید خبر نامه ایمیل قبل از ارسال ( قسمت سوم )

آماده سازی اولیه خبرنامه ایمیل

آیا تمامی موارد ذکر شده را در قسمت بدنه خبرنامه ایمیل طراحی سایت خود می‌گنجانید؟

  • هویت برند
  • نویگیشن (Navigation) بالای طراحی سایت
  • پیوند به وب سایت شما
  • لینک های رسانه های اجتماعی
  • دکمه های اشتراک گذاری
  • اطلاعات تماس
  • لینک نسخه وب پیج (Webpage)
  • پیوند به نسخه ساده متن
  • لینک لغو اشتراک در طراحی سایت
  • جزئیات شرکت و آدرس فیزیکی
  • نشانه های شخصی
  • محتوای هوشمند
  • تصاویر بهینه شده
  • متن جایگزین
  • سرتیتر طراحی سایت
  • زبان عملیاتی
  • پیوند به مقالات
  • سی تی ای ها (CTAs)
  • کدهای ردیابی

نکته: بهتر است از طراحی سایت های آنلاینی که از آن ها برای ساخت الگو و پست کارت های متنوع استفاده می شود، بهره ببرید.

طراحی ایمیل

  • ایمیل خود را طراحی کنید
  • درست مانند محتوا، ماموریت و هدف شما، قوانین طراحی را نیز در بر می گیرد. اگر خبرنامه ایمیل طراحی سایت شما تنها جنبه معرفی دارد، بنابر این طراحی استفاده شده در آن باید طبیعی و ساده باشد. اگر ایمیل شما بخشی از نقشه یا طرح بازاریابی برای فروش محصولات است، بنابراین ایمیل به کار رفته بدون شک باید شامل تصاویر جذاب و سرتیتر های گیرا باشد.
  • علاوه بر این، ترتیب بلوک و جدول ها نیز در این نوع ایمیل ها متفاوت است. اگر تخفیف بزرگ یا پیشنهاد ویژه ای برای مدت زمانی خاص وجود داشته باشد، باید آن را در بخش بالای خبرنامه طراحی سایت قرار دهید تا بتوانید توجه مشترکان خود را فوری جلب کنید. اگر ایمیل مورد نظر برنامه ای برای یک رویداد باشد، باید CTA را در انتهای ایمیل خود نمایش دهید.
  • طراحی خبرنامه های ایمیل طراحی سایت خود را در راستای اهداف خود قرار دهید. اگر نیاز به CTA های چشمگیر دارید، از تصاویر زیبا و چشمگیر استفاده کنید. چندین نکته مهم:
  1. طراحی خود را بخشی از برند خود کنید. از لوگو، تگ لاین، شعار، عبارت های گیرا یا رنگ‌های کمپانی و شرکت خود استفاده کنید.
  2. خبر نامه ایمیل خود را در راستای وب سایت خود تنظیم کنید
  3. بین بخش گرافیکی، اطلاعاتی و طراحی خود تعادل ایجاد کنید. وجود متن زیاد در خبرنامه ایمیل خسته کننده به نظر می‌رسد. همچنین استفاده از تصاویر زیاد نیز همین طور است. سعی کنید طرحی را مورد استفاده قرار دهید که پیش از این آزمایش خود را پس داده است. استفاده از محتوا در ایمیل ایده ای خوب به نظر می رسد، اما نه خبرنامه‌ها. به طور عمومی، خبرنامه های ایمیل 600 پیکسل پهنا هستند، بنابراین بهتر است در خبرنامه های ایمیل خود تنها از یک ردیف خاص استفاده کنید.
  4. محتوای قرار گرفته درون فضای سفید، خوانایی بسیار بالایی ندارد.
  5. از CTA های چشم گیر استفاده کنید.
  6. از قالب های موبایل دوستانه استفاده کنید.
  7. قالب خبر نامه ایمیل طراحی سایت خود را در مرورگرهای مدرن نیز بررسی کنید.
  8. نسخه وب را فراموش نکنید.
  9. نسخه متن ساده را نیز به خاطر بسپارید.

تست ایمیل

قدرت تست ایمیل را دست کم نگیرید. حتی کوچک ترین فرصت ها برای بهبود و پیشرفت ایمیل‌های خود را دست کم نگیرید. در ادامه، چک لیستی کوچک برای شما مهیا کرده ایم که قبل ازفشردن دکمه ارسال، خبرنامه ایمیل طراحی سایت خود را با این چک لیست مقایسه کنید تا تمامی موارد را در آن به کار برده باشید.

تهیه ایمیل نهایی

  • آیا اصلاحات لازم را انجام داده اید
  • آیا کپی خود را فرمت کرده اید ؟
  • آیا تمامی لینک ها را بررسی کرده اید - آیا لینک های مورد نظر فعال هستند و قرار است در مکان مناسب خود ارائه شوند؟
  • آیا تمامی تصاویر در مکان مناسب قرار گرفته اند؟
  • آیا سی تی ای ها به طور مناسب کدگذاری شده اند؟
  • آیا فونت استفاده شده به اندازه ای بزرگ است که در تمامی مرورگر ها مانند دستگاه های موبایل نیز به راحتی خوانده شود؟
  • آیا زبان به کار رفته برای مخاطبان هدف مناسب است؟
  • آیا موضوع مورد نظر با محتوای ایمیل هم خوانی دارد؟
  • آیا متن به کار رفته قبل Header طراحی سایت خوب و آموزنده است؟
  • آیا کدهای ردیابی را به درستی تنظیم کرده اید؟
  • آیا خبرنامه ایمیل دارای اندازه و عنوان مطلوب است ؟
  • آیا خبر نامه ایمیل خود را به غیر از کروم در مرورگر های دیگر مانند اینترنت اکسپلورر نیز تست کرده اید؟
  • آیا ایمیل را در میان ارائه دهندگان ایمیل نیز تست کرده اید؟
  • آیا ایمیل را در میان پلتفرم‌های مختلف موبایل نیز تست کرده اید؟
  • آیا ایمیل خود را از طریق Spam Checker نیز تست کرده اید؟
  • آیا نسخه ایمیل را برای خودتان نیز ارسال کرده اید؟

ایمیل را تجزیه و تحلیل کنید

پس از بررسی تمامی موارد، زمان آن نیست که به خود استراحت دهید؛ بلکه وقت آن است که ایمیل مورد نظر را تحلیل کنید. البته، انجام این مرحله قبل از دریافت فیدبک ها و جزئیات با ارزش کمی زمان بر است. به یاد داشته باشید که همواره فضای خالی برای رشد و بهبود استراتژی بازاریابی وجود دارد. اگر شما نیز روش ها و راه هایی را برای بهبود خبرنامه ایمیل می شناسید، با ما در میان بگذارید


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/60/

9 روش برای محافظت از وب سایت وعدم فراموشی آن توسط بازدیدکنندگان

فناوری اینترنت، با گذشتن از موانع و جزر و مد های زیاد، توانسته است به جایگاه فعلی خود برسد. سطح رقابت شدیدی که امروزه در بازار طراحی سایت وجود دارد، باعث شده است تا برخی از وب سایت ها به فراموشی سپرده شوند؛ زیرا همواره میلیون ها وبسایت در حال تلاش برای رساندن سطح خود به بهترین جایگاه ممکن و جذب مشتریان بالقوه خود هستند.


با نگاهی کوتاهبه طراحی سایت های مدرن متوجه می‌شویم که سطح کیفی آن ها با وجود تلاش های بسیار به خطر افتاده است. به دلیل تلاش برای جذب مشتریان بیشتر، صاحبان وب سایت معمولا بسیاری از انگیزه های حقیقی در راه ایجاد وب سایت بدون نقص را فراموش کرده‌اند. کارشناسان وب و کارشناسان سئو اغلب مراحل را به طورناقص انجام می‌دهند و به همین دلیل معمولا با نرخ تبدیل پایین یا میزان بازده بالا رو به رو می شوند. روش های بسیار زیادی برای افزایش بازدید و حتی الگوهای زیادی نیز برای افزایش نرخ تبدیل یا محافظت از وب درمیان آمده است، اما متاسفانه اغلب آن ها کارایی لازم را ندارند.

در حال حاضر ایده ای با عنوان " ناوبری یا نویگیشن (Navigation) عالی چیست؟" در طراحی سایت مورد بحث است.

بسیاری از افراد بر این باورند که هر وب سایت تاثیر روحی و روان شناسانه خود را بر روی ذهن کاربران دارد و حتی یک نویگیشن ساده بر روی وب سایت می تواند تاثیر خارق‌العاده‌ای داشته باشند.

وب سایت Uber (بزرگ ترین سازمان تاکسیرانی اینترنتی جهان)، نمونه ای بدون نقص یا وب سایتی شیک از نظر طراحی سایت نیست؛ بلکه حس آزادی وب سایت است که بازدیدکننده در هنگام بازدید از وب سایت آن را حس می کند. اگر وب سایت قادر به ارائه هدف و نقش خود به مخاطبان نباشد، سرمایه گذاری بر روی آن اتلاف وقت است و غیر معقول به نظر می رسد. از نظر کسب و کار، این گونه وب سایت ها هیچ گونه جایگاهی برای مشتریان خود ندارند.

9 روش مستقیم برای رسیدن به نویگیشن یا ناوبری کامل

1. کلیک های حداقل - کلیک های کوچک

کاهش تعداد کلیک های موس باعث می شود بازدید کننده راحت تر بتواند از صفحه ای به صفحه دیگر مراجعه کند؛ این عامل مهم یکی از عواملی است که توسط افراد بسیاری نادید گرفته می شود. برخی از افراد سعی می‌کنند وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنند که تعداد کلیک های موس را کاهش دهند و در نتیجه، نظرات مثبتی از مشتریان خود دریافت می کنند. اما، این روش ممکن است برای تمامی افراد پاسخ مناسبی نباشد؛ به همین جهت پیشنهاد گزینه های ناوبری یا نویگیشن (Navigation) متعدد در طراحی سایت می تواند کلید موفقیت شما باشد.

2. پیمایش (Scroll) حداقل

اگر برای رسیدن به دکمه و بخشی خاص از یک طراحی سایت ، باید صفحه را از بالا به پایین بکشید ممکن است پس از مدتی خسته شوید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بر روی چنین وب سایتی توقف نکنند. ناوبری وب سایت باید برنامه ریزی شده باشد، که این امر به افراد اطمینان می دهد که با عملیات پیمایش یا اسکرولینگ حداقل مواجه هستند. در صورت امکان، "”Above the fold navigation می تواند گزینه ای مناسب برای تمامی بخش های مهمی که در قسمت بالای وب قرار گرفته اند باشد. مزایای این گزینه این است که بازدید کننده های سایت تمامی اطلاعات مهم و ضروری را بدون کشیدن وب‌سایت به سمت پایین، در قسمت بالای آن مشاهده می کنند.

3. توضیحاتی که توسط خودتان ارائه شده است

با استفاده از کارت پستال، می توانید قالب های ایمیل را بدون هیچ گونه مهارت برنامه نویسی ایجاد و ویرایش کنید! هم اکنون می توانید با استفاده از ابزارهایی که با بیش از 100 قالب، برای کمک به ایجاد قالب های ایمیل سفارشی تولید شده اند، در زمان دل خواه از آن ها استفاده کنید و بهره ببرید.

تصور کنید وب سایتی را مورد بازدید قرار می‌دهید که هیچ گونه توضیحات یا Caption در آن ارائه نشده است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که هدف این طراحی سایت چیست؟ در چنین موقعیتی چه کاری انجام می دهید؟ ممکن است با خود فکر کنید که جستجو در سایت های دیگر ممکن است پاسخ بهتری برای شما به همراه داشته باشد. بسیاری از ما توضیحات و زیرنویس های وب سایت ها را تنها یک بار مشاهده می کنیم و از آن رد می شویم، اما این امر غیر قابل اثبات است. عنوان ها و زیر نویس های وب سایت باید طوری تنظیم شود که برای بازدید کنندگان آموزنده باشند و باعث شود آن ها مجددا به وب سایت شما بازگردند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/57/