تاریخچه طراحی سایت

2001 تا 2012

از اغاز قرن 21، وب بیشتر و بیشتر با زندگی مردم در امیخته است و همراه با این اتفاق تکنولوژی وب هم پیشرفت کرده است. همچنین تغییرات چشمگیری در روش استفاده از وب و دسترسی مردم به وب رخ داده است که باعث تغییر طراحی سایت ها شده است.
از زمان پایان جنگ مرورگر ها، مرورگر های جدید به بازار عرضه شده اند که بسیاری از انها open source هستند به این معنا که انها به توسعه ی سریع تر تمایل دارند و از استاندار های جدید پشتیبانی می کنند. این ویژگی های جدید به عقیده ی بسیاری از مردم بهتر از ویژگی های مرورگر اینترنت مایکروسافت می باشد.
W3C استانداردهای جدیدی برای HTML (HTML5) ، CSS (CSS3) و API های مربوط به JavaScript عرضه کرد که هر کدام تغییر یافته و منحصر به فرد بودند. با اینکه HTML5‌ فقط برای اشاره به ورژن جدید HTML و برخی از APL های مربوط به JavaScript استفاده می شود، استفاده از ان برای اشاره به مجموعه ی استاندار های جدید HTML5)،CSS3 وJavaScript ) هم رایج است.

ابزار و فناوری ها

طراحان وب از تعداد مختلفی ابزار برای بخش های متفاوتی از مراحل تولید استفاده می کنند. این ابزار ها در طی زمان همراه با استانداردها و نرم افزارهای جدید به روز رسانی می شوند اما اصول انها مانند قبل باقی می مانند. طراحان وب سایت از برنامه های ادیت vector و raster برای طراحی فرمت مناسب عکس ها و پیش نمایش وب ها استفاده می کنند. از فناوری های مختلف برای ساختن وب سایت های دارای استاندارد های W3C، مانند HTML و CSS (که می توانستند با دست و یا نرم افزارهای ساخت وب، کد نویسی شده باشند) استفاده می شد. ابزار های دیگری که طراحان استفاده می کنند شامل اعتبارسنج های تگ ها و تست کننده های قابل استفاده و دسترسی بودن تگ ها (به منظور اطمینان از رعایت معیار های دسترسی پذیری وب) می شود.

مهارت ها و فناوری ها

طراحی بازاریابی و ارتباطات

نحوه ی طراحی بازاریابی و ارتباطات در یک وب سایت هدف ان کسب و کار را مشخص می کند. طراحان برای طراحی سایت ملاک های مختلفی را در نظر می گیرند. یک طراح باید تمایلات و خواسته های مخاطب هایش را مورد توجه قرار دهد. وی همچنین باید نوع وب سایتی که طراحی می کند را بداند؛ به طور مثال طراحی سایت business-to-business(B2B) ممکن است با طراحی سایت های مشتری مدار مانند وب سایت های سرگرمی و خرده فروشی بسیار متفاوت باشد. انتخاب این ملاک ها باید با احتیاط انجام شود تا زیبایی شناسی و طراحی کلی یک سایت باعث از بین رفتن وضوح و صحت مطالب و یا سهول web navigation (به خصوص در وب سایت های B2B) نشود. علاوه بر این طراحان باید شهرت مالک و کسب و کار وب سایت را به طور مطلوبی به تصویر بکشند.

طراحی تعاملی و UX

درک کاربر از محتوای یک وب سایت معمولا به درک وی از چگونگی کارکرد وب سایت ها بستگی دارد. که این موضع بخشی از طراحی UX می باشد. تجربه کاربر به طراحی ظاهری وب، دستور العمل های واضح و برچسب گذاری های مناسب مربوط می شود. اینکه چگونه یک کاربر متوجه شود از یک وب سایت به طور صحیح استفاده کند به طراحی تعاملی مربوط می شود. برای مثال اگر یک وب سایت برای کاربران مفید باشد، استفاده کاربران از ان بیشتر است. طراحان ماهر و باتجربه ممکن است یک طراحی خاص ولی بدون رابط کاربری و ظاهر مناسب را مفید بدانند. در حالی که طراحان بی تجربه به فواید و مزیت های یک سایت با ظاهری ساده توجهی ندارند. که این موضوع باعث جلو رفتن این روند برای انواع مختلف کاربران و سهولت دسترسی بیشتر شده است تا کاربران بیشتری را بدون توجه به مهارت و تجربه ی انها جذب کنند. طراحی UX و تعاملی به عنوان طراحی UI شناخته می شود.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/11/

اعتماد، قدرت و رتبه بندی در جست و جو

وقتی موتورهای جستجو می توانند به لینک ها یا حساب های اجتماعی اعتماد داشته باشند، پس آیا می توانند به وب سایت ها نیز اعتماد کنند؟ بله کاملا درست است. بسیاری از جستجوگرها معتقدند که اعتماد به سایت نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت در سئو ایفا می کند.


قدرت

آیا شما سایتی مجاز دارید؟ آیا وب سایت شما در زمینه هایی مثل کسب و کار و زمینه های دیگر به طور گسترده شناخته شده است؟ در اصل هدف ما این است.
هیچ کس دقیقا نمی داند که موتورهای جستجو چگونه سئو ی یک وب سایت را محاسبه می کنند و در واقع احتمالا چندین سیگنال "مجاز" در این باره وجود دارد. نوع لینک هایی که سایت شما دریافت می کند ( بک لینک ها و لینک های با کیفیت ) یا منابع اجتماعی ( از حساب های مورد اعتماد ) و معیارهای تعامل ( کلیک های طولانی ) ممکن است در سئو و قدرت سایت نقش داشته باشد.

تعامل

یک سایت با کیفیت باید تعامل معنی دار با کاربران ایجاد کند. موتورهای جستجو سعی می کنند این تعامل را به روش های مختلفی اندازه گیری و محاسبه کنند.
برای مثال، کاربران چه قدر روی صفحات شما می مانند و وقت خود را در وب سایت شما صرف می کنند؟ آیا آن ها در وب سایت شما مطلبی را می کنند، یا از طریق فهرست به نتیجه می رسند و روی منو ها کلیک می کنند؟ یا اینکه بلافاصله دکمه بازگشت را کلیک کرده و به سراغ وب سایت های دیگر در لیست جست و جو می روند؟

موتورهای جستجو می توانند این رفتارها را اندازه گیری کنند و این مقیاس ها می تواند نشانه ای باشد برای اثبات این که محتوای شما جذاب نیست.
متریک " زمان بر روی سایت " یا " کلیک های طولانی " نوع دیگری از تعامل است که موتورهای جستجو می تواند اندازه گیری کنند و از آن ها برای ارزیابی ارزش نسبی محتوا استفاده کنند.
حرکات اجتماعی مانند درج نظرات، به اشتراک گذاری و لایک کردن نشان دهنده راه های دیگری از تعامل است که توسط موتور های جست و جو اندازه گیری می شوند.
موتورهای جست و جو معمولا معیارهای تعامل را مورد استفاده قرار می دهند، مخصوصا معیلار هایی که در بالا ذکر شد. با این حال، ما معتقدیم که تعامل ها اندازه گیری شده و برای نتایج جستجو مورد استفاده قرار می گیرند.

سابقه

از آنجا که موتورهای جستجو دائما وب سایت شما را بازدید می کنند، می توانند احساس کنند که چه چیزی در وب سایت شما "طبیعی" است و چگونه در طول زمان رفتار کرده اید.
برای مثال، آیا سایت هایی که مورد قبول موتورهای جست و جو نیستند “ bad neighborhoods “ به طور ناگهانی و به مقدار زیاد به شما پیوند دادند؟ آیا مطالب خود را در مورد موضوعی که به طور معمول پوشش داده نشده است منتشر می کنید؟ چنین چیزهایی می تواند زنگ خطری برای وب سایت شما باشد.
یک سایت با سابقه نقض دستورالعمل و گرفتن مجازات چندگانه ممکن است برای رسیدن به جایگاه اولیه و قرار گرفتن در لیست جست و جو راه دشواری را در پیش داشته باشد.

در نهایت، یک وب سایت مسن تر که مدت زیادی از تاسیس آن میگذرد ممکن است موفقیت بیشتری داشته باشد، در حالی که ممکن است یک سایت جدید مجبور باشد برای رتبه بندی، هفته ها، ماه ها یا حتی بیشتر زحمت بکشد تا بتواند جایگاه مناسبی را لیست های جست و جو کسب کند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/12/