لیست 200 عامل رتبه بندی گوگل

گوگل در مقاطع مختلف، از جمله نیویورک تایمز، در معرض آتش سوزی قرار دارد و باید در مورد اینکه چگونه الگوریتم سئو ی آن کار می کند، باز شود. من فکر می کنم ارائه فرمول دقیق دشوار است به علاوه ممکن است به طور بالقوه اسرار تجاری را از بین ببرد.


اما در مورد فهرستی از موارد ابتدایی چطور؟ نه، Eric Schmidt مدیر عامل گوگل در این هفته گفت: "نه"
شما می توانید پاسخ Schmidt را در زیر ببینید. این در جریان یک جلسه ناهار با خبرنگاران در کنفرانس Google Zeitgeist روز سه شنبه برگزار شد. مبادله به شرح زیر است:
:Sullivan

شما می گویید این 200 عامل سئو را دوست دارید، چرا حداقل آنها را فقط فهرست نمی کنید؟

:Schmidt

از آنجا که ما آنها را تغییر می دهیم . چیزی که اتفاق می افتد این است که، شما این سوال را در هشت سالی که با هم کار کرده ایم، پرسیده اید، بنابراین این همان سوال تکراری است. چرا ما این موارد را منتشر نمی کنیم. و پاسخ اساسی این است که ما همیشه در حال تغییر هستیم. ما مدام تغییر میکنیم و اگر شروع به گفتن چگونگی کار جعبه سیاه کنیم، حوادث ناگهانی زیادی در مورد این تغییر و تغییر ایجاد می شود و ما فقط این فشار را نمی خواهیم.

:Sullivan

من نمی گویم ایننگونه است که چطور فاکتورهای سئو واقعا اندازه گیری شده یا وزن می شوند.

:Schmidt

اما حتی لیست.

Sullivan:

اما 50 مورد از این عوامل سئو هرگز تغییر نکرده است.

Schmidt:

بیایید صادق باشیم و بگوئیم من با شما مخالف هستم

Sullivan:

خوب…

Schmidt:

این یک راز کسب و کار از گوگل است.

Brian womackاز بلومبرگ:

اما این مسئله بسیار باز نیست

Schmidt:

دوباره، باز بودن، بزارید تعریف شما را از باز بودن ببینیم، بیایید شروع کنیم که چگونه شرکت شما با باز بودن کار می کند. شرکت ؟ برخی اسرار دارد؟
این علامت سوال در انتها به این دلیل است که من نمیتوانم آخرین بخش را بشنوم.
مواد تشکیل دهنده یک دستور نیست

اکنون اجازه دهید تا با برخی دیدگاه های بیشتر روبرو شویم. من موافقم، فرمول دقیق سئو یک سری کسب و کار است. اما من برای دستور مخفی تقاضا نکردم، دقیقا چگونگی ترکیب همه چیز برای ایجاد سس مخصوص Google. من پرسیدم که چه چیزآسیب برانگیزی در فهرست 200 ترکیب مختلف موجود در سس وجود دارد.

همانطور که ذکر شد، یک سری مقاله نیویورک تایمز در اوایل سال جاری پیشنهاد کرد که الگوریتم ارزیابی سس مخفی گوگل - دستور العمل واقعی - باید برای بازرسی دولت باز شود.

من متوجه شدم که خیلی خنده دار است که من تقلبی از آن را نوشته ام ، الگوریتم نیویورک تایمز واینکه چرا او نیاز به مقررات دولت است. الگوریتم سئو دائما تغییر می کند، همانطور که Schmidt گفت. آیا مانیتور دولتی در Google حضور دارد تا به طور مداوم آن را تماشا کند؟

به علاوه، این یک راز کسب و کار است. اگرCoke نتواند فرمولش را تحویل دهد، اگر KFC مجبور نباشد مخلوط ویژه خود را فاش کند، اگر نیویورک تایمز مجبور نباشد دقیقا توضیح دهد که چگونه یک داستان با تمام جزئیات آن نوشته می شود، چرا گوگل باید جواهرات تاج خود را به باد بدهد؟

اما Coke به شما مواد اولیه موجود در نوشیدنی را میگوید . من فکر می کنم اگر گوگل بیشتر از 200 سیگنال رتبه بندی خود را لیست کند، منتقدان می گویند که این الگوریتم فقط یک لیست از شرکت هایی نیست که گوگل فکر می کند باید بالاتر یا پایین تر رتبه بندی شوند .

در فهرست چیست؟

خوب، من می توانم از چیزهایی که گوگل در واقع در طول سالها گفته است ، در سرم لیستی درست کنم

  • حضور عبارت جستجو در تگ عنوان HTML
  • حضور عبارت جستجو در کپی از بدن HTML
  • استفاده از bold در میان عبارت جستجو
  • استفاده از برچسب های Header در اطراف عبارت جستجو
  • حضور اصطلاح جستجو در متن لنگر که منجر به صفحه می شود
  • PageRank یک صفحه
  • PageRank / مجوز کل دامنه
  • سرعت وب سایت

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/18/

شخصی سازی و رتبه بندی موتورهای جستجو

سالها پیش، همه افراد دقیقا نتایج جستجو مشابه و یکسانی را می دیدند. ولی امروزه، هیچ کس دقیقا همان نتایج جستجو را نمی بیند، نه در گوگل، نه در بینگ. حتی پنجره های مرورگر شخصی نیز، به نوعی به یک تجربه شخصی تبدیل می شود.
این به این معنی نیست که تمامی افراد نتایج جستوجو کاملا متفاوتی دارند. بلکه، هنوز مشترکات زیادی وجود دارد. و افراد بسیاری لیست های "عمومی" را در لیست جستوجو مشاهده می کنند. اما بعضی از لیست ها نیز وجود دارند که وابسته به دلایلی مثل اینکه، جست وجو گر چه کسی است، کجا زندگی می کند و چگونه در حال وب گردی است، ظاهر می شوند.


کشور

یکی از ساده ترین عوامل رتبه بندی فردی برای درک این مسئله این است که مردم نتایج مربوط به کشورشان مشاهده می کنند.
شخصی که در آمریکا عبارت "فوتبال" را جستجو می کند واضح است که نتایج مربوط به فوتبال آمریکا را دریافت کند؛ و شخصی که در انگلیس همان عبارت"فوتبال" را جستوجو کند، قطعا لیست نتایج متفاوتی با فرد قبلی دارد و اطلاعات مربوط به کشور خود را دریافت می کند.
اگر سایت شما به یک کشور خاص مرتبط نباشد، پس از آنکه شخصی سازی برای هر کشور اتفاق می افتد، فرصت کمتری برای نشان داده شدن دارید. اگر اطلاعات وب سایت شما مربوط به کشوری خاص است این ارتباط را ایجاد کنید، با این کار روی سئو بین المللی خود کار کرده اید.

محل سکونت

موتورهای جستجو شخصی سازی را در سطح کشور متوقف نمی کنند. بلکه نتایج را مطابق با شهر یا منطقه شهری بر اساس مکان کاربر نیز مطابقت می دهند.
همانطور که با شخصی سازی کشور، در لیست جستوجو کشور مربوطه ظاهر می شوید، پس این عمل را برای شهر و محل سکونت خود نیز انجام دهید.

تاریخچه شخصی

جست و جو گر معمولا از لیست نتایج جست و جو روی چه سایت هایی کلیک کرده ؟ و چه سایت هایی را به طور منظم بازدید می کند؟
این نوع از تاریخچه شخصی به منظور استفاده از تغییر نتایج به دست آمده از سوی Google و Bing است. به غیر از شخصی سازی کشور و شهر، هیچ راه آسان دیگری برای سعی در اینکه خود را مرتبط با موضوع نشان دهید، وجود ندارد.
به یاد داشته باشید، کاربری که برای اولین بار وارد وب سایت شما می شود، احساس اولیه او و نام تجاری شما بیشتر از همه چیز اهمیت دارد. هنگامی که یک کاربر بر روی یکی از نتایج جستجو کلیک می کند، به دنبال یک تجربه عالی است که دوباره به آن وب سایت باز گردد.اگر این حس را تجربه کند، با گذشت زمان، ممکن است نام تجاری شما را در نتایج جستجو مشاهده کند، و روی آن کلیک کند حتی اگر در آن لیست، نام سایت شما زیر سایت های دیگر قرار گرفته باشد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/15/

طراحی سایت چیست ؟ ( بخش ششم )

عملکرد های تعاملی پیشرفته ممکن است به plug-inها و یا مهارت در زبان کد نویسی پیشرفته نیاز داشته باشند. انتخاب استفاده از تعاملی که به plug-inها نیاز دارد، یک تصمیم حیاتی در طراحی UX می باشد. اگر plug-in از قبل روی مرورگر نصب نشده باشد احتمال اینکه کاربر نداند چگونه ان را نصب کند و برای اینکار صبر لازم را نداشته باشد، زیاد است. اگر عملکردی به زبان کد نویسی پیشرفته ای نیاز داشته باشد ممکن است زمان و هزینه ی زیادی برای کدنویسی (در مقایسه با میزان بهینه سازی هایی که به UX اضافه می شود) داشته باشد. همچنین ممکن است تعامل های پیشرفته با مرورگرهای قدیمی و یا پیکربندی های سخت افزار ناسازگار باشند. اگر برای طراحی UX هیچ تلاشی نکنید نسبت به استفاده از یک عملکردی که به طور قابل اطمینانی کار نکند، بهتر است. در اخر، انتخاب استفاده از عملکردها به مخاطب های مورد نظر بستگی دارد.


صفحه آرایی

بخشی از طراحی UI تحت تاثیر کیفیت ظاهر صفحات قرار می گیرد. برای مثال یک طراح هنگام صفحه آرایی سایت تصمیم می گیرد که طرح در صفحات مختلف یکسان باشد یا خیر. در صفحه آرایی، عرض پیکسلی صفحه برای هم تراز کردن چیزهای مختلف حیاتی تلقی می شود. معمولا محبوب ترین وب سایت های با عرض ثابت صفحه، عرض تنظیم شده یکسانی برای تطابق با محبوب ترین صفحه ی مرورگر، رزولوشن صفحه و سایز مانیتور دارند. همچنین محتوای اکثر صفحات به خاطر زیبایی در صفحه نمایش های بزرگتر وسط چین شده اند.

طراحی سایت Fluid

Fluid layout ها (وب سایت هایی که متناسب با عرض صفحه تغییر میکنند) در سال 2000 به عنوان جایگزینی برای طراحی سایت بر اساس بخش بندی و جدول های HTML در زمینه ی صفحه آرایی و کد نویسی محبوب شدند. اما انها برای به کارگیری بسیار کند بودند که این کندی به علت فعالیت دستگاه بررسی کننده جزئیات صفحه و تغییر سایز پنجره ی مرورگر (که تحت کنترل طراحان نبود) ایجاد شده بود. روی هم رفته، یک طرح به بخش هایی( سایدبار ها، بخش محتوا، بخش تبلیغاتی سایت و بخش منو سایت) تقسیم می شود که به مرورگر فرستاده شده و به بهترین صورت ممکن در صفحه نمایش مرورگر نشان داده می شود. در وب سایت های fluid layout، مرورگر جزئیات صفحه نمایش کاربر از جمله سایز پنجره مرورگر، سایز فونت و غیره را متوجه شده و تنظیمات ظاهری مخصوص به ان کاربر را ایجاد می کند؛ اما وب سایت هایی که عرض صفحه ی انها ثابت است این ویژگی را ندارند. هرچند صفحه نمایش fluid layout ممکن است بعضی اوقات مکان قرارگیری نسبی بخش های محتوای سایت را تعییر دهد ولی در عوض سایدبار ها در پایین متن اصلی (به جای کنار ان) قرار می گیرند. که این ویژگی باعث شده انها صفحه نمایش های تغییرپذیز تری نسب به صفحه نمایش های طراحی شده بر اساس بخش بندی و با کدنویسی های غیر قابل فهم (که با پنجره مرورگر متناسب نیستند) باشند. موقعیت نسبی بخش های محتوای سایت ممکن است تغییر کنند ولی درمحتوای اصلی انها تغییری رخ نمی دهد که این ویژگی به کاربر اجازه می دهد صفحه را چه عمودی و چه افقی مشاهده کند.

طراحی سایت Responsive

طراحی سایت واکنش گرا یک شیوه ی جدید بر اساس CSS3 است که اگاهی بالاتری نسبت به مشخصات مربوط به هر دستگاه(مطابق stylesheet یا شیوه نامه) از طریق استفاده بهینه از قانون CSS دارد. در مارچ سال 2018 گوگل اعلام کرد که در اول با توجه به سازگاری سایت با موبایل سایت ها را رتبه بندی خواهد کرد. سایت هایی که طراحی واکنش گرا دارند به طور کامل از این شیوه پیروی می کنند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/16/

لینک سازی و رتبه بندی در موتورهای جست و جو

لینک ها اولین عامل بزرگ رتبه بندی در سئو “Off-the-page”هستند که توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. گوگل اولین موتور جستجو نبود که پیوندها را به عنوان یک « رای » مثیت برای سئو شمرد، اما اولین موتور جستجو است که به شدت به تجزیه و تحلیل لینک ها به عنوان راهی برای بهبود رابط بین صفحات کمک می کند.
با وجود عوامل و فاکتور های گسترده در رابطه با بهینه سازی موتور های جستوجو و سئو ، لینک ها و محتوای با کیفیت همچنان مهم ترین سیگنال خارجی برای رتبه بندی جستجوی گوگل هستند. اما همانطور که می بینید، برخی از لینک ها ارزشمندتر از بقیه هستند.


کیفیت لینک ها

فرض کنید شما بیمار هستید، شما به توصیه ها و تجویز دارو های 5 دکتر متخصص اعتنا می کنید یا 50 نفر عابر پیاده که در خیابان در حال عبور هستند؟
با در نظر گرفتن تجربه ایی که دکتران متخصص دارند، احتمالا به مشاوره پزشکان احترام می گذارید. حتی اگر تعداد نظرات دریافتی شما کمتر شود، ترجیح می دهید این نظرات را از کارشناسان دریافت می کنید. کیفیت نظرات بهتر از کمیت آن هاست.
این کار مشابه با کار موتورهای جستجو است. آنها تمام لینک هایی را که در وبسایت ها وجود دارد (به جز لینک های no-follow و لینک های مسدود شده) شمارش می کنند، اما برای همه آن ها به یک اندازه ارزش قائل نمی شوندد. موتور های جستوجو به لینک های با کیفیت بیشتر اهمیت می دهند.
منظور از لینک های با کیفیت چیست؟ معمولا یک لینک از یک سایت بزرگ و قابل احترام در مقیاس کیفیت بالاتری از یک لینک از وبلاگ خودتان دارد. به خصوص اگر آن وب سایت به لحاظ موضوعی به سایت شما مرتبط باشد، به همین ترتیب نظر موتور های جستوجو را بیشتر جلب می کنید.

متن های لینک دار

سایت Amazon را مثال می زنیم که سایت های زیادی به آن لینک داده اند. سایت آمازون با کلمه " قایق " در لیست جستوجو قرار نمی گیرد، بلکه با جستوجوی کلمه کتاب این وب سایت ظاهر شده. زیرا لینک هایی که به این سایت بر می گردد توضیحاتی راجع به کتاب داده اند نه قایق! به منظور دیگر، با اشتراک گذاری لینک توضیحاتی نیز راجع بع کتاب داده شده است. البته قابل ذکر است که سایت آمازون کتاب به فروش می رساند نه قایق.

تعداد لینک ها

بسیاری از سایت ها متوجه شده اند که کسب تعداد زیادی از لینک ها می تواند به موفقیت سئو وب سایت شما کمک کند. می توانید لینک های زیادی از یک وب سایت دریافت کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که، 1000 لینک از یک سایت به مراتب ارزش کمتری از 1000 لینک از 1000 سایت خواهد داشت.
مدت ها پیش، تعداد پیوند ها فاکتور مهمی بود، اما تعداد به مرور زمان جای خود را به کیفیت داده، زیرا موتورهای جستجو یاد گرفته اند که چگونه کیفیت لینک ها را بهتر ارزیابی کنند.
تاکتیک هایی مانند مبارزات پیوند ویروسی، مدال ها و ویجت ها می توانند در تأمین امنیت تعداد زیادی پیوند موثر باشند و حتی نمایندگان موتور های جستجوگر این روش ها را پیشنهاد کرده اند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/14/

طراحی سایت چیست ؟ ( بخش پنجم )

نکته 4 :

تمرین همه چیز را عالی میکند- این یک حقیقت جهانی است وفکر می کنم همه شما در مورد این با من موافق هستید. همانطور که قبلا ذکر کردم باید دائما تمرین کنید و دنیا را مانند یک طراح ببینید، یعنی تمام اطلاعات جالب که می بینید ، ثبت کنید وسپس آن را به طراحی سایت تبدیل کنید. درحالی که درهمان زمان باید چیزهای جدید را امتحان کنید. هرچیزی که در تئوری یاد میگیرید، بهتر است آن را بصورت عملی پیاده کنید .

هیچ ضرری نخواهد داشت، به علاوه شما هرگز نمی دانید که چه چیزی ممکن است از آب درآید. شما باید سعی کنید و حتی اگر شکست بخورید، از اشتباهات خود یاد می گیرید، در غیر این صورت شما به هیچ وجه چیزی یاد نمی گیرید.

نکته 5 :

یک نقاش بدون نقاشیش نمی تواند نقاشی کند؟ خوب برای طراح وب یکسان است. شما باید آماده باشید و ظروف خود را همیشه آماده کنید. این بدان معنی است که اگر شما برنامه نویسی می کنید، به تعدادی از ویراستارمتن نیاز خواهید داشت. تعدادی ویرایشگر متن رایگان در وب وجود دارد، اما شما همچنین می توانید با قیمتی اندک سردبیران بهتری داشته باشید.

گران ترین ابزار مورد نیاز شما احتمالا فتوشاپ است، اما هنگامی که آن را دریافت کنید، شما آزاد هستید که مهارت های خود را تمرین کنید و رویای خود را برای تبدیل شدن به طراح وب درست کنید. دیگر نرم افزار های گرافیکی ویرایش نیز وجود دارد که می توانید به صورت رایگان در وب مانند GIMP دریافت کنید.

نکته 6 :

پیش از گرفتن کار رویایی در طراحی سایت که برای آن ذوق دارید، به یک نمونه کار (یک نمونه کار نمایشی از تمام آثار و پروژه های خود) نیاز دارید. مدرک طراحی سایت ممکن است کمی کمک کند، اما مردم دوست دارند مهارت های شما را ببینند و تصویر دیدنی از آنچه شما می توانید انجام دهید.

ما توصیه می کنیم بر روی پروژه های خود مانند یک وب سایت شخصی یا یک وب سایت برای گروه راک مورد علاقه خود کار کنید - مطمئن هستم افرادی را که مایل به انجام آن هستند، پیدا خواهید کرد، مخصوصا اگر در ابتدا این کار را به صورت رایگان انجام دهید. همچنین مهم است که رزومه خوبی داشته باشید و تمام موفقیت ها و دستاوردهای خود را بیان کنید. و تنها پس از آن، واقعا برای مصاحبه آماده می شوید (اگر وجود داشته باشد)، به این معنی که شما باید اطلاعات بیشتری درباره شرکت بدست آورید تا آنچه تنها در آگهی نوشته شده است.

اگر شما به دنبال یک کار آزاد به عنوان یک طراح وب هستید، مواظب هک های آنلاین باشید. اینترنت پر از آنهاست مراقب باشید و مشتریان بالقوه خود را با دقت انتخاب کنید و بهتر است منتظر فرصتی دیگر باشید اگر چیزی مشکوک را در مورد مشتری خود حس میکنید.

نکته 7 :

در نهایت ممکن است برای شروع کار حرفه ای در طراحی سایت به نظر می آید. همانطور که قبلا ذکر شد، بسیاری از طراحان خوب وجود دارند که می توانند نقطه شما را به خوبی نشان دهند حتی اگر شما به اندازه کافی خوب نباشید .

مهم این است که اطمینان مطمئن باشید و به خودتان اعتقاد داشته باشید و حتی اگر آنطور که انتظار داشتید از شما ستایش نشد، مجبور نیستید دلسرد نشوید. یک چیز باید به یاد داشته باشید این است که اگر شما جسورتر هستید و گاهی اوقات می خواهید که حرفه ای تر به نظر برسید، وسوسه میشوید کاری را سریعتر از دیگران انجام دهید در حالی که از کیفیت پایین تری برخوردار خواهد بود .

کیفیت مهمتراز کمیت است. وعده های پوچ را تحویل ندهید ، اگر قادر به مدیریت آن نیستید‌ . اگر مردم متوجه شوند که شما حرفه ای نیستید واخلاق کار ندارید، آنها به نوبه خود دور می شوند و به آسانی کلمه پراکنده میشوند ، و ممکن نیست که به زودی یک مشتری پیدا کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/13/