25 نکته برای بهینه سازی وبلاگ برای خوانندگان و موتورهای جستجو ( قسمت پنجم )

21) پینگ سایر سایت ها

هنگامی که شما یک ورودی وبلاگ جدید باری سئو را اضافه می کنید، ممکن است بخواهید به سایت پینگ مانند Technorati و FeedBurner بپردازید تا آنها بدانند شما یک ورود وبلاگ جدید را در سایت خود دارید. شما هم اکنون می توانید جستجوی وبلاگ را در گوگل نیز برای نشان دادن سریعتر در موتور جستجوی وبلاگ خود در blogsearch.google.com پینگ کنید. پینگ خودکار یک گزینه در پانل کنترل اکثر سیستم عامل های وبلاگ مانند WordPress و MovableType است. و Ping-o-Matic یک سرویس ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تا سریعا انتخاب کنید و آنچه را که برای پینگ انتخاب می کنید مناسب باشد.

22) خرید نام دامنه خود

همیشه فکر نکنید که شرکت میزبانی وبلاگ شما برای همیشه رایگان خواهد بود . اگر شما یک خواننده وفادار را ایجاد می کنید چه اتفاقی می افتد و بعد یک روز شما کشف کنید که yourblogname.examplebloghost.com دیگر کار نمی کند زیرا examplebloghost.com از کار بیرون آمده است؟

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو دارای یک URL هستند که همیشه وبلاگ شما را پیدا می کنند و وبلاگ شما به درستی سئو شده است ، تا اینکه در مورد این که آیا در مورد دوباره قرار گرفتن با رتیبه بندی خوب در فهرست بندی دامنه باشید که این اتفاق زمانی می افتد که شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که پست های وبلاگ خود را از شرکت میزبانی رایگان خود دریافت کنید. هر دو Blogger و WordPress گوگل به شما این امکان را می دهند که از سرویس وبلاگ میزبانی آنها در هنگام نمایش آن در دامنه خود به جای نام تجاری خود استفاده کنید.

نکته: همچنین به داستان مربوطه ما مراجعه کنید.

23) Spam و نظرات و پیگیری بازگشت خود را مدیریت کنید

شما نمی خواهید Google یا یاهو توده ای از لینک های هرزنامه در سایت شما به تمام انواع سایت های کم کیفیت تر که به وسیله یک اسپم وبلاگ به وبلاگ شما ارسال می شود پیدا کنند. برای مدیریت سئووبلاگ خود از هر یک از ابزارهای زیادی که در بازار وجود دارد استفاده کنید تا هرکدام از نظرها و هرزنامه های پیگیری را مدیریت کنید.

24) از ساختار URL خوب استفاده کنید

از "permalinks" مانند www.yourblogsite.com/؟p=123 استفاده نکنید. در عوض، از www.yourblogsite.com/2007/01/01/blog_entry_title_here استفاده کنید. اکثر سیستم عامل های وبلاگ نویسی شما را قادر می سازد تا permalink های استاندارد شده را به این سبک از موتورهای جستجوی دوستانه تغییر دهید. و فقط در صورتی که پلت فرم وبلاگ شما از URL های پویای دلخواه برای هر ورودی استفاده می کند، اطمینان حاصل کنید که ربات ها می توانند به راحتی آنها را خزیدن یا از یک بازنویسی مجدد برای ایجاد ساختار خوب مانند مثال برای سئو استفاده کنند.

25) از دسته های بزرگ استفاده کنید

هنگامی که یک پست می نویسید، آن را در 1 تا 3 دسته مختلف مرتبط با پست سئو قرار دهید. به عنوان مثال، مقاله ای در تلویزیون آناتومی خاکستری را نشان می دهد و می تواند تحت "آناتومی خاکستری" و "ABC" بروید. از وسوسه شدن در مورد تقسیم آن به ده دسته مختلف ، از جمله شامل "درام"، "بیمارستان"، "کارآموزان" و "سیاتل" به دلیل آن است که فقط بیش از حد است اجتناب کنید . اما اگر شما چیزی درباره Anatomy Grey نوشتید، خواننده خود را برای یافتن همه پستهای خود در بخش Anatomy Gray آسان کنید، زیرا آنها فقط باید بر روی لینک رده در بالا یا پایین صفحه کلیک کنند.

صبر برای گوگل

در حالی که برخی از وبلاگ نویسان اصرار می کنند که سئو موتورهای جستجو به طور طبیعی به کسانی که صبر می کنند توجه می کند ، واقعا چه کسی می خواهد منتظر گوگل باشد؟ یک وبلاگ نویس می تواند به چندین چالش منحصر به فرد در هنگام بهینه سازی موتورهای جستجو برخورد کند و این موضوع اکنون برای آن است که روی آن پرش انجام دهید تا اینکه فقط امیدوار باشید که آن را بنویسید، و رباتها به آن برسند . اکنون بسیار ساده تر است تا اطمینان حاصل کنید که در حال حاضر وبلاگ خوبی سئو شده است تا مسئله ای که 6 ماه پس از رفتن صفحه فهرست وبلاگ شما در گوگل باشد برای شما بوجود می آید!

سوال

آیا هر کس دیگری راهنمایی هایی در اختیار دارد که می توانند در لیست 25 مورد از بهترین نکات بهینه سازی وبلاگ خود قرار دهند؟ من چند تای دیگر داشتم اما برای این لیست مناسب نبود ، اما علاقه دارم در مورد نکات شما در این مورد بشنوم !

نظراتی که در این مقاله بیان شده است از نویسنده مهمان و نه لزوما موتور جستجو است . نویسندگان در اینجا لیست شده اند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/41/

طراحی صفحه نخست (Homepage)

متخصصان طراحی سایت مانند Jacob Nielsen و Kyle Soucy اغلب به طراحی صفحه نخست برای موفقیت وب سایت تاکید کرده اند و اظهار کرده اند که صفحه نخست مهم ترین صفحه یک وب سایت است. هرچند طراحان در سال 2000 دریافتند که مقدار زیادی از ترافیک وب سایت توسط کاربران از طریق رد کردن صفحه نخست و مستقیما هدایت شدن به محتوی داخلی سایت به وسیله ی موتور های جست و جو، خبرنامه های ایمیلی و RSS feed ها بود. که این موضوع باعث شد بسیاری از طراحان به این استدلال برسند که صفحات نخست برخلاف تصور اکثر افراد اهمیت کمتری دارند. ‌Jared Spool در سال 2007 نشان داد که صفحه نخست یک وب سایت در واقع کم اهمیت ترین صفحه در وب سایت است.


در سال 2012 و 2013، carousel ها (که به انها اسلایدرها و بنرهای متحرک نیز گفته می شد) به یک عنصر طراحی سایت بسیار محبوب در صفحه نخست تبدیل شدند که اغلب برای نمایش دادن محتوای جدید و اصلی در یک فضای محدود استفاده می شدند. بسیاری از طراحان معتقد بودند که carousel ها یک عنصر طراحی سایت بی فایده هستند و به بهینه سازی موتور جست و جو و قابلیت استفاده از وب سایت اسیب می زنند.

حرفه ها

دو شغل اصلی برای ساختن یک وب سایت وجود دارد: طراح وب و توسعه دهنده ی وب که هر دو پا به پای یکدیگر در وب سایت کار می کنند. طراحان وب مسئول جنبه ی ظاهری وب که شامل طرح، رنگ بندی و تایپوگرافی وب می شود، هستند. همچنین طراحان وب بایستی اطلاعاتی در مورد زبان های کدها مانند HTML و CSS داشته باشند، هرچند میزان اطلاعات یک طراح با دیگری متفاوت می باشد. به ویژه در سازمان های کوچک ممکن است یک فرد تمام مهارت های لازم برای طراحی سایت و برنامه نویسی کل صفحات وب را به عهده داشته باشد در حالی که در سازمان های بزرگ تر ممکن است یک طراح وب فقط مسئول طراحی جنبه ی ظاهری باشد.

شغل های بیشتری که ممکن است در ساختن وب سایت کارامد باشند شامل:

  • طراحان گرافیک برای ایجاد جنبه های بصری مانند لوگو ها، طرح صفحات و دکمه ها
  • متخصصان بازاریابی اینترنتی برای کمک به برقراری حضور مؤثر وب از طریق راه حل های استراتژیک به منظور هدف گیری کردن بازدید کننده های سایت و با استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغاتی در اینترنت
  • نویسندگان سئو برای تحقیق و پیشنهاد کردن بهترین و صحیح ترین کلمات برای استفاده در انواع مختلف وب سایت و برای بالا بردن دسترسی پذیری وب سایت و اسودگی دسترسی در تعداد زیادی از موتور های جست و جو
  • کپی رایتر های اینترنت برای ایجاد محتوای نوشته شده ی صفحات به منظور جذب بازدید کننده های هدف سایت

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/42/

25 نکته برای بهینه سازی وبلاگ برای خوانندگان و موتورهای جستجو ( قسمت چهارم )

15) به صفحات سبک Cascading خود نگاه کنید.

اکثر وبلاگ ها مقدار زیادی از CSS را برای ایجاد این نگاه سفارشی استفاده می کنند. و در حالی که اکثر طرح های "خارج از جعبه" که استاندارد با قالب و سئو نصب می شوند شامل تمام CSS ها در یک فایل خارجی هستند، قطعا برخی از طراحان وبلاگ وجود دارند که CSS خود را بر روی صفحات قالب های شخصی قرار می دهند تا همه آنها را در فایل CSS خارجی. و هنگامی که شما CSS را در یک فایل خارجی قرار ندهید، می تواند صفحات شما را درهم بشکند و در مهمترین بخش صفحه قرار بگیرد - متن ورود – پایین تر از کد HTML قرار میگیرد در حالی که باید بعد از توده ها از خطوط کدگذاری CSSقرار گیرد .

16) اغلب پست بذارید

هر چقدر بیشتر پست بذارید، بیشتر احتمال دارد Googlebot و دیگر رباتها به طور منظم روی سایت شما متوقف شود. اگر شما فقط یک بار در یک ماه پست بذارید، انتظار این را داشته باشید که ممکن است مدت بسیار زیادی طول بکشد تا دوباره Google روی سایت شما توقف کند و ببینید که شما دوباره به روز شده اید یا خیر یا روی سئو ی خود کار کرده اید. گوگل سایت های جدید به روز شده را دوست دارد، بنابراین برای درست انجام شدن کار ، کاری که bot در نظر دارد را باید انجام داد .

17) پیوند عشق را گسترش دهید

اگر درباره یک داستان وبلاگ نویسی دارید، داستان اصلی و همچنین تفسیرهای دیگر در مورد یک موضوع را قرار دهید . هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، وبلاگ نویسان دیگر در زمینه وبلاگ شما از وجود وبلاگ شما آگاه می شوند (اگر قبلا آنها را ندیده اید)، هنگامی که افراد از وبلاگ شما پیغام می گیرند، آگاه می شوند. و همچنین این احتمال را افزایش می دهد که آنها شما را در مورد آن داستان یا چیزی که در آینده در مورد داستان شما می گذارند، پیوند می دهند و روی سئو ی خارجی شما تاثیر دارد .

18) از لنگر متن خود آگاه باشید

هنگامی که شما به ورود وبلاگ شخصی یا حتی یک پست قبلی در سایت خودتان پیوند می دهید، مطمئن شوید که پیوند را درست انجام دادید . این بدین معنی است که به جای پیوند دادن به ورود وبلاگ شخصی با متن لنگر «اینجا کلیک کنید»، اشتباها شما با استفاده از متن لنگر مربوط به ورود به وبلاگ، مانند «شوت جیسون در بازی Widget جدید ایکس باکس 360» پیوند می دهید و باعث سئو ی یک سایت غیر مرتبط شده اید .

19) ایجاد داستان های منحصر به فرد

وبلاگنویسان دوست دارند به سایر وبلاگ نویسان پیوند داشته باشند تا سئو ی خارجی آن ها تقویت شود . وقتی نوشته های اصلی وبلاگ را، به جای آن که چیزی را که شخص دیگری گفته است، استفاده کنید ، این احتمال را افزایش می دهد که برای کسی به اندازه کافی جالب به نظر برسد که بتواند به آن پیوند داشته باشد و در مورد آن صحبت کند. و خواننده وبلاگِ وبلاگ نویس ممکن است این مطلب را بخواند و تصمیم بگیرد چیزی درباره چیزی که شما گفتید نیز بنویسید، به این معنا که لینک دیگری نیز هست. و اگر خوش شانس باشید، این ویروسی خواهد بود، به این معنی است که ناگهان به نظر می رسد که هر وبلاگ نویس در فضای بازار شما درباره آنچه که نوشتید صحبت می کند. برای حداکثر قرار گرفتن در معرض دید و پیوند ، این کار را تکرار کنید.

20) از پلاگین پست های مرتبط استفاده کنید

نه تنها این باعث می شود که خوانندگان را برای مقالات دیگر در سایت خود که مربوط به پست فعلی شما هستند، حفظ کنند، بلکه همچنین به شما اجازه می دهد تا از یک صفحه جاری در وبلاگ خود به نوشته های قدیمی تر بپردازید و سئو ی داخلی را نیز در نظر بگیرید . اغلب مطالب قدیمی تر چند صفحه عمیق در یک صفحه بایگانی را دفن می کنند و این به شما این امکان را می دهد تا نوشته ها ی چند ماه یا چند سال قبل را به نمایش بگذارید و این “قدیمی ولی طلایی" را در موتورهای جستجو کمی بیشتر استفاده کنید. چند پلاگین مربوط به پست در دسترس است که بسته به وبلاگی که شما استفاده می کنید وجود دارد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/39/

انواع وبسایت

طراحی سایت استاتیکی

یکی از برتری های طراحی سایت استاتیکی این است که با هاست متناسب تر هستند زیرا هاست انها فقط اطلاعات ثابتی را برای وب سایت های استاتیک از سرور دریافت و میزبانی می کند. که این ویژگی کار سرور و خطر به وجود امدن حفره های امنیتی را کم تر می کند. همچنین انها صفحات را سریع تر و با سخت افزار های سرور ارزان پشتیبانی می کنند. اهمیت این برتری ها به دلیل اینکه هاست کردن ارزان وب ویژگی های دینامیک داشتند و سرور های مجازی کارایی بالا برای وقفه های کوتاه با هزینه ی اندک ارئه می دادند، کم تر شد.

تقریبا تمام طراحی سایت ها اندکی محتوی ثابت دارند برای مثال پشتیبانی از داده هایی مانند عکس ها و شیوه نامه ها معمولا به صورت ثابت می باشد حتی در وب سایتی که دارای صفحات دینامیک می باشد.

طراحی سایت دینامیکی

طراحی سایت دینامیکی در طی زمان وجود وب سایت تغییر می کنند و تولید می شوند و از تکنولوژی سمت سرور برای تولید صفحه های وب استفاده می کنند. انها به طور معمول محتوای خود را از یک یا تعداد بیشتری دیتابیس های back-end استخراج می کنند. برخی کوئری های دیتابیس در میان دیتابیس های وابسته هستند که فهرست ها را بررسی و یا اطلاعات عددی را خلاصه می کنند. بقیه ممکن است از دیتابیس های سایت ها مانند MongoDB یا NoSQL برای ذخیره کردن محتوای بیشتر(برای مثال پست های بلاگ یا مقاله های wiki) استفاده کنند.

پروسه

در پروسه ی طراحی سایت ، صفحه های دینامیکی اغلب به وسیله ی استفاده از فایل پیش نمایش یا شمای کلی یک وب سایت استاتیکی طراحی می شوند. مهارت های لازم برای طراحی سایت های دینامیکی بسیار گسترده تر از مهارت های مورد نیاز برای طراحی سایت های استانیکی می باشد. این مهارت ها شامل مهارت های سمت سرور، کد نویسی دیتابیس و همچنین مهارت طراحی تعاملی سمت مشتری می شود. حتی پروژه های دینامیکی با سایز متوسط هم تقریبا همیشه به تلاش تیمی نیاز دارند.

تاریخچه

زمانی که طراحی سایت های دینامیکی برای اولین بار توسعه یافتند، معمولا مستقیما به زبان هایی مانند Perl، PHP یا ASP کد نویسی می شدند. برخی از این زبان ها به ویژه PHP و ASP از شیوه ای با یک الگو استفاده می کردند که از طریق ان یک صفحه ی سمت سرور همانند ساختار یک صفحه ی کامل سمت مشتری بود و اطلاعات در مکان هایی که با تگ ها مشخص می شدند وارد می شدند. این یک راه سریع تر برای توسعه نسبت به کد نویسی صرفا بر اساس آیین کدنویسی زبانی مانند Perl بود.

اما امروزه چه می گذرد ؟

امروزه در بسیاری از طراحی سایت ها ابزار و اسباب های متمرکز بر اپلیکیشن و سطح بالاتری مانند سیستم های مدیریت محتوی جای هر دوی این روش ها را گرفته است. این سیستم ها هدف اصلی پلتفرم های کدنویسی را نهایی کرده و وانمود می کنند که یک وب سایت وجود دارد تا محتوی را بر اساس یکی از چندین مدل به خوبی شناخته شده (مانند بلاگ براساس زمان مرتب شده، یک مجله ی موضوعی، یک سایت خبری و یا یک سایت عمومی برای تبادل نظر) ارائه دهند. این ابزار ها اجرای این طراحی سایت ها را اسان کرده و انها را بدون نیاز به کدنویسی کاملا سازمان دهی‌ شده و بر اساس زیبایی سایت طراحی می کنند.

ادیت کردن محتوی به خودی خود(همانند صفحه الگو) میتواند هم به وسیله ی ابزارهای خود وب سایت و هم نرم افزار third-party انجام شود. امکان ادیت کردن تمام صفحات فقط برای کاربران خاصی مانند مدیران و افراد قراردادی مقدور می باشد. در برخی موارد خاص افراد ناشناس توانایی ادیت کردن محتوی مشخصی را دارند که این امکان کم تر متداول است. برای مثال می توان به اضافه کردن نظرها و پیام ها در صفحات تبادل نظر و یا سایت ویکی پدیا اشاره کرد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/40/

حالت طراحی در سال 2012: شش حالت طراحی سربرگ ( قسمت دوم )

نامه های بزرگ توجه جلب می کنند. طراحان از آن برای طراحی سایت استفاده می کنند تا اهداف یک وب سایت را به زودی و به صورت مشخص در اختیار شما قرار دهند. عنوان Zurb زیر یک پیام عمیق را به مشتریان در چهار کلمه ارائه می دهد:


هدر عظیم کوین تامپسون به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که این یک وب سایت شخصی است و تجاری نیست. متن برجسته تر و همراه یک خوش آمد گویی دوستانه در گوشه سمت چپ صفحه قرار گرفته می شود.

فراخوانی برای اقدام

معمولا از طراحی سایت های برنامه استفاده می شود، سربرگ تماس به عمل متشکل از دو قسمت اصلی است: شعار یا زمین، و دکمه ثبت نام. مطالعات نشان می دهد که قرار دادن تماس به عمل در بخش برجسته ای از یک صفحه وب - در این مورد، هدر - نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.

Shoplocket یک فرم کلی ثبت نام در سربرگ را ادغام می کند. فقط نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و آماده شروع به فروش می باشید. کاربران برای بارگذاری یک فرم دیگر نیازی به بارگذاری صفحه دیگری ندارند و این یک امتیاز خوب است. هنگام مرور از طریق وب سایت ها در یک دستگاه تلفن همراه، هر چه صفحات کمتری بارگذاری کنید، پهنای باند بیشتری ذخیره می کنید.

گلوک دو دکمه تماس به عمل بر روی سربرگ خود ارائه می دهد. دکمه اصلی ("ثبت نام برای پخش") بزرگتر و با رنگ برجسته تر است. دکمه ثانویه، از سوی دیگر، بسیار کوچکتر و سبکتر است. این توجه کاربر را نسبت به اقدام فوری بیشتری رقیب می کند.

دکمه های تماس به بسیاری از شکل ها در بسیاری از فرم ها آمده است. آنها می توانند مشتریان را به خرید یک محصول ترقیب کنند یا یک صفحه باز کنند تا بتوانند در مورد آن بیشتر بدانند. صفحه فرود برای پرندگان خشمگین: فضا دارای چهار دکمه تماس به همان اندازه برجسته است که به مشتریان چهار گزینه برای خرید بازی می دهد:

تصویر برداری و هنر بردار

نقاشیها یک برند انسان محور را در اختیار شما قرار می دهند و به طراحی کلی یک سبک دوستانه و غیر رسمی کمک می کنند. طراحان وب از این به عنوان یک فرصت برای بیان خلاقیت خود استفاده می کنند. علاوه بر این، بسیاری از وب سایت ها از تصاویر برای نشان دادن دستورالعمل ها و یا ارائه واضح تر استفاده می کنند.

تصاویر در طراحی سایت در موضوعات مختلف قرار می گیرند. مثلا محله با استفاده از یک تصویر محیط زیست برای عنوان آن.
Headerساخته شده توسط سنجاب در خدمت هدف دیگری است. یکی از حباب های چت در آثار هنری یک عکس از آخرین کار Chipmunk را نشان می دهد.

هدر پانوراما Iutopi شما را غرق در زیر سطح می کند .
لحن سورئالیستی این تصاویر به خوبی (با این حال سورئال) با بسیاری از دستگاه های تلفن همراه لمسی ه خوبی تعامل میکند .

ستون های باری چپ

بسیاری از وبسایتها هدر را از بالای صفحه و با فشار دادن آن به نوار کناری همراه با بقیه ناوبری می گیرند. این به جلوگیری از پیمایش عمودی برای رسیدن به محتوا در یک صفحه کوچک تلفن همراه کمک می کند؛ همچنین از اشکال و مستغلات اضافی در مانیتورهای رومیزی عریض استفاده می کند. طرح های جدید برای Smashing Magazine و وب سایت Notepad ++ (در میان بسیاری دیگر) این را نشان می دهند.

طبق گفته jakob nielsen، اقتدار مشهور در قابلیت استفاده از وب، "کاربران وب 69 درصد از وقت خود را در حال مشاهده نیمه سمت چپ صفحه و 30 درصد از نیمه سمت راست را مشاهده می کنند. بدین ترتیب یک طرح متداول احتمالا سایت را سودآور تر می کند. »این بدان معنی است که هنگام جستجو جهت، بیشتر کاربران به سمت چپ صفحه اول نگاه می کنند. برای کمک به بازدیدکنندگان، تا ساختار و هویت یک وب سایت را سریعتر درک کنند، ایده ی خوبی است که منو و سرصفحه نام تجاری در سمت چپ قرار بگیرد. آمازون و دیگر وب سایت های بازار، منو محصول خود را در سمت چپ صفحه قرار می دهند.‌

نتیجه

آیا این روند طراحی سایت به تعویق افتاده است؟ یا آیا آنها در طراحی سایت دیگر «چیزهای بعدی بزرگ» جایگزین خواهند شد؟ همانطور که مردم بیشتر و بیشتر از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند تا اطلاعات را به اینترنت برسانند، اسکومورفیسم مناسب، مینیمالیسم و تایپوگرافی هوشمند برای حفظ آن است. دیگران؟ خواهیم دید. فقط زمان می تواند آن را نشان دهد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/37/