بهینه سازی موتور های جست و جو یا سئو در سال 2019 یک روند تکنیکی ، تحلیلی و خلاقانه است .
سئو به هدف تقویت نمایش سایت در نتایج موتور های جست و جو انجام می شود .
عملکرد اولیه ی سئو این است که ترافیک رایگان و مفید را به سایت شما منتقل کند .
هدف از انتقال این ترافیک تبدیل آن به خرید کاربر از سایت می باشد .
نکات سئو ی موجود در این مقاله به شما کمک می کند که یک سایت سئو شده و متناسب با کاربر بسازید .
ما تجربه ی فراوانی در سئو ی هزاران سایت در گوگل داریم .
اگر نیاز دارید از خدمات ما استفاده کنید می توانید بخش تعرفه سئو و تعرفه طراحی سایت ما را دنبال کنید .
هیچ راه سریعی وجود ندارد که یک سئو کار سایت شما را در رنک اول گوگل قرار دهد .
این مهم است که به یاد داشته باشید که پتانسیل سئو ی شما به میزان کیفیت بالای سایت و کار شما بستگی دارد .
پس یک سئو ی موفق می تواند باعث پیشرفت شما در کسب و کارتان شود .
به نظر ما ، موارد زیر موضوعاتی هستند که اگر در سال 2019 سئو انجام می دهید ، اهمیت دارند :
در قسمت بعدی تعداد بیشتری از این نکات را به شما آموزش خواهیم داد .
پیشرفت در حال انجام است
گرید های CSS
گرید های CSS جدید ترین استاندارد برای قرار دادن عناصر در طراحی سایت هستند .
ایعاد جدید در طراحی سایت
مکان عناصر نیز سیر تکاملی خود را دارد .
طراحی سایت 1.0 یک بعدی است .
عناصر طراحی یکی پس از دیگری به ترتیب کنار هم قرار گرفته اند .
طراحی سایت 2.0 دو بعدی است .
گرید های چند بخشی وجود دارد که شما می توانید عناصر در هر کدام از بخش ها قرار دهید .
این مورد آزادی بیشتری به شما می دهد .
طراحی سایت 3.0 ابعاد جدیدی است .
شما عناصر را هر جا که بخواهید قرار می دهید .
عناصر روی یکدیگر نیز قرار می گیرند .
همین طور قرار گیری عناصر طوری است که انگار در حال کار با یک ابزار طراحی هستید .
این ابعاد ، جنبه های زیادی را برای طراحی سایت ایجاد می کند .
و این شروع نسل جدید در طراحی سایت است .
این ابعاد جدید مثل تقابل قطعات لگو و موزاییک هستند .
از بین رفتن محدودیت Table
همان طور که گفته شد ، طراحی سایت 3.0 به موقعیت گیری آزاد عناصر و از بین رفتن محدودیت table نیاز دارد .
قرار گیری منحصر به فرد عناصر خود طراحی سایت را خاص می کند .
بر خلاف طراحی سایت های دو ، سه یا چهار ستونه که همگی شبیه هم هستند .
در عکس زیر شما قرار گیری دلخواه عناصر در طراحی سایت 3.0 را مشاهده می کنید .
آزادی در قرارگیری دلخواه دلخواه عناصر تفاوت بزرگی برای طراحان ایجاد می کند .
در طراحی سایت 3.0 :
این قابلیت ها برای ابزار طراحی گرافیک استاندارد هستند .
در فصل سوم ، ما در مورد به کار گیری این قابلیت ها در تمرین برای ساخت طراحی سایت 3.0 بحث خواهیم کرد .
قرار دادن دلخواه عناصر و عناصر روی عناصر در هر نوع طراحی قطعا محبوبیت را به ارمغان می آورد .
پس از ماه ها آزمایش ،هم اکنون به نظر می رسد گوگل منوی بالایی خود را تغییر داده است .
از این به بعد در این منو شاهد آیکون هستیم .
به جای این که هر دسته بندی فقط با متن نمایش داده شوند :
از این به بعد گوگل از آیکون ها برای توضیح هر چه بهتر دسته بندی ها استفاده می کند .
از جمله ی این آیکون ها می توان به اخبار ، ویدئو ها ، عکس ها ، نقشه ها ، فروشگاه و غیره اشاره کرد .
در زیر ، ما یک اسکرین شات از گوگل توسط ویندوز تهیه کردیم .
عبارت " سئو گرگ سفید " را در گوگل جست و جو کردیم .
ما این کار را با دستگاه های مختلف در حالت وارد شده به گوگل و وارد نشده به گوگل انجام دادیم .
ما می توانستیم این کار را در هر مرحله با اسکرین شات به شما نشان دهیم .
ترجیح دادیم فقط یک عکس را بیان کلیت مطلب در این مورد از سئو مطرح کنیم .
اگر به ظاهر قبلی گوگل نگاه کنید متوجه می شوید که هیچ کدام از این آیکون ها برای باکس سئو وجود نداشت .
گوگل به گرگ سفید تاییدیه داده است که که این امکان از امروز قابل دسترس تمامی کاربران است .
امروز ما گزارش هایی از کاربران سئو کار دریافت کردیم که نشان می دهد آن ها نیز دارند این منو را مشاهده می کنند .
هم اکنون ما این منوی سئو را در تمامی مرورگر ها می توانیم ببینیم .
گوگل در سال 2010 این آیکون ها را در کنار فیلتر های جست و جوی سئو داشت .
البته در سال 2011 نیز این آیکون ها در موبایل نشان داده می شد .
در سال 2011 گوگل این آیکون ها را از ورژن دسکتاپ خود حذف کرد .
گوگل در طی سال های اخیر نوار بالایی خود را بسیار تغییر داده است .
هر تغییری در گوگل که یکی از مهم ترین سایت های جهان است برای ما مهم است .
آیا این تغییر سئو کار ها و مارکتر ها را تحت تاثیر قرار می دهد ؟
همان طور که در قبل ما گفتیم این تغییر زیاد روی ما تاثیر ندارد .
اما این موضوع ظاهر جدیدی به بخش جست و جوی سئو ی گوگل داده است .
سایت ساز ها بدون پیشرفت
چرا انقدر سخت است که ابزاری بسازیم که صنعت طراحی سایت نیاز دارد ؟
سختی
سایت ساز ها سیستم های کاملا پیچیده ای هستند .
این سیستم ها ، سرمایه گذاری و وقت زیادی را برای توسعه نیاز دارند .
امتیاز انحصاری
این برای ابزار جدید خیلی سخت است که به بازار سایت ساز هاو طراحی سایت وارد شوند .
ابزار های کنونی طی چندین سال اخیر کاربران زیادی را به دست آورده اند .
خیلی سخت است که بخواهید کاربران زیادی به دست آورید .
بنابراین ، ما به کمک و پشتیبانی شما نیاز داریم اطلاعات را در مورد طراحی سایت منتشر کنیم .
انفعال
نوسعه دهندگان و کاربران سایت ساز های فعلی انفعالات زیادی دارند .
تغییرات همیشه با ریسک کردن و تلاش بیش از حد ارتباط دارند .
مردم ترجیح می دهند چیزی را تغییر ندهند .
زیرا آن ها فکر می کنند همیشه همه چیز ثابت است .
لطفا تابع آن ها نباشید .
پیشرفت در حال انجام است
ما تا همین الان دیده ایم ، پیشرفت هرگز متوقف نمی شود و به رشد خود ادامه می دهد .
هیچ کس نمی تواند آن را متوقف کند .
در همین هنگام ، چیز های جدید همیشه در مسیر خود با سختی هایی مواجه می شوند .
هدف مشترک ما این است که نو آوران طراحی سایت 3.0 را برای تغییر وب پشتیبانی کنیم .
برای مثال ، اتومبیل های برقی در حال تسخیر بازار هستند .
در حالی که اتومبیل های نفتی و بنزینی هنوز در مقابل آن ها مقاومت می کنند .
به طور مشابه ، شاید به نظر برسد طراحی سایت 2.0 و سایت ساز های فعلی تنها گزینه های فعلی هستند .
اما این طور نیست .
وظیفه ی ما این است که به چیز های جدید شانس دهیم .
ما با یکدیگر می توانیم جهان طراحی سایت 3.0 و ابزار های نسل جدید را تسخیر کنیم .
سخنگوی گوگل در این مورد به گرگ سفید گفت :
Featured snippets قابلیتی است که در قسمت جست و جوی سئو قرار دارد .
این بخش منابع وب را که پاسخ شما در آن ها قرار دارد را به صورت برجسته به شما نشان می دهد .
با توجه به فرمتی که آن ها دریافت می کنند ، ما سیاست هایی داریم که :
نمی توانیم مواردی همچون علوم مدنی ، توصیه های پزشکی را نشان دهیم .
زیرا در این موضوعات هنوز توافق جمعی واضحی صورت نگرفته است .
او در این زمینه اضافه کرد :
سیستم های ما طوری طراحی شده اند که موضوعات سئو یی که ممکن است سیاست های ما را به هم ریزند ، نشان ندهد .
اگر در بخش هایی این مورد را مشاهده کنیم سریعا برای رفع آن اقدام می کنیم .
این سیاست ها و کار ها هیچ تاثیری روی این موضوع ندارد که سایت شما در سئو چه رتبه ای می گیرد .
در درجه اول گوگل الگوریتم های سئو را طوری برنامه ریزی کرده که این موضوعات را شناسایی کنند .
پس از موضوعاتی که با سیاست های گوگل مغایرت داشته باشد را از این بخش پاک می کنند .
روزانه در گوگل تعداد زیادی عبارت جست و جو می شود .
در هر جست و جو ممکن است سایت های متنوعی در این بخش نمایش داده شود .
گوگل با کمک کاربران می تواند محتویات نا مناسب سئو را به صورت دستی حذف کند .
پس گوگل می گوید :
سیستم ما به صورت اتوماتیک تلاش می کند موضوعاتی که مغایر با سیاست های ما است را نشان ندهد .
با این حال ، حجم جست و جو بسیار بالا است و هیچ سیستمی نمی تواند عملکرد کاملی داشته باشد .
این دلیلی است که ما به کاربران اجازه دادیم که به صورت عمومی مطالب نامناسب سئو را به ما اطلاع دهند .
گوگل می تواند لیست ها را به صورت اتوماتیک تولید کند .
این لیست شامل سایت هایی است که شامل مطالب مفید برای این بخش سئو هستند .
گوگل متوجه این سایت ها خواهد شد .
پس نظر و حس مردم در مورد این مطالب سئو کاملا در نظر گوگل موثر است .
برخی از این سایت ها نیز ممکن است سیاست های گوگل را زیر پا بگذارند .
گوگل می گوید اکثریت قریب به اتفاق سایت ها در این لیست سئو ، سیاسی نیستند .
در ادامه ، گوگل به ما گفت که سیاست های خود را در این مورد از سئو رمز گذاری نمی کند .
محصولات گوگل از جمله جست و جوی گوگل را برتری نخواهد داد .
وقتی لیست الگوریتم سئو و سیستم های تشخیص شکست می خورند ، گوگل به صورت دستی وارد عمل می شود .
شما می توانید با کلیک بر روی feedback در زیر این بخش سئو برای اطلاع دادن به گوگل اقدام کنید :
فقط به خاطر این که یک سایت در این بخش قابل دیدن نیست دلیل نمی شود که :
این سایت در لیست سئو ی گوگل رتبه نمی گیرد .
گوگل به ما گفت که سایت ها همچنان طبق چیزی که در نتایج سئو رتبه می گرفتند به فعالیت خود ادامه می دهند .
هیچ تاثیری روی رتبه گیری سئو یا پنالتی شدن این سایت ها را شاهد نخواهیم بود .
این روش می تواند ترافیک سئو ی زیادی را از گوگل به سمت سایت شما منتقل کند .
این بخش می تواند تنها منبع ترافیکی باشد که شما از دستیار گوگل و سیستم سخنگوی گوگل در موبایل ها دریافت می کنید .
معمولا منتشرکنندگان و وبمستران می خواهند محتوای سئو در این باکس نمایش داده شود .
اگر مطلب جزو یکی از دسته بندی های ذکر شده باشد ، شانس شما برای نشان داده شدن در این باکس بسیار کم خواهد بود .