اطلاعات محصول ، خبر های روزانه ، آموزش ها و سایر انواع نوشته های سئو می تواند بیشتر دیده شود .
مثلا با قرار گیری در اسلایدر گوگل ، پنل علم یا featured snippet می توان به این مهم پی برد .
نویسندگان متون سئو ی شما ، بلاگر باشند یا کپی رایتر یا مدیر شبکه های اجتماعی باید مطالبی بنوسند که همه جانبه باشد .
مثلا باید در انقدر معتبر باشند که وارد رقابت برای نمایش در نتایج سئو باشد .
نویسندگان مطالب سئو ی یک مجموعه باید تمامی جنبه ها از جمله جاوا اسکریپت های متناسب با سئو ، Schema را رعایت کنند .
همچنین مواردی مانند نوشته های بلند ، snippet های پر مفهوم و ... را نیز باید تحت تاثیر قرار دهند .
در کنار هر روندی ، بازبینی به طور منظم و تهیه کردن نتایج باعث پیشرفت شما در سئو و جبران تلاش های شما می شود .
درک درست از schema و پیاده سازی صحیح آن روی سایت شما به ربات های کرال کننده ی گوگل کمک می کند .
در نتیجه شانس آن را برای نمایش در featured snippet افزایش می دهد .
این مورد و سایر بخش های گوگل در سئو قطعا بی رحمی گوگل را در این رقابت نشان می دهد .
گوگل مطالب سئو ی شما را به کاربران نشان خواهد داد .
آن ها احتمالا دیگر روی سایت شما کلیک نمی کنند .
دلیل آن هم مشخص است .
آن ها اطلاعات مورد نیاز خود را در یک نگاه به دست آورده اند .
رویداد ها ، راهنما ها ، محتوای قابل بیان و چیز های دیگر
گوگل نشانه گذاری های زیادی را برای انواع نوشته هم اکنون پشتیبانی می کند .
این مورد باعث تبدیل schema به یک عنصر مهم در سئو ی مدرن شده است .
اگر شما از وردپرس استفاده می کنید ، افزونه یواست این بخش خود را تصحیح کرده است .
دلیل آن هم ساده سازی ساختار اطلاعات ورودی است .
اما همچنان این برای تیم توسعه ی سئو ی شما مهم است که بتوانند اعتبار کد های شما را تایید کنند .
اگر شما طراحی سایت های 5 سال گذشته را با طراحی سایت های مدرن مقایسه کنید ، تفاوت بزرگی را احساس می کنید .
اجازه دهید ببینیم در Behance و Dribbble چه طراحی سایت هایی روی بورس هستند ؟
صفحات جدید در طراحی سایت 3.0 با تفاوت در :
شناخته می شود .
چگونه چنین طراحی سایت هایی انجام دهیم ؟
سایت ساز های بسیاری وجود دارد .
اما مشکلی که سایت ساز های کنونی شامل آن می شود این است که :
عناصر را می توانید درگ اند دراپ کنید ولی فقط در جا هایی که از پیش تعریف شده است .
5 سال پیش که این سایت ساز ها ساخته شدند برای طراحی سایت کافی بود .
امروزه دیگر آن ها نمی توانند نیاز های ما را پاسخ گویند .
طراحی سایت های جدید نیاز به آزادی در جاگیری عناصر دارد .
پس طراحان اجبارا باید از ابزار های طراحی گرافیک سنتی مثل فتوشاپ و XD برای ساخت عکس های طراحی سایت استفاده کنند .
اما این ابزار ها نمی توانند عکس ها را به طراحی سایت های زنده تبدیل کنند .
ما به دو نرم افزار احتیاج داریم که جدا از هم کار کنند .
خوب ، چگونه می خواهیم طراحی سایت های مدرن ایجاد کنیم ؟
تجسم کنید که ما چگونه اجسام را به دلخواه روی میز قرار می دهیم .
کاغذ ها را دسته بندی می کنیم .
مداد ها را روی دفتر می گذاریم .
ما موس را روی موس جا به جا می کنیم .
حتی می توانیم قهوه را روی کیبورد بریزیم .
قرار دادن چیز ها در کنار یکدیگر همه جا از جمله نرم افزار ها استفاده می شود .
مثلا برای ایجاد یک کنفرانس از چند ابزار برای گرافیک و منتشر کردن آن استفاده می شود .
همه جا به جز طراحی سایت این قابلیت را دارد .
سه سال است که ما طراحی سایت های مدرن و سایت ساز های فعلی را بررسی می کنیم .
این را دریافتیم که این خیلی دشوار است که با سایت ساز های کنونی بخواهیم طراحی سایت مدرن انجام دهیم .
پس این دلیلی است که ما تصمیم گرفتیم به nicepage اطمینان کنیم .
یک ابزار جدید که طراحی سایت انجام می دهد و چیز هایی که می خواهیم را برای طراحی سایت مدرن دور هم جمع می کند .
در nicepage ما درگ و دراپ طبیعی و جاگیری دلخواه عناصر را داریم .
در نهایت طراحان نیاز ندارند که قبل از طراحی سایت ابتدا عکس را طراحی کنند .
با استفاده از nicepage شما می توانید هم طراحی سایت مدرن 3.0 انجام دهید و هم طبق روال گذشته بر اساس ورژن 2.0 کار کنید .
پس شما زمان و بودجه دارید و در کنار این دو خلاقیت را هم کسب می کنید .
این ابزار طراحی سایت هایی متناسب با تمامی دستگتاه های موبایل انجام می دهد و HTML و CSS خوانایی را تولید می کند .
NicePage فقط برای ویندوز و مک در دسترس است و پلاگین آن برای وردپرس و جوملا وجود دارد .
همچنین شما می توانید طراحی سایت های زنده با استفاده از آن انجام دهید .
این ابزار قالب های از پیش طراحی شده ی فراوانی دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید .
چگونه مجموعه ی خود را برای تغییرات جدید جست و جوی گوگل آماده کنیم .
بخش SERP در سئو ی گوگل قایل تشخیص نیست که در چند سال گذشته بخواهد با خودش مقایسه شود .
تغییرات فقط سطحی نیستند .
از طرفی :
گوگل امروزه کم تر شبیه به موتور جست و جو است .
این حرف را Jessica Bowman مدیریت سئو ی خانگی و ویرایشگر سایت Search Engine Land بیان کرد .
او این مورد را در سخنان کلیدی خود در SMX Advanced این ماه بیان کرد .
این تحول اساسا جست و جوی مشتریان را تغییر می دهد .
گوگل روندی را پیش گرفته است که کاربران باید با کلیک های فرعی روی وب سایت ها اطلاعات خود را به دست آورند .
همچنین خرید خود را نیز با این روش انجام دهند .
این کار پیامد هایی برای هر محموعه خواهد داشت .
Bowman چندین برنامه سئو را برای رو به رو شدن با این تغییرات پیشنهاد داد .
او همچنین گفت سرمایه گذاری در سئو از قبل نیز بیشتر اهمیت خواهد داشت .
BowMan می گوید :
وقتی من یک سازمان را ارزشیابی می کنم ، من برای هر نقش فعالیت هایی را می یابم که اگر آن را انجام دهند روی سئو تاثیر می گذارد .
سئو نیز نیاز دارد که با اتحاد این فعالیت ها یکی شود .
تیم سئو باید بداند این فعالیت ها چیست و چگونه باید مردم را برای انجام آن ها تمرین دهد .
همچنین او تاکید کرد که مجموعه های بزرگ تر باید سئو را جزئی از کار های روزمره خود قرار دهند .
با این کار شما می توانید ده ها نفر ( حالا نه صد ها نفر ) را به عنوان کاربر در ارتش سئو ی خود داشته باشید .
آن ها را مجبور می کنید که از آن طرفداری کنند .
بهترین روش ها را بیان کنند و یک تیم اختصاصی سئو داشته باشید .
هر روز نیاز های روزمره خود را که از غافل شدید را به شما بازگو کنند .
با این حال کسانی که سئو کار نیستند توانایی خاصی ندارند .
اما بیست درصد از تلاش آن ها هشتاد درصد از سئو ی شما را تحت تاثیر قرار می دهد .
پس تیم سئو ی شما باید از این افراد بهترین استفاده را ببرد .
آیا فکر می کنید برای ساخت طراحی سایت ورژن 3.0 فقط یک ابزار کافی است ؟
بله ولی بسیار سخت است .
مثل این می ماند که از یک دو چرخه ی تک چرخ استفاده کنید .
با دو چرخ در کنار یکدیگر راحت تر است درست مانند یک دو چرخه
فرمول جدید طراحی سایت مدرن به شکل زیر است :
طراحی + کد نویسی = طراحی سایت 3.0
ابزار های جدید ویژگی های ابزار طراحی و کدنویسی را با هم خواهند داشت .
در کنار آن ، ریسپانسیو بودن نیز یکی از باید ها است .
سازندگان طراحی سایت 3.0 در ناحیه آبی رنگ عکس پایین قرار دارند .
آیا همچین ابزار هایی وجود دارد ؟
بله هستند .
برای مثال ، Nicepage سیستمی است که برای ساخت صفحات در طراحی سایت 3.0 استفاده می شود .
این سیستم ویژگی های یک ابزار طراحی گرافیک و یک سایت ساز را شامل می شود .
Nicepage کاملا برای طراحان و کد نویسان مناسب است .
جاگیری دلخواه عناصر ، قرار گیری روی یکدیگر ، تناسب با دستگاه های موبایل و گرید های مدرن را شامل می شود .
در کنار آن ، کد های HTML و CSS خوانایی دارد .
این سیستم برای ویندوز و مک وجود دارد و همچنین به صورت آنلاین نیز قابل استفاده است .
همچنین افزونه آن نیز برای وردپرس و جوملا قابل دانلود هستند .
آیا سایت ساز های کنونی سادگی و قابلیت انعطاف پذیری کافی برای ساخت صفحات در طراحی سایت 3.0 را دارند ؟
لطفا به عکس زیر نگاهی بیندازید :
مشاهده می کنیم که سایت ساز های کنونی ساده نیستند و به راحتی نمی توان از آن ها استفاده کرد .
اگر طراحان بخواهند مقداری آن ها را منحصر به فرد کنند و شبیه طراحی سایت 3.0 در بیاورند کار با این سایت ساز ها بسیار سخت خواهد شد .
از طرف دیگر ، اگر یک سیستم ساده باشد عملکرد محدودی نیز خواهد داشت .
شکل نشان می دهد که سایت ساز های فعلی چگونه می توانند با خلاقیت و سادگی جایگزین شوند .
و همچنین سایت ساز هایی وجود دارد که خلاقیت و سادگی مورد توجه قرار می گیرد تا به شما اجازه ساخت طراحی سایت 3.0 دهد .
در قسمت بعدی ما به شما آموزش می دهیم که چگونه محبوب ترین طراحی سایت ها را در طراحی سایت ورژن 3.0 انجام دهید .
سایت Digiday گزارش می دهد برند هایی که مردم را مستقیما به مشتری تدیل می کنند :
به طور زیادی در حال یافتن ترافیک سئو برای بهبود عملکرد کمپین های تبلیغاتی در تلویزیون هستند .
با این که کار جدیدی نیست ، اما بسیار هوشمندانه است این روش ها را با هم ترکیب کنیم :
افزایش هوشمندی در تلویزیون و عبارت های شامل برند برای هزینه کم تر و یافتن ترافیک سئو ی مفید
با توجه به اطلاعیه جدید Episerver با توجه به 1.3 میلیارد عملیات خرید از 159 سایت متفاوت 48% از بازدید یک سایت از ترافیک مستقیم سئو تامین می شود .
ترافیک مستقیم در سئو یکی از مهم ترین و بالا ترین راه های دریافت ترافیک است .
اما چه چیزی پشت آن است ؟
ترافیک مستقیم در سئو اگر بزرگ نمایی نکنیم شاید اکثر اوقات عملکردی از محرک های دیگر یا مکانیزم آگاهی است .
بنابراین Episerver ادعا می کند که ترافیک مستقیم " نقطه ی اوج تلاش ها برای سئو ی برند " است .
به همان اندازه که یک راه برای کمپین های دیگر نتیجه بخش باشد .
جست و جو ، چه سئو و چه پولی در مرحله بعدی قرار دارد .
این روش 37 درصد از ترافیک سئو را بنا بر اعلام Episerver در بر می گیرد .
این گزارش عبارت های شامل برند را از بقیه جدا نمی کند .
البته شک داریم .
با این حال ، ترافیک سئو که از جست و جو حاصل می شود و در این گزارش آورده شده است مربوط به برند است .
Episerver به طور کلی می گوید :
ترافیک جست و جو چه از طریق سئو و چه از راه پولی بهترین عملکرد را در بین ترافیک ها دارد .
البته ما تمامی جوانب را در نظر گرفتیم .
Episerver پیشنهاد می دهد که برند ها باید مطمئن شوند که هم در سئو و هم در تبلیغات به درستی دیده شوند .
اگر در یکی ضعف دارند باید در صدد بهبود آن عمل کنند .
به جز این دو روش شاید نیاز باشد که از راه های دیگر نیز برای دریافت ترافیک سئو استفاده کنید .