در حال حاضر در بخش خلاصه گزارش گوگل از سئو اطلاعات بیشتری را در یک نگاه متوجه خواهید شد .
گوگل خلاصه گزارش سئو ی خود را در کنسول جست و جوی خود آپدیت کرده است .
این آمار به جای بیست و هشت روز ، نود روز را نشان می دهد .
گوگل به صورت خیلی آرام این مورد را در توییتر اطلاع داد :
ما داریم بازه زمانی پیش فرض را در مورد اطلاعات سئو و اکتشافات آن در کنسول جست و جو به نود روز می رسانیم .
اگر به کنسول جست و جوی سئو ی گوگل دسترسی دارید می توانید تغییرات را مشاهده کنید .
بازه هایی که برای گزارش های سئو ذکر شده است ، از بیست و هشت روز به نود روز افزایش پیدا کرده اند .
تمامی این اطلاعات در نمودار ها مشخص است .
خوب ما در بالا اسکرین شاتی از آمار خود برای شما آورده ایم .
این یک آپدیت کوچک برای خلاصه گزارش گوگل در کنسول جست و جوی سئو است .
اما در عبین حال بسیار کارآمد است .
شما با یک نگاه متوجه می شوید که عملکرد سایت شما در جست و جوی سئو چگونه است .
البته متوجه ارتباط مناسب کنسول با سایت می شوید و این خودش یک نکته ی مفید است .
این آماری است که ما به شخصه هر روز بررسی می کنیم .
قطعا نظر ما هم این است که بررسی نود روزه سایت از بررسی بیست و هشت روزه ی آن مفید تر است .
وقتی که بخش گزارش سئو ی گوگل بالا و پایین زیادی دارد ، لیست جست و جوی سئو باید در مورد سایت های غیر خبری تقریبا ثابت باشد .
پس این گزارش سئو می تواند باعث شود شما سریع تغییرات سئو ی سایت خود را در گوگل در ذهن خود تجسم کنید .
طراحی سایت قدمت زیادی ندارد اما به سرعت در حال پیشرفت است .
مرحله شماره 1
این مرحله مربوط به ظاهر گرافیک در طراحی سایت است .
گرافیک وب را جذاب تر و جالب تر می کند .
طراحی و گرافیک باعث می شود سر تا سر وب جلوی آن زانو بزند .
استفاده از گرافیک به طراحی سایت اجازه می دهد که تبدیل به یک راه مستقل برای ترویج اطلاعات شود .
مرحله شماره 2
مرحله دوم مربوط به ظاهر بلاگ ها ، گرید ها و پشتیبانی از دستگاه های موبایل است .
استفاده از بوت استرپ و محبوب شدن قالب ها باعث شد طراحی سایت حوصله سر بر باشد .
مرحله شماره 3
مهم ترین مرحله در طراحی سایت همین است .
باعث ورود به طراحی سایت 3.0 می شود .
باعث می شود ناشران آنلاین شوند و مردم به سمت دستگاه های موبایل بروند .
طراحان از طراحی چاپی ایده می گیرند و آن را وارد طراحی سایت می کنند .
آن ها در خلاقیت آزادی می خواهند .
می خواهند در قرار دادن عناصر و از بین بردن محدودیت table ها آزادی داشته باشند .
فصل دوم در مورد سایت ساز های محبوب ، رشد آن ها و چیز هایی است که آن ها برای هم سو شدن با طراحی سایت 3.0 نیاز دارند .
آیا سایت ساز هایی که بر پایه بوت استرپ هستند پشت پرده ی طراحی سایت های محبوب هستند ؟
متاسفانه بله ، این درست است .
هر روز این پس رفت آشکار تر و قابل مشاهده تر می شود .
اجازه دهید با بررسی جزئیات متوجه شویم که چرا این اتفاق در حال رخ دادن است .
مشابه طراحی سایت ، اجازه دهید به تاریخچه ابزار های طراحی سایت نگاهی بیندازیم .
در طراحی سایت ما سه مرحله داشتیم .
در این بخش هم سه مرحله داریم .
در عکس زیر شما می توانید برخی از ابزار های محبوب برای طراحی سایت را مشاهده کنید :
در بخش بعدی جزئیات این مراحل را به صورت دقیق بیان خواهیم کرد .
بله ، شاید شما هنوز هم مثال هایی در مورد دامنه ها پیدا کنید .
دامنه هایی که در نتایج جست و جوی سئو بیش از دو نتیجه را دارند .
گوگل گفت :
این مورد به طور کامل انجام نخواهد شد .
مثل تمامی تغییرات ما ، روی این موضوع کار خواهیم کرد تا آن را ارتقا بخشیم .
این حرف را موقعی بیان کرد که در نتایج سئو چندین مورد از موارد از سایت yelp.com نمایان شد .
گوگل در این باره گفت :
بله هنوز کامل انجام نمی شود .
مثل تمامی تغییرات ما در سئو ما سعی می کنیم که آن را ارتقا بخشیم .
شاید شما این را مانند کسی که در Tustin است امتحان کنید .
مثلا عبارت " سالن های ناخن " یا " سالن های ناخن نزدیک من " یا " سالن های ناخن Tustin " را امتحان کنید .
اگر در Tustin هستید ، می دانید که در کانادا هستید .
گوگل دو اطلاعیه در مورد تغییرات سئو دارد که با هم مطالعه می کنیم :
اطلاعیه شماره یک
تغییرات نمایش دامنه های گسترده به این معنی است که شما اکثر اوقات از یک دامنه بیش از دو نتیجه در لیست سئو نخواهید دید .
اما هنوز ممکن است در برخی از عبارت های جست و جو شده ، بیش از دو مورد از یک دامنه را در نتایج سئو ببینید .
دلیل آن هم مشخص است ؛ هر جا سیستم ما تشخیص دهد نیاز است بیش از دو مورد نشان داده شود ، این کار انجام خواهد شد .
اطلاعیه شماره دو
و در نهایت ، تغییرات در نمایش دامنه های متفاوت با آپدیت اصلی سئو در جون 2019 که هفته گذشته شروع شد تفاوت دارد .
این دو کاملا متفاوت هستند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند .
گوگل این که چگونه نام دامنه ها در لیست نتایج سئو تغییر کند را بار ها در یک سال تغییر می دهد .
در سال 2010 ، گوگل گفت :
تغییراتی در الگوریتم رتبه بندی سئو ی خود ایجاد کردیم .
این تغییر باعث میشد که کاربران نتایج مختلفی را از یک سایت پیدا کنند .
در سال 2012 ورق برگشت و ما شاهد دامنه های متفاوتی در نتایج سئو بودیم .
دوباره در سال 2013 گوگل گفت که نتایج کم تری از یک دامنه را نشان می دهد .
گوگل احتمالا تغییرات زیادی را در نمایش دامنه های متفاوت بار ها و بار ها انجام داده است .
فقط تا کنون گوگل اطلاعی در مورد این تغییرات سئو به ما نداده است .
این مورد می تواند به کسانی که هدفشان قرار گرفتن در لیست دامنه های سئو است ، ضربه بزند .
اکثر اوقات در مورد موارد مشهور این اتفاق رخ داده است .
اما می تواند برای سایر افراد نیز اتفاق بیفتد .
اگر شما سایتی دارید که چند لینک از آن برای یک عبارت در گوگل سئو شده است ، قطعا منتظرید که ببینید چه اتفاقی برای آن ها می افتد .
در بخش قبلی در این مورد توضیحاتی دادیم .
حال زمان آن رسیده که دلایل آن را بررسی کنیم :
دلیل اول
طراحان ابزار مناسب برای ساخت HTML یا صفحات وردپرس را در طراحی سایت 3.0 ندارند .
سایت ساز های فعلی این امکان را ندارند که شما هر جایی می خواهید عناصر را قرار دهید .
طراحان هنوز مجبورند از ابزار های گرافیکی مثل ادوبی فتوشاپ ، Adobe XD یا Sketch App برای پیاده سازی ایده ها استفاده کنند .
برای اشتراک ایده ها با دنیا ، ایده های خود را در سایت هایی مثل pinterest ، behance و dribbble آپلود می کنند .
آن ها این امکان را ندارند که این موارد را به طراحی سایت های زنده تبدیل کنند .
اگر بخواهند به این مدل طراحی سای انجام دهند ، باید HTML و CSS را به صورت دستی تایپ کنند .
اما این روند هم طولانی است و هم هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت .
دلیل دوم
هیچ منبع خارجی وجود ندارد ، که شما بتوانید طراحی سایت های فعلی محبوب را مشاهده کنید .
بله پینترست ، behance و Dribbble هستند اما نمی تواند محبوبیت را از آن ها تشخیص داد .
شما باید هر روز تغییرات را بررسی کنید .
در تمامی صنعت ها ، منابع خارجی زیادی وجود دارد که می توانید تشخیص دهید امروز چه روندی محبوب تر است .
مثلا می توان به موزیک ها و ویدئو ها در یوتیوب اشاره کرد .
محبوبیت همه چیز را نشان می دهد اما در مورد طراحی سایت صدق نمی کند .
در طراحی سایت حدس و گمان های زیادی در مورد محبوبیت وجود دارد .
متخصصان زیادی وجود دارند که در مورد طراحی سایت های محبوب نظر می دهند .
اما ما به یک منبع خارجی با اطلاعات در مورد طراحی سایت نیاز داریم .
آن موقع است که ما می توانیم محبوبیت امروزی را با یک کلیک درک کنیم .
دلیل سوم
با توجه به عدم وجود اطلاعات واقعی و نظریات معتبر ، طراحان همچنان طراحی سایت خود را به صورت قدیمی انجام می دهند .
یک تناسب نا همگن بین طراحی ها و ابزار ها وجود دارد .
سایت ساز ها نمی توانند طراحی سایت های مدرن را پیاده سازی کنند .
این به طرز قابل توجهی رشد طراحی سایت 3.0 را تحت تاثیر قرار می دهد .
ما به شدت مخالف این عقیده هستیم که طراحان در آزادی خلاقیت محدود هستند .
طراحان باید این گزینه را داشته باشند که چه استایلی را می خواهند در طراحی سایت خود به کار ببرند .
طراحی سایت های مدرن باید از ویترین پینترست و سایر سایت ها پایین بیایند و به شکل یک سایت واقعی شروع به فعالیت کنند .
این آپدیت سئو فقط روی نتایج اصلی تاثیر می گذارد و هیچ ارتباطی با سایر بخش ها مثل :
استوری های محبوب ، ویدئو ها ، عکس ها و سایر موارد در سراسر بخش های جست و جو ندارد .
Danny Sullivan یکی از کارمندان شرکت گوگل ، در توییتی اضافه کرد :
این تغییر سئو فقط به لیست اصلی مربوط است و هیچ تاثیری روی موارد متفرقه ندارد .
او ادامه داد :
بله ، این فقط مربوط به لیست اصلی سئو در گوگل است .
شامل ویژگی های دیگر مثل نقشه ها و غیره نمی شود .
گوگل توضیح داد که این آپدیت سئو در جست و جو به آپدیت اصلی جون 2019 که هفته قبل شروع به فعالیت کرد ، ندارد .
گوگل گفت :
در نهایت ، شروع نمایش دامنه های متفاوت از آپدیت اصلی سئو در جون 2019 که هفته قبل شروع شد ، کاملا متفاوت است .
این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و هیچ ارتباطی به هم ندارند .
طبق گفته Sullivan این موضوع از دو روز پیش شروع شد و امروز کاملا در حال اجرا شدن است .
او گفت :
از حدود دو روز پیش شروع شد و امروز در حال فعالیت مداوم است .
پس از لحاظ فنی سئو ، تحلیل و تجزیه ی و اطلاعات کنسول جست و جوی شما تحت تاثیر هر دوی آن ها قرار می گیرد .
هر دوی آن ها منظور آپدیت اصلی سئو در جون 2019 و تغییرات گوگل برای نمایش دامنه های متفاوت است .
شما از کجا می دانید که تحت تاثیر کدام یک قرار می گیرید ؟
با این حال ، Danny Sullivan فکر می کند که آن ها انقدر تفاوت دارند که ما متوجه تاثیر هر کدام روی سئو شویم :
ما هر روز چیز های جدیدی را شروع می کنیم .
گاهی اوقات در یک روز ممکن است چند چیز اتفاق افتد .
به اندازه کافی این آپدیت اصلی واضح است که با هر تغییر شما متوجه آن شوید .
گوگل می گوید که این واقعا یک آپدیت سئو نیست و به آن اندازه روی سایت شما تاثیر نخواهد گذاشت .
Danny Sullivan از شرکت گوگل در این باره اضافه کرد :
به شخصه ، با این حال من فکر نمی کنم که این یک آپدیت برای سئو باشد .
هیچ کار خاصی در مورد رتبه بندی سئو انجام نمی شود .
چیز هایی که قبلا رتبه ی سئو گرفته اند هنوز هم آن را باید داشته باشند .
ما فقط صفحات دیگر آن ها را نمایش نمی دهیم .
هر چیزی که می خواهید اسمش را بگذارید .
این تغییرات سئو فقط سایت هایی که نمایش داده می شدند را تغییر داد .