ما استفاده از گرید های پیچیده را در طراحی سایت دیده ایم .
و گرید های CSS محبوب تر شدند .
طراحی سایت های محبوب که روند یک نواخت طراحی را کنار زدند روز به روز محبوب تر می شوند .
در نمودار زیر ، مشاهده می کنید که هر سال به تعداد طراحانی که وارد دنیای طراحی سایت 3.0 می شوند ، اضافه می شود .
این نمودار نتایج موضوع طراحی سایت را در سایت های Pinterest ، Behance و Dribble نمایش می دهد .
گروه گرگ سفید پیش بینی می کند که این روند در آینده ادامه خواهد داشت .
ما هر روز تحقیقات زیادی انجام می دهیم و ایده های جدید طراحی سایت را آزمایش می کنیم .
ما طراحی های خود را در پینترست آپلود می کنیم .
فعالیت کاربران را که چگونه طراحی ها را برای خود ذخیره می کنند مشاهده می کنیم .
با نتایجی که هر روز به دست می اوریم کاملا تحت تاثیر قرار می گیریم .
طراحی سایت های 3.0 ، ده برابر بیشتر از طراحی سایت های 2.0 نتیجه می دهند .
اطلاعات واقعی ، این حرف ما را تایید می کند .
در چندین ماه ، ما حدود هشت صد هزار بازدیدکننده متفاوت در هر ماه داشتیم .
این چیز های زیادی در مورد افزایش محبوبیت طراحی سایت های 3.0 نشان می دهد .
اگر می خواهید که ایده های طراحی سایت شما در سایت های پینترست یا بیهنس دیده شود ، چاره ای ندارید !
شما باید طراحی سایت های خود را بر اساس طراحی های 3.0 انجام دهید .
اگر هنوز شروع نکرده اید ، باید عجله کنید .
ما به شما کمک خواهیم کرد که متوجه شوید دقیقا چه کاری باید انجام دهید .
هدف ما این است که جدید ترین طراحی سایت های محبوب را به طراحان معرفی کنیم .
می می خواهیم تفاوت را بیان کنیم و بگوییم که چگونه طراحی سایت 3.0 انجام دهید .
ما سعی کردیم که ایده های خود را گسترش دهیم .
ما به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در مورد چگونگی بهترین شدن در طراحی سایت را دوست داریم .
می خواهیم جرقه شروع طراحی سایت 3.0 در تاریخ باشیم !
ما همیشه به دنبال کسانی هستیم که متفاوت فکر می کنند .
با یکدیگر می توانیم صنعت طراحی سایت را تغییر دهیم .
شاید شما سوال کنید ، طراحی سایت های 3.0 کجا هستند ؟
چرا ما فقط تعداد محدودی از آن ها را در سطح وب مشاهده می کنیم ؟
دلیل های زیادی وجود دارد که در مقاله بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد .
آپدیت دیگری از گوگل را در این هفته شاهد بودیم .
این آپدیت هدف اصلی خود را روی نمایش نتایج سئو از دامنه های متفاوت قرار داده است .
گوگل در یکی از اکانت های توییتر خود اطلاع داد که :
نتایج جست و جوی سئو ی خود را برای نمایش دامنه های متفاوت آپدیت کرده است .
این به آن معنا است که گوگل دیگر بیش از 2 مورد از یک دامنه را نشان نخواهد داد .
جست و جو کنندگان از جمله سئو کاران طی چندین سال اخیر توضیح داده اند که :
گاهی اوقات گوگل در نتایج سئو ی خود بیش از حد از یک دامنه نتیجه نشان می دهد .
پس اگر شما برای یک عبارت به خصوص جست و جو کنید ، متوجه می شوید که چهار یا پنج نتیجه از یک دامنه هستند .
از این به بعد با این آپدیت سئو ، گوگل بیش از دو مورد از یک دامنه را نشان نخواهد داد .
گوگل بیان کرد :
تغییری که در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است ، این است که دامنه های وسیع تری را در نتایج سئو شاهد باشیم .
همچنین گوگل اضافه کرد :
این گستردگی به این معنا خواهد بود که دیگر شما بیش از دو نتیجه از یک سایت را نخواهید دید .
گوگل گفت که این آپدیت سئو حق این را دارد که در صورت نیاز بیش از دو نتیجه از یک دامنه را نشان دهد .
گوگل نوشت :
با این حال ، ما هنوز هم شاید بیش از دو نتیجه از یک دامنه را نشان دهیم .
این زمانی رخ می دهد که الگوریتم سئو ی ما این موضوع را تعیین کند .
اما چیزی که ما به آن شک داریم این است که :
شاید این استثناء به دلیل ورودی هایی باشد که نام برند را شامل می شود .
یعنی مثلا وقتی شما برای سایت آمازون جست و جو می کنید قطعا بیش از دو نتیجهی سئو از این سایت را خواهید دید .
گوگل به طور کلی با ساب دامنه ها مانند بخشی از دامنه اصلی برخورد می کند .
پس اگر شما ساب دامنه ای مثل blog.domain.com دارید ، به عنوان بخشی از دامنه اصلی حساب می شود .
همچنین اگر در نتایج قرار باشد نشان داده شود به عنوان یکی از 2 نتیجه ی سئو نمایان می شود .
گوگل در این باره گفت :
این آپدیت جدید که تنوع دامنه ها را مورد بررسی قرار می دهد ، ساب دامنه را به عنوان بخشی از دامنه اصلی حساب می کند .
پس لینک های ساب دامنه یا دامنه اصلی انگار که دارند از یک سایت پیروی می کنند .
البته که گوگل این حق را برای ساب دامنه ها قائل شده است که آن ها را جدا شمارد .
گوگل در این باره نوشت :
اگر نیاز باشد ساب دامنه ای به صورت جدا بررسی شود ، این کار انجام می شود .
طراحی سایت قدمت زیادی ندارد .
فقط دو دهه است که شاهد این صنعت هستیم .
طراحی چاپی خیلی قبل تر از طراحی سایت آمده است .
قدمت این صنعت به صد ها سال در طول تاریخ می رسد .
ابزار طراحی چاپی به آدم های خلاق اجازه می داد که آیتم ها را هر جا که دوست داشتند قرار دهند .
طراحان در خلاقیت هیچ محدودیتی نداشتند .
منتشرکنندگان هم در ایده هایشان همیشه آزاد بودند .
آن ها نیاز نداشتند که در مورد HTML ، CSS و دستگاه های موبایل فکر کنند .
فرمول طراحی چاپی :
مکان دلخواه + خلاقیت = طراحی چاپی مدرن
امروزه ، بسیاری از منتشرکنندگان به طرز قابل توجهی چاپ را رها کرده اند و آنلاین کار های خود را انجام می دهند .
صفحه های چاپ شده تبدیل به صفحات طراحی سایت شدند .
اما آن صفحات خلاقیت و آزادی چاپ را نداشتند .
طراحان نمی خواستند ایده های چاپ که طی چندین سال به دست آورده بودند را از دست بدهند .
آن ها شروع طراحی چاپی به صورت آنلاین کردند .
با شروع سال 2016 ، کم کم متوجه ورود ایده های طراحی چاپی به طراحی سایت ها شدیم .
از جمله آن ها می توان به Pinterest ، Behance ، Dribbble اشاره کرد .
آن طراحی سایت های جدید در موارد زیر تفاوت داشتند :
و این به معنای ظهور طراحی سایت 3.0 بود .
طراحی سایت 3.0 به معنای آزادی عمل طراحان است .
در تابستان سال 2016 سایت 83oranges.com مقاله ای با عنوان طراحی سایت های محبوب منتشر کرد .
نویسنده این مقاله متوجه سبک های در حال ظهور شد :
در فصل سوم ما به استایل ها توجه بیشتری می کنیم و به شما می آموزیم که چگونه با طراحی سایت 3.0 طراحی کنید .
از بین رفتن محدودیت table ها به چه معنی است ؟
اجازه دهید مثالی بیاوریم .
عکس زیر ، چند عکس معمولی را نشان می دهد که در کنار هم مثل گرید قرار گرفته اند .
اگر در پینترست یا گوگل برای عبارت عکس دیواری جست و جو کنید ، نود درصد نتایج مانند عکس زیر خواهد بود .
شما متوجه تغییر دراماتیک طراحی سایت خواهید شد .
طراحی در هر جایی همیشه با سرعت زیادی در حال پیشرفت است .
موافقید که این مثال ها مثل طراحی چاپی مدرن و طراحی سایت 3.0 هستند ؟
چرا دارد این اتفاق می افتد ؟
هیچ کس دوست ندارد طراحی گرید قدیمی را روی دیوار خانه اش ببیند .
مردم دوست دارند دوستانشان را با ایده های منحصر به فرد سورپرایز کنند .
همه می خواهند احساساتشان را با طراحی بروز دهند .
به نظر می رسد سئو و رتبه ی این سایت پس از آپدیت الگوریتم گوگل در جون 2019 ضربه شدیدی خورده است .
آن ها از جامعه سئو درخواست کمک کرده اند .
سایت Daily Mail یک سایت خبری بزرگ در انگلستان است .
از 3 جون 2019 تا کنون نصف ترافیک خود را که از طریق نتایج سئو به دست می آورد ، از دست داده است .
این موضوع را گرگ سفید از آن جایی متوجه شد که :
پستی در انجمن های کنسول جست و جوی گوگل دید که توسط سئو کار این سایت ، Jesus Mendez ، گذاشته شده بود .
به نظر می رسد که دیلی میل به طور جدی در سئو آسیب دیده است .
دلیل آن هم آپدیت اصلی الگوریتم گوگل بود که از 3 جون شروع به فعالیت کرد .
Mendez گفت که dailymail.co.uk پنجاه درصد ترافیک سئو ی خود را از دست داده است .
علاوه بر آن نود درصد نیز در گوگل افت پیدا کرده است .
گرگ سفید تصمیم گرفت برای تایید این موضوع با Mendez مصاحبه ای انجام دهد :
روز بعد از آپدیت اصلی الگوریتم سئو در 3 جون ، ما متوجه شدیم که 50 درصد از ترافیک گوگل خود را از دست داده ایم .
این افت فقط در بیست و چهار ساعت اتفاق افتاد .
این در حالی است که ما هیچ تغییری در سایت ندادیم .
پس از آن دیدیم که ترافیک ما به طور کلی نود درصد از بین رفته است و هیچ مورد مثبتی مشاهده نکردیم .
این در مورد تمامی موارد یعنی دستگاه های مختلف که شامل amp باشند یا نباشند نیز صادق است .
او در این باره سوال کرد :
روز قبل در 2 جون 2019 وقتی که ترافیک سئو ی گوگل بوت ما نا پدید شد ، کم و بیش متوجه شدیم .
آیا ممکن است این موضوع ارتباطی با موضوع قبلی داشته باشد ؟
آخرین اطلاعات در مورد آپدیت اصلی جون 2019 نشان می دهد که :
خیلی سایت ها ترافیک سئو ی خود را از دست دادند .
خیلی ها نیز سود بردند .
در حقیقت ، سایت های دیگری مثل Mirror ، Sun نیز با توجه به اطلاعات Sistrix سود بردند .
اما وقتی سایتی برنده می شود ممکن است سایت دیگری چیزی از دست بدهد .
Sistrix می گوید که دیلی میل برای نمایش در نتایج سئو ، چهل و سه درصد افت داشته است .
حدس های زیادی پیرامون موضوع از دست رفتن ترافیک سئو ی سایت دیلی میل وجود دارد .
برخی حدس می زنند که این کار ها به خاطر تبلیغات ، سرعت سایت ، محتوا ، مسائل سیاسی و ... است .
برخی ها می گویند فردی با سوء استفاده از نام سئو کار دیلی میل می خواهند چهره او را بد جلوه دهند .
البته Mail Online تایید کرده است که خود Mendez این پست را گذاشته است .
انجمن های گوگل سئو کار هایی دارد که به شما پیشنهاد می دهند و چیز های زیادی در آن وجود دارد .
اکثر افرادی که در جامعه ی سئو فعالیت می کنند در مورد مشکلات و چالش هایی که به وجود می آید با یکدیگر شفاف هستند .
خیلی ها در مورد سوال پرسیدن و بیان مشکلات هیچ ترسی ندارند .
اما معدود مواردی وجود دارد که یک سایت خبری بیاید و این گونه در مورد مشکل به وجود امده صحبت کند .
خیلی زود است که گسترده تر در مورد آپدیت سئو در جون 2019 صحبت کنیم .
سعی کنید در این مدت کنسول جست و جوی خود را مدام بررسی کنید و از چیزی غافل نشوید .
شاید به نظر می رسید که همه باید خوشحال باشند :
طراحان سایت ، توسعه دهندگان وب و کاربران
با این حال یک مشکل جدید وجود داشت .
طراحان سایت شروع به طرح یک پرسش کردند :
آیا طراحی سایت مرده است ؟
شما می توانید مقالات زیادی را در دستگاه های مختلف پیدا کنید که این سوال را می پرسند .
نمونه هایی از آن Medium ، Mashable ، SmashingMagazine ، Quora و Reddit هستند .
از سال 2015 طراحان سایت در حال پرسیدن همین سوال هستند .
در عکس زیر شما می توانید نتایج گوگل را در مورد این عبارت مشاهده کنید :
چرا دارد این اتفاق می افتد ؟
Bootstrap قله محبوبیت را در سال 2015-2016 فتح کرده بود !
در جدول زیر می توانید این موضوع را مشاهده کنید :
دلیل اصلی این مشکل پیش آمده در طراحی سایت ، Bootstrap و موارد مشابه آن بود .
طراحی سایت های انجام شده با Bootstrap شبیه هم بودند به طوری که انگار از یک تم ساخته شده بود .
خیلی از سایت ساز ها این موقعیت را با قرار دادن bootstrap به عنوان هسته خود بد تر کردند .
طراحی سایت ها با یک عکس بزرگ شروع می شد .
سایر بخش ها نیز به دو ، سه یا چهار قسمت تقسیم می شد .
خیلی از تم ها و قالب ها در Bootstrap این مشکل را پیچیده تر کردند .
در عکس زیر مشاهده می کنید :
در سال 2015 ، کتابی با عنوان " طراحی سایت مرده است " منتشر کرد .
ایده اصلی این کتاب این است که محبوبت تم ها و قالب های پنجاه دلاری ، درخواست برای کار طراحی سایت را کاهش داده است .
یک طراحی سایت دلخواه ، ارزش بیشتری دارد و باید هزینه بیشتری نیز پرداخت شود .
دلیل آن هم مشخص است :
این کار به وقت ، دانش و مهارت نیاز دارد .
در کنار طراحی سایت ، شما باید HTML و CSS را نیز پیاده سازی کنید .
آیا امروزه هم این یک مشکل است ؟
بله هست .
بعد از چهار سال ، این مشکل هنوز حل نشده است .
در عکس زیر موضوعات پیشنهادی گوگل را مشاهده می کنید و این نشان می دهد که مردم هنوز دارند این سوال را می پرسند :
طراحان سایت شروع به پیدا کردن راه حل کردند .
آن ها نمی توانستند منتظر بمانند و مشاهده کنند طراحی سایت ، عشق اصلی آن ها ، به مرور نابود شود .
آن ها طراح هایی هستند که همیشه می خواهند وب مکان بهتری باشد .
استیو جابز یک بار گفت :
متفاوت فکر کنید .
در مورد تمامی مردم این کار را انجام دهید .
آن ها همیشه به دنبال ایده های جدید هستند .