روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت پنجم )

9. ‏ نویگیشن Thumb-Friendly

با وجود این که مرور طراحی سایت ها بر روی تلفن همراه روز به روز در حال افزایش است و به طور رسمی جای مرور وب سایت ها در دسکتاپ را گرفته است طراحی سایت ها برای استفاده در موبایل به‌طور قابل توجهی در حال افزایش است و وب سایت ها را باید به گونه ای طراحی کرد که هنگام استفاده از انگشت شست بر روی موبایل با راحتی تمام بتوان طراحی سایت ها را مورد استفاده قرار داد. یکی از مهم ترین مطالعات در این زمینه مطالعه جاش کلارک در کتاب Design For Touch است که او در این کتاب نحوه ی نگه داشتن تلفن همراه توسط کاربران را بررسی می‌کند و نوع حرکات، به‌خصوص حرکات شست و در نظر گرفتن آن در طراحی سایت را مورد مطالعه قرار می دهد. هم اکنون، به صورت روزانه کاربران بیشتری با انگشت شست خود از نویگیشن طراحی سایت استفاده می کنند، که مانند منوی همبرگری به قسمت انتهایی صفحات موبایل منتقل شده است.

10. تنوع

اغلب اوقات، افراد فراموش می کنند که طراحی سایت ها به صورت جهانی قابل دسترس هستند. شبکه جهانی اینترنت میلیاردها افراد را در سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند و باعث می‌شود فرهنگ های متفاوت در کنار یکدیگر قرار گیرند و افراد متفاوت با توانایی‌ها، سن، جنسیت و ویژگی های متفاوت به صورت مشترک در کنار یکدیگر باشند.

حتی با کوچ کترین پیشنهادات، مانند به کارگیری رنگ های متفاوت پوست در اموجی های شرکت اپل، می توان کاری کرد تا افراد با راحتی بیشتری بتوانند فضای برند مورد نظر را مورد استقبال قرار دهند و از آن استفاده کنند. سال 2019 باید فرصتی بزرگ برای طراحان وب باشد تا قدم‌های بزرگ تری برای بهبود توانایی های خود و رعایت استانداردهای اجتماعی و فرهنگ های متفاوت بردارند. دنیای امروز، همچنان راه زیادی برای رسیدن به ایده آل های استاندارد دارد، اما این طراحان می توانند از ایده های خود در طراحی سایت استفاده کنند تا بتوانند با افراد حقیقی، ارتباط واقعی برقرار کنند.

پیش به سوی طراحی های رایج وب سایت در سال 2019

آخرین سال دهه، یعنی سال 2019، در طراحی سایت ، بی صبرانه منتظر شما است. همچنان فرصت زیادی باقی مانده است تا شگفتی های بیشتری را در دنیای طراحی سایت مشاهده کنید و نوآوری های افراد متفاوت را به این فهرست اضافه کنیم. همان طور که با تمام وجود منتظریم تا ببینیم چه روند های جدیدی به این لیست اضافه می‌شوند، از این بابت مطمئن هستیم که استفاده و خلق روش های جدید به دست شما اتفاق خواهد افتاد!


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/157/

شرکت گوگل ویدیو های جدیدی را با عنوان SEO Mythbusting منتشر می‌کند

مجموعه ویدیو های جدید سئو که از طرف تیم تجزیه و تحلیل شرکت گوگل منتشر می شود، در رابطه با تصورات غلط رایج و پرسش‌های مطرح شده در زمینه سئو صحبت می‌کند و به بسیاری از ابهامات و پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

شرکت گوگل سری ویدیو های جدیدی از سئو را در کانال وب سایت خود با عنوان SEO Mythbusting منتشر کرده است. این ویدیوها که توسط مارتین اسپیلت، از که از وب مسترهای گوگل است تهیه شده است، با کمک توسعه دهندگان سئو و جستجوگران اینترنتی در رابطه با تصورات غلط رایج سئو صحبت خواهد کرد. در این ویدیو ها پرسش ها و مسائل متفاوت بررسی خواهند شد و پرسش های رایج و مفاهیم غلط سئوبرای کاربران به صورت کامل توضیح داده خواهد شد و همچنین راه‌حل‌ها و پاسخ های زیادی توسط این افراد برای سئو ارائه خواهد شد.

در ادامه، ویدیو تریلری که شامل تعدادی از جستجوگرها و توسعه دهندگان سئو است را مشاهده می کنید که مارتین اسپیلیت نیز در این ویدیو معرفی حضور دارد.

منبع این ویدئو ها

برای استفاده از این ویدیوهای سئو و تمامی ویدیو های دیگر منتشر شده توسط گوگل، می توانید به کانال گوگل وب مستر در یوتیوب مراجعه کنید و ویدیو های درخواستی خود را مشاهده کنید.

همان طور که شرکت گوگل در توضیحات ویدیو خود عنوان کرده است: سئو ها می توانند تا حدی خطراتی برای کاربران به همراه داشته باشند و استفاده از سئو ها برای توسعه دهندگان همواره راه آسانی نبوده است. این ویدیوها بسیاری از غلط های رایج و حقایق مرتبط با سئو را بررسی خواهد کرد و می تواند به عنوان داده های پشتیبان برای مشتریان و همکاران مورد استفاده قرار گیرد و قادر است نکاتی را ارائه دهد که ممکن است به صورت اشتباهات رایج در میان توسعه‌دهندگان مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین می‌تواند پیشنهاداتی برای بهبود سئو و استفاده از آن به کاربران ارائه دهد.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/158/

روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت چهارم )

6. تکامل چت بات ها

چت بات ها مدت زمانی است که نقش خود را به خوبی در طراحی سایت ایفا کرده‌اند، اما نهایتا به ویژگی مهمی در سال 2019 تبدیل شده‌اند. اهمیت چت بات ها عمدتاً به دلیل پیشرفت های انجام گرفته در AI و یادگیری ماشینی طراحی سایت است، که باعث می شود این چت بات ها به ابزاری هوشمند و تاثیرگذار تبدیل شوند.

چت بات های جدید بیش از پیش بر روی طراحی سایت ها نمایش داده می شوند و تنظیمات بیشتری برای سفارشی سازی آن ها به کار گرفته می‌شود و تفاوت‌های عمده‌ای با طراحی سایت های گذشته خواهند داشت. رنگ های روشن باعث می شود این چت بات ها برجسته تر و جذاب تر از قبل نمایش داده شود. همچنین پیش بینی می شود که با استفاده از ویژگی های جدید برای شخصی سازی چت بات در طراحی سایت ، کاربران احساس راحتی بیشتری هنگام استفاده از آن داشته باشند و این بات ها حالت شخصی تری به خود بگیرند.

هوش مصنوعی، هوش صناعی یا هوش ماشینی (به انگلیسی: Artificial Intelligence) به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.

بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند) تعریف کرده‌اند

7. محتوای ویدیویی بیشتر

امروزه، کاربران دنیای اینترنت نیازی ندارند تا اهمیت محتوای ویدیویی برای طراحی سایت ها را درک کنند، زیرا این امر برای تمامی افراد به اثبات رسیده است. استفاده از محتوای ویدیویی نه تنها طراحی سایتشما را از سایر وب سایت ها متمایز می‌کند؛ بلکه برای افرادی که طراحی سایت شما را مورد بازدید قرار می‌دهند نیز مفید است، زیرا باعث می شود تا افراد در زمان کمتر، تمامی اطلاعات مورد نظر خود را با استفاده از مشاهده ویدیو به دست آورند.

اقدام جدیدی که گوگل در این زمینه انجام داده است، ترکیب نتایج صفحات جستجو است که شامل محتوای ویدیویی در قسمت بالای طراحی سایت های استاندارد است. این اقدام باعث شده است وب سایت ها بتوانند تولیدات ویدیو و محتوای ویدیویی خود را جزو اولویت های مهم قرار دهند تا بتوانند جستجوی وب سایت خود توسط کاربران را راحت کنند و محتوای طراحی سایت خود را به صورت موثرتر و با قابلیت اشتراک بیشتر به کاربران ارائه دهند.

8. مینیمالیسم

یکی از کلاسیک ترین و قدیمی ترین روند های رایج در طراحی سایت ، مینیمالیسم است که اغلب به عنوان زیبایی شناسی شناخته می شود. هر چقدر شاخص‌ها و محتوای کم تری بر روی وب سایت وجود داشته باشد، مخاطبان شما کم تر در رابطه با آن ذهن خود را مشغول می کنند. اگر طراحی سایت به روش درست انجام شده باشد، حتی با وجود طراحی مینیمالیسم، خواسته کاربران را به آن ها ارائه خواهد داد.

مینیمالیسم، همان روند دیجیتالی سال 2019 را ادامه خواهد داد. انیمیشن ها و جلوه های جذاب که باعث جذابیت بیشتر اسکرولینگ می شوند، به وب پیج ها آزادی بیشتری برای قرار دادن محتوا اهدا می کند و نتایج مورد نظر در فضایی سفید، که در آن تضاد به کار گرفته شده است مشاهده می‌شود و از تایپو گرافی ساده و واضح، بدون وجود شاخص‌های گمراه کننده استفاده می شود.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/155/

باکس های جستجوی Sitelink، پیشرفت های لوگو و گزارش داده های ساختاری، به GSC اضافه شده است

ابزارهای جدید سئو ، به بخش کنسول جستجوی گوگل اضافه شده است.

شرکت گوگل گزارشات جدیدی در کنسول جستجوی جدید سئو ی خود معرفی کرده است: گزارش جدید برای داده های ساختاری غیر قابل تجزیه و دو گزارش در رابطه با پیشرفت های جدید.

گزارش داده های ساختاری غیر قابل تجزیه

داده های ساختاری غیر قابل تجزیه، گزارش جدید سئو در کنسول جستجوی گوگل است که خطاهای رخ داده در داده های سازمان یافته را رفع می کند. این ابزار تمامی مسائل مربوط به ساختار های غیر قابل تکثیر را شامل می شود؛ از جمله خطا های ساختار داده سئو که به طور خاص مانع شناسایی آن توسط گوگل می‌شود. این گزارش ها به جای گزارش ویژگی های خاص مورد توجه قرار گرفته اند. شرکت گوگل اضافه کرد که می توانید از این ویژگی سئو استفاده کنید تا ببینید که آیا شرکت گوگل قادر به تجزیه و تحلیل داده های ساختاری یا افزودن آن ها به وب سایت است یا خیر.

گزارش پیشرفت جستجو در سایت لینک ها

افرادی که از بخش جستجوی سایت استفاده می‌کنند، ممکن است گزارش سئو ی جدیدی را در بخش گزارشات پیشرفت خود مشاهده کنند تا جزئیات بیشتری در رابطه با پیشرفت ها و خطاهای سئو ی مرتبط با بخش جستجوی سایت مشاهده کنند. این گزارش به شما روند های رایج، خطاها، اخطار ها و موارد مجاز سئو را نشان می‌دهد. در این بخش همچنین می توانید وضعیت هر کدام از گزارشات سئو ی خود را به صورت جداگانه توسط کلیک کردن بر روی جعبه های رنگی بالایی نمودار مشاهده کنید. همچنین می توانید هشدارها و خطاهای مربوط به هر صفحه را با کلیک بر روی ردیف خاص در زیر نمودار سئو بررسی کنید.

گزارش پیشرفت لوگو

اگر از لوگو استفاده می کنید، شرکت گوگل ممکن است گزارش پیشرفت سئو ی جدیدی را برای آن اضافه کرده باشد تا جزئیات بیشتری را در رابطه با عملکرد و خطاهای سئو ی لوگو مشاهده کنید. در این گزارش، خطاها و موارد دیگر به شما نمایش داده می شود. شما حتی می توانید وضعیت سئو ی هر کدام از گزارشات خود را به صورت جداگانه با کلیک کردن بر روی جعبه های رنگی بالایی نمودار مشاهده کنید. همچنین می توانید هشدارها و خطا های سئو ی مرتبط با هر صفحه را با کلیک کردن بر روی یک ردیفی خاص در زیر نمودار بررسی کنید.

کنسول جستجوی گوگل به مدیران وب، سئو ها، توسعه دهندگان و صاحبان وب سایت کمک می‌کند تا مسائل و موضوعات مربوط به وب سایت های خود را کشف کنند. گزارش‌های جدید شرکت گوگل داده‌هایسئو و اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران خود گذاشته است و به این افراد کمک می کند تا گزارش ها و مسائل مربوط به وب سایت خود را شناسایی کنند و از عملکرد بهتری در بخش جستجوی خود بهره مند شوند. شما می توانید از این گزارش سئو برای به دست آوردن بازدیدهای پیشتر در درون سایت و پیشرفت وب سایت در بخش کنسول جستجو گوگل استفاده کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/156/

با وجود Google My Business ، مشتریان اعتماد بیشتری به وب سایت های SMB دارند ( قسمت دوم )

مصرف کنندگان و مشتریان باور دارند که وب سایت‌های اس ام بی دقت سئو ی بیشتری نسبت به ‏گوگل مای بیزینس دارند. بسیاری از پاسخ دهندگان یعنی حدود 56 درصد آن ها اعلام کردند که از این وب سایت ها انتظار دارند دقت و اطلاعات بیشتری نسبت به گوگل داشته باشند. تعداد افرادی که گوگل بیزینس را به سایت های محلی سئو شده ترجیح می‌دهند 32 درصد اعلام شده است. درصد های اعلام شده اطلاعات جالبی در اختیار افراد می گذرد. همچنان واضح نیست که آیا آمار و ارقام اعلام شده سئو در حد حدس و گمان است و آیا به طور جدی، وب سایت های محلی دقت بیشتری نسبت به گوگل مای بیزینس دارند.

بررسی راه های ارتباطی

بسیاری از افراد تماس‌های تلفنی را به سایر کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل و پیغام رسانی ترجیح می‌دهند. پس از مشخص شدن تجارت های هدف، 60 درصد مصرف کنندگان اعلام کردند که ترجیح می دهند به جای استفاده از کانال های ارتباطی دیگر، با ارائه دهندگان خدمات محلی سئو شده تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کند. سایر روش های موجود عبارتند از:

  • 60% درصد تماس تلفنی
  • 16% ارسال ایمیل
  • 15% بازدید فیزیکی از مکان مورد نظر
  • 4% ارسال پیام از طریق فرم آنلاین
  • 3%ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی
  • 2%درخواست فراخوان
  • 1%موارد دیگر

موارد ذکر شده یکی دیگر از یافته های بزرگ سئو در این بررسی است. با این وجود، این نظرسنجی اطلاعات جمعیت خاصی را نشان می‌دهد، بنابراین مطمئن نیستیم که آیا آمار و ارقام ذکرشده سئو ممکن است بر اساس گروه سنی مختلف تغییر کند یا خیر.

برایت لوکال هم چنین پرسش هایی در رابطه با ویژگی های گوگل مای بیزینس که بیش از همه مورد استفاده قرار می‌گیرد مطرح کرد. ساعت های Opening فروشگاه ها یا ارائه دهندگان خدمات (69%)، دایرکتوری های گوگل مای بیزینس 50% و خواندن بررسی‌ها ،44% سه مورد از بیشترین موارد استفاده شده در این بررسی است.

اغلب رزرو های اینترنتی، در کمتر از 15 درصد مصرف کنندگان مورد استفاده قرار گرفته است. بخش پرسش و پاسخ نیز مورد استقبال زیادی قرار نگرفته است.

این صنعت، به جهت وجود GMB و مدیریت شبکه های اجتماعی، اهمیت خود را در سئو طی سال‌های اخیر از دست داده است. وجود وب سایت های خدماتی، امروزه امری ضروری به شمار می‌روند، اما این بررسی و سایر داده های سئو نشان می دهد که این وب سایت ها همچنان بخشی اساسی و مهم در دنیای بازاریابی دیجیتال و SMB ها باقی مانده اند. اطلاعات و داده‌های مربوط به این برسی سئو در حال حاضر به بسیاری از افراد و شرکت های فروش وب سایت به صاحبان کسب و کار، کمک می کند.

اولویت بندی

یکی دیگر از نقاط قابل توجه دیگر در این بررسی سئو ، اولویت مصرف کنندگان به تماس تلفنی نسبت به سایر کانال‌های ارتباطی است. برخی افرادی که این مطلب را خوانده اند، ممکن است به آمار و ارقام ذکرشده شک داشته باشند. با این حال، اعتماد و آسایشی که مشتریان در خدمات مختلف به دنبال آن هستند، با برقراری تماس تلفنی برقرار می‌شود.

با این وجود، تعداد بسیار زیادی از اس ام بی ها، به دلایل خاصی تماس های تلفنی خود را پاسخ نمی دهند. به همین جهت شرکت گوگل دستیار مجازی CallJoy را به مخاطبان خود معرفی می کند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/153/