در مایکروسافت، شما اساساً از ویندوز برای پردازش استفاده می کنید، بنابراین می توانید به راحتی دستورالعملهای منتشر شده توسط دیجی سرت در سئو را دنبال کنید. از سوی دیگر، در Apache نحوه کار میتواند کمی مشکل تر باشد.
(کارساز وب آپاچی یا سرویس دهنده? اچتیتیپی آپاچی که بیشتر آن را آپاچی مینامند، یک برنامه? کارساز وب است که نقش کلیدی در توسعه? سئو در دنیای وب ایفا میکند. در سال 2009 آپاچی اولین برنامه? کارساز وب بود که حدود 100 میلیون وبگاه به کمک آن سرویسدهی میکردند و سئو را توسعه می دادند. آپاچی همچنین نقشی کلیدی در گسترش آغازین شبکه جهانی اینترنت داشتهاست. از این سرویس دهنده بهطور معمول در محیطهای بر پایه? یونیکس و لینوکس استفاده میشود.
آپاچی توسط انجمن برنامهنویسان آزاد توسعه و پشتیبانی میشود و تحت حمایت بنیاد نرمافزاری آپاچی قرار دارد.
این برنامه برای طیف بسیار وسیعی از سیستمهای عامل قابل استفاده است. از جمله? آنها: یونیکس، گنو، فری بیاسدی، لینوکس، سولاریس، NovelNetware,آمیگااُاس، مکااساکس، ویندوز، OS/2 و eComStation.)
برای شروع توسعه سئو ، باید سفارش دیجیکرت خود را از طریق دستی حفظ کنید و کلید خصوصی درخواست امضای گواهی را تولید کنید.
خروجی آن به ترتیب فایل های .key و .csr خواهد بود و باید اطمینان حاصل کنید که مجوز های لازم برای تغییر در میزبانی این فرآیند وجود دارد. بنابراین، قبل از شروع کار سئو باید با محیط لینوکس و یونیکس آشنا شوید.
انجام این عملیات برای سئو به عنوان روت یا ریشه امری ضروری است. با استفاده از دستور سوئیچ کاربر اصلی به صورت فوق، با استفاده از هایفن، می توانید قبل از انجمن هر گونه خطا، آن را به روت تغییر دهید. یک دایرکتوری خصوصی و ایمنی مانند دامنه مشابه خود به دست بگیرید: /home/username-with-sudo
به عنوان روت، باید مجوز دسترسی و کار با آن را داشته باشید. کلید خصوصی ECC را با استفاده ازOpenSSL تولید کنید تا فایل .key را به دست بیاورید و اطمینان حاصل کنید که سرور مورد نظر را با نام سرور خود تعویض کنید.
$ openssl ecparam -out server.key -name prime256v1 -genkey
در مرحله بعد، نیاز است تا درخواست امضای گواهی ECC را صادر کنید. (از طریق موقعیت مکانی کشور، ایالت یا استان، شهر، سازمان) مشخص کنید که چه موقعیت هایی در جزئیات نمایش داده میشود. مهم ترین زمینه در FQDN قرار دارد. این گواهی تنها برای استفاده با آدرس وب سایت شما در سئو مورد استفاده قرار میگیرد:
$ openssl req -new -key server.key -out server.csr -sha256
(یک نام دامنه? جامعالشرایط (به انگلیسی: FQDN) که به نام دامنه? مطلق هم شناخته میشود، یک نام دامنهای است که محل دقیق سلسله مراتب درختی سئو را در سامانه? نام دامنه ((به انگلیسی: DNS)) مشخص میکند. این همه? سطوح دامنه را تعیین میکند، شامل نامهای دامنه? سطح بالا یا (به انگلیسی: دامنه سطحبالا) و منطقه? ریشه. عموماً (به انگلیسی: FQDN) یا چیز دیگری اشتباه گرفته نخواهد شد.
دامنه? ریشه? (به انگلیسی: DNS) بدون نام است که با یک برچسب خالی مشخص شده است. در نتیجه نام دامنه? جامعالشرایط همیشه با یک نقطه (.) به انتها میرسد.
در مقابل با نام دامنهای که به طور کامل تعیین شده است، یک نام دامنهای که شامل مسیر کامل برچسبها از ریشه? (به انگلیسی: DNS) نباشد، partially qualified domain name میگویند
)
گول زدن کاربران، از این نظر که آنها تصور میکنند در لوکیشن دیگری قرار دارند؛ در حالی که این طور نیست، همواره به عنوان خطر جدی سئو برای سوء استفاده از کاربران در نظر گرفته شده است. از دامنه های وب سایت های محبوب که دارای اشتباهات جزئی سئو در وب سایت هستند، تا سایت های کلاهبرداری که کاربران را گول میزنند تا اطلاعات حساس را نادیده بگیرند، فریب کاربران همواره امری خطرناک برای سئو در نظر گرفته می شود. به همین دلیل است که سازندگان مرورگر، به شرکت گوگل و سیاستهای آن ها اعتماد کافی دارند و مرورگر موزیلا نیز Signed Exchange های سئو را در نخستین تبصره خود عنوان کرده است.
از طرفی دیگر، بسیار خوب است که بتوانیم مفهومی را برای غیر متمرکز کردن محتوای وب سئو به وجود بیاوریم تا پکیج ها بتواند ظرف 90 روز از سرورهای ذخیره شده در خارج از مناطقی که شبکه های فراوانی در آن جا وجود دارد استفاده کنند. به عنوان مثال، هنگامی که دانشمندان و ماجراجویان به مناطق سرد سفر می کنند، می توانند از آذوقه خود تا مدت 90 روز در فضاهای سرد و بالای کوه ها استفاده کنند.
بهترین جزئیات سئو برای به کارگیری این ویژگی را می توانید از طریق ویدیو هایی که در استیج AMPCONF2019# گرفته شده است مشاهده کنید. این فیلم ها سهولت استفاده از محصول جدید گوگل با استفاده از Cloudfare را نشان می دهد، که یک فروشنده و سازنده گواهینامه Signed Exchange با رابط کاربری ساده است. برای راه اندازی کلادفر، نیاز به ویرایش تنظیمات DNSبرای اشاره به سرور های کلادفر دارید، که پراکسی مورد نظر را به سرور اصلی باز می گرداند. اگر قادر به انجام این کار هستید، دیگر نیازی نیست تا از TLS برای سئو استفاده کنید.
اگر خودتان قصد دارید این تکنولوژی سئو را به کار بگیرید، باید گواهی TLS خود را تغییر دهید و هر 90 روز آن را تمدید کنید. اگر با نحوه انجام این کار از طریق کلیک برروی Let’s Encrypt آشنایی دارید، می توانید از این گزینه استفاده کنید. DigiCert در حال حاضر تنها ارائه دهنده گواهی برای Signed Exchange است، که بسیاری افراد پیش بینی می کنند در آینده نزدیک سایر شرکت های مربوطه نیز به این صنعت وارد شوند.
اگر پیش از این از دیجی کرت استفاده نکردهاید، بهتر است یک حساب کاربری باز کنید و توانایی اجرای Shell Terminal بر روی میزبان خود، برای ساخت کلیدECC (رمزنگاری منحنی القایی) و سرور CSR داشته باشید. این مراحل به این جهت برای TSLضروری است تا اطمینان حاصل شود که کلید خصوصی برای رمزگذاری و رمزگشایی ارتباطات مرتبط با نام دامنه شما، معتبر است. دیجی کرت دارای دستورالعمل برای آپاچی و مایکروسافت است.
در دنیای امروز طراحی سایت که پر از تکنولوژی است ، داشتن یک سایت منحصر به فرد و به روز غیر قابل یک امتیاز بزرگ محسوب می شود .
اما گاهی اوقات ، قرار دادن جزئیات طراحی سایت کنار یکدیگر چالش برانگیز است . تصمیمات زیادی می توان گرفت ! یک طراحی سایت مینیمالیستی پیاده سازی کنید یا پیچیده تر کار کنید ؟ از چه رنگ هایی باید استفاده کنید ؟ در این بین فونت ها و عکس ها را نیز نباید در طراحی سایت فراموش کنید .
وقتی در پاسخ به این سوالات دچار مشکل می شوید نگاهی به طراحی سایت های دیگر بیندازید و خلاقیت خود را تقویت کنید .
ما برای شما لیستی آماده کردیم که منابع الهام بخشی را برای طراحی سایت شامل می شود . با استفاده از این منابع می توانید طراحی سایت خود را با سلیقه ای هر چه تمام تر طراحی کنید .
بزرگ ترین فایده استفاده از پینترست برای طراحی سایت الهام بخش ، عریض بودن آن است . در واقع پینترست تمامی صفحه را در بر می گیرد . شما می توانید جست و جوی گسترده ای را برای " طراحی سایت الهام بخش " یا " رنگ های مناسب برای طراحی سایت " و " عکس در طراحی سایت " انجام دهید . در هر صورت شما نتایج زیادی را پیدا خواهید کرد . هر چه منابع و نتایج بیشتری را بررسی کنیدطراحی سایت الهام بخش تری را می توانید پیاده سازی کنید .
از فواید دیگر پینترست می توان به عکس های آن اشاره کرد که به صورت عمودی در طراحی سایت قرار گرفته اند و نمای گسترده تری به شما نمایش داده می شود که شما مجبور نیستید برای مشاهده عکس بزرگتر حتما روی آن کلیک کنید .
بر خلاف سایر طراحی سایت های الهام بخشی که توسط سایر طراحان ساخته شده اند ، پینترست توسط مردم و برای آن ها طراحی شده است . این به آن معنی است که بعضی از طراحی سایت هایی که پیدا می کنید کم تر منحصر به فرد ، ویژه و الهام بخش خواهند بود .
طراحی سایت Designspiration تا حدودی مانند پینترست است . مثل پینترست ، طراحی سایت این وب به شکلی است که مردم می توانند عکس ها ، مقالات یا چیز های الهام بخش را ذخیره کنند . فقط با Designspiration همه چیز به طراحی وابسته است .
شما می توانید تمامی چیز های الهام بخش را در این طراحی سایت پیدا کنید . از مهم ترین آن ها مواردی است که مربوط به طراحی سایت می شود . این سایت مثال های زیادی درباره طراحی سایت های عالی دارد که شما می توانید از آن ها الگو بگیرید و برای طراحی سایت خود استفاده کنید .
شرکت گوگل موفق شده است راه حلی در رابطه با پیاده سازی URL های سئو در نتایج جستجوی گوگل AMP آماده کند. اگر کسب و کار شما به نتایج جستجوی سئو ی گوگل AMP بستگی دارد، ممکن است بتوانید از کمک راهنمای زیر برای پیاده سازی بسته نرم افزاری وب بهره ببرید. این طرح پیشنهادی سئو شامل Vendor است که این کار را برای شما آسان می کند، یا رمزنگاری TSL شما را برای مطابقت با سایر اجزای به کار رفته تغییر می دهد. آگاه باشید که اعلامیه سئو ی شرکت گوگل تا حدودی گمراه کننده است: " صفحات AMP را بطور فوری از دامنههای خود بارگذاری کنید."
بارگذاری فوری صفحات ،AMP به طور قطع درون دامنه های وب سایت شما شکل نمی گیرد؛ بلکه از طریق دامنه های شرکت گوگل مهیا می شود. ویژگی جدید سئو به شما امکان می دهد تا پکیج وب را به صورت رمز نگاری شده به اشتراک بگذارید تا نسخه های اخیر مرورگر گوگل کروم، درون پلتفرم های همراه، بتوانند با استفاده از تغییر مکان واقعی از سوی گوگل، نیاز کاربران را مهیا کنند، اما سازندگان سایر مرورگرها باید مراقب این توسعه سئو و به روزرسانی باشند.
شرکت گوگل دارای سیاست حفظ حریم خصوصی است که در مبحث بارگذاری AMP در سئو ، هنگامی به کار گرفته می شود که آن ها AMP شما را در بخش نتایج جستجوی سئو ، از قبل رندر می کنند. آن ها رخداد های مربوطه در شبکه را به تاخیر می اندازند و به سرور اصلی منتقل می کنند. شرکت گوگل از دستیاران و ذخیره های موجود در بخش Cache گوگل استفاده می کند و تا هنگامی که اولین کلیک را بر روی صفحه خود انجام ندهید، کوچک ترین سیگنالی برای سئو در هیچ نقطه از وب سایت خود دریافت نخواهید کرد. بسیاری از افراد فکر میکنند که این ویژگی سئو یک امتیاز منفی، اما ضروری برای شرکت گوگل است که با استفاده از این کار بتواند نتایج جستجوی خود را به خوبی کنترل کند.
هنگام استفاده از Signed Exchange گوگل، کاربران تصور میکنند که با کلیک بر روی نتایج جستجوی سئو مستقیما وب سایت شما را مشاهده می کنند، در صورتی که این چنین نیست. قبل از این که مرورگر ها بتوانند http ضروری را برای بارگذاری صفحات از سرور اصلی شما شروع کنند، کلیک ثانویه برای انجام این کار مورد نیاز است، و تنها در صورت انجام کلیک ثانویه می توانید بلوک های سرور خود را مشاهده کنید. مطمئن باشید که شرکت گوگل نظرات کاربران و رتبه بندی سئو ی وب سایت شما را در بخش کنسول جستجوی گوگل نمایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به شرکت گوگل و سیاستهای آن ها اعتماد کنید.
توجه به طراحی سایت ها، امروزی ضروری در رونق کسب و کار است. هم اکنون نزدیک به 1.7 میلیارد وب سایت آنلاین وجود دارد، که انواع بسیار زیادی از طراحی سایت های متفاوت را به وجود می آورند، اما این تنوع زیاد باعث ایجاد سردرگمی در نوع و بهترین طراحی موجود برای وب سایت ها می شود.
به عنوان طراح یا صاحب طراحی سایت ، نیاز است با انواع طراحی های متفاوت وب پیج ها آشنایی داشته باشید، تا بتوانید درک کنید که کدام مدل می تواند خواسته های شما را برآورده کند. مطالعه ی مدل های استفاده شده توسط رقبا و آزمایش آن ها، به شما اجازه می دهد تا بهترین فرمت موجود را برای خود و مشتریان ایجاد کنید.
در ادامه، با 8 نوع متفاوت از طراحی سایت ها آشنا می شویم:
این قسمت، مهم ترین بخش طراحی سایت است و مانند چهره و قسمت اصلی برند شما است.
هوم پیج، به بازدیدکنندگان طراحی سایت کمک می کند به قسمت های مختلف وب سایت سر بزنند و همچنین به عنوان عاملی اصلی برای تعیین نرخ تبدیل شناخته می شود. از آن جایی که اکثر مردم از طریق هوم پیج به وب سایت شما وارد می شوند، طراحی آن حائز اهمیت بالایی است.
صفحه اصلی می تواند در قالب اشکال مختلفی ظاهر شود و در حالی که طراحی آن اهمیت بالایی دارد، همواره به یاد داشته باشید که که هدف اصلی از ایجاد این صفحه، نویگیشن اصلی و اصلی ترین نقطه برای بازدیدکنندگان طراحی سایت است. کسب و کار خود را مشخص کنید و UVP منحصر به فرد خود را ارائه دهید. سلسله مراتب طراحی سایت را به صورت صحیح و ساختار نویگیشن را در صفحه ی اصلی ایجاد کنید. سعی کنید از پالت رنگ مرتبط با برند، لوگو و تصاویر مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. قسمت هوم پیج و تصاویر به کار رفته در آن، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، بنابراین این تصاویر باید گویای شخصیت شما و ویژگی برندتان از طریق تصاویر و کلمات باشد.
Matcha Kari، مثالی عالی از این نوع طراحی سایت است. به قسمت نویگیشن در بالای صفحه دقت کنید که به خوبی مواردی که می توانید در این وب سایت پیدا کنید را توضیح و نمایش می دهد. در این قسمت از طراحی سایت ، بازدید کنندگان می توانند کوپون دریافت کنند، در قسمت اشتراک ایمیل عضویت دریافت کنند یا ویدیوهای متفاوت در رابطه با محصولات مختلف این وب سایت مشاهده کنند.