روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت سوم )

4. هنر نقاشی

هیچ فهرستی از روند های رایج در طراحی سایت ، بدون وجود طراحی‌های رترو کامل نمی‌شود. در رابطه با هنر نقاشی و استفاده از آن در طراحی سایت باید به این نکته اشاره کنیم که زمان استفاده از اینترنت دایل آپ و انحراف تصاویر و مشکلات بارگذاری صفحات در آن به پایان رسیده است.

هنر نقاشی در دنیای مدرن امروزی امری مهم و ضروری به شمار می رود و از آن جایی که استفاده از کامپیوترها بسیار فراگیر شده است، باید این هنر را در امر طراحی سایت نیز به کاربرد. بسیاری از انسان ها از افزایش بی رویه استفاده از دستگاه های الکترونیکی واهمه دارند، اما در عین حال نمی دانند که چگونه می توانند زندگی خود را بدون آن ها ادامه دهند. بنابراین، با رشد تکنولوژی و استفاده از آن در طراحی سایت ، باید کاری کنیم تا چشم بینندگان را به بخش هایی از سایت که بیش از سایر بخش ها بر روی آن ها کار کرده ایم و هنر طراحی و نقاشی را در آن به کار برده ایم جلب کنیم.

دوره ای که در آن زندگی می کنیم بسیار عجیب و غریب است و نمی‌توان هیچ گونه آینده‌نگری را در رابطه با آن بیان کرد. دنیایی که هم اکنون در آن زندگی می کنیم به صورت کاملا نامنظم اداره می شود و طراحان وب سایت می توانند این احساس بی نظمی را تقویت کنند و آن را به صورت ظاهری در وب سایت خود به کار بگیرند، زیرا استفاده از طراحی سایت های نامنظم و اثر روان شناختی آن بر روی کاربران به صورت علمی ثابت شده است.

5. تعاملات میکرو

تعاملات میکرو رخدادهایی هستند که یک هدف در آن ها دنبال می شود: تجربه کاربر و ایجاد رخدادی جذاب و گیرا برای مخاطبان. هر زمان که اقدامی کوچک بر روی یک طراحی سایت و اپلیکیشن انجام می‌دهید و از طرف آن ها پاسخی دریافت می کنید، در واقع میکرو اینترکشن رخ داده است. هنگامی که صفحه توییتر خود را رفرش می‌کنید و صدایی کوچک می شنوید، میکرو اینتراکشن رخ داده است. یا هنگامی که فیسبوک خود را چک می‌کنید، آیکون قرمز کوچک موجود تعداد پیام های شما را می شمارد نیز میکرو اینترکشن رخ داده است.

موارد ذکر شده، رایج ترین موارد استفاده از میکرو اینترکشن است، اما در سال 2019، بسیاری از وب پیج ها تجربیات تعاملی بیشتری را در طراحی سایت خود به کار گرفته‌اند. حرکت انیمیشن‌ها، زنگ‌ها و خیلی موارد دیگر. در کل، استفاده از این روش راهی برای جذب مخاطبان در طراحی سایت است و با استفاده از آن می توان اطلاعات خود را به کاربران انتقال داد و کاری کنید تا مخاطبان شما بتوانند اقدامات و اهداف شما از ایجاد وب سایت مورد نظر را به خوبی درک کنند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/154/

روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019 ( قسمت دوم )

از آن جایی که سن ها، با قابلیت خوانایی بالای خود، برای بسیاری از طراحی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند، برند های بیشتری هرروزه از سریف های برجسته بیشتری در سایر جنبه های طراحی خود مانند سرتیتر و Call out ها استفاده می کنند.

دلیل خوبی برای انجام این کار وجود دارد: سریف ها به این جهت طراحی شده اند که در تزئین و زیبایی طراحی سایت نقش داشته باشند و آن ها را برای تاکید بر روی نوشته خاص مناسب می سازد.

گرچه سریف ها اغلب با ویژگی ها و تکنولوژی های گذشته در ارتباط است، اما دارای کاراکتر زیادی هستند و بیشتر از چیزی که فکر کنید مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال سریف های دایره شکل را در نظر بگیرید که در برندینگ MailChimp نقش به سزایی ایفا می کنند، یا بهتر است به طراحی سایت مدیوم نگاهی بیندازید که باعث ایجاد نگاهی مدرن به این وب سایت می شود.

2. پالت های سیاه و سفید

رنگ، یکی از مهم ترین شاخصه ها در طراحی سایت است. رنگ باعث ایجاد خلق و خوی خاص، یکپارچگی نام تجاری یا برند می‌شود و از طریق یک رابط و واسطه، باعث ایجاد ویژگی های بصری خاصی برای بازدیدکنندگان و مخاطبان طراحی سایت می‌شود.

در سال 2019، طراحی سایت سیاه و سفید جالب تر و بی نظیر تر از همیشه به نظر می رسد و وب سایت های زیادی آن را برای بخش طراحی خود به کار می گیرند.

رنگ، به آن معناست که ما جهان اطراف خود را با ذرات نور جذب می کنیم. هنگامیک ه هیچ رنگی را مشاهده نمی کنیم، دنیای متفاوتی را می بینیم: بافت ها و اشکال موجود در محیط اطراف واضح تر می شود و جهان اطراف ما به طور قابل ملاحظه‌ای با سرعت کم تری رو به جلو حرکت می کند.

رنگ سفید به تنهایی نماد پاکیزگی و خلوص است، در حالی که ترکیب سیاه و سفید با یکدیگر بسیار قوی و نماد استحکام است. اگر این رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید، منظره های کاملا قابل توجه و نگاهی متفاوت به دست می‌آورید.

بیشترین تاثیری که ترکیب رنگ سیاه و سفید می تواند داشته باشد، ترکیب آن ها با حداقل رنگهای دیگر است. افزودن رنگی دیگر، نه تنها باعث کاهش میزان یکپارچگی رنگ سیاه و سفید می شود؛ بلکه قادر است تا نقاط مد نظر و کال تو اکشن طراحی سایت را نیز افزایش دهد.

3. اشکال طبیعی و ارگانیک

گرچه صفحات وب به طور معمول برای گرید های سیستماتیک طراحی می‌شود، اما طراحان رفته رفته به سمت اشکال طبیعی و خطوط صاف حرکت می کنند. ساختارهای هندسی مانند مربع، مستطیل و مثلث با گوشه های تیز خود باعث ایجاد حس ثبات و آرامش می شوند، اما روندهای رایج در سال 2019 بیش از پیش مفاهیم مربوط به احساس دسترسی راحت تر و آسایش بیشتر را مورد تمرکز قرار می‌دهند.

از آنج ایی که اشکال آلی بیا ارگانیک به طور طبیعی ناقص و نامتقارن هستند، می توانند عمق خاصی را به طراحی وب ارائه دهند که باعث می شود عناصر صفحه برجسته تر نمایش داده شوند. این اشکال در طبیعت مستقر هستند. برای درک بهتر این شکل ها می توانید به اشکال خمیده درختان و تپه ها فکر کنید، اما این عناصر می توانند به وسیله کارهایی که توسط انسان ها انجام می شوند، مانند پاشیدن رنگ ها به صورت تصادفی نمایان شوند. هدف مورد نظر در این قسمت، این است که طراحان وب کاری کنند تا کاربران احساس خوبی داشته باشند و از طریق حرکت در طراحی سایت و توجه به طراحی آن، جذب وب سایت مورد نظر شوند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/150/

با وجود Google My Business ، مشتریان اعتماد بیشتری به وب سایت های SMB دارند

(گوگل مای بیزینس Google My Business نام خدمتی است که این شرکت برای توسعه سرویس‌دهی به کسب‌و‌کار ها ارائه داده است.

در اصل گوگل در این اقدام یک رابطه سه جانب? برد-برد-برد سئو را بین صاحبان تجارت ، مشتریان و خودش ایجاد کرده است.

در این سرویس صاحبان کسب‌و‌کار می‌توانند با تکمیل اطلاعات خود، همچون آدرس روی نقشه، اطلاعات تماس، اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، با مشتریان در ارتباط باشند و اطلاعات درست را برای سئو در اختیار آنها قرار دهند.

همچنین صاحبان کسب‌و‌کارها، برندها و هنرمندان امکان مشاهده آمار سئو و اطلاعاتی از مخاطبین را خواهند داشت. این اطلاعات به شرکت‌ها کمک می‌کند تا رفتار مشتریان را در قبال سئو ی خود در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار داده و برای آینده برنامه‌ریزی کنند.)

BrightLocal اعلام کرده است که مصرف‌ کنندگان تماس، های تلفنی را به سایر کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل و پیام ترجیح می‌دهند.

با وجود رشد گوگل بیزینس، سئو ی وب سایت های تجارتی کوچک بسیار بی اهمیت جلوه می کنند و بسیاری از سئو های محلی با این نظریه موافق هستند. اما، بررسی جدیدی که در بین مصرف کنندگان توسط BrightLocal حال انجام گرفته است، با این تئوری سئو مخالفت می کند و اعلام می کند که وب سایت‌های SMB همچنان بخشی ضروری از بازاریابی سئو ی تجارت های کوچک هستند.

SMB

(بنگاه‌های کوچک و متوسط (به انگلیسی: small and medium-sized enterprises) در برابر صنایع بزرگ قرار می‌گیرد و نسبت به آن مزایای بسیاری دارد؛ ازجمله ارزش افزوده، نوآوری، اشتغال‌آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر. بنگاه‌های کوچک و متوسط که به‌اختصار SME نامیده می‌شود، در منابع مختلف ترجمه‌شده به فارسی با عناوین زیر نیز دیده می‌شود:

  • صنایع کوچک و متوسط
  • کسب و کارهای کوچک و متوسط
  • شرکت‌های کوچک و متوسط
  • سازمان‌های کوچک و متوسط
  • مؤسسات کوچک و متوسط
  • واحدهای کوچک و متوسط
  • واحدهای صنعتی کوچک و متوسط
  • بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط

و در برخی موارد نیز به‌جای واژه? کوچک از واژه? خرد استفاده شده‌است.)

این بررسی سئو که در بین 500 مصرف‌کننده انجام گرفته است، در رابطه با منابع استفاده شده برای یافتن شماره تلفن یا آدرس خدمات محلی است. لیست تهیه شده سئو توسط گوگل my business دارای بالاترین رتبه است، اما پس از آن، وب سایت های محلی کوچک نیز رتبه‌های سئو ی بالایی را در این لیست دریافت کردند:

  • 62% لیست gmp در نتایج جستجو (Google Marketing Platform)
  • 49% وب سایت های کسب و کار
  • 44% لیست gmp در google maps
  • 23% دایرکتوری آنلاین
  • 13% سایر موارد

در این بررسی به کاربران اجازه داده شد تا بتوانند چندین گزینه را به صورت همزمان انتخاب کنند، به همین جهت جمع ارقام اعلام شده سئو بالاتر از 100 درصد است.

در این بررسی یافتند که حدود 75 درصد از پاسخ دهندگان در یک دوم موارد مذکور پس از بررسی جستجوی محلی، به یکی از وب سایت های ذکر شده سر زده اند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/151/

مشکل ایندکسینگ اخبار گوگل یا گوگل نیوز به طور کامل حل شده است

شرکت گوگل مشکل اخیر سئو ی خود در بخش اخبار گوگل که محتوای برخی منتشرکنندگان در آن ایندکس نمی شد را به طور کامل حل کرده است.

شرکت گوگل پستی بر روی اکانت رسمی توییتر خود منتشر کرده است که اعلام کرده اند مشکل پیش آمده در ایندکسینگ سئو ی اخبار گوگل را به طور کامل حل کرده اند.

بیانیه گوگل

شرکت گوگل اعلام کرد: "ایندکسینگ سئو ی محتوای اخبار هم اکنون به طور کامل حل شده است. محتوای جدید باید به صورت معمول ایندکس شود. بسیاری از محتوای سئو ی گمشده در طی مشکل پیش آمده به صورت مجدد ایندکس شده‌اند و باقیمانده محتوای موجود در طی روز آینده یا روزهای آتی با مشکل خاصی مواجه نخواهند بود. عذر خواهی شرکت ما را بابت مشکل پیش آمده سئو پذیرا باشید، بابت صبوری کاربران خود از آن ها تشکر می کنیم."

در ادامه، پست‌های شرکت گوگل بر روی اکانت توییتر را مشاهده خواهید کرد که به طور رسمی اعلام کرده اند که مشکل سئو ی پیش آمده حل شده است و مدت زمان بین ایجاد مشکل و راه حل آن تنها یک روز به طول انجامید:

"شرکت ما از مشکلات پیش آمده سئو در بخش محتوایی اخبار آگاه است. به نظر می رسد که چندین مورد محدود از ناشران با مشکل پیش آمده مواجه شده اند و بر روی محتوای سئو ی آن ها تاثیر گذاشته است. ما به طور فعال در حال تشخیص مشکلات پیش آمده سئو در بخش اخبار هستیم. باید اعلام کنیم که این مشکل هیچ ارتباطی با مشکل ایندکسینگ سئو ی هفته گذشته ندارد، زیرا آن مشکل به طور کامل حل شده است."

عملیات ایندکسینگ سئو محتوای اخبار هم اکنون به طور کامل حل شده است. محتوای جدید باید بتواند تا به صورت عادی ایندکس شود. بسیاری از محتوای سئو ی گم شده در این زمینه به صورت مجدد ایندکس شده است و باقی مانده محتوا باید در طول روز آینده یا روزهای آتی به طور کامل حل شود. عذرخواهی شرکت گوگل بابت مشکل پیش آمده سئو را پذیرا باشید و بدانید که قدردان صبوری شما و کاربران خود هستیم."

اگر محتوایی منتشر کرده‌اید که مرتبط با بخش اخبار گوگل است، ممکن است تحت تأثیر مشکل اخیر پیش آمده سئو قرار گرفته باشید و برای رفع آن باید چندین اقدام انجام دهید تا تاثیر کامل آن را بر روی محتوای خود مشاهده کنید و مشکلات مربوط به آن به طور کامل حل شود.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/145/

روند های خلاقانه طراحی وب در سال 2019

باور آن سخت است، اما سال 2019 به آن معناست که در حال اتمام دهه اخیر هستیم. اینترنت با سرعت زیادی رو به رشد است و طی 10 سال گذشته با تغییرات زیادی مواجه شده است: در 10 سال اخیر شاهد به وجود آمدن ویژگی‌های مانند AR, VR, Al, AMP و بسیاری ویژگی های دیگر در طراحی سایت بوده ایم. همان طور که تکنولوژی های کشف شده هیجان زیادی برای کاربران و مخاطبان خود به ارمغان آورده‌اند، این تغییرات را در دنیای طراحی سایت نیز بارها مشاهده کرده ایم.

در چند سال گذشته، گرایش‌های طراحی سایت به سمت ویژگی های خلاقانه مانند عدم استفاده از گرید ها و تصاویر سنتی، تصاویر برجسته و طرح های پر از رنگ و طرح های نامتقارن قدم برداشته است. در سال‌های دیگر، پیشرفت‌های انجام گرفته در زمینه تکنولوژی باعث شده است طراحی سایت ها هوشمندتر از قبل عمل کنند و به سمت یادگیری ماشینی و تعاملات اینترنتی قدم برداریم. در روند های رایجطراحی سایت در سال 2019، با دو مبحث و مفهوم اصلی مواجهه هستیم - زیبایی شناسی و تکنولوژی - که در سال های اخیر این دو مفهوم با یکدیگر همراه شده‌اند و مکمل یکدیگر هستند.

در این مقاله، پیش بینی های انجام گرفته برای روند های رایج در طراحی سایت مورد بحث قرار خواهند گرفت، اما این به آن معنا نیست که با طراحی سایت های خلاقانه بیشتری در آینده مواجه نخواهیم شد، اما مسئله ای که می توان با اطمینان آن را در رابطه با طراحی سایت در سال 2019 بیان کرد، این است که امسال آخرین فرصت برای طراحان وب سایت است تا بهترین تلاش خود را برای پایان این دهه انجام دهند و بهبودهای مدنظر را در بخش طراحی سایت به کار بگیرند.

10 روند طراحی سایت که در سال 2019 مورد توجه قرار خواهند گرفت

  • Serif بر روی صفحه
  • (سِریف (به انگلیسی: Serif) اصطلاحی است که برای اشاره به نوعی از قلم‌ها در تایپوگرافی به می‌رود که در قسمت‌های پایانی نقوش هر حرف یک کشیدگی کوچک قلم وجود دارد. برای نمونه می‌توان به تفاوت در نمایش حرف T در قلم Times New Roman (قلم سریف) و T در آریال (یک قلم سنزسریف) اشاره کرد
  • پالت های سیاه و سفید
  • اشکال طبیعی و ارگانیک
  • هنر نقاشی
  • تعاملات میکرو یا میکرو اینتراکشن
  • تکامل چت باکس
  • محتوای ویدیویی
  • مینیمالیسم
  • نویگیشن با انگشت کوچک
  • تنوع

سریف بر روی صفحه

همه ما شنیده ایم که سریف ها برای پرینت مورد استفاده قرار می گیرند و سن (San) برای صفحه نمایش هستند. اما اگر طراحان وب به این قوانین را به درستی رعایت نکنند، بنابراین باید چه روندهایی را برایطراحی سایت خود به کار بگیرند؟
(سریف (Serif) در واقع به خطوط کوچک یا زائده‌هایی گفته می‌شود که در نقاط پایانی یک حرف، رقم یا نماد افزوده می‌شود. صورت‌های نوشتاری (فونت‌هایی) که دارای این خطوط کوچک در اجزای نوشتاری خود هستند را فونت‌های سریف می‌نامند. در مقابل، فونت‌های سنزسریف (Sans-serif) به فونت‌هایی گفته می‌شود که دارای این زوائد نیستند (واژه sans به معنای “بدونِ …” می‌باشد و از زبان فرانسوی گرفته شده است).)


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/146/