9 پیشنهاد برای بهبود UX ( قسمت ششم )

برای یک طراحی سایت آنلاین :

روی تمامی لینک ها کلیک کنید تا ببینید درست کار می کنند یا نه ! تا باز شدن صفحه مقصد صبر کنید .

همچنین به این توجه کنید که کاربران درباره متنی که حاوی لینک است چه فکری می کنند و با کلیک روی آن انتظار دیدن چه چیزی را دارند .

پس محتویات طراحی سایت لینک مورد نظر مطابق با انتظار کاربران انجام دهید .

فرم های تماس را در طراحی سایت تکمیل کنید و دکمه ارسال را فشار دهید تا مطمئن شوید درست کار می کند .

سرعت لود طراحی سایت را بررسی کنید و مطمئن شوید عکس ها کامل لود می شوند .

طراحی سایت خود را در دستگاه های مختلف آزمایش کنید .

8 . بررسی قابلیت استفاده

مورد دیگری که می تواند UX بهتری به سایت شما اضافه کند ، قابلیت استفاده از آن است .

خیلی حیاتی است که این مورد را قبل از آنلاین کردن طراحی سایت بررسی کنید .

بررسی کنید که قابلیت استفاده از سایت شما برای هر کس چگونه است ، اختلالات بینایی برای کسی به وجود نیاورد و شاید کسانی نیاز داشته باشند دستور صوتی دهند .

اگر کسی کور رنگی دارد طراحی سایت شما در نظر او چگونه است ؟

تضاد کلیدی است که شما می توانید طراحی سایت خود را برای همه زیبا تر جلوه دهید .

چندین راه وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها قابلیت استفاده از طراحی سایت را بررسی کنید :

8.1 . ارزیابی اکتشافی

متخصصان ، طراحی سایت شما را بررسی می کنند و گزارشی از عملکرد و تطابق آن با قوانین ارائه می دهند .

اکتشاف به شما اجازه می دهد که قبل از مشاهده اشکالات توسط کاربران و ترک طراحی سایت شما ، خودتان آن ها را پیدا و حل کنید .

8.2 . آزمایش تقسیم بخش ها

اگر شما مطمئن نیستید که یک بخش طراحی سایت چقدر کاربر پسند است دو نمونه متفاوت از طراحی سایت خود آماده کنید .

رنگ ها را عوض کنید ، مکان عناصر یا حتی متن ها را تغییر دهید و ببینید کدام عملکرد بهتری دارد .

8.3 . پرسشنامه

برای مشتریان خود پرسشنامه ارسال کنید و در مورد تجربه کار آن ها با طراحی سایت سوال کنید .

بپرسید چه چیز هایی را دوست داشتند و چه چیز هایی را دوست نداشتند ؟

تغییرات نهایی را قبل از آنلاین کردن طراحی سایت اعمال کنید .

همچنین این مهم است که پس از آنلاین کردن آن در صورت وجود مشکل و درخواست کاربران بخش های مورد نظر طراحی سایت را دستخوش تغییر کنید .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/189/

اهمیت سئو با توجه به دو سایت cars.com و cargurus.com ( قسمت سوم )

افت رتبه سئو ی سایت cargurus.com به شکلی بود که گویا تحت تاثیر آپدیت الگوریتم پنگوئن قرار گرفته است .

این الگوریتم سئو ، سایت هایی که سعی دارند با لینک سازی های اسپم رتبه بگیرند را پنالتی می کند .

اما همه ی ما می دانیم که این الگوریتم سئو هم اکنون نیز در حال فعالیت است و به هیچ آپدیتی نیاز ندارد .

اگر چه زمانی که این مشکل پیش آمد با آپدیت اصلی مارچ 2019 تطابق داشت ، گرگ سفید سایت های زیادی را مشاهده نکرد که به خاطر لینک سازی اسپم افت رتبه سئو پیدا کرده باشند .

در تماس های گرگ سفید با مدیر عامل سایت cargurus.com ، آقای Langley Steinert چیز زیادی در مورد افت رتبه سئو بیان نکرد اما به این موضوع اشاره کرد که تنها گوگل عامل موفقیت این شرکت نبوده است .

متن بیانیه او را برای شما آورده ایم :

دوست دارم بگویم که من فکر می کنم یکی از زمینه هایی که در گفت و گو های جمعی شاهد آن بودیم این بود که : من دوست دارم ترافیک طبیعی سئو ی خود را مخصوصا از طریق گوگل افزایش دهیم .

من فکر می کنم که تنها واکنش ما این است که من بیش از 12 سال است که من در این شرکت فعالیت دارم .

ما فراز و نشیب های زیادی را به خاطر تغییرات الگوریتم سئو ی گوگل در این چند سال دیدیم و در این کشمکش های فراوان ما توانستیم از یک محصول واقعا خوب بهره مند شویم .

ما به عنوان یک شرکت زمان زیادی را صرف نمی کنیم تا سایت خود را صرفا برای یک موتور جست و جو سئو کنیم .

شاید حدود 5 سال پیش هدف ما این بود .

هر تغییری که روی الگوریتم سئو ی گوگل انجام شود شاید تاثیر بیشتری روی شرکت ما داشته باشد .

اما در این لحظه تمام سرمایه گذاری هایی که ما برای این برند انجام دادیم فقط به این خاطر نبود .

دریافت ترافیک سئو از طریق یک موتور جست و جو بخش بزرگی از اهداف این شرکت نیست .

خوب ترافیک سایت ما نیز فقط از طریق گوگل تامین نمی شود و ما از چندین منبع برای دریافت ترافیک استفاده می کنیم .

پس ما فقط به یک منبع وابسته نیستیم .

سهام cargurus.com بیش از 40 میلیون دلار ارزش داشت که هم اکنون به 36 میلیون دلار رسیده است .

همچنین شما از طریق سایت SEMRush می توانید متوجه شوید که از وقتی که رتبه سئو ی این سایت از دست رفته است آن ها اکثر سرمایه خود را در بخش تبلیغات صرف می کنند .

نتیجه گیری

بله ، این مشحص است که سایت cargurus.com رتبه سئو ی خود را از دست داده است .

این نیز مشخص است که سایت cars.com به خاطر آپدیت اصلی مارچ 2019 موفقیت بیشتری به دست آورده است .

وقتی شما این دو را با هم مقایسه می کنید متوجه می شوید که cars.com برنده واقعی این داستان است .

اما Greene بیان کرد که همچنان استراتژی این سایت مانند گذشته پا بر جاست .

او بیش از 100 پروژه سئو دارد که محتویات بسیار قوی دارند و هر روز عملکرد آن ها بهتر می شود .

ترافیک دریافتی شما از گوگل می آیند و می روند . وقتی که شما موفقیت را می بینید این یک دستاورد بزرگ برای شرکت است .

وقتی شما افت رتبه سئو پیدا می کنید ، ضربه سنگینی به شرکت شما وارد می شود .

همیشه سعی کنید سئو را بر طبق قوانین گوگل انجام دهید و از راه های گیج کننده برای پیشرفت استفاده نکنید .

مثل سایر الگوریتم های سئو ، جنبه های مثبت اشتباهی نیز ممکن است وجود داشته باشد که شما باید مواطب باشید از کار خود بکاپ تهیه کنید .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/190/

9 پیشنهاد برای بهبود UX ( قسمت پنجم )

6 . هر چه کمتر ، بهتر

در طراحی سایت یا جلوی فروشگاه از عناصر اضافی صرف نظر کنید تا تجربه کاربری راحت تری ارائه دهید .

طراحی سایت های شلوغ و فروشگاه های بی نظم باعث می شوند که کاربران نتوانند به راحتی در آن ها بچرخند .

آن ها نمی دانند که اول به کجا بروند و کدام عناصر ضروری هستند .

گرگ سفید در آینده مقاله ای برای رعایت استاندارد بین فضا ها در طراحی سایت منتشر خواهد کرد .

محصولات و اطلاعات مهم را با اضافه کردن فضا های سفید ، بیشتر نمایش دهید .

همچنین فضای خالی تاثیر گذاری به سزایی در یک فروشگاه برای جذب نگاه مشتری دارد .

آن را روی یک میز بزرگ قرار دهید و اطراف آن را خالی بگذارید .

برای یک طراحی سایت ، تمرکز خود را روی یک یا دو عنصر قرار دهید .

هم به طراحی و هم به محتوا اهمیت دهید .

نقاط قوت خود را پر رنگ تر جلوه دهید و از مهم نشان دادن چیز هایی که شما را از هدف اصلی دور می کند بپرهیزید .

اگر سعی کنید تمام چیزی که هر کسی می خواهد را به او ارائه دهید ، ممکن است خشمگینشان کنید .

7 . برنامه ریزی و آزمایش

برنامه ریزی و کشیدن پیش نمایش برای طراحی سایت یا یک فروشگاه روی یک کاغذ از اکثر مشکلات کاربران جلوگیری می کند .

شما به سرعت متوجه خواهید شد که چه فضا هایی خالی مانده اند و عملا غیر قابل استفاده اند .

برنامه ریزی با احتیاط برای طراحی سایت یا یک فروشگاه کلید داشتن یک تجربه کاربری موفق است .

تک تک عناصر را بررسی کنید .

از نظر مشتری خود نیز به آن نگاه کنید .

نظر مشتری و بقیه کاربران در مورد طراحی سایت را مد نظر قرار دهید .

به این فکر کنید که ایده آل یک کاربر برای خرید از یک طراحی سایت یا یک فروشگاه چیست .

وقتی عنصری را مشاهده کردید که به خوبی کار نمی کند یا برای کاربر جای سوال باقی می گذارد ، انقدر در مورد آن فکر کنید که راه حلی برای آن پیدا کنید .

وقتی که طراحی سایت شما آماده شود و شروع به فروش کنید یا فروشگاهتان راه اندازی شود ، قطعا بدون هیچ ایراد و مشکلی در سمت کاربر به کار خود ادامه خواهد داد .

قبل از این که طراحی سایت خود را عمومی کنید تمامی عناصر را آزمایش کنید .

نگذارید چیزی از قلم بیوفتد چرا که پس از ورود کاربر و به وجود آمدن مشکل ، از سایت شما خارج خواهد شد .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/187/

ادغام شدن عکس های 3D و AR در سرچ موبایل

شما می توانید با قرار دادن اجسام و عکس های سه بعدی در اتاقتان از این ویژگی جدید سئو ی گوگل استفاده کنید .

چند هفته قبل گوگل در کنفرانس خبری Google I/O اطلاع داد که ویژگی جدید جست و جوی سئو ی آن ها عکس های 3D و AR را پشتیبانی می کند .

اکثر جست و جو کنندگان می توانند جست و جوی سئو ی خود را برای موضوعاتی مثل کوسه ، شیر ، پاندا ، تمساح و ... انجام دهند و پس از یافتن عکس مورد نظر در نتایج سئو ، از این موضوعات 3D در محیط خود با AR استفاده کنند .

این بخش چگونه کار می کند ؟

مرورگر خود را در موبایل اندروید یا آیفون خود باز کنید و برای یافتن یکی از این موارد جست و جوی سئو را انجام دهید .

اگر شما اسکرول کنید و به پایین صفحه بیایید گزینه ای تحت عنوان View in 3D مشاهده می کنید که با کلیک روی آن می توانید موضوع مورد نظر را لود کنید .

سپس شما می توانید با انتخاب گزینه AR ، مورد انتخاب شده را با استفاده از دوربین موبایل خود در محیط اطرافتان مشاهده کنید .

چگونه به نظر می رسد ؟

گرگ سفید توانست تعدادی ویدئو در این زمینه سئو پیدا کند که لینک آن ها را برای شما قرار خواهیم داد .

Barry Schwartz در 30 می 2019 در توییتر اعلام کرد :

انگار در فلوریدا هستم ! http://pic.twitter.com/YoX81oSjnQ

یک مشکل واقعی در الگوریتم سئو ی پاندای گوگل http://pic.twitter.com/lRcdkhwwCF

موضوعات 3D و AR هم اکنون از طریق جست و جوی سئو ی موبایل گوگل در دسترس هستند . http://pic.twitter.com/wxxEdoZW3g

چگونه عکس های 3D را به گوگل اضافه کنم ؟

چند هفته پیش کدی به شما ارائه دادیدم که کمکتان می کند که عکس های مورد نظر را به این ویژگی جدید سئو ی گوگل اضافه کنید .

چرا برای ما مهم است ؟

تعداد زیادی از برنامه ها از تکنولوژی AR استفاده می کنند تا به مشتریان نشان دهند چیز هایی که می خواهند بخرند در کنار سایر لوازمشان یا عینک ها یا لوازم آرایش چگونه روی صورت آن ها به نظر می رسد .

این نشان می دهد که گوگل می تواند شروع به قرار دادن چنین قابلیت هایی در SERP سئو نماید .

در طی چند ماه گذشته گوگل نشانه هایی منشتر کرده است که بیان می کند سئو ی عکس ها چه مقدار برای سئو ، وبمستر ها ، توسعه دهندگان و تولید کنندگان محتوا اهمیت دارد و باید به آن توجه کنند .

این روش یک راه خوب برای جست و جو کنندگان سئو برای پیدا کردن مطالب جدید و اطلاعات است .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/188/

9 پیشنهاد برای بهبود UX ( قسمت سوم )

در زمان طراحی سایت ، مطمئن شوید که تضاد بین رنگ های استفاده شده و بکگراند قابل تشخیص باشد و چشم کسی را اذیت نکند ؛ زیرا بعضی ها ممکن است طراحی سایت را با پلتفرم های کوچک تر مشاهده کنند .

همچنین به علایق کاربرانی که می خواهند در طراحی سایت شما بچرخند و لایه بندی سایت شما را متوجه شوند نیز توجه کنید .

نسل جوان تر اکثرا طراحی سایت شما را با موبایل بررسی می کنند ، پس قرار دادن عناصر در فضای مناسب طراحی سایت که قابل کلیک باشند و استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو باعث می شود دید آن ها در پلتفرم های کوچک تر راحت شود .

نسل سن بالا تر فضا های خالی و فضا های سفید را زیاد ترجیح نمی دهند پس اگر مخاطبان شما آن ها هستند ، قسمت های مهم طراحی سایت را روی صفحه قرار دهید .

دسترسی سایت را قابل درک طراحی کنید

کاربران در مورد این که ناوبری طراحی سایت شما به کجا می رود حس دارند و اگر از استاندارد خیلی فاصله بگیرید قطعا حس خوبی به آن ها دست نخواهد داد  .

شما بین 5 تا 10 ثانیه زمان دارید که در اولین نگاه کاربر را به طراحی سایت خود جذب کنید .

یک لایه بندی قابل درک ساده که اکثر طراحی سایت های دیگر از ان استفاده می کنند به کاربران اجازه می دهد که در یک لحظه تشخیص دهند ویژگی کلیدی سایت شما چیست و باعث دسترسی راحت آن ها به سایت می شود .

مردم عادت کرده اند که قسمت های مشخصی را در یک طراحی سایت مشاهده کنند و آن ها به سرعت ویژگی های سایت شما را بررسی می کنند ؛ مثل دکمه خانه ، لوگو که معمولا مثل دکمه خانه عمل می کند و در سایت های انگلیسی و فارسی به ترتیب در قسمت چپ و راست صفحه قرار می گیرد .

ناوبار بخش اصلی معماری طراحی سایت شما را تشکیل می دهد . به تجزیه و تحلیل داخلی توجه کنید و ببینید کاربران پس از بازدید از لندینگ پیج شما وارد چه قسمت هایی از طراحی سایت شما می شوند .

طراحان برجسته احتمالا می توانند در زمینه ساختار ناوبار طراحی سایت و دسته بندی های آن به شما کمک کنند .

عناصری مثل محتوا و راهنما زیر دسته یک دسته اصلی می شوند .

مکان هایی که شما عناصر را در ناوبار طراحی سایت قرار می دهید حائز اهمیت است .

برای مثال ، دسته بندی های اصلی باید در گزینه های اول قرار گیرند و دسته بندی هایی که اهمیت کم تری دارند پس از آن قرار گیرند .

به خاطر این کاربران اکثر از دکمه خانه برای بازگشت به صحه اصلی طراحی سایت استفاده می کنند ، این مورد باید اولین گزینه از ناوبار شما باشد .

دکمه تماس با ما به عنوان آخرین گزینه قرار دهید زیرا اکثر طراحی سایت ها همین کار را انجام می دهند .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/184/