تایپوگرافی همیشه یکی از اساسی ترین تعریف ها در طراحی سایت بوده است .
تکنولوژی هیچ گاه به این اندازه به این مفهوم اجازه شکوفایی نداده است .
اما ما هم اکنون آزادی زیادی در طراحی سایت ، توضیحات و آزمایش ها داریم .
تایپوگرافی در حال به دست آوردن جایگاه اصلی خود در طراحی سایت است .
در حال حاضر فونت های محبوب زیادی که حتی شخصی هم هستند برای طراحی سایت وجود دارد .
اما این فقط به انتخاب فونت و ترکیب کردن آن ها خلاصه نمی شود .
اکثر این بخش مربوط به انتخاب کلمات به عنوان عنصر اصلی زیبایی است .
هم اکنون کلمات جایگاه ویژه ای در طراحی سایت دارند .
یک عنصر وسیع که بقیه قسمت ها در کنار آن معنا پیدا می کنند .
یکی از کاربرد ها و اثرات تایپوگرافی برای برجسته نشان دادن ، قرار گرفتن هر حرف از آن ها به عنوان یک عنصر گرافیکی در طراحی سایت است .
برای این کار شما می توانید فرم ها ، افکت ها و انیمیشن های متفاوتی را از طریق استایل هایی مثل Bold به فونت خود اختصاص دهید .
فونت های متفاوت زیادی برای طراحی سایت وجود ندارند که توسط مرورگر ها پشتیبانی شوند .
اما باید در لیست ما برای تقویت مهارت ها باشند .
فونت های متفاوت سیر تکاملی فونت های به خصوص opentype هستند .
یک فایل فونت می تواند شامل چندین ظاهر متفاوت از فونت باشد .
با استفاده از CSS در طراحی سایت این امکان وجود دارد که به این ظاهر های متفاوت دسترسی پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید .
به عنوان یک مثال ما می توانیم فونت B Yekan را مثال بزنیم که در یک فایل ممکن است هم استایل نرمال آن وجود داشته باشد و هم استایل Bold آن .
با استفاده از CSS شما می توانید استایل های متفاوتی در طراحی سایت مثل فشرده کردن یا باز کردن به فونت ببخشید .
اما بقیه خصوصیت های آن که مربوط به مرفولوژی ( ریخت شناسی ) می شود با انتخاب طراح فونت تغییر می کند .
سلام به تمامی کاربران گرگ سفید
ما خیلی خشنودیم که مقاله ای در مورد طراحی سایت های محبوب در سال 2019 برای شما به اشتراک می گذاریم .
در این مقاله ما در درجه اول روی زمینه هایی در مورد ظاهر و تعامل تمرکز می کنیم .
زمینه هایی که برای کاربران در انجام پروژه های روزمره الهام بخش باشد .
مفهوم محبوب در طراحی سایت اکثر اوقات کم تر از چیزی که باید جدی گرفته می شود .
هر چند ، دانستن و آزمایش کردن راهنمایی های داده شده برای آموختن تکنیک های جدید نیاز است .
علاوه بر تکنیک های طراحی سایت شما می توانید مهارت های جدید را بیاموزید و از استایل های مختلف در موقعیت های متفاوت استفاده کنید تا ظاهر زیبایی به طراحی سایت شما بخشند .
ما عاشق تصور کردن یک دنیای خارق العاده و شاد در آینده هستیم .
به عنوان تماشاگران ما این طراحی سایت های تخیلی با شگفتی فراوان تصور کردیم .
خیلی خوش شانسیم در نسلی زندگی می کنیم که پیشرفت تکنولوژی زبان را از سخن کوتاه می کند .
زمان آن رسیده که کار خود را شروع کنیم .
ما لیست طراحی سایت های محبوب و پایه را برای شما آماده کردیم .
عکس در طراحی سایت به عنوان یک عنصر متفاوت عمل می کند .
زیرا ما را به یاد فرهنگ هنر می اندازد .
در مدت اخیر که عکس در صنعت تکنولوژی شکوفا شده است ما مثال هایی در سایت های Slack ، Airbnb و ... داریم که طراحان و هنرمندان کار های خود را در آن جا قرار می دهند .
امروزه استفاده از عکس های شناخته شده در طراحی سایت اتفاقی مشترک است .
عکس ها معمولا در سیستم های طراحی به عنوان یک راه قوی برای ارتباط استفاده می شوند .
همان طور که این مورد را در سایت های Slack و Glitch می بینیم .
ما در قسمت بعد در مورد تایپوگرافی و استفاده از فونت ها روی لایه بندی های طراحی سایت صحبت خواهیم کرد .
روز دو شنبه ، سوم جون ، گوگل تایید کرده است که یک آپدیت اصلی برای الگوریتم سئو خواهد داشت .
پس حواستان را جمع کنید .
گوگل اطلاع داده است که روز دو شنبه 3 جون الگوریتم سئو ی خود را به صورت گسترده آپدیت خواهد کرد .
این آپدیت لیست جست و جوی سئو را هدف قرار می دهد و به طور کامل این لیست تغییر خواهد کرد .
روز یک شنبه ، گوگل نوشت :
ما الگوریتم اصلی سئو ی خود را فردا آپدیت می کنیم . مثل کاری که هر سال چند بار انجام می دهیم .
نام آن را آپدیت اصلی جون 2019 گذاشتیم .
راهنمایی های ما در مورد چنین آپدیت هایی طبق روال قبل باقی می ماند .
گوگل آپدیت های قبلی را نیز انجام داده است .
در حقیقت ، هر دو ماه یک بار یا بیشتر این کار را انجام می دهد .
آخرین آپدیت اصلی سئو در مارچ 2019 منتشر شد .
می توانید توضیحات گرگ سفید را در بررسی الگوریتم به روز رسانی شده اصلی گوگل را در مارس 2019 مطالعه کنید .
گوگل بیان کرد که متخصصان سئو درخواست کرده اند که در مورد این گونه آپدیت ها اطلاعات بیشتری نشر دهند .
Danny Sullivan ، سخنگوی بخش جست و جوی سئو ی گوگل ، گفت که چیز خیلی زیادی در این الگوریتم سئو نسبت به آپدیت های قبلی تغییر نکرده است .
گوگل فعالیت خود را در زمینه اطلاع دادن به صاحبان سایت در مورد آپدیت های سئو افزایش داده است .
پس مردم پس از اثر گذاری این آپدیت های سئو ، دچار سردرگمی نمی شوند .
توییت وی را می خوانیم :
چیز خاصی اضافه نشده است . این یک آپدیت معمولی سئو است که ما معمولا انجام می دهیم .
به دلیل این که مردم پس از انتشار این آپدیت های سئو گیج می شوند ما تصمیم گرفتیم که در مورد آن ها توضیحاتی ارائه دهیم و به آن ها اطلاع دهیم .
دو شنبه سوم جون گوگل این آپدیت سئو را منتشر می کند .
زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست .
اما زمانی که منتشر شود گوگل توییتی ارسال خواهد کرد .
توییت Danny Sullivan را می خوانیم :
این آپدیت سئو همان طور که در توییت قبلی گفته شد ، از فردا شروع می شود .
هر زمانی که این آپدیت منتشر شود ما توییت قبلی را راپلای و اعلام می کنیم .
البته طبیعتا این آپدیت سئو چند لحظه قبل تر از این توییت انجام می شود .
گوگل قبلا هم پیشنهاد هایی در مورد آپدیت های اصلی سئو بیان کرده بود :
هر روز ، گوگل یک یا چند تغییر برای بهبود نتایج سئو انجام می دهد .
بعضی از آن ها روی بهبود های خاصی کار می کنند .
بعضی ها الگوریتم سئو را به طور کامل تحت تاثیر قرار می دهد .
خوب ما در هفته گذشته طبق کاری که در یک سال انجام می دهیم یک آپدیت اصلی داشتیم .
همان طور که الگوریتم های سئو آپدیت می شوند ، بعضی سایت ها نیز جریمه می شوند .
هیچ مشکلی در این صفحاتی که رتبه آن ها از دست می رود وجود ندارد .
در عوض الگوریتم ما طوری عمل می کند که سایت هایی که رتبه سئو ی خوبی نداشتند ولی با کیفیت تر هستند را بهبود می بخشد .
هیچ راه حلی برای این صفحاتی که رتبه ی سئو را از دست داده اند در مقابل سایت هایی که محتویات با کیفیت دارند وجود ندارد .
از این به بعد مطالب داینامیک و آجاکس شما بیشتر برای سئو ایندکس خواهند شد .
گوگل هم اکنون پست هایی که با جاوا اسکریپت تولید می شوند و حالت آجاکس دارند را در سئو ایندکس می کند .
این خبر خوبی برای کسانی است که از جاوا اسکریپت مدرن برای استفاده از API ها و تولید محتوای سئو در صفحات استفاده می کنند .
دلیل آن هم کاملا مشخص است ! چه چیزی بهتر از این که در کنار مطالب ثابت سئو ، محتوای متغیر هم ایندکس شود .
این یک توسعه سئو است که به کمک Evergreen Chromium انجام می شود .
با این حال قبلا نیز لینک های آجاکس پشتیبانی می شد .
گوگل بیان قبلی خود را نقض کرد که گفته بود :
مرورگر می تواند جاوا اسکریپت را اجرا کند و محتوای ابری تولید کند ولی ربات های سئو ی ما که کرالینگ انجام می دهند این کار را نمی کنند .
استاندارد HTTP در واقع مجموعه ای از درخواست ها است که اکثر آن را GET تشکیل می دهد .
برای مثال مرورگر ها با استفاده از GET ، آدرسی که شما وارد می کنید را دریافت می کنند .
حتی وقتی روی لینکی کلیک می کنید یا بوکمارکی را انتخاب می کنید نیز به همین شکل است .
نوع درخواست POST با GET کاملا متفاوت است .
دستور GET در سمت سرور استفاده می شود .
فرم های HTML از POST به منظور دریافت فیلد های پر شده توسط کاربر و ارسال آن ها به سرور استفاده می شود .
پس از آخرین آزمایشات گرگ سفید ، متوجه شدیم که موتور های جست و جوی سئو از قرار دادن input برای ساختن یک دستور POST برای خودشان استفاده نمی کنند .
اگر یک سایت با یک دیتابیس ارزشمند ساخته شده باشد که موتور های جست و جو نتوانند به نتایج سئو ی آن دسترسی داشته باشند ، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که ایندکس شوند .
مخصوصا با گوگل بوتی که امروزه شاهد آن هستیم .
این مشکلات مرسوم در سئو ی صفحاتی را که سمت کاربر هستند و از دستور XHR POST استفاده می کنند نیز تاثیر می گذارد .
با تکامل سریع جاوا اسکریپت ، دستورات POST در سمت کاربر مرورگر ها نیز از طریق ( XHR ( XMLHTTPRequest قبل از روز های ظهور JQuery قابل دست یافتن بود .
بعد از این که کار طراحی سایت شما تمام شد و آن را به صورت آنلاین به نمایش گذاشتید یا کار فروشگاه شما به اتمام رسید ، از تمامی کاربران خود نظرخواهی کنید و مطمئن شوید تمامی بخش ها به درستی کار می کنند و UX و UI شما مشکلی ندارد .
نظرسنجی برگزار کنید و از کاربران خود بخواهید به شما بگویند چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند .
اگر نیاز به تغییری در طراحی سایت هست ، آن را اعمال کنید .
به تک تک نظراتی که مشتریان در مورد قابلیت استفاده طراحی سایت یا فروشگاهتان می دهند توجه کنید .
اگر کسی وارد فروشگاه شما شد و گفت که برای دسترسی به صندوق دچار سردرگرمی شده است ، فکر کنید که چگونه این مشکل را بر طرف نمایید .
به هر چیزی که مشتریانتان می گویند توجه کنید . این راهی است که شما می توانید کسب و کارتان را طوری طراحی کنید که مورد علاقه آن ها باشد .
آزمایش و تصحیح کردن طراحی سایت ، کاری نیست که با یکبار انجام دادن پس از آنلاین شدن آن تمام شود .
این کار باید جزو کار های روزانه شما شود .
تمرکز کردن روی UX طراحی سایت یک روش قوی برای جذب مشتریان و تحت تاثیر قرار دادن آن ها است .
مخاطبان شما می خواهند پس از ورود به طراحی سایت یا فروشگاه شما تجربه بی نظیری داشته باشند .
آن ها باید متوجه شوند که به کدام قسمت ها مراجعه کنند و چگونه خرید خود را بدون به وجود آمدن کوچک ترین مشکلی به پایان برسانند .
همیشه طراحی سایت خود را از دیدگاه سایر کاربران در نظر بگیرید و سعی کنید آن را طوری طراحی کنید که مورد پسند همگان واقع شود .