طراحی سایت های محبوب در سال 2019 ( قسمت دوم )

2 . چیدمان بر اساس تایپوگرافی

تایپوگرافی همیشه یکی از اساسی ترین تعریف ها در طراحی سایت بوده است .

تکنولوژی هیچ گاه به این اندازه به این مفهوم اجازه شکوفایی نداده است .

اما ما هم اکنون آزادی زیادی در طراحی سایت ، توضیحات و آزمایش ها داریم .

تایپوگرافی در حال به دست آوردن جایگاه اصلی خود در طراحی سایت است .

در حال حاضر فونت های محبوب زیادی که حتی شخصی هم هستند برای طراحی سایت وجود دارد .

اما این فقط به انتخاب فونت و ترکیب کردن آن ها خلاصه نمی شود .

اکثر این بخش مربوط به انتخاب کلمات به عنوان عنصر اصلی زیبایی است .

هم اکنون کلمات جایگاه ویژه ای در طراحی سایت دارند .

یک عنصر وسیع که بقیه قسمت ها در کنار آن معنا پیدا می کنند .

یکی از کاربرد ها و اثرات تایپوگرافی برای برجسته نشان دادن ، قرار گرفتن هر حرف از آن ها به عنوان یک عنصر گرافیکی در طراحی سایت است .

برای این کار شما می توانید فرم ها ، افکت ها و انیمیشن های متفاوتی را از طریق استایل هایی مثل Bold به فونت خود اختصاص دهید .

3 . فونت های متفاوت

فونت های متفاوت زیادی برای طراحی سایت وجود ندارند که توسط مرورگر ها پشتیبانی شوند .

اما باید در لیست ما برای تقویت مهارت ها باشند .

فونت های متفاوت سیر تکاملی فونت های به خصوص opentype هستند .

یک فایل فونت می تواند شامل چندین ظاهر متفاوت از فونت باشد .

با استفاده از CSS در طراحی سایت این امکان وجود دارد که به این ظاهر های متفاوت دسترسی پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید .

به عنوان یک مثال ما می توانیم فونت B Yekan را مثال بزنیم که در یک فایل ممکن است هم استایل نرمال آن وجود داشته باشد و هم استایل Bold آن .

با استفاده از CSS شما می توانید استایل های متفاوتی در طراحی سایت مثل فشرده کردن یا باز کردن به فونت ببخشید .

اما بقیه خصوصیت های آن که مربوط به مرفولوژی ( ریخت شناسی ) می شود با انتخاب طراح فونت تغییر می کند .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/198/

طراحی سایت های محبوب در سال 2019

سلام به تمامی کاربران گرگ سفید

ما خیلی خشنودیم که مقاله ای در مورد طراحی سایت های محبوب در سال 2019 برای شما به اشتراک می گذاریم .

در این مقاله ما در درجه اول روی زمینه هایی در مورد ظاهر و تعامل تمرکز می کنیم .

زمینه هایی که برای کاربران در انجام پروژه های روزمره الهام بخش باشد .

مفهوم محبوب در طراحی سایت اکثر اوقات کم تر از چیزی که باید جدی گرفته می شود .

هر چند ، دانستن و آزمایش کردن راهنمایی های داده شده برای آموختن تکنیک های جدید نیاز است .

علاوه بر تکنیک های طراحی سایت شما می توانید مهارت های جدید را بیاموزید و از استایل های مختلف در موقعیت های متفاوت استفاده کنید تا ظاهر زیبایی به طراحی سایت شما بخشند .

ما عاشق تصور کردن یک دنیای خارق العاده و شاد در آینده هستیم .

به عنوان تماشاگران ما این طراحی سایت های تخیلی با شگفتی فراوان تصور کردیم .

خیلی خوش شانسیم در نسلی زندگی می کنیم که پیشرفت تکنولوژی زبان را از سخن کوتاه می کند .

زمان آن رسیده که کار خود را شروع کنیم .

ما لیست طراحی سایت های محبوب و پایه را برای شما آماده کردیم .

1 . هدف خود را با تصاویر به کاربر بفهمانید

عکس در طراحی سایت به عنوان یک عنصر متفاوت عمل می کند .

زیرا ما را به یاد فرهنگ هنر می اندازد .

در مدت اخیر که عکس در صنعت تکنولوژی شکوفا شده است ما مثال هایی در سایت های Slack ، Airbnb و ... داریم که طراحان و هنرمندان کار های خود را در آن جا قرار می دهند .

امروزه استفاده از عکس های شناخته شده در طراحی سایت اتفاقی مشترک است .

عکس ها معمولا در سیستم های طراحی به عنوان یک راه قوی برای ارتباط استفاده می شوند .

همان طور که این مورد را در سایت های Slack و Glitch می بینیم .

ما در قسمت بعد در مورد تایپوگرافی و استفاده از فونت ها روی لایه بندی های طراحی سایت صحبت خواهیم کرد .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/195/

اطلاعیه گوگل در مورد آپدیت اصلی جون 2019

روز دو شنبه ، سوم جون ، گوگل تایید کرده است که یک آپدیت اصلی برای الگوریتم سئو خواهد داشت .

پس حواستان را جمع کنید .

گوگل اطلاع داده است که روز دو شنبه 3 جون الگوریتم سئو ی خود را به صورت گسترده آپدیت خواهد کرد .

این آپدیت لیست جست و جوی سئو را هدف قرار می دهد و به طور کامل این لیست تغییر خواهد کرد .

اطلاعیه

روز یک شنبه ، گوگل نوشت :

ما الگوریتم اصلی سئو ی خود را فردا آپدیت می کنیم . مثل کاری که هر سال چند بار انجام می دهیم .

نام آن را آپدیت اصلی جون 2019 گذاشتیم .

راهنمایی های ما در مورد چنین آپدیت هایی طبق روال قبل باقی می ماند .

آپدیت های قبلی

گوگل آپدیت های قبلی را نیز انجام داده است .

در حقیقت ، هر دو ماه یک بار یا بیشتر این کار را انجام می دهد .

آخرین آپدیت اصلی سئو در مارچ 2019 منتشر شد .

می توانید توضیحات گرگ سفید را در بررسی الگوریتم به روز رسانی شده اصلی گوگل را در مارس 2019 مطالعه کنید .

چرا این مورد را از قبل اطلاع داده است ؟

گوگل بیان کرد که متخصصان سئو درخواست کرده اند که در مورد این گونه آپدیت ها اطلاعات بیشتری نشر دهند .

Danny Sullivan ، سخنگوی بخش جست و جوی سئو ی گوگل ، گفت که چیز خیلی زیادی در این الگوریتم سئو نسبت به آپدیت های قبلی تغییر نکرده است .

گوگل فعالیت خود را در زمینه اطلاع دادن به صاحبان سایت در مورد آپدیت های سئو افزایش داده است .

پس مردم پس از اثر گذاری این آپدیت های سئو ، دچار سردرگمی نمی شوند .

توییت وی را می خوانیم :

چیز خاصی اضافه نشده است . این یک آپدیت معمولی سئو است که ما معمولا انجام می دهیم .

به دلیل این که مردم پس از انتشار این آپدیت های سئو گیج می شوند ما تصمیم گرفتیم که در مورد آن ها توضیحاتی ارائه دهیم و به آن ها اطلاع دهیم .

چه زمانی منتشر می شود ؟

دو شنبه سوم جون گوگل این آپدیت سئو را منتشر می کند .

زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست .

اما زمانی که منتشر شود گوگل توییتی ارسال خواهد کرد .

توییت Danny Sullivan را می خوانیم :

این آپدیت سئو همان طور که در توییت قبلی گفته شد ، از فردا شروع می شود .

هر زمانی که این آپدیت منتشر شود ما توییت قبلی را راپلای و اعلام می کنیم .

البته طبیعتا این آپدیت سئو چند لحظه قبل تر از این توییت انجام می شود .

پیشنهاد های قبلی گوگل

گوگل قبلا هم پیشنهاد هایی در مورد آپدیت های اصلی سئو بیان کرده بود :

هر روز ، گوگل یک یا چند تغییر برای بهبود نتایج سئو انجام می دهد .

بعضی از آن ها روی بهبود های خاصی کار می کنند .

بعضی ها الگوریتم سئو را به طور کامل تحت تاثیر قرار می دهد .

خوب ما در هفته گذشته طبق کاری که در یک سال انجام می دهیم یک آپدیت اصلی داشتیم .

همان طور که الگوریتم های سئو آپدیت می شوند ، بعضی سایت ها نیز جریمه می شوند .

هیچ مشکلی در این صفحاتی که رتبه آن ها از دست می رود وجود ندارد .

در عوض الگوریتم ما طوری عمل می کند که سایت هایی که رتبه سئو ی خوبی نداشتند ولی با کیفیت تر هستند را بهبود می بخشد .

هیچ راه حلی برای این صفحاتی که رتبه ی سئو را از دست داده اند در مقابل سایت هایی که محتویات با کیفیت دارند وجود ندارد .



منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/196/

اضافه شدن قابلیت ایندکس کردن مطالب داینامیک

از این به بعد مطالب داینامیک و آجاکس شما بیشتر برای سئو ایندکس خواهند شد .

گوگل هم اکنون پست هایی که با جاوا اسکریپت تولید می شوند و حالت آجاکس دارند را در سئو ایندکس می کند .

این خبر خوبی برای کسانی است که از جاوا اسکریپت مدرن برای استفاده از API ها و تولید محتوای سئو در صفحات استفاده می کنند .

دلیل آن هم کاملا مشخص است ! چه چیزی بهتر از این که در کنار مطالب ثابت سئو ، محتوای متغیر هم ایندکس شود .

این یک توسعه سئو است که به کمک Evergreen Chromium انجام می شود .

با این حال قبلا نیز لینک های آجاکس پشتیبانی می شد .

گوگل بیان قبلی خود را نقض کرد که گفته بود :

مرورگر می تواند جاوا اسکریپت را اجرا کند و محتوای ابری تولید کند ولی ربات های سئو ی ما که کرالینگ انجام می دهند این کار را نمی کنند .

پشت صحنه درخواست های HTTP

استاندارد HTTP در واقع مجموعه ای از درخواست ها است که اکثر آن را GET تشکیل می دهد .

برای مثال مرورگر ها با استفاده از GET ، آدرسی که شما وارد می کنید را دریافت می کنند .

حتی وقتی روی لینکی کلیک می کنید یا بوکمارکی را انتخاب می کنید نیز به همین شکل است .

نوع درخواست POST با GET کاملا متفاوت است .

دستور GET در سمت سرور استفاده می شود .

فرم های HTML از POST به منظور دریافت فیلد های پر شده توسط کاربر و ارسال آن ها به سرور استفاده می شود .

مشکلات دستور POST

پس از آخرین آزمایشات گرگ سفید ، متوجه شدیم که موتور های جست و جوی سئو از قرار دادن input برای ساختن یک دستور POST برای خودشان استفاده نمی کنند .

اگر یک سایت با یک دیتابیس ارزشمند ساخته شده باشد که موتور های جست و جو نتوانند به نتایج سئو ی آن دسترسی داشته باشند ، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که ایندکس شوند .

مخصوصا با گوگل بوتی که امروزه شاهد آن هستیم .

این مشکلات مرسوم در سئو ی صفحاتی را که سمت کاربر هستند و از دستور XHR POST استفاده می کنند نیز تاثیر می گذارد .

با تکامل سریع جاوا اسکریپت ، دستورات POST در سمت کاربر مرورگر ها نیز از طریق ( XHR ( XMLHTTPRequest قبل از روز های ظهور JQuery قابل دست یافتن بود .



منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/191/

9 پیشنهاد برای بهبود UX ( قسمت هفتم )

9 . بازخورد منظمی بگیرید

بعد از این که کار طراحی سایت شما تمام شد و آن را به صورت آنلاین به نمایش گذاشتید یا کار فروشگاه شما به اتمام رسید ، از تمامی کاربران خود نظرخواهی کنید و مطمئن شوید تمامی بخش ها به درستی کار می کنند و UX و UI شما مشکلی ندارد .

نظرسنجی برگزار کنید و از کاربران خود بخواهید به شما بگویند چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند .

اگر نیاز به تغییری در طراحی سایت هست ، آن را اعمال کنید .

به تک تک نظراتی که مشتریان در مورد قابلیت استفاده طراحی سایت یا فروشگاهتان می دهند توجه کنید .

اگر کسی وارد فروشگاه شما شد و گفت که برای دسترسی به صندوق دچار سردرگرمی شده است ، فکر کنید که چگونه این مشکل را بر طرف نمایید .

به هر چیزی که مشتریانتان می گویند توجه کنید . این راهی است که شما می توانید کسب و کارتان را طوری طراحی کنید که مورد علاقه آن ها باشد .

آزمایش و تصحیح کردن طراحی سایت ، کاری نیست که با یکبار انجام دادن پس از آنلاین شدن آن تمام شود .

این کار باید جزو کار های روزانه شما شود .

کنترل قدرت UX

تمرکز کردن روی UX طراحی سایت یک روش قوی برای جذب مشتریان و تحت تاثیر قرار دادن آن ها است .

مخاطبان شما می خواهند پس از ورود به طراحی سایت یا فروشگاه شما تجربه بی نظیری داشته باشند .

آن ها باید متوجه شوند که به کدام قسمت ها مراجعه کنند و چگونه خرید خود را بدون به وجود آمدن کوچک ترین مشکلی به پایان برسانند .

همیشه طراحی سایت خود را از دیدگاه سایر کاربران در نظر بگیرید و سعی کنید آن را طوری طراحی کنید که مورد پسند همگان واقع شود .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/192/