neural matching در برابر RankBrain

گوگل از هرکدوم در ترجمه چگونه استفاده میکند؟

neural matching به گوگل برای ارتباط دادن بهتر کلمات در جستجوهای سئو کمک میکند ، در صورتیکه RankBrain به گوگل برای ارتباط دادن بهتر در مفهوم ها کمک میکند .

اخیرا ما زیاد درباره neural matching گوگل شنیدیم اما حقیقت اینکه ما زیاد درباره گوگل که neural matching چی هست و گوگل چگونه از آن برای سئو استفاده میکنه رو نمیدونیم.

گوگل به برخی از سوالات برای ما جواب داده،و و اون جوابها رو در حساب توئیتر @SearchLiaison پست کرده تا سعی کنه واضح کنه که neural matching چی هست و چگونه با RankBrain فرق میکنه.

neural matching چی هست؟

گوگل توضیح داد" neural matchingیک سیستم هوش مصنوعی گوگل برای سئو است که در ابتدای 2018 مورد استفاده قرار گرفته تا بفهمیم چگونه کلمات با مفهوم ها ارتباط دارند."

گوگل اضافه کرد:"این شبیه یک سیستم هم معنی بزرگی است.هم معنی ها کلمه هایی هستند که به طور نزدیکی با دیگر کلمه ها ارنباط دارند."

اولین باری که Danny Sullivan(خالق Google Search Liason)صحبت کرده بود درباره اینکه این یک توئیتی حوالی این بیستمین سالگرد در سپتامبرهست بود. Sullivanگفته "یک تغییر بزرگ در جستجو" توانایی برای فهمیدن هم معنی ها است."چگونه جستجوی مردم از اطلاعاتی که مردم درباره راه حل ها نوشتند اغلب متفاوت هست؟"

Sullivan گفته گوگل از neural matchingبیش از چند ماه گذشته استفاده کرده بود،بنابراین به طور تخمینی از اواخر بهار یا اوایل تابستان 2018.

چند ماه گذشته،گوگل از neural matching استفاده کرده بود،روش هوش مصنوعی سئو ، بهتر کلمات را با تصور کلی ارتباط میدهند.هم معنی های عالی،به طریقی،و در 30% پرس و جوها کارساز است.نمیدونین "soap opera effect" چی هست تا دنبالش بگردیم؟ما بهتر میتونیم حلش کنیم.

پ.ن : soap opera effect:یک زبان مصرف کننده ای برای تاثیرات دیداری است....

چگونه neural matching کار میکند؟

گوگل گفته این کمک میکنه تا ارتباط کلمات برای جستحوهای سئو بهتر شوند.مثالی که گوگل به ما داده این بود که neural matching کمک میکنه بفهمیم که جستجو برای "چرا تلویزیون من عجیب غریب به نظر میاد؟"در ارتباط با مفهوم های کلی از"” soap opera effect باشد.در این مورد،گوگل اکنون قادر است تا صفحات را درباره soap opera effect برگرداند.گوگل گفته:"حتی اگر کلمات صحیح به کارنروند."

گوگل اضافه کرد:"این شبیه یک سیستم هم معنی بزرگی است.هم معنی ها کلمه هایی هستند که به طور نزدیکی با دیگر کلمه ها ارنباط دارند."

چقدر neural matching مورد استفاده قرار میگیرد؟

گوگل گفته در سپتامبر 2018 که neural matching حدود 30% از همه پرس و جوهای سئو کارساز است.ما از گوگل پرسیدیم در صورتی که آن افزایش یافته،اما هیچ آپدیتی را دریافت نکرده بودیم.

RankBrain چی هست؟آیا شبیه نیست؟

گوگل بهمون گفته در 2016 که RankBrain همچنان یک هوش مصنوعی سئو است،سیستم ماشین یادگیری به گوگل کمک میکنه پرس و جوها رو بفهمد.

گوگل گفته بهترین راه برای فکر کردن درباره RankBrain سیستم هوش مصنوعی است که در اوایل 2016 مورد استفاده قرار گرفته تا بفهمیم چگونه کلمات با مفهوم های کلی ارتباط دارند.

خوب فرق بین neural matching و RankBrain چیست؟

گوگل اضافه کرد:

- RankBrainبه گوگل بهنر کمک میکنه تا صفحات را با مفهوم های کلی ارتباط دهد.

- neural matchingبه گوگل بهتر کمک میکنه تا کلمات را با جستجوها ارتباط دهد.

چرا مشکل دارد؟

حقیقت اینکه،تعداد زیادی بازاریاب جستجو که بتوانند بهینه سازی یا سئو را برای RankBrain بهتر انجام بدهند وجود ندارد،همانگونه که در 2016 گفته ایم.وانمود کردن های به کار برده شده یکسان برای neural matching،شبیه این نیست که شما بتوانید کار به خصوصی رو برای بهتر انجام دادن در اینجا بهتر انجام بدهید.این بیشتر درباره فهمیدن پرس و جوهای گوگل و قانع بودن به یک صفحه بهتر از کاریه که در حال حاظر انجام میدهد.

اون گفته،به نظر میرسه نشان بدهند که بازاریاب های جستجو نیاز دارند که کمی درباره مطمئن شدن keywords خاصی که در صفخات سئو ی آنها وجود دارند نگران باشند بخاطر اینکه گوگل در حل این کلمه هایی که شما به طور عادی در صفحات خود استفاده میکنید و با پرس و جوها ارتباط میدهید باهوش تر میشود.

ما از گوگل پرسیدیم اگر توصیه اضافی درباره neural matching و RankBrain داشت و گفته بودیم این توصیه تغییر نکرده است:به سادگی"مفید خلق کنید،با کیفیت رضایت بالا"


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/80/

سئوها توسط اطلاعیه شماره گذاری شده گوگل باطل شد

ظاهرا،مردم دوست ندارند چیزی از آنها مخفی بماند.


این هفته، سئو ها آگاه شدند که گوگل حمایت کردن از افزایش قیمت rel=next/prev (که نشان می دهد یک صفحه وب بخشی از یک مجموعه بزرگتر از صفحات است) در مدت اینکه روند به فهرست درآوردن برای سالهای پیش است متوقف کرده است .

rel=next/prev (ویژگی های پیوند برای نشان دادن روابط بین یک توالی از صفحات به موتورهای جستجو استفاده می شود.)

داشتن فاکتور rel=prev/next در طراحی سایت آنها و خریدن زمان در نگهداری قواعدها،صاحب های سایت،طراحان سایت،و سئو ها بعضی از احساسات قوی(بی پروا)را درباره خبر پوچ دارند.

اینجا چگونه خبر دادن گوگل است:

خانه تکانی بهاره!

همانجوری که ما راهنمای فهرست خود را ارزیابی کردیم،ما تصمیم گرفتیم تا rel=prev/next را دیگر ادامه ندهیم.

تحقیقات نشان میدهد که کاربران محتوای تک صفحه ای،هدف داشتن برای آنکه وقتی ممکن است را دوست دارند اما چندبخش همچنین برای جستجوی گوگل خوب است.بدانیند و چیزی را که برای کابرانتان خوب است را انجام دهید.

کمی قبل از آن، John Mueller از گوگل جزئیاتی را به ما ارائه داد:

ما خبر داده بودیم که ما از rel-next/pre در فهرست درست کردنمان چند سال استفاده نمیکنیم،پس ما فکر کردیم ما ممکنه به خوبی مدارک را برداریم.

چرا ناراحتی،ولی؟ سئو های برجسته مثل Alan Bleiweiss و Jenny Halasz به تعویق افتادند.

همیشه داریم،همیشه میخواهیم.هیچ کسی اونجا نمیدونه سیستم ENTIRE چه کار میکنه،یا چگونه انجام میدهد.بخش های در حال حرکت زیادی وجود دارد.پس آنها نیاز به علامت های تقویتی دارند.فهمیدن کمبودها در سیستم آنها کار سختی نیست.

هنگامی که Bleiweiss پافشاری میکرد که گوگل به علامت های تقویتی مثل برچسب های لینک های رابط فهرست کردن به طور موثر نیاز دارد، Halaszاشاره کرد که موتورهای جستجوی دیگری خارج از اینجا وجود دارد و(شاید با اهمیت بیشتر)که این برچسب ها ممکنه پشتیبانی را برای کاربران فراهم کند کسانی که به تکنولوژی هایی نظیر screen reader برای نشان دادن تکیه میکنند.

گوگل گفته:"لطفا استاندارد WCAG عوض نکنید"دیگر موتورهای جستجوی دیگری وجود دارد و دلیل های دیگری(مثل دسترسی)شما باید چیزهایی را در وب سایت های خود انجام بدهید که کاری با گوگل نداشته باشید.

من برای گوگل برای اشاره نکردن استاندارد دسترسی ناراحتم .

برخی این ریاکاری را برجسته میکنند.

اگر کاربران محتوای تک صفحه ای را دوست دارند،چرا گوگل نتایج جستجو را بر روی یک صفحه نمیگذارد؟

مردم فقط درباره اینکه گوگل از حمایت کردن این برچسب ها در سئو دست برداشته ناراحت نیستند،آنها فکر میکنند در حقشان نامردی شده بخاطر اینکه آنها مدارک را برای ساختن این یک بخش از واسط کاربربا ایمان که آن یک عمل خوبی است سرمایه گذاری کردند.

خوب دیگر چه پروسه های گرانبهای دیگری مهندسین شماها دستور دادند که از آن برای سالها استفاده کنیم که شما برای سالها نادیده گرفته اید؟

و البته الگوهای رفتاری وجود دارد.

ترجمه:شوخی اینجا به معنی نسبت hreflang است(که میگه گوگل از صفحه کدام زبان استفاده میکند) برای گرفتن تبر بعدی است(فقط شوخیه).

چرا باید مراقب باشید؟

همانگونه که سیستم های جستجو تکامل یافتند،همچنین راهها که ما استفاده میکنیم یا تکیه میکنیم بر بالا رفتن تغییرات آن.این آخرین افزایش یا کاهش نخواهد بود.گوگل برای ارتباطی پوچ عذرخواهی کرده بود و توضیح داده بود که مایل است
با بالا رفتن تغییرات وقتی که آنها پیش رفتند ارتباط برقرار کند.

عکس العمل های برجسته که فقط بخاطر قطع حمایت گوگل برای چیزی است به معنی این نیست که این ممکنه هنوز برای تجربیات کاربران با ارزش نباشه یا توسط دیگر بنیادها سازماندهی شده باشد.گوگل عذرخواهی کرده بود و حمایت کرد که وب مسترها باید از آن برای دلیل هایی نسبت به فهرست دراوردن ها استفاده کنند.فقط مطمئن باشید که فشار گسترده تری را از بالا رفتن که ممکنه خواه یا ناخواه از قبل برای استفاده کردن آنها تصمیم گرفته شده باشد نظر بگیرید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/77/

روش هایی برای استفاده از پس زمینه سفید در طراحی سایت ( قسمت دوم )

سایر طیف های رنگ سفید

رنگ های نزدیک به رنگ سفید هستند شامل برفی، شیری، عاجی، مرواریدی، کاغذی، ابریشمی، کتانی و ... هستند.

سایر رنگ هایی که به رنگ سفید نزدیک هستند، شامل ذره ای از رنگ های دیگر - معمولا سیاه - است که از آن برای ایجاد رنگ سفید و ترکیبی از رنگ های دیگر استفاده می شود. برخی کاربران و طراحان با این نظریه موافق هستند که سفید خالص باعث آزار چشم ها در طراحی سایت می شود. در برخی از پروژه های مربوط به چاپ و پرینت، از رنگ سفید خالص به عنوان استاندارد یاد می شود.

نکاتی برای استفاده از رنگ سفید

ایجاد کنتراست

از رنگ های روشن یا تیره ای استفاده کنید که در ترکیب با پس زمینه سفید، خوانایی قابل توجهی داشته باشند و پیام و هدف شما را به بازدیدکنندگان وب سایت منتقل کند. رنگ سیاه یکی از رایج ترین انتخاب ها برای قرارگیری بر روی پس زمینه سفید در طراحی سایت است؛ زیرا دیدن و خواندن آن بسیار راحت است. این دیدگاه برای تصاویر نیز صدق می‌کند. تصاویری را انتخاب کنید که رنگ سفید به صورت افراطی در آن استفاده نشده است و یا تصاویری را انتخاب کنید که در صورت قرار گیری بر روی پس زمینه سفید مقداری از ترکیب های رنگ های تیره یا مشکی نیز در آن به کار گرفته شده باشد. بهتر است در صورت استفاده از پس زمینه سفید، قسمت گوشه صفحات خود یا Border آن ها از رنگ‌ سیاه و تیره استفاده کنید تا بتوانید تصاویر پس زمینه خود را از سایر بخش‌های وب سایت جدا کنید.

سادگی را حفظ کنید

اسانس رنگ سفید به معنای سادگی است. برای بیشترین تاثیر، به دنبال طرحی گیرا و در عین حال ساده باشید.
از تصاویر ساده استفاده کنید: تصاویر، گرافیک ها و سایر موارد استفاده شده در طراحی سایت باید بازتاب دهنده طراحی کلی و هدف وب سایت باشند. به جای استفاده از تصاویر پیچیده و اشغال فضای زیاد درطراحی سایت ، تصاویر را تا جای امکان ساده نگه دارید.

تمرکز بر تایپوگرافی

تایپ زیبا یکی از مهم ترین عوامل درقسمت طراحی سایت است که همه چیز آن به صورت ساده ظاهر می شود. این کار باعث می‌شود تایپوگرافی در طراحی سایت یکی از مهم ترین عوامل به شمار رود. سعی کنید یک یا دو فونت عالی برای قسمت طراحی سایت خود انتخاب کنید و آن ها را به خوبی استفاده کنید. با انجام این کار، مسیری طولانی در طراحی سایت و استفاده از پس زمینه سفید را به خوبی می پیمایید.

فضای خالی، دوست شما است

به یاد داشته باشید که پس زمینه های سفید، بخشی از نمای کلی وب سایت شما و یکی از روند های رایج امروزی در طراحی سایت است. پس با استفاده از فضاهای خالی در وب سایت، از این پس زمینه به خوبی استفاده کنید. سعی کنید در اطراف تمامی موارد به کار رفته در وب سایت خود فضای اضافی در اختیار داشته باشید و حاشیه های گسترده تر و اضافه تری را بین متن و آیتم های منو قرار دهید. سعی کنید بر روی حاشیه های وب سایت و فضای خالی آن درست به اندازه ی موارد مهم طراحی سایت تمرکز کنید.

تمرکز بر روی رنگ خاص

رنگی را انتخاب کنید و آن را بر روی پس زمینه سفید و نوشته های سیاه خود استفاده کنید. استفاده از رنگ تصادفی باعث می‌شود برخی از بخش های طراحی و وب سایت شما بیشتر به چشم بیاید و افراد بازدید کننده بر روی این موارد به خوبی تمرکز کنند. یکی از مزایای استفاده از رنگ سفید این است که تقریبا با کلیه رنگ ها هارمونی یا مطابقت خاصی دارد.

نتیجه گیری

با این که استفاده از پس زمینه های سفید امری جدید نیست، اما هم اکنون زمان آن است که این رنگ خاص را در طراحی سایت خود به کار بگیرید. کار با زمینه های سفید می‌تواند احساس مهم بودن، شفافیت و تمیز بودن را برای هر نوع از پروژه های طراحی سایت به ارمغان بیاورد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/78/

گوگل برای یکی کردن(قاطی کردن) rel=next/prev عذرخواهی کرد

گوگل حدس میزنه وب مسترها،توسعه دهندگان،و ناشران به استفاده از rel=prev/next برای دلایلی دیگر خارج از اهداف فهرست کردن سئو ی گوگل استفاده میکنند.


گوگل دیروز تائید کرد که سالها است از rel=next/prev حمایت نکرده است.گوگل اقرار کرده بود که یکی کردن یک اشتباه در سئو بود.آنها از حمایت دست برداشتند اما ارتباط برقرار نکردند تا وقتی که کسی در تیم گرایشات وب مسترهای گوگل متوجه شده باشد به هیج وجه این مورد استفاده جستجوی گوگل نبوده است.

این یک اشتباه بود:ما برای هر اغتشاشی عذرخواهی میکنیم.سخنگوی گوگل به Search Engine Landدرجمعه گفته:این یک اشتباه بود و چیزی بود که ما مجبور بودیم به طور فعالانه قبل از اینکه مستندات را برداریم ارتباط برقرار کنیم.شرکت همچنان میگفت کار را به طور بهتری انجام دادن در ارتباط دادن ایننوع از تغییرات در آینده هدفی برای سئو خواهد بود.

"همانگونه که سیستم های سئو ی ما بارها و بارها پیشرفت میکند،ممکن است نمونه هایی وجود داشته باشه جایی که انواع خاص از بالا رفتن به عنوان بحران همانگونه که یک بار بود نیست،و ما متعهدیم وقتی که تغییرات ساخته میشوند راهنمایی را فراهم کنیم."

آیا شما مجورین بالا رفتن قیمت ها را رفع کنید؟

احتمالا نه،گوگل امروز صبح در پاتوق یک ویدئویی هنگامی که ممکنه از rel=next/prev برای جستجو استفاده نکند ارتباط برقرار کرده،این میتونه هنوزتوسط دیگر موتورهای جستجو و مرورگرها میان دیگر دلایل استفاده بشه.بنابراین وقتی که گوگل ممکنه برای فهرست جستجو استفاده نکنه ،rel=prev/next هنوزم میتونه برای کاربران و سئو مفید باشه.مخصوصا بعضی مرورگرها ممکنه از آن حاشیه نویسی ها برای چیزهایی مثل پیش فرض کردن داده ها یا اهداف قابل دسترس استفاده کنند.

Bing به طور نسبی از rel=prev/nextحمایت میکند

Frédéric Dubutاز Bing دیروز گفته وقتی که Bing برای یکی کردن صفحات از این استفاده نمیکنه،ما برای قابل کشف بودن و فهمیدن قواعد کلی سئو ی سایت ها از این استفاده میکنیم.

ما در حال استفاده rel prev/next(شبیه بیشتر بالا رفت ها)همانگونه که نکات برای کشف صفحه و فهمیدن قواعد سایت هستیم.در این لحظه ما صفحات را باهمدیگر در فهرست سئو براساس اینها یکی نمی کنیم و ما در مدل رتبه بندی ها از prev/nex استفاده نمی کنیم.

گوگل ابدا از این استفاده نمیکنه

اما به طور صادقانه،گوگل اصلا از این استفاده نمیکنه.

گوگل گفته:"اما آن به این معنی نیست که شما باید تک صفحه ای های بسیار بزرگی را وقتی که این بهترین راه حل برای کاربران شما نیست بسازید."


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/75/

روش هایی برای استفاده از پس زمینه سفید در طراحی سایت

به نظر می‌رسد تمامی افراد، امروزه اشتیاق زیادی به استفاده از تصاویر پس زمینه سفید دارند.


این روزها دیگر طراحی سایت های تیره و الگوهایی که قسمت بزرگی از الگوهای طراحی سایت محسوب می‌شدند، طرفدار ندارند.

در حالی که استفاده از تصویر پس زمینه سفید ممکن است راحت ترین و امن ترین راه برای طراحی سایت ساده به نظر برسد، اما همواره این گونه نیست.

تصاویر پس زمینه سفید نیاز به تغییرات و اعمال زیادی بر روی تصاویر و متن انتخابی دارند. پس زمینه های سفید باید قابلیت این را داشته باشند تا در تعادل با طرح کلی عمل کنند و پیش پا افتاده به نظر نرسند.

پس زمینه های سفید باید هدف خاصی داشته باشند و زیبایی آن ها در طراحی سایت برجسته باشد.

بنابراین، وظیفه طراح سایت برای برجسته نشان دادن و کارایی پس زمینه های سفید چیست؟ بهتر است این پرسش را با یکدیگر بررسی کنیم.

چرا باید از پس زمینه سفید استفاده کرد؟

در حالی که استفاده از تصاویر پس زمینه سفید در طراحی سایت همواره یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد بوده است - به دلیل راحتی کار با آن ها در بخش اچ تی ام ال و سی اس اس - اما در ماه های اخیر این رنگ مجدد مورد توجه قرار گرفته است.

رنگ سفید، به عنوان جز اصلی برای طراحی سایت های تجارتی و وبلاگ ها در نظر گرفته می شود، اما آنچه که باعث بیشتر دیده شدن این رنگ می شود، این است که طراحان مختلف از زمینه های سفید برای انواع پروژه های مختلف و خلاقانه خود استفاده می‌کنند.

در حالی که علت این اتفاق همچنان به صورت کامل مشخص نیست، اما مسئله ای که حائز اهمیت است این است که تعداد بازدیدکنندگان وب سایت هایی که از این رنگ استفاده می کنند بیشتر است. چندین سال پیش، بیشتر طراحی سایت ها از رنگ سیاه یا تصاویر پس زمینه تیره استفاده می کردند.

اخیرا، متوجه رابطه ای بین زمینه های سفید و دو روند رایج در طراحی سایت شده ام (نویسنده).

طراحی پاسخگو یا ریسپانسیو (Responsive)

این نوع طراحی سایت به سیستم های زیادی کمک کرده است که با استفاده از پس زمینه ساده و سفید محبوبیت زیادی به دست آوردند؛ زیرا استفاده از این نوع پس زمینه آسان است و همیشه قابل توجه است. در برخی از این نوع طرح ها، وب سایت ها، مقدار مشخصی از پیکسل‌ها را مشخص می‌کنند و تمامی مواردی که خارج از این پیکسل ها قرار می‌گیرند را به عنوان پس زمینه یا بک گراند مشخص می‌کنند. اگر پس زمینه کلی سفید است، تمامی موارد حاشیه ای بدون استفاده از هیچگونه طرحی خاص، از دید خارج می شود.

طراحی یکنواخت و صاف

سادگی، همچنان به عنوان یکی از مهمترین روش ها یا روندهای طراحی سایت از سال 2013 شناخته می شود، و پس زمینه سفید یکی از مهم ترین مظاهر سادگی است. رنگ سفید باعث می شود تمامی موارد وب سایت به راحتی با یکدیگر جفت شوند و و از رنگ های روشن و برجسته که به صورت نمادین درون وبسایت قرار دارند، به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

رنگ سفید چه چیزی را عنوان می کند؟

رنگ سفید یکی از نمادهای سادگی است، در حالی که درون این رنگ معانی زیادی نهفته است و می تواند تاثیر زیادی بر محیط اطراف خود داشته باشد.

رنگ سفید، به طور طبیعی، به عنوان نمادخلوص، ایمان، نور، پاکیزگی، امکان و لطیف بودن است و به طور کلی به عنوان یکی از عناصر مثبت یاد می شود.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/76/