داده های منتشر شده توسط Moz در مورد مشکل اخیر شاخص های گوگل

هم اکنون که این مشکل سئو حل شده است، زمان آن رسیده است که با یک دیگر بررسی کنیم میزان تاثیرات آن تا چه حد بوده است.

حدود 4 درصد از صفحات نمایه شده یا indexed تحت تاثیر دی- ایندکسینگ گوگل قرار گرفته است. شرکت گوگل در روز پنجشنبه اعلام کرد که این مشکل را حل کرده است و همچنین اعلام کرد: حدود چهار درصد از شاخص های سئو ی گوگل توسط این اشکال تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

چه اتفاقی رخ داد؟

بسیاری از صفحات سئو ی وب سایت ها در روز پنج شنبه بعد از ظهر از فهرست گوگل خارج شدند. شرکت گوگل در روز شنبه اعلام کرد که به این مسئله را رفع کرده است، اما درست روز بعد از آن، یعنی روز یکشنبه این بیانیه را رد کرده و اعلام کردند که این مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است. شرکت گوگل شب گذشته باری دیگر اعلام کرد که مشکل به صورت کامل حل شده است.

طبق گزارش ها و داده هایی که از سوی پت مایرز در روز پنجشنبه اعلام شد، او معتقد است که چهار درصد از شاخص های گوگل تحت تاثیر قرار گرفته است، اما او توانست تنها 23.237 URL پایدار سئو را بررسی کند. این مقدار فقط بخش کوچکی از شاخص هایی است که حاوی هزاران url است، بنابراین نشانه ای از تاثیر در کل شاخص ها در دسترس نیست.

به نظر می رسد url های بیشتری تحت تاثیر قرار گرفته است، اما با توجه به بررسی ها و الگوهای انجام گرفته به نظر می رسد که تنها تعداد مشخصی از url ها، تحت تاثیر مشکل پیش آمده قرار گرفتند.

برای شفاف سازی این مسئله، از سایر ارائه دهندگان داده ها کمک گرفتیم و هیچ کدام از آن ها قادر نبودند تا پاسخی مشخص به ما ارائه کنند و این اتفاق تنها به دلیل منابع محدود است. به دلیل عدم وجود داده های مناسب، این افراد نتوانستند تا تأثیر مشکل سئو ی پیش آمده را تجزیه و تحلیل کنند و به درخواست ما پاسخ دهند.

چهار درصد از شاخص های گوگل تحت تاثیر قرار گرفته اند

داده های منتشر شده به ما نشان می‌دهند که حدود 4 درصد از url های سئو در شاخص گوگل تحت تاثیر این مشکل قرار گرفتند. تعداد دفعات زیادی از شرکت گوگل درخواست کردیم تا راه‌حل خود را با ما در میان بگذارند و تا به این لحظه پاسخی از سوی آن ها دریافت نکردیم ، بنابراین نتیجه گیری های خود را طبق داده های Moz تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. در جدول زیر می توانید کاهش مشخص در روز جمعه، 5 آورل و سپس کاهشی مشابه در روز یکشنبه 7 آوریل مشاهده کنید.

بر اساس گزارش‌های Moz، میزان کاهش روزانه در روز 5 آوریل برابر با 4 درصد است که این درصد تا مقداری بازیابی شده است و سپس به صورت مجدد تا 4.4 درصد کاهش داشته است.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/91/

مشکل de-indexing گوگل هنوز به طور کامل حل نشده است ( قسمت دوم )

جان مولر از شرکت گوگل و کمپانی هایی مرتبط، در چندین روز اخیرتوییتر های زیادی را در این رابطه سئو منتشر کرده اند.

مسئله ای که واضح است این است که درصد واضحی از تاثیرپذیریاست ایندکس سئو ی گوگل از این مشکل در دسترس نیست. اما مسئله ای کهمهم است این است که این مشکل همچنان به طور کامل حلنشده استو صفحات زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

تغییرات

به دلیل بروز این مشکل، ممکن است تغییرات زیادی را در وب سایتخود مشاهده کنید، نرخ‌تبدیل دچار تغییرات شود و تمامی شاخصه‌هایجستجوی گوگل دچار تغییر و تحول شود. همچنین ممکن است تازمانیکه این مشکل به طور کامل حل شود، بخش تجزیه و تحلیل و ابزار سئو ی مربوط به آن با افت قابل توجهی مواجه شود.

 اگر احساس می‌کنید به صفحاتی نیاز دارید که هم اکنون در بخشایندکس گوگل قرار ندارند، می توانید از ابزار بازرسی url استفادهکنید و ویژگی Index را در آن ثبت کنید. این کار به شما کمک می‌کندتا صفحهمورد نظر را هرچه سریع تر به ایندکس سئو ی گوگل بازگردانید. شرکت گوگل همچنان در حال کار بر روی پردازش مجدد url های تحت‌تأثیر است و معتقد است که این مشکل به سرعت حل خواهد شد.

زمان مورد نیاز

شرکا گوگل در روز 9 آوریل، در ساعت 3 و 45 دقیقه بعد از ظهر اعلامکرد که آن ها به زمان بیشتری برای حل مشکل نیاز دارند. این کمپانیهمچنین اعلام کرد که به راه حل این مشکل بسیار نزدیک شده‌اند وبهاحتمال زیاد در 8 ساعت آینده این مشکل را تا حد امکان حل خواهندکرد، اما در طی 12 تا 24 ساعت آینده این مشکل به طور کامل حلنخواهد شد و این شرکت اعلام کرد که هنگام حل این مشکل کاربرانخودرا مطلع خواهد کرد.

شرکت گوگل در توییتر خود اعلام کرد:

"مشکل ایندکسینگ سئو باید طی 8 ساعت آینده به طور کامل حل شود.  ذخیره و نمایش مجدد برخی صفحات ممکن است تا 12 الی 24ساعت آینده نیز طول بکشد. هنگام حل کامل این مشکل، حتماکاربرانخود را از طریق به روزرسانی مطلع خواهیم کرد."

توییتر جان مولر نیز به این شرح است:

"مسئله ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تمامی url ها را برروی وب، Index نمی کنیم، بنابراین حتی اگر url ها به طور مجددپردازش شوند، طبیعی است که تمامی url ها بر روی وب سایت هاایندکسنخواهند شد. از وب سایت ها می خواهیم تا ما را درشناسایی ارزش ایندکسینگ سئو ی صفحات شان یاری کنند."


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/90/

قوانین جدید پیمایش (Scrolling) در طراحی وب ( قسمت سوم )

معایب اسکرولینگ

کاربران سخت گیر

به این اهمیت ندهید که چرا برخی کاربران همواره به تغییرات ایجاد شده در طراحی سایت واکنش منفی نشان می دهند. بااین حال، این تکنیک به قدری موثر و پرکاربرد است که طبق آمار وارقام، اکثریت کاربرانبه این تکنیک عادت کرده‌اند.

اشکالات سئو

داشتن تنها یک صفحه بر روی وب سایت ممکناست تاثیرات منفی بر روی سئو طراحی سایت داشته باشد.

به هم خوردن

قطع ارتباط ایجاد شده بین اسکرولینگ و محتوایصفحه طراحی سایت ممکن است کاربران را گیج کند و ترجیح دهند از وب سایتشما خارج شوند.

مشکلات نویگیشن یا ناوبری

برگشت به محتوای پیشین بر روی طراحی سایت می تواند امری آزاردهنده باشد. برای مقابله با این امر،می‌توانید نویگیشنی دائمی بر روی صفحه خود ایجاد کنید که هرآیتم و بخش وب سایت شما به بخشی ازصفحه اصلی متصلباشد.

سرعت سایت

بخشی از محتوا مانند گالری تصاویر یا ویدیوقرار گرفته بر روی وب سایت ممکن است سرعت سایت شما را تاحد زیادی کاهش دهد؛ به ویژه برای طراحی سایت های Parallax-Scrolling که بر پایه جاوا اسکریپتو jQuery هستند.

عدم وجود فوتر (Footer)

در وبسایت هایی با اسکرولینگ بینهایت ، پیشنهاد می کنیم تا حتما از فوتر استفاده کند تا پیمایش طراحی سایت به خطر نیفتد. در غیر این صور ، در صورت عدم وجودناوبری یا نویگیشن مناسب در قسمتنهایی صفحه، ممکن استکاربران گج شوند.

به غیر از مزایا و معایب گفته‌شده، اسکرول طولانی تکنیکی استکه با برخی از طراحی سایت‌ ها، بیشتر از سایر وب سایت ها مطابقتدارد. وب سایت هایی که دارای اسکرولینگ طولانی تر هستند وقصداستفاده از محتوا و طراحی بدون نقصی دارند، باید:

بخش خاصی برای ترافیک موبایل در وب سایت خود قرار دهند

به روز رسانی های مکرر یا محتوای جدید آپلود کنند

اطلاعات زیادی که با روش هایی مانند استفاده از اینفوگرافیک هاتولید شده اند در وب سایت خود قرار دهند.

از تصاویر و گرافیک هایی با حجم بالا استفاده نکنند، زیرا اینکار باعث تداخل در بارگذاری صفحه می شود.

شبکه های اجتماعی

طراحی سایت های شبکه های اجتماعی که سرمایه گذاری زیادی برمحتوای تولید شده توسط کاربران انجام می شوند، از اسکرولینگطولانی به خوبی سود می برند. از طرفی دیگر، سایت هایی کههدف دارهستند، مانند تجارت الکترونیک که نیازمند ناوبریمنسجم است، تمایل بیشتری به استفاده از روش های قدیمی ومحافظه کارانه دارند.

در قسمت میانی، وب سایتی مانند Etsy قرار دارد که فروشگاهیآنلاین برای محصولات تولید شده توسط کاربران است؛ که اینوبسایت از راه حلی دوگانه استفاده می‌کند:

صفحات زیادی که از اسکرولینگ بی نهایت استفاده می کنند و درنهایت، قسمت انتهای صفحه با کال تو اکشن “Show me more” مشخص می‌شود.

مانند تمامی روش های


 ، بهتر است از اسکرول طولانیتر تنها به منظور تقلید از سایت های دیگر استفاده نکنید. اطمینانحاصل کنید که وب سایت شما با معیارهای استفاده از این نوعاسکرولینگ مطابقت دارد. در غیر این صورت ممکناست نتیجهعکس رخ دهد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/89/

قوانین جدید پیمایش (Scrolling) در طراحی وب ( قسمت دوم )

اما به به محض این که اسکرولینگ را به عنوان روشی برای نشان دادن آغاز، میانه و پایان طراحی سایت به کار می‌گیرید، نقش اساسی آن را در جلب توجه کاربران مشاهده خواهید کرد.

در حقیقت، برخی از الگوهای در حال ظهور در طراحی سایت ، به عنوان آخرین روش پیدا شده در اسکرولینگ یا پیمایش هستند. به عنوان مثال، "اسکرول Fixed-in-place" (ثابت) که در UXpin Tour Page (ابزار طراحی رابط کاربری) خود استفاده می کنیم، باعث ایجاد برخی تجارب تعاملی از لانگ اسکرال سنتی (Traditional long scroll) می شود.

آیا اسکرولینگ برای شما مناسب است؟

هرگونه تکنیک طراحی سایت ایجاد شده در این راه، دارای مخالفان و طرفداران خاص خود است. در اغلب موارد، هیچ کدام از ابزارها و روش های ایجاد شده به طور کامل غلط یا صحیح نیستند، به همین دلیل باید تمامی موارد مورد نیاز را قبل از به کارگیری چنین پروژه‌ای بسنجید.

مزایای اسکرولینگ

  • باعث تشویق به تعامل می شود: با تحریک عوامل و شاخصه های متغیر، این روش می تواند یکی از روش های جالب و موثر برای تشویق تعامل کاربران باشد.
  • اسکرولینگ طولانی و سریع تر در طراحی سایت می تواند عاملی موثر و سریع تر از کلیک کردن در وب سایت ها باشد، زیرا این امر مسیر راحتی را برای کاربران ایجاد می‌کند و سرعت وب گردی آنها را آهسته نمی کند. همان طور که پیش از این نیز توضیح داده شد، استفاده از زمان سپری شده بر روی یک وب سایت، بسیار مهم تر از مبحث گذر زمان است.
  • کاربران را راضی می کند - راحتی استفاده از این نوع اسکرولینگ ، میزان زمان سپری شده کاربران بر روی سایت را افزایش می دهد. این امر برای وب سایت هایی که از اسکرولینگ بی نهایت استفاده می کنند بسیار مفید است؛ زیرا با این کار می توانید به کاربران کمک کنید تا محتوایی را کشف کنند که ممکن است حتی به آن فکر نکرده باشند.
  • طراحی پاسخگو (Responsive) - طراحی سایت و صفحات آن می‌تواند در پلت فرم های مختلف مانند صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه متفاوت باشد، اما با استفاده از تکنیک های جدید اسکرول ینگ می توانید این تفاوت ها را به حداقل برسانید تا کاربران تجربه یکسانی از این این پلتفرم ها داشته باشند.
  • کنترل حرکات - از آن جایی که تکان دادن انگشتان بر روی صفحه نمایش بسیار راحت تر از کلیک کردن بر روی قسمت‌های مختلف است، بنابراین عملیات اسکرولینگ رابطه ی بسیار نزدیکی با حس لامسه دارند. کاربران دیگر، به خصوص کاربرانی که از دستگاه های موبایل استفاده می‌کنند، این روش را به عنوان راهی موثر برای دریافت و نمایش اطلاعات خود می دانند.
  • طراحی سایت جذاب و لذت بخش - تنها چندین کلیک می تواند باعث تعاملات سریع تر برای یک اپلیکیشن یا بازی شود و تعاملات کاربران را با وب سایت مورد نظر افزایش دهد و رضایت آن ها را جلب کند.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/85/

مشکل De-Indexing گوگل هنوز به طور کامل حل نشده است

با توجه به مشکل پیش آمده، شرکت گوگل همچنان در حال کار بر روی این مشکل است و به نتایج بهتری دست یافته است. در روز جمعه، شرکت گوگل اعلام کرد که مشکل De-inexing را به طور کامل حل کرده است، اما هم اکنون این شرکت اعلام کرده است که این مشکل هنوز به طور کامل رفع نشده است و همچنان در حال کار بر روی پردازش بسیاری از URLهای سئو یی است که از این مشکل تاثیر گرفته اند. شرکت گوگل پیش بینی می کنه که این مشکل هرچه سریع تر حل خواهد شد و هنگام رفع کامل این مشکل، به روزرسانی دیگری را منتشر و مهیا خواهد کرد.

چه اتفاقی رخ داد؟

در روز پنج شنبه، شرکت گوگل شروع به حذف کردن مقدار زیادی ازURL های ایندکس جستجوی خود کرد. بسیاری از افراد پس از مشاهده مشکلاتی در بخش سئو ، گزارش مشکل پیش آمده را به شرکت گوگل ارائه دادند. سئو ها و صاحبان وب سایت، وب مستر ها و توسعه دهندگان متوجه شدند که بخش زیادی از وب سایت آن ها در بخش جست کنسول جستجوی گوگل نمایش داده نمی شد. صفحات آن ها به طور کلی حذف شده بود و دلیل آن نیز نامشخص بود.

به دلیل عدم نمایش صفحات سئو در بخش جستجوی گوگل، ترافیک سایت ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و عوامل مرتبط با آن نیز از این مشکل تاثیر گرفتند. دلیل رخ دادن این مشکل همچنان نامشخص است و به طور دقیق مشخص نیست که چه مقدار از ترافیک سایت‌ها تحت تاثیر این باگ از دست رفته است و هم چنین میزان و درصد تاثیر پذیری ایندکس گوگل از این مشکل نیز نامشخص است.

آخرین وضعیت این مشکل به چه صورت است؟

برخلاف اینکه شرکت گوگل در روز پنج شنبه اعلام کرده بود که این مشکل به طور کامل حل شده است، اما این چنین نیست.
پس از این که بسیاری از وب مستر ها در صفحات سئو ی خود بهبود خاصی را مشاهده نکردند، جان مولر از شرکت گوگل بار دیگر اعلام کرد که به روز رسانی جدیدی به زودی منتشر خواهد شد و به نظر می‌رسد که هم چنان برخی صفحات با مشکل مواجه هستند و اعلام می‌کنیم که این صفحات به طور مجدد پردازش خواهند شد. سیستم های ما پیشرفت خوبی حاصل کرده اند، اما زمان بهبود کامل این مشکل بیشتر از زمان پیش بینی ما به طول می انجامد.

جان همچنین اعلام کرد که هم اکنون می توانید از ابزار بازرسی url سئو برای ثبت صفحات خود در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید و از این ابزار بهره ببرید. او همچنین اضافه کرد که حتی اگر این مشکل به طور کامل حل شود، ممکن است همچنان صفحات خود را در ایندکس گوگل مشاهده نکنید؛ زیرا شرکت گوگل همیشه صفحات کامل یک سایت را در بخش ایندکس خود نمایش نمی دهد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/86/