حذف بخش هایی از کنسول جست و جوی گوگل

ابزار بازرسی سئو ی url گوگل هم اکنون url کانونی گوگل را نمایش می دهد.


شرکت گوگل، اعلام کرد فرمان اطلاعاتی که در مورد سئو برای کاربران مفید نیست و استفاده زیادی از آن ها نمی کنند را حذف خواهد کرد و همچنین اعلام کرد که ابزار بازرسی url داده های مورد نیاز کاربران را به آن ها عرضه خواهد کرد.

فرمان اطلاعاتی یا Info Command. فرمان اطلاعاتی، که در مواردی مانند info:searchengineland.com استفاده می شود هم اکنون url کانونی، برای url هایی که با استفاده از این اطلاعات وارد کردید را به شما باز می گرداند. ابزار بازرسی سئو ی url هم اکنون url کانونی را برای url هایی وارد کرده اید نمایش می دهد. بنابراین شرکت گوگل اعلام کرد که فرمان اطلاعاتی دیگر کاربرد خاصی در سئو ندارد و کاربران نیازی به آن پیدا نمی کنند.

پیش از این، فرمان اطلاعاتی نه تنها url کانونی را نشان می داد، بلکه پیوندها یا لینک هایی را به Cache، صفحات مشابه، پیوندها، صفحات از سایت و موارد مشابه را نیز نمایش می داد. شرکت گوگل اغلب این داده های سئو را در نوامبر 2017 حذف کرد.

چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد؟

به زودی Info Command هیچ گونه از اطلاعات سئو ی خود را نمایش نمی دهد. شرکت گوگل، ابزار بازرسی url را به نحوی تغییر داده است تا هر گونه url کانونی را نمایش دهد.

پیش از این این ابزار سئو تنها ویژگی را نشان می داد که شما در قسمت کنسول جستجوی گوگل آن را مدیریت می‌کردید. با وجود این تغییر، اطلاعات و ویژگی هایی مانند Command نیز حذف خواهد شد. این روش، یکی از راه های کشف url های سئو شده کانونی بود. به دلیل عدم استفاده زیاد از این ویژگی و به روز رسانی و افزودن ویژگی های جدید سئو به ابزار بازرسی ،url دیگر نیازی نبود تا از این ویژگی استفاده شود. همچنین ابزار بازرسی url به کاربران و صاحبان وب سایت کمک خواهد کرد تا از URL های خود به نحو احسن استفاده کنند.

بخش کانونی در ابزار بازرسی url

هم اکنون، هنگامی که url را در ابزار بازرسی url اجرا می کنید، بخش مرکزی مشخص شده توسط کاربران و بخش کانونی مشخص شده توسط گوگل را به شما نمایش می دهد. بخش منتخب گوگل، url هایسئو یی است که توسط این شرکت انتخاب شده است. سایر نسخه ها را می توان توسط عامل هایی مانند نوع دستگاه استفاده شده توسط کاربران و زبان انتخابی آن ها ارائه داد. در این بخش، لایو تست یا آزمایش زنده قابل دسترس نیست و گوگل، URL کانونی سئو را تنها پس از نمایه کردن یا ایندکس کردن صفحه مورد نظر انجام می‌دهد.

هم اکنون برای مشاهده url منتخب سئو ی گوگل به عنوان url کانونی، نیاز است تا دسترسی تایید شده ای به سایت، در کنسول جستجوی گوگل داشته باشید و url مورد نظر را در ابزار بازرسی url وارد کنید. پیش از این، قادر بودید تا از این فرمان اطلاعاتی در بخش عمومی کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/95/

اصول طراحی سایت تخت یا Flat ( قسمت دوم )

عناصر ساده

طراحی سایت تخت از بسیاری از عناصر ساده رابط کاربری، مانند دکمه ها و آیکون ها استفاده می کند. طراحان اغلب به اشکال ساده ای مانند مستطیل، دایره یا مربع ها پایبند هستند و از این اشکال، به صورت تنها و بدون هر گونه افزودنی خاص استفاده می‌کنند. این اشکال می توانند کاملاً زاویه ای، صاف و مربعی باشند یا شامل انحنا باشند.

هر گونه از عناصر رابط کاربری باید برای کلیک کردن یا ضربه زدن کاربران به صورت ساده و آسان طراحی شده باشد. تعامل کاربران در این گونه طراحی سایت ، باید به صورت مناسب و بدون نیاز به توضیح بیشتر ارائه شود.

علاوه بر ظاهر ساده، از رنگ های برجسته و دکمه های قابل کلید استفاده کنید تا کاربران را به استفاده بیشتر از آن ها تشویق کنید، اما بهتر است عناصر ساده را با عناصر طراحی اشتباه نگیرید؛ زیرا مفهومطراحی سایت تخت می تواند درست به پیچیدگی هر گونه طراحی دیگر در مبحث طراحی سایت باشد.

تمرکز بر روی تایپوگرافی

به علت طبیعت ساده عناصر در مبحث طراحی سایت تخت، تایپوگرافی به شدت حائز اهمیت است.

تون (Tone) استفاده شده در تایپوگرافی باید هم خوانی کاملی با طرح کلی وب سایت داشته باشد. استفاده از فونت های پیچیده با طراحی خاص، ممکن است در تضاد با طراحی سایت ساده باشد. نوع متن و فونت استفاده شده باید به صورت برجسته باشد و از کلمات، به صورت موثر استفاده کنید تا بتوانید محصول نهایی خود را از نظر بصری و نوشتاری به صورت کامل و مفید به کاربران معرفی کنید و آن ها را به تعامل بیشتر با وب سایت و محصولات تان را تشویق کنید.

برای قسمت تایپوگرافی وب سایت خود، بهتر است از فونتی ساده برای قسمت سر صفحه وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان عنصری خاص در وب سایت، بهتر است از فونتی خاص، تنها در یک قسمت از وب سایت خود استفاده کنید تا بتوانید نوعی جنبه هنری نیز به وب سایت خود اضافه کنید، اما بهتر است از این گونه فونت های خاص بیش از حد استفاده نکنید تا طبیعت ساده وب سایت خود را به خوبی حفظ کنید. نوع فونت استفاده شده، باید قادر باشد تا چگونگی استفاده از طراحی سایت را بازگو کند. دکمه ها و سایر شاخص های وب سایت را به صورت برجسته مشخص کنید، تا استفاده و تعامل با آن ها توسط کاربران، با راحتی بیشتری صورت گیرد.

تمرکز بر روی رنگ، قسمتی مهم از طراحی سایت است. نوع پالت های رنگی استفاده شده در این نوع طراحی سایت ، معمولا ساده تر و روشن تر از رنگ های استفاده شده در سایر طراحی سایت است.

پالت های رنگ استفاده شده پروژه های طراحی سایت تخت، معمولا شامل بسیاری از رنگ ها است. در حالی که اکثر پالت های رنگی اغلب بر روی دو یا سه رنگ تمرکز می‌کنند، اما رنگ های استفاده شده درطراحی سایت تخت می توانند 6 تا 8 رنگ برسند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/96/

داده های منتشر شده توسط Moz در مورد مشکل اخیر شاخص های گوگل ( قسمت دوم )

دلیل اهمیت این موضوع چیست؟

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که نباید تصور کنید سئو ی تمامی وب سایت های موجود تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند. بنابراین این عبارت به این معنا نیست که وب سایت مورد نظر شما 4 درصد از اطلاعات و صفحات خود را در بخش شاخص گوگل از دست داده است. این عبارت می‌تواند به این معنا باشد که وب سایت شما همچنان تمام صفحات سئو ی خود را در بخش شاخص گوگل حفظ کرده است، یا این که 50 درصد از صفحات شما از این بخش حذف شده اند. هر وب سایت مشخصات منحصر به فرد خود را دارد و می‌تواند به صورت متفاوت از وب سایت های دیگر تحت تاثیر این باگ قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از بخش گزارش کنسول جستجوی سئو ی گوگل برای مشاهده صفحات ایندکس شده و میزان تغییرات آن ها استفاده کنید. در حقیقت، شرکت گوگل در پی مشکلات پیش آمده در این بخش، میزان مشکلات در وب سایت های متفاوت را دسته‌بندی کرده است و گزارشی از آن ها تهیه کرده است که می توانید با مراجعه به این بخش آن ها را مشاهده کنید. شرکت گوگل در روز 5 آوریل اعلام کرد: به دلیل مدیریت داخلی بخش شاخص جستجوی سئو ، برخی از صفحات وب سایت شما ممکن است از بخش index حذف شده باشند. موضوع مهم در این خصوص این است که این مشکل در حال حاضر حل شده است و هیچ گونه اقدام خاصی از سوی شما مورد نیاز نیست.

چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

برای حل این مشکل سئو هیچ کاری از دست افراد عادی بر نمی آید. شرکت گوگل مشکل را حل کرده است. خبر خوشحال کننده این است که این مشکل بیشتر از یک هفته طول نکشید، اما میزان جستجوهای انجام گرفته در گوگل هم اکنون کمتر از میانگین همیشگی است. در هر صورت، این مشکل سئو را می‌توان به صورت یادآوری در نظر گرفت تا به یاد داشته باشید ترافیک وب سایت شما همواره به صورت تصاعدی افزایش پیدا نمی کند و ممکن است گاهی با کاهش در میزان ترافیک و صفحات خود رو به رو شوید.

برخی افراد ادعا می کنند که مشکل سئو ی وب سایت آن ها به طور کامل حل نشده است و صفحات آن ها به طور کامل ایندکس نشده است. نکته مورد نظر این است که شرکت گوگل تمامی قسمت های وب سایت را ایندکس نمی کند؛ بلکه آن ها هرگز این کار را انجام نداده اند و در طول چندین سال گذشته بارها اعلام کرده اند که هدف آ نها ایندکس کردن یا نمایه کردن تمام url های یک وبسایت نیست، زیرا ممکن است تمام صفحات یک وب سات مفید و قابل استفاده نباشند. جان مولر از شرکت گوگل اخیراً اعلام کرده است که اگر صفحات سئو ی شما همچنان ایندکس نشده‌اند، این امر طبیعی است:

"یکی از مواردی که باید به آن اشاره کنم این است که ما تمامی url های سئو ی یک وبسایت را ایندکس نمی کنیم ، بنابراین اگر وب سایت شما شما به صورت مجدد پردازش شده باشد، بسیار طبیعی است که تمامی url ها در بخش ایندکس گوگل نمایش داده نشوند. بنابراین از سایت های بسیار معروف با ترافیک بالا می خواهیم تا به ما کمک کنند تا ارزش گذاری صفحات سئو شان را با دقت بررسی کنیم."

بنابراین اگر صفحات شما همچنان ایندکس نشده اند، به بخش به ابزار بازرسی url کنسول جستجوی سئو ی گوگل مشاهده کنید و سعی کنید url های خاص و مشخص را تثبیت کنید تا شرکت گوگل بتواند آن ها را بررسی کند. اگر با مشکل خاصی مواجه شدید، ابزار بازرسی url سئو می تواند مشکل شما را تا حد زیادی حل کند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/93/

اصول طراحی سایت تخت یا Flat

طراحی سایت تخت یا فلت، عبارتی است که همواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اشخاص متبحر در زمینه طراحی همواره در رابطه با آن گفت و گو می کنند.


استفاده از این طراحی سایت مانند یک شمشیر دو سر است؛ زیرا اغلب طراحان هرگز از استفاده از این نوع طراحی خسته می شوند، یا این که کاملا از آن دوری می کنند.

اما اغلب افراد به صورت میانه عمل می‌کنند. طراحی، به معنای ایجاد مفهومی مفید است که به خوبی عمل می‌کند. اگر در مبحث طراحی سایت ، وب سایت مورد نظرتان با طراحی فلت هم خوانی دارد، بنابراین آن را به کار بگیرید، اما این روند ممکن است برای تمامی پروژه ها عمل نکند، بنابراین نباید آن را به اجبار به کار بگیرید.

بنابراین بهتر است با یکدیگر بررسی کنیم که چه عواملی باعث به‌کارگیری این طراحی می‌شود. 5 ویژگی بسیار متمایز در حین طراحی سایت وجود دارد که در این مقاله به هر کدام از آن ها نگاهی می اندازیم تا بتوانیم به صورت تقریبی هر کدام از آن ها را معرفی کنیم.

عدم وجود افکت

طراحی تخت، نام خود را از اشیا استفاده شده می گیرد. در این نوع طراحی سایت از یک سبک سه بعدی مشخص که طراحی آن به صورت ساده انجام شده است، استفاده می‌شود.

این مفهوم با مواردی مانند سایه های ساده، شیب ها، ابزارساده، تزیینات و موارد دیگری که عمق مورد نظر را به این طراحی سایت اضافه می‌کنند کار می کند. هرگونه شاخصه خاص، از عکس ها گرفته تا دکمه ها و ابزار نویگیشن، بسیار واضح و ساده است و فاقد هرگونه تزیینات پیچیده و خاص یا سایه های دستکاری شده است.

در این نوع طراحی سایت از هیچ گونه روش طراحی برای سه بعدی نشان دادن اشکال یا مواردی برای واقعی تر به نظر رسیدن عناصر مورد نظر استفاده نشده است.

لایه ها و عناصر استفاده شده در طراحی سایت تخت یا فلت درست مانند موارد استفاده شده در سایر پروژه ها است، اما صفحات مورد نظر از هیچ گونه تصویر پس زمینه پیچیده، تصویر پیش زمینه، دکمه ها و موارد خاص و پیچیده دیگری استفاده نمی کنند.

چه چیزی باعث جذاب شدن این نوع طراحی می شود؟

طراحی تخت یا فلت دارای ظاهری متمایز و بدون هیچگونه افزودنی خاص است. در این نوع طراحی سایت ، به صورت صریح از سلسله مراتب خاصی در طراحی استفاده می شود که برای موفقیت پروژه ها و درک ساده وب سایت توسط کاربران، به کار گرفته می شود، که این امر باعث تعامل بیشتر کاربران با وب سایت مورد نظر می شود. هر روزه، بیش از پیش از اپلیکیشن ها و طراحی های مربوط به موبایل نیز از این اصول بهره می گیرند. با وجود صفحات کوچک، شاهد دکمه‌های کم تر و گزینه‌های ساده تر هستیم، که این امر باعث می‌شود استفاده از طراحی فلت برای این گونه دستگاه ها و پلتفرم ها، بسیار آسان و مفید به نظر برسد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/94/

قوانین جدید پیمایش (Scrolling) در طراحی وب ( قسمت جهارم )

بهترین تمارین موجود برای اسکرولینگ

لانگ اسکرولینگ، پارالل افکت (Parallax Effect) و مکانیسم‌های مشابه، تقریبا جزو روش های جدید به شمار می‌روند، اما با استفاده از چندین آزمون و خطا، می توانید کارایی این نوع اسکرولینگ برای طراحی سایت خود را بسنجید.

در ادامه، چندین روش معرفی خواهیم کرد که با تمرین روزانه آن ها می توانید Long scrolling را در وب سایت خود به کار بگیرید.

  • از جایگزین کردن اسکرول کوتاه و بلند نترسید. اجازه دهید محتوای قرار گرفته در طراحی سایت تان طول اسکرول را مشخص کند. کاملا منطقی است که بخواهید از اسکرول کوتاه برای هوم پیج و از اسکرول بلند برای لندینگ پیج استفاده کنید.
  • نویگیشن را در نظر بگیرید. با این کار، کاربران می توانند به راحتی از بخشی به بخش دیگر بازگردند.
  • اسکرولینگ را با استفاده از شاخص های طراحی ابزارهای خاص انجام دهید تا کاربران بتوانند نحوه کار طراحی سایت شما را سریعا مشاهده کنند. کمان ها، دکمه های انیمیشنی یا ابزارهای مشابه، روشی آسان و جالب برای کمک به کاربران است. برخی وب سایت ها از دکمه های کوچکی با دستورالعمل هایی مانند Scroll for more و Get Started برای کمک به کاربران خود استفاده می‌کنند.
  • تمایز بین کلیک های اسکرولینگ یا تب ها و سایر Call to Action ها را به وضوح مشخص کنید تا وب سایت شما تعامل مورد نظر را به دست آورد
  • تحقیق کنید و ببینید که چگونه کاربران با اسکرول تعامل برقرار می کند. در Google Analytics یا بخش تجزیه و تحلیل گوگل، می توانید بخش In page Analytics را باز کنید تا ببینید که چندین نفر از کاربران بر روی قسمت های مختلف کلیک می کنند. بر اساس اطلاعات و داده های مشاهده شده، می توانید در صورت لزوم طراحی سایت مورد نظر را انجام دهید.
  • افراط نکنید. اسکرولینگ بلند به معنای گنجاندن 500 صفحه از محتوای ادامه دار نیست؛ بلکه لانگ اسکرول می تواند بسیار ساده باشد. داستان و محتوای مورد نظر خود را بازگو کنید و سپس صبر کنید. کاربران خود را مجبور نکنید تا از اسکرول برای مشاهده محتوای طولانی استفاده کنند.
  • بر روی کاربران هدف خود تمرکز کنید و قبول کنید که حتی طراحی سایت هایی که عنوان اسکرولینگ بی نهایت را دارند نیز در قسمتی از وب سایت به انتهای خود می رسند. هنگام ایجاد سایت‌هایی با اسکرولینگ طولانی‌تر، درک کنید که کاربران همچنان به ناوبری یا Navigation احتیاج دارند.
  • نشانه های بصری را به طراحی سایت خود استفاده اضافه کنید که راهنمای خوبی برای کاربران باشند و در امر اسکرولینگ به آن ها کمک کنند.
  • اسکرولینگ می تواند مانند یک شمشیر دو سر باشد؛ بنابراین سعی کنید از مزایای آن به نحو احسن استفاده کنید و تا جای امکان از معایب آن دوری کنید.

طراحی های بدون صفحه در آینده

طراحی سایت های اسکرولینگ طولانی به هیچ عنوان از بین نمی‌روند. در حالی که همواره تغییراتی در اندازه صفحات نمایش بر روی دستگاه های محبوب مشاهده می کنیم، می توان پیش بینی کرد که حتی اگر با صفحات کوچک تری در آینده مواجه شویم، اسکرولینگ ها در آن‌ها به کار می‌آید.

در حقیقت، تغییرات انجام گرفته بر روی طراحی سایت بدون صفحه، هم اکنون نیز آغاز شده است و برخی طراحان باور دارند که آینده وب سایت ها در دست سیستم های آینده است. در حالی که برخی وبسایت ها به روش فکر کاربران و استفاده اطلاعات توسط آن ها اهمیت زیادی می دهند، اما طراحان همچنان باید در رابطه با بهترین روش ها برای ایجاد محتوا در محیط های متفاوت فکر کنند.

طراحی تعاملی، پایه و اساس طراحی سایت لانگ اسکرولینگ است. اگر کاربران به استفاده از آن علاقه نشان می‌دهند، بنابراین اهمیت زیادی به طول اسکرول نمی‌دهند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/92/