صاحبان وب سایتی که مقادیر بسیار بالایی از صفحاتی را که در کنسول جستجوی سئو ی گوگل نشان داده نمیشود مشاهده کردهاند، دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشند.
بسیاری از سئو ها و صاحبان سایت گزارش مشاهده صفحاتی که از شاخصه جستجوی گوگل خارج شده اند اعلام کردهاند، که این اتفاق طی چندین روز آینده به مراتب رخ داده است. این مشکلات در کنسول جستجوی گوگل، هنگام استفاده از فرمان سایت در مرورگرها قابل مشاهده بوده است.
گزارشاتی که مبنی بر مشکلات فنی کنسول جستجوی سئو ی گوگل بوده است هم اکنون برطرف شده است. به نظر می رسد این مشکل در نتیجه ایراد فنی در گوگل رخ داده است.
جان مولر، یکی از کارکنان شرکت گوگل در این رابطه توضیح می دهد:
"برای مدت زمان کوتاهی دچار ایراد فنی در ایندکسینگ شده ایم."
او هم چنین اعلام کرد که مشکل ایجاد شده برطرف شده است او و url های سئو یی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفتهاند به طور مجدد پردازش شده اند.
او در توییت خود توضیح میدهد که "بابت مشکل پیش آمده متاسفم و سعی میکنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن ایراد پیش آمده را حل کنیم و url های تحت تاثیر به طور مجدد پردازش خواهند شد. همچنین بسیار خوب است که میبینیم ابزار بازرسی url سئو در چنین مواقعی بسیار خوب عمل می کند!"
"علت اصلی مشکل پیش آمده همچنان نامشخص است. توضیحات بیشتر از سمت شرکت گوگل بعید به نظر می رسد. کسانی که چنین مشکلی را در صفحات سئو ی خود مشاهده کردهاند، هم اکنون باید قادر باشند تا صفحات خود را مجدداً مشاهده کند، گرچه همچنان برخی گزارش ها از این مشکلات به دست ما می رسد."
به نظر می رسد ابزار بازرسی url در چنین مواقعی بسیار خوب عمل میکند.
این ابزار بازرسی هم اکنون در کنسول جستجوی جدید گوگل قابل دسترسی است و به شما اجازه می دهد تا URL های خاص را بر روی وب سایت تان چک کنید تا ببینید که وضعیت آن در فهرست جستجویسئو ی گوگل به چه صورت است. این ابزار، شاخص و اطلاعات مربوط به صفحه را به طور مستقیم از فهرست گوگل فراهم می کند. شما قادر خواهید بود تا تاریخ آخرین خزش (Crawling)، هر گونه کرالینگ یا خطای مربوط به ایندکسینگ و URL کانونی صفحه خود را مشاهده کنید. این ابزار همچنین قادر خواهد بود خطاهای مربوط به AMP، خطاهای دادههای سازمان یافته و مسائل مربوط به نمایه سازی یا ایندکسینگ را به طور کامل نشان دهد.
وجود این مشکلات، بار دیگر به صاحبان وبسایت یادآوری کرد که آن ها در معرض باگ های مهندسی، مشکلات و سایر مسائل فنی هستند؛ البته شرکت گوگل برای رفع این مشکلات به طور منظم کنسول های جستجوی سئو ی خود را بررسی و مشکلات پیش آمده را رفع می کند. به نظر می رسد این موضوع در تاریخ 4 و 5 آورل به برخی سایت ها آسیب رسانده است و در نتیجه مشکل یابی شرکت گوگل، هم اکنون با مشکل اینکسینگ در وبسایتها مواجه نیستیم.
شرکت گوگل اضافه کرده است که این مسئله هنوز به طور کامل حل نشده است و تیم فنی این شرکت همچنان به دنبال علت ایجاد مشکل و رفع آن هستند.
مسئلهای که روزی به عنوان تابو در طراحی سایت شناخته می شد، مجدداً به عنوان یکی از محبوبترین تکنیک های سالهای اخیر شناخته شده است؛ زیرا کاربران علاقه ی خود را به وب سایت هایی که اسکرولینگ را امری ضروری می دانند، نشان داده اند. عملیات اسکرولینگ، در حال بازسازی خود به عنوان یکی از عناصر اصلی تعامل در طراحی سایت است - که این عبارت به آن معناست که طراحان باید قوانین جدید اسکرولینگ را بیاموزند.
در این قسمت، تغییرات و تولد جدید اسکرولینگ را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد، مزایا و معایب آن را مورد بحث قرار خواهیم داد و برخی روش های سریع و خلاصه شده این تکنیک را معرفی خواهیم کرد.
پاسخ آن ساده است، دستگاههای موبایل!
از زمانی که استفاده از دستگاه های موبایل از کامپیوتر های قدیمی پیشی گرفته است، طراحان همواره به دنبال راهی برای تطبیق طراحی سایت ها بر روی دستگاه های تلفن همراه هستند. از آن جایی که هر روز تعداد کاربران این دستگاه ها بیشتر میشود، اسکرولینگ به امری ضروری تر تبدیل شده است: هرچقدر صفحه نمایش کوچک تر باشد، اسکرول یا پیمایش، طولانی تر می شود.
اما عوامل دیگری نیز در این امر دخیل است. امروزه دسترسی به اینترنت با سرعت بالا، تقریباً در تمامی اماکن امکان پذیر است و این امر باعث می شود عملیات اسکرولینگ راهی سریع تر برای دسترسی به اطلاعات باشد و مزایای بیشتری نسبت به کلیک کردن بر روی صفحه ها داشته باشد. رشد بی وقفه شبکه های اجتماعی نیز از جمله عوامل تاثیر گذار بر پیدایش مجدد اسکرولینگ در طراحی سایت است: زیرا عملیات اسکرولینگ باعث دسترسی سریع تر و بهتر به محتوایی میشود که توسط کاربران تولید شده است. (User Generated Content)
همان طور که در راهنمایی طراحی سایت در سال 2015 و 2016 توضیح داده شد، اسکرول طولانی (Long Scrolling) در کنار طراحی سایت تکامل یافت و هنگامی که این دو با یکدیگر ترکیب میشوند، تکنیکهای ایجاد شده به شما امکان می دهد تا برای کاربران، تعداد بی شمار محتوا تولید کنید؛ که این نوع محتوا برای وب، به خصوص دستگاههای تلفن همراه عالی است.
به علاوه، دکترین (دکترین (به لاتین: Doctrina) مجموعه ای از باورها، رهنمودها و آموزه های توصیفی است به شرط آنکه برای مقصودی عملیاتی سازمان یابند و نقش راهنما و چهارچوب را بازی کنند. دکترین، فراتر از راهبرد و بنابراین فراتر از سیاست و خط مشی است.دکترین ها به ناچار دیر یا زود از ایدئولوژی ها زاده می شوند) فوق العادهای که پیش از این اسکرولینگ را اجرا میکرد، در حال حاضر به عنوان یک اسطوره در طراحی سایت شناخته شده است.
در حقیقت، طبق مطالعات انجام گرفته، کاربران توجه زیادی به اسکرولینگ نشان نمیدهند. در واقع کاربران ترجیح میدهند به جای رویارویی با وب سایتی که تمامی اطلاعات و قسمت های آن در ردیف بالای وب سایت قرار گرفته است، با وب سایتی مواجه شوند که اطلاعات و بخشهای مختلف آن در قسمت های صحیح خود قرار گرفته است و کار کردن با آن طراحی سایت بسیار راحت است. البته، یکی از دلایلی که باعث محبوبیت اسکرولینگ پیشین شد، این بود که اسکرولینگ در واقع تنها روش و الگوی طراحی سایت پس از پیشرفت های انجام گرفته در جاوا اسکریپت و سی اس اس بود؛ زیرا قبل از آن، استفاده از عملیات اسکرولینگ به آسانی امروز نبود. همان طور که میتوانید تصور کنید، وب سایتی که با اطلاعات و نوشته های زیادی که توسط تصاویر تصادفی پر شده است، رابط کاربری بسیار جذابی ندارد و گیرا نیست!
کمپانی گوگل به تازگی گرافیک ها ، ابزارها و محتوای بصری پیشرفتهتری را به بخش جستجوی سئو ی خود در دستگاههای آندروید اضافه کرده است. با استفاده از این تصاویر و انواع جدیدی از محتوا که با عنوان پاسخ غنی شناخته میشود بیرگون به نظر میرسد کمپانی گوگل قصد دارد تا نتایج جستجوی خود را در دستیار خود با جستجوهای انجام گرفته در دستگاه های موبایل مطابقت دهد.
اسنیپت ها، OneBox، پنل Knowlege، پاسخ های مستقیم. تصاویر قرار گرفته در سمت چپ نشان دهنده نتایج قبل از استفاده از ویژگی جدید دستیار سئو ی گوگل و تصاویر قرار گرفته در سمت راست نشان دهنده نتایج پس از استفاده از ویژگی جدید پاسخهای غنی در دستیار سئو ی گوگل است. تصاویر قرار گرفته در سمت چپ هم اکنون به امکاناتی مانند دکمه ذخیره، نشان گر سهام و نمودار گرافیکی و محتوای پیشرفته مجهز شده است.
تعدادی از اسنیپت ها و سایر انواع محتوا در این نتایج سئو وجود دارند که برخی از آن ها شامل محتوای علامت گذاری شده هستند و برخی از آن ها از این ویژگی برخوردار نیستند. مثال ها و دستهبندیهای محتوای دیگری نیز در این ویژگی جدید گوگل قرار دارد.
از آن جایی که دستیار جدید سئو ی گوگل هم اکنون بر روی بیش از میلیون ها دستگاه قابل دسترسی است، اهمیت آن دو چندان می شود. از آن جایی که گوگل منبع و جریان اصلی دریافت اطلاعات برای کاربران است، این نتایج برای بازدیدکنندگان، بازاریابان و شرکت گوگل اهمیت زیادی دارد و نتایج سئو ی به دست آمده در آن باعث جلب توجه افراد زیادی می شود.
از آن جایی که درصد زیادی از حجم جستجوی سئو ی گوگل در طی سالیان آینده به دستیار گوگل منتقل می شود، شرکت ها به طور صعودی بر روی این ویژگی سئو تمرکز می کنند و شرکت گوگل رفتهرفته شروع به کسب درآمد از آن می کند.
شرکت گوگل اخیراً تستی از لیست خدمات خود را در نتایج دستیار خود گنجانده است. این فضا به طور قابل توجهی با ارزش است، زیرا توجه توجه کاربران به آن جلب شده است و موارد زاید بسیار کمی در این تست سئو مشاهده می شود.
همانطور که پروژه طراحی سایت در حال حرکت است، شما همچنین باید محتوا را در برابر اهداف خود چک کنید. من در مورد اهداف کاربر و اهداف کسب و کار صحبت می کنم. در مقیاس ماکرو، شما می توانید چک کنید که آیا محتوای کلی با اهداف کاربر و اهداف در نظر گرفته شده هماهنگ شده است یا نه . و اینکه آیا هر صفحه شخصی به اهداف خود رسیده است ؟ در سطح میکرو، آیا هر بخش فردی است؟ حتی هر جمله؟
اگر کپی و محتوای برنامه ریزی شده از این اهداف به شدت متفاوت باشد، زمان مناسب برای بازنویسی آن در طراحی سایت است. حتی اگر محتوا فقط کمی تغییر کند، این به شما یک فرصت عالی برای شروع بهینه سازی آن می دهد. اصلاح کپی و تنظیم دارایی های محتوا به صورت مستقیم تر، راهی عالی برای استراتژی برای نرخ های بالاتر و نرخ بازده پایین است.
یک نقل قول مشهور از کتاب "کتابچه تجربه کاربر مشهور" استیو کروگ " به نام "فکر نمی کنم" وجود دارد: "نیمی از کلمات را در هر صفحه طراحی سایت خلاص کنید، سپس از نیمی از آنچه که باقی مانده است خلاص شوید."
همه ما می دانیم که تعداد زیادی از متن برای تجربه کاربر، قابلیت استفاده، قابلیت خواندن یا معیارهای طراحی سایت مناسب نیست. با این حال، اغلب اوقات، بسیار بیشتر از یک کپی در یک صفحه به پایان می رسد و باید وجود داشته باشد.
برش نسخه و محتوا توسط 75 درصد، یک حرکت استراتژیک است. صفحه فرود در طراحی سایت Bitcharge یک مثال فوق العاده از نسخه کوتاه است که به نقطه است. همه آنها فقط سه حرف دارد.
در وب سایت ها، کمتر بیشتر است
همانطور که شما طراحی سایت خود را خلاصه می کنید، شما فروش خود، جریان کاربر، نقشه سایت، ناوبری و بیشتر را بهبود میبخشید . حذف بخش کل یا کل صفحات عالی است اگر مسیر خرید را برای دسترسی بیشتر فراهم کند.
صفحه فرود طراحی سایت Incomee یک نمونه عالی از زمان کمتری است. آنها در حالی که نقاط لازم را در اختیار دارند، کپی را به حداقل مطلق می رسانند.
اکنون که کپی بهینه سازی شده است، ایده خوبی است که آن را در برابر نام تجاری بررسی کنید. من به تن و صدا اشاره میکنم آیا آن به تنهایی با اهدافی که برند دارد مطابقت دارد ؟ آیا با شخصیت برند هماهنگ است؟ اگر بله، حرکت کن . اگر که نه ، طراحی سایت را بازنویسی کن
هنگامی که می گویم یک رویکرد اولین کپی کمک می کند تا طراحی سایت بصری ایجاد شود، منظورم این است که بخش های هر صفحه به روشنی تعریف شوند . این به انواع جنبه های طراحی سایت ، به خصوص طرح کمک می کند . ساختن صفحه اصلی از Unwander، ساختارها از قبل به خوبی ساخته شده بودند. حالا من مجبور شدم نوشتنی ها را با دیداری ترکیب کنم
رویکرد اولین کپی یک فرآیند همکاری زیاد است. هنگام تصمیم گیری در مورد محتوا، طراح معمولا با کپی کردن و یا بازاریابان کار می کند. حتی توسعه دهندگان نظرات خود را در مورد اینکه کدام مفاهیم را می توان توسعه داد، ارائه می دهند. چیز بزرگ این است که این گفتگوها در اوایل این پروژه آغاز می شود که برای همکاری های موفق تر امکان پذیر است.
با توجه به ماهیت مشارکتی رویکرد اول، شما قبلا طراحی سایت بصری را آغاز کرده اید. به عنوان مثال، شما می دانید که قهرمان صفحه و صفحه پایینی صفحه اصلی دارای تصاویر بزرگ از سخنران برجسته است. شما می دانید کدام بخش ویدیو را به عنوان پس زمینه و غیره ترکیب می کند.
بزرگترین چیزی که می توانم در مورد رویکرد اولین کپی بگویم این است که به دلیل ماهیت همکاری و برنامه ریزی آن، کمک می کند تا اصلاحیه ها را اصلاح و UX را تقویت کند. به همین دلیل است که زمانطراحی سایت مرحله بصری و UI، همه صفحات و بخش های آنها قبلا توسط همگان درگیر شده است. این باعث می شود دامنه خزیدن تقریبا غیرممکن باشد. این یک راه موثر برای هدایت پروژه های طراحی سایت آینده است
رویکرد طراحی اولین کپی، در کمک به هر اندازه از طرح های طراحی مفید است. این که آیا این یک صفحه مستقل ، مانند یک صفحه فرود است یا اینکه طراحی سایت مجدد است، یک رویکرد اول نسخه کپی می تواند پروژه شما را موثرتر کند.
شخصا، طی سالهای زیادی از این رویکرد استفاده کرده ام، از جمله در کار مشاغل قدیمی ، در راه اندازی و در تمام پروژه های آزاد اَم.
در این پست، من شش مزیت استفاده از یک رویکرد طراحی اولیه محتوا را برای شما نام می برم. من را دنبال کنید!
مهم نیست که چه کسی مسئول نوشتن محتوا در طراحی سایت است، اینکه شما باشید ، یا شخص دیگری در تیم تان یا مشتری خود .
هنگامی که شما در ابتدای یک پروژه برای نوشتن تمام کپی همراه با یک طرح محتوا (مانند تصاویر یا ویدیو) زمان می گیرید، به شما امکان می دهد که زمان بندی را دقیق تر در نظر بگیرید. مهم نیست که چه ابزاری را شما یا هم تیمی تان استفاده می کنید، خوب است که با یک جدول زمانی که همه می توانند ببینند، طراحی سایت را شروع کنید.
من در حال کار بر روی به روز رسانی چند صفحه از نمونه کارهای طراحی سایت خودم هستم. همانطور که می توانید در تصویر بالا ببینید، من وظایف سطح بالا را مشخص می کنم. دانستن مهلت ها و نظم عملیات، این پروژه را هموار می کند. این مانع از پریدن من از ایده ای به ایده ی دیگر می شود .
بسته به اندازه پروژه طراحی سایت ، نوشتن تمام کپی خود زمان می برد . یک پیش نویس در ابتدا جواب خواهد بود. علاوه بر این، لزوما برای ایجاد تمام دارایی های محتوا نیز لازم نیست. یک نشانه ساده که در آن شما می خواهید از یک عکس در کجا استفاده کنید یا توصیف کردن آن با نشان دادن اینکه چه زمانی عکسبرداری ممکن است در زمان بندی پروژه انجام شود برای شروع کافی است.
این یک مزیت قابل توجه برای پروژه های بزرگتر است، مانند تجدید طراحی سایت شرکت های پرطرفدار. نوشتن برنامه کپی و محتوا، شما را (و تیم خود) برای برنامه ریزی پروژه به شما این امکان را می دهد که استراتژی کلی را ببینید. این اجازه را به شما می دهد تا شما ببینید که چگونه وب سایت و صفحات مختلف آن گسترده است. از همه مهمتر، مراجعه مختلف فروش یا سفر کاربر را نشان می دهد.
برای یک پروژه کوچک، مانند یک صفحه، مشاهده کپی و برنامه محتوا نشان می دهد که چگونه صفحه گسترده می تواند باشد. در اینجا می توانید جریان کاربر را بررسی کنید که چگونه آن را به طرح بزرگ وب سایت موجود متصل می کند.
هنگامی که من یک پروژه طراحی سایت در زمینه صفحه فرود برای Unwander انجام دادم، بنیانگذار می خواست بیازماید که آیا مردم علاقه مند به ایده برنامه او بودند یا خیر . ما صفحه اصلی را نوشتیم و پیوندهای مختلف مانند ثبت نام و شرایط و مخاطبین را قرار دادیم.
در سند فوق، ما دقیقا می دانستیم که بخش هِدِر طراحی سایت و بخش های دو قسمت اول بدن از چه چیزی ساخته می شود. ما می دانستیم که چه نوع تصاویری را باید منبع یا ایجاد کنیم. ما می دانستیم که CTA ها کجا رفتند و چه چیزی را می خواهند به ما بگویند . مهمتر از همه، ما برنامه ای عالی برای این صفحه داشتیم.
داشتن نقشه سایت در اوایل پروژه سودمند است. مهم نیست که چطور مستند شده است - مهم این است که آن برای همه برای دیدن در دسترس است.
یک نقشه طراحی سایت می تواند یک منبع عالی برای نگهداری محتوا و سازماندهی و ارتباط باشد. به این ترتیب شما می توانید ببینید چه چیزی از دست رفته است، چه چیزی برای کار بیشتر نیاز است و چه چیزی آماده است تا به مرحله بعدی برود.
ادامه دارد