طراحی فرم های جستجوی پاسخگو (Responsive Search Forms)

روش ها و روند های رایج برای طراحی سایت

تمامی طراحی سایت های مدرن باید از طرح یا قالب پاسخ گو استفاده کنند. این باعث می شود که جست و جو در یک طراحی سایت بر روی تمامی دستگاه ها آسان‌تر شود، اما این طراحی سایت ها کمی سخت تر از طراحی سایت های دیگر است. فیلد جست و جو یکی از مثال های بارز از عناصر طراحی سایت ها است که طراحی و استفاده از آن کمی سخت به نظر می رسد. با افزایش استفاده از قالب های پاسخگو در طراحی سایت ها، طراحان وب روندها و روش‌های جدیدی برای ایجاد فرم های جستجو پیدا کرده اند که قابل دسترس است و از نظر ظاهری بسیار زیبا به نظر می رسند.

بهتر است نگاهی به برخی مثال های فرم جستجو در طراحی سایت بیندازیم. این مثال ها باید قادر باشند تا به شما کمک کنند رابط کاربری جستجوی خود را طراحی کنید و ایده هایی برای پروژه های بعدی خود به دست آورید.

رایج ترین ویژگی جست و جو در طراحی سایت ، فرم جستجوی کشویی (Dropdown Form) است. این نوار را می‌توان از طریق قرار دادن لینک در قسمت نویگیشن بار ایجاد کرد که می توان از طریق آن، جستجو را فعال یا غیر فعال کرد. از آن جایی که بسیاری از طراحی سایت ها از نویگیشن ثابت استفاده می‌کنند، حفظ فیلد جستجو در تمامی قسمت های طراحی سایت کار آسان تری است.

اما حتی با وجود نویگیشن بار ثابت، می توانید متوجه شوید که ویژگی فرم جستجوی کشویی مانند، به شدت کاربردی است، زیرا فضای کافی زیادی بر روی صفحات پاسخگو وجود ندارد تا بتوانید فرم جستجو را بدون آسیب به محتوای اصلی درون طراحی سایت قرار دهید.

سایت خبری Search Engine این کار را به سرعت و راحتی در قسمت بالای صفحه خود انجام داده است.

این طراحی سایت از آیکون ذره بین مانندی کمک می گیرد که در قسمت بالای وب سایت قرار گرفته است و برای تمام کاربران قابل مشاهده است.

هنگامی که فیلد جستجو نمایش داده می‌شود، ذره‌بین قرار گرفته به طور اتومات تبدیل به X می‌شود. استفاده از این ابزار، روشی عالی برای بهبود رابط کاربری طراحی سایت است تا افراد متوجه شوند که هر زمان قصد داشته باشند می توانند فیلد جستجو را ببندند.

بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که این طراحی سایت خارق العاده است و به صورت بدون نقص با تمامی وب سایت ها و تمامی دستگاه ها هم خوانی دارد.

Problogger یکی دیگر از مثال های خوب در این زمینه است که عملکرد آن در موبایل و دسکتاپ کمی متفاوت است.

هنگامی که جستجوی خود را در صفحات کوچک تر انجام می دهید ذره بین موجود برای جستجو را در قسمت فیلد جستجو پیدا می کنید، اما کاربران دسکتاپ فضای بیشتری در نویگیشن بار در اختیار دارند که با استفاده از آن، فیلد جستجو نهایت عملکرد خود را نشان می‌دهد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/132/

طراحی سایت با اهداف مورد نظر ( قسمت چهارم )

بازاریابی صحیح باعث مشارکت و سرمایه گذاری می شود

بازاریابی ، مشتریان بالقوه را در جریان تمامی جنبه‌های یک محصول یا خدمات در طراحی سایت قرار می دهد، و همچنین قادر به پاسخگویی به سوالات مهمی همچون: "این محصول چیست؟ چه کار می کند؟ چرا آن را می‌خواهم؟ چرا این محصول به دردم می خورد؟" است.

می توانید این اطلاعات را به وضوح تهیه کنید. باعث نشوید مشتریان برای دریافت اطلاعات و جزئیات در رابطه با محصولات و خدمات شما تمامی قسمت های طراحی سایت شما را مورد کاوش و بررسی قرار دهند. استفاده و یافتن اطلاعات مورد نیاز را برای آن ها آسان کنید و تا جای امکان اطلاعات مورد نیاز را در قسمت گرافیک ها و نوشته های طراحی سایت قرار دهید. قیمت حقیقی محصول و خدمات خود، نحوه خریداری و استفاده از آن ها را نیز در طراحی سایت خود بگنجانید. احتمال ثبت نام افراد، هنگامی که تمامی اطلاعات و جزئیات مورد نیازشان را به صورت مستقیم مشاهده کنند بیشتر می شود.

حذف مانع ها برای خرید

اغلب اوقات، آزمایش رایگان محصول یا خدمات در طراحی سایت باعث می شود که تقاضای بیشتری برای خرید محصول شما عرضه شود. زمانی، پروسه خرید محصولات و خدمات کاملا خارج از فضای اپلیکیشن یاطراحی سایت ها رخ می داد. اما هم اکنون، اپلیکیشن‌های مربوطه باید قابلیت این را داشته باشند تا تمامی نیاز های بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود را نیز در طراحی سایت برای مشتریان فراهم کند. اپلیکیشن های امروزی باید قابلیت این را داشته باشند که در طول آزمایش رایگان بتوانند تمامی نیاز های مشتریان خود را برآورده کنند و تمامی قابلیت های محصولات و خدمات خود را در آن بگنجانند. فواید استفاده از دوره آزمایشی رایگان در طراحی سایت به حدی قابل اهمیت است که می تواند گروه های زیادی را در بر بگیرد و استفاده از آن مانند تبلیغی باشد که توسط برند مورد نظر در فضای مجازی و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

سخنان پایانی

استفاده از طراحی سایت استراتژیک امری رایج است. تمامی افراد محصول و خدمات خاص خود را به دلیل برآورده کردن نیازی خاص ایجاد می کنند. اگر بتوانید از موانع موجود در این راه دوری کنید و همواره هدف خود را به یاد داشته باشید می‌توانید به سادگی به این امر دست پیدا کنید. می توانید این کار را با انتخاب طراحی سایت جدید و روش های رایج انجام دهید و از انتخاب طرح هایی که با هدف شما هم خوانی ندارند دوری کنید. باید از این شاخص در طراحی سایت خود استفاده کنید تا بتوانید از مسیر های نادرست در طراحی سایت دوری کنید.

  • چرا از این تب ها در این قسمت استفاده کردم؟
  • دلیل منطقی انتخاب این فونت چیست؟
  • چرا تصمیم گرفتم این آیکون ها را بر روی این صفحه قرار دهم؟
  • آیا این رنگ ها با طراحی سایت من هم خوانی دارند؟
  • این وب سایت به چه کسانی نمایش داده می شود؟
  • مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟
  • آیا نوشته های قرار گرفته بر روی این طراحی سایت اهداف من را پشتیبانی می کنند؟

دلایل خود را برای هر کدام از پرسش‌های فوق بررسی کنید تا مطمئن شوید که طراحی سایت شما در عین مفید بودن، زیبایی ظاهری خود را نیز حفظ می کند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/129/

قدم های کوچک گوگل برای کسب درآمد بیشتر از Google Assistant و Google Home

شرکت گوگل قصد دارد اقدام های جدیدی برای کسب درآمد بیشتر از این دو محصول خود بردارد.

شرکت گوگل هم اکنون نگرانی از بابت کسب درآمد تبلیغاتی از گوگل اسیستنت و گوگل هوم ندارد؛ بلکه این کمپانی تمرکز خود را بر روی کسب سهام بیشتر بازار سئو قرار داده است. با این وجود، این شرکت در حال افزودن بخش تبلیغات پرداختی به درون گوگل اسیستنت بر روی تلفن های هوشمند اندروید است. این شرکت همچنین شروع به کسب درآمد بیشتر از گوگل هوم کرده است.

تبلیغات در نتایج دستیار

در ماه فوریه، شرکت گوگل شروع به آزمایش آگهی‌ها در نتایج در تلفن همراه کرد. در اوایل ماه آوریل، شرکت گوگل به طور رسمی تبلیغات را در شرایطی که نتایج جستجوی سئو در وب وجود دارد معرفی کرد: در صورت لزوم این نتایج ممکن است حاوی آگهی های موجود در جستجو باشد. تفاوت جست و جو به این شکل این است که در جستجوی کلی سئو نسبت به جستجوی انجام گرفته توسط دستیار صوتی تبلیغات بیشتری نمایش داده می شود.

تبلیغات صوتی در قسمت یوتیوب موزیک

هفته گذشته شرکت گوگل تصمیم گرفت تا به صاحبان بلندگوی هوشمند خود اجازه دسترسی به نسخه رایگان یوتیوب موزیک را ارائه دهد که این نسخه رایگان از تبلیغات پشتیبانی می کند. نسخه نهایی که بدون تبلیغات ارائه می شود ماهانه 9.99 دلار هزینه دارد.

یکی از راه های مقایسه این ویژگی سئو با نسخه رایگان آمازون موزیک بر روی دستگاه های الکسا این است که شرکت گوگل قصد دارد روابط سئو ی خود را با این محصول افزایش دهد. اما، یکی دیگر از اهداف شرکت گوگل این است که کاربران خود را تشویق کند تا نسخه پرداختی یوتیوب موزیک را تهیه کنند تا بتواند پاداش بیشتری از تبلیغات خود به دست آورد. نسخه رایگان یوتیوب موزیک در حال حاضر بر روی گوگل هوم یا سایر بلندگوهای هوشمند گوگل قابل دسترس است و می توان در آمریکا، اروپای غربی، ژاپن و استرالیا از آن استفاده کرد.

درآمد حاصل از معاملات

شرکت گوگل پیشنهاد کرد که از طریق هزینه های مرتبط با معاملات سئو به وسیله گوگل هوم و گوگل اسیستنت کسب درآمد کنند. این درآمد به طور حتم از طریق گوگل اکسپرس و سفارشات رخ داده است، اما گوگل اکسپرس در رسیدن به این هدف با مشکلاتی روبرو شده است و به تازگی فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ والمارت را به عنوان مشتری سئو ی خود از دست داده است. گرچه هنوز بیش از هزار خرده فروش و فروشگاه اینترنتی در سایت خود دارد.

گوگل پی یکی دیگر از راه هایی است که این کمپانی سعی کرده است از طریق گوگل اسیستنت یا گوگل کروم و معاملات انجام گرفته در آن کسب درآمد کند. گوگل پی در حال حاضر هزینه های بازاریابی و سئوی خود را پرداخت نمی کند. با این حال ممکن است این روش در طول زمان تغییر کند.

خدمات محلی گوگل، زیرمجموعه‌ای از لیست خدمات محلی سئو ، در نیاز به پاسخ افراد بر روی گوگل هوم و گوگل اسیستنت ارائه می شود. در حال حاضر هیچ گونه تبلیغاتی برای این مجموعه نمایش داده نشده است. با این حال، بازرگانان باید از طریق برنامه موجود، گواهی تضمین خود را ارائه دهند یا آن را از طریق Porch یا HomeAdvisor تهیه کنند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/130/

راه حل Signed Exchange شرکت گوگل ( قسمت سوم )

برای استفاده از ویژگی جدید URL در سئو ، ناشران باید یک Signed Exchnge ایجاد کنند که نیاز به اخذ یک گواهی دارد، که بر خلاف گواهی ssl است. پس از اخذ گواهی ذکرشده برای سئو ، AMP کش شده، دامنه url منتشرکنندگان را نشان می دهد.


(نشانی وب[1] یا مکان یکنواخت منبع (به انگلیسی: Uniform Resource Locator) یا یوآرال (به انگلیسی: URL) مشخص‌کننده? موقعیت مکانی و نحوه? واکشی یک منبع در اینترنت یا شبکه‌هایی مشابه اینترنت است. این مفهوم با یوآرآی تفاوت می‌کند.[2] یوآراِل در سال 1990 توسط تیم برنرز-لی بعنوان بخشی از یوآرآی ساخته‌شد.)

مزایای تجزیه و تحلیل و برند

اولین شریک و همکار گوگل در پروژه مذکور برای سئو ، شرکت کلادفر است که مزایای پیش بینی شده زیادی را در این مشارکت به دست می‌آورد:

نام تجاری

منتشرکنندگان سئو قادر خواهند بود تا ترافیک AMP خود را مستقیماً به دامنه وب سایت اولیه انتقال دهند.

تجزیه و تحلیل های آسان

تمامی بازدیدکنندگان، AMP یا سایر افراد، می توانند در دامنه یکسان سئو همکاری کنند.

فضای بیشتر برای محتوا

ناشران سئو از طریق حذف نوار خاکستری AMP، فضای اضافی در بالای صفحات خود برای تبلیغات یا نام تجاری خود در اختیار دارند.

کاهش میزان Bounce Rate

بازدیدکنندگان سایت برای سئو ممکن است اعتماد بیشتری به url های ناشران داشته باشند و تمایل بیشتری به بازدید و باقی ماندن در دامنه های مورد نظر داشته باشند.

(نرخ دفع کاربر (انگلیسی: Bounce rate) یک اصطلاح در زمینه بازاریابی آنلاین و سئو است.

نرخ دفع، به‌طور معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه سئو از سایت خارج می‌شوند و نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است. هر چه درصد بانس ریت در سئو کمتر باشد بهتر است.

اگر درصد پرش کاربران یا بانس ریت بالا باشد به این معناست که بازدیدکننده‌های بیشتری بعد از وارد شدن به سایت و بررسی یک صفحه سئو به بازدید سایر صفحات تشویق نشده یا مورد جذابی برای حفظ کاربر در سایت وجود نداشته و کاربران بیشتری بلافاصله بعد از ورود سایت را ترک کرده‌اند.)

کلادفر، در حال حاضر تنها شبکه تولید محتوا است که با AMP Signed Exchange کار می‌کند، اما چندین رقیب برای این شرکت وجود دارد که شاید به سرعت وارد میدان رقابت سئو شوند.

شرکت کلادفر اعلام کرد که مشتریان فعلی می توانند این ویژگی سئو را از طریق یک کلیک بر روی داشبورد های خود فعال کنند و به آن ها قول داد که خواسته های آن ها در طی چندین هفته آینده تحویل داده خواهد شد.

شرکت گوگل در نهایت آن چه را که ناشران سئو درخواست کرده اند به آن ها تحویل داده است و این رخداد از هنگامی اتفاق افتاده است که AMP معرفی شده است. به کارگیری و استفاده از مزایای آن تا چه حد برای کاربران آسان خواهد بود و آیا می‌توانند استفاده از آن را به طور کامل درک کنند؟ در آینده نزدیک به این سوالات سئو پاسخ خواهیم داد. پرسش دیگری که در ذهن بسیاری از کاربران از این است که آیا این ویژگی سئو بر روی مرورگر هایی که بر روی پلتفرم کرومیوم ساخته نشده‌اند نیز اجرا خواهد شد یا خیر.

تمامی این سوالات در آینده نزدیک توسط شرکت گوگل و همکاران کلادفر پاسخ داده خواهد شد، اما به نظر می رسد که شرکت گوگل به زودی قادر خواهد بود تا url های واقعی را در AMP به کاربران خود تحویل دهد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/127/

طراحی سایت با اهداف مورد نظر ( قسمت سوم )

طراحی سایت خود را برای مخاطبان مناسب انجام دهید

تمامی افراد ممکن است مشتریان بالقوه باشند، اما همواره مخاطبانی وجود دارند که از سایر افراد متمایز هستند. این مخاطب احتمالا تحت تاثیر محصولات یا خدماتی قرار گرفته است که طراحی سایت شما سعی در تبلیغ آن دارد. بنابراین بهتر است تمرکز خود را بر روی جذب آن مخاطبان بگذارید.

تمام موارد طراحی سایت مانند تبلیغات، طراحی محصول، نگاه کلی و احساسات ودیدگاه های صورت گرفته از وب سایت برای گروهی خاص از مردم شکل گرفته اند. طراحی سایت مربوط به فروش موتو سایکل، ممکن است افراد بالغی که بین 20 و 45 سال سن دارند و درآمد آن ها 50 هزار دلار در سال است را هدف گرفته باشد. هدف این طراحی سایت ها گروه خاصی از مردم است و ممکن است افرادی با این شرایط محصولات این طراحی سایت را خریداری کنند، اما مسئله ای که واضح است این است که گروه ذکر شده هدف اصلی شما است. به همین ترتیب، یک طراحی سایت شخصی دارای مخاطبانی کوچک تر با دامنه ی وسیع سنی است.

اگر تصور می کنید مشتریان برای ثبت نام در طراحی سایت نیاز به ارائه مشخصات کامل مالی و شخصی دارند، با این کار حرفه ای بودن خود را زیر سوال می برید.

جذب مشتری

مشتریانی که مایل به پرداخت مبالغ متفاوت برای استفاده از خدمات و محصولات شما در طراحی سایت هستند، تمایل دارند تا جای امکان از کم ترین اطلاعات در رابطه با خود استفاده کند تا زمانی که بتوانند در رابطه با محصولات و خدمات شما تحقیقات کافی را انجام دهند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. هر چقدر بر روی دریافت اطلاعات در طراحی سایت بیشتر از کاربران پافشاری کند، آن ها سریع ترطراحی سایت شما را ترک می‌کنند و از استفاده از خدمات و محصولات شما پشیمان می‌شوند. مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد هر چقدر فیلدهای کمتری در فرم ثبت‌نام طراحی سایت وجود داشته باشد، افراد مورد نظر تمایل بیشتری به ثبت نام در طراحی سایت نشان می‌دهند. پس چرا این کار را برای آن ها آسان نمی کنید؟

اگر قصد پیشنهاد Free Trial یا آزمایش رایگان را دارید، در صورت عدم دریافت اطلاعات کارت بانکی، مشتریان تمایل بیشتری به استفاده از این خدمات نشان می دهند. اگر خدمات ذکر شده بر اساس وب طراحی شده است یا قابل دانلود شدن است، بنابراین نیاز نیست تا آدرس فیزیکی خود را نیز وارد کنند.

فرم جمع آوری اطلاعات

البته شما برای فراهم کردن خدمات یا محصولات خود برای کاربران نیاز به چندین مورد از اطلاعات دارید، البته سعی کنید این اطلاعات را در طراحی سایت تا حد امکان خلاصه و کوتاه نگه دارید. بهتر است این فرم را برای خود نیز امتحان کنید و اطلاعات خود را در آن وارد کنید تا ببینید که ارائه این حجم از اطلاعات برای شما خوشایند است یا خیر. تنها اطلاعات ضروری را از آن ها در طراحی سایت درخواست کنید و اگر می توانید برخی اطلاعات را به آینده موکول کنید و آن را در فرم ابتدایی ثبت نام نگنجانید. برای درک بیشتر فیلد ثبت نام، همواره ترافیک طراحی سایت خود را در قسمت صفحه ثبت نام مورد بررسی قرار دهید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/128/