گوگل برای امتیازدهی به تجربه کاربری ، سایت ها را به این دلایل در رتبه پایین تری قرار می دهد :
به طور خلاصه ، هیچ کس به شما پیشنهاد نمی کند که یک تجربه کاربری ضعیف بسازید .
قطعا هیچ کس این کار را به صورت هدفمند با توجه به الگوریتم های سئو ی گوگل و انسان هایی که علاقه به امتیازدهی دارند ، انجام نمی دهد .
گوگل سایت های موبایل را برای سئو رتبه می دهد .
این رتبه دهی بر اساس خسته کننده بودن کلاس های یک سایت برای تجربه کاربری انجام می شود .
البته گاهی اوقات این کلاس ها در موبایل و کامپیوتر با یکدیگر تفاوت می کند .
گوگل از قرار معلوم هنوز علاقه زیادی به رتبه دهی سئو برای صفحات اصلی دارد .
همچنین محبوبیت دامنه نیز در این مورد تاثیر گذار است .
یک تجربه کاربری جذاب ، می تواند به رتبه ی سئو ی شما کمک کند .
البته این فاکتور یکی از عوامل مرتبه دوم برای سئو است که باید در نظر گرفته شود .
حداقل یک تجربه کاربری ضعیف می تواند در امتیاز دهی کاربران به سایت شما به طور جدی تاثیر داشته باشد .
الگوریتم های سئو ی گوگل که سایت ها را مجازات می کند احتمالا صفحات را برای تجربه کاربری ضعیف کلاس بندی می کند .
البته این اتفاق زمانی می افتد که گوگل مشکلی را در سایت شما شناسایی کند .
اگر شما دارید تجربه کاربری سایت خود را در درجه اول با تمرکز روی محتوای سئو ی صفحه اصلی و حذف تکنیک های قدیمی سئو تقویت می کنید :
این کار مراحل مثبتی برای رسیدن به ترافیک سئو از گوگل می باشد .
محتوایی که گوگل را جذب می کند قطعا باید دارای تجربه کاربری بالایی نیز باشد .
پس تا این جا به دو مورد بسیار مهم اشاره کردیم :
منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/268/