(اِیْجکس (AJAX؛ سرواژه? Asynchronous JavaScript And XML)، مجموعهای از استانداردها و فناوریهای وب است که به کمک آنها میتوان برنامههایی مبتنی بر وب تولید کرد که به آسانی با کاربران تعامل داشته باشند. با استفاده از این فناوریها و با کمک انتقال تکههای کوچک داده و اطلاعات از رایانه? خادم (Server)، صفحات وب از حالت منفعل خارج میشوند و واکنشهایی مناسب با رویدادها انجام میدهند. ایجکس معماری جدیدی برای برنامههای تحت وب است، که با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش بوده، و کمتر کاربری در اینترنت است که هنوز گذرش به یکی از صفحاتی که با این معماری ساخته شدهاند نیفتاده، و از قابلیتهای فوقالعاده آن بهرهمند نشده باشد. Gmail, Google Map, Google Suggest, Orkut، و اسامی آشنای دیگر، نمونههایی هستند از کاربرد ایجکس. با استفاده از این معماری، صفحات وب تعامل بسیار خوبی با کاربران خواهند داشت. بعلاوه، مهمترین مزیت این معماری این است که دیگر برای انجام هر کاری، لازم نیست صفحه وب دوباره بارگذاری شود.)
(چگالی خزش سایت در سئو میانگین تعداد صفحاتی است که روزانه پیمایش می شوند. در واقع از طریق چگالی خزش تعیین می کنیم که گوگل چقدر برای پیمایش سایت شما و سئو ی آن زمان صرف می کند)
اگر نیاز است تا چگالی خزش خود را برای بیشترین تأثیر سئو بر روی گوگل پلی بهینه سازی کنید، باید این مقاله را مطالعه کنید.
در ژانویه سال 2017، گری لیس از شرکت گوگل، اسنادی را بر روی گوگل بلاگ منتشر کرد که توضیح میدهد چگونه چگالی خزش برای وب مسترها و سئو ها کار می کند. وی هم اکنون این اسناد خود را به روز رسانی کرده است تا به صورت واضح نشان دهد که AJAX هم اکنون می تواند چگالی خزش سئو در وب سایت را مصرف کند.
به روز رسانی منتشر شده درباره سئو نشان میدهد: به طور عمومی، url هایی که توسط گوگل بات کرال می شوند توسط چگالی خزش سئو ی سایت سایت محاسبه می شود. URL های متناوب مانند AMP یا hreflang، همچنین محتوای جای سازی شده مانند css و جاوا اسکریپت که شامل AJAX هستند، ممکن است برای سئو کرال شوند و از چگالی خزش سئو ی یک وب سایت استفاده کند. به طور مشابه، زنجیرهای مسیرهای طولانی نیز ممکن است بر روی عملیات خزش تاثیر منفی داشته باشند.
شرکت گوگل، چگالی خزش سئو را با عنوان تعداد url هایی که گوگل می تواند کرال کند تعریف کرده است. به صورت خلاصه، چگالی خزش، ترکیبی از دریافت رتبه بندی کرال سئو و تقاضای آن است.
شرکت گوگل به وضوح اعلام کرد که هیچ گونه از موارد پیشین تغییر نکرده است و اعلام کرد که AJAX/XHR ، چگالی خزش سئو ی وب سایت شما را مورد استفاده قرار می دهند و پیش از این نیز همین طور بوده است.
شرکت گوگل بارها اعلام کرده است که چگالی خزش چیزی نیست که بخواهید در رابطه با آن نگران باشید و اغلب وب مسترها و سئو ها نباید نگرانی از این بابت داشته باشند. شرکت گوگل اغلب سایت های خود را بدون مشکل کرال میکند. سایت های بسیار بزرگ نیاز دارند تا کرال های سئو ی خود را اولویت بندی کنند و اگر بخواهند AJAX/XHR برای بار دوم چک کنند، باید به شرکت گوگل اطلاع دهند تا آن ها را تایید کند و مه متر از همه، اگر قصد دارند تا این اقدامات چگالی خزش آن ها را تحت تاثیر قرار دهد باید شرکت گوگل را مطلع سازند.
در این طراحی سایت ، خطوط جست و جو به همراه لینک های نویگیشن نمایش داده می شود تا فضای زیادی گرفته نشود. دستگاه های پاسخگو باید بتوانند در فرم های مختلف جستجو در دستگاه های کوچک تر نیز پاسخگو باشند. میتوانید فیلدهای جستجوی درون خطی را با مخفی کردن آن ها از درون قسمت نویگیشن طراحی سایت نیز انجام دهید. وب سایت DualShockers دارای منوی کشویی فوق العاده ای است که بر روی تمامی قسمت صفحه نمایش اجرا میشود.
این نویگیشن بار تمام پیوند های منو را به همراه فرم جستجو در بالای صفحه طراحی سایت قرار می دهد. این فرم جستجو برای دسترسی آسان ساخته شده است و در سمت راست ناوبری قرار دارد و رابط کاربری طراحی سایت آن برای تمامی دستگاه ها پاسخگو است. برای استفاده از این تکنیک باید منوی همبرگر مانند را بهعنوان منوی پیش فرض برای تمامی صفحات نگه دارید. این ایده ممکن است برای تمامی افراد کارایی نداشته باشد. برای طراحی فرم های درونی در طراحی سایت ، بهترین راه، استفاده از سبک هایی مانند Cartoon Brew یا وب سایت Design Modo است .
این نوع فرم جستجو در اغلب طراحی سایت ها مشاهده نمی شود، اما اگر فکر می کنید این طرح برای شما سازگار است می توانید آن را به کار بگیرید. با استفاده از فرم های جستجوی قابل انعطاف، می توانید شکل فرم را به صورت طرحی متناسب با عرض صد در صد در طراحی سایت اجرا کنید. از آن جا که می توانید فیلد جستجو را برای بهینه سازی فضا به فضاهای کوچک تر منتقل کنید، می توانید فیلد جستجو را به اندازه ای کوچک طراحی کنید که بر روی گوشیهای هوشمند و صفحه نمایش های کوچک نیز به خوبی کار کند. با استفاده از این تکنیک، فیلد جستجو همواره قابل مشاهده است و فقط در صورت نیاز اندازه آن کاهش پیدا میکند. طراحی سایت Authenic Jobs یکی از مثال های عالی در زمینه استفاده از این تکنیک است.
طراحی سایت آن ها را مورد بررسی قرار دهید و اگر مرورگر خود را تغییر دهید میتوانید مشاهده کنید که چگونه سایر شاخصهای این صفحه نیز به صورت مجدد بارگذاری خواهند شد. این قالب به این جهت طراحی شده است که انعطاف پذیری کامل را برای تمامی دستگاه ها داشته باشد و در عین حال قابل مشاهده باشد تا بتواند طراحی خود را به نحو احسن نشان دهد. فرم های جستجو برای بسیاری ازطراحی سایت ها جز عناصر مهم و ضروری به شمار می رود و اگر به دنبال روشی برای متمایز کردن طراحی سایت خود از دیگران هستید، می توانید از روش های متفاوت طراحی برای فیلد جستجو استفاده کنید یا می توانید سعی کنید ترکیبی از تکنیک های متفاوت را به کار بگیرید و آن ها را برای طراحی سایت خود ایجاد کنید.
طراحی سایت Push Square، از ترکیبی از تکنیک های متفاوت برای فرم جستجوی خود استفاده کرده است که در قسمت راست بالای صفحه قرار گرفته است. با کلیک کردن بر روی ذره بین جستجو، فیلد جستجو تمام صفحه را در بر می گیرد. اهمیتی ندارد که از یک دسکتاپ 1900 پیکسل استفاده می کنید یا از صفحه نمایش تلفن همراه که 320پیکسل است بهره می گیرید، این فیلد جستجو می تواند با تمامی صفحات نمایش به طور مناسب هم خوانی پیدا کند.
بهترین راه حل برای جستجوی پاسخگو بستگی به پروژه مورد نظر دارد. برخی از منو های نویگیشن فضای کافی برای فیلد های جستجو درون خطی ندارند و نیاز است تا از روی صفحه پنهان شوند. اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید این کار را انجام دهید، طراحی سایت های متفاوت را بررسی کنید و فرم های جستجوی آن ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. نوشته هایی در رابطه با ویژگی های فرم های جستجو در طراحی سایت تهیه کنید و بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آن ها کارایی بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت. چندین مورد از تکنیک های متفاوت را امتحان کنید و با استفاده از آزمون و خطا های متفاوت ببینید که کدام یک از فرم های جست و جو برای شما بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت و رابط کاربری را به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد کرد.
(SERP مخفف کلمه Search Engine Results Page است و به معنی صفحه نتایج سئو ی موتور جستجو می باشد. SERP نسبت به سالهای گذشته تغییرات زیادی کرده و امکانات زیادی به آن اضافه شده است)
به نظر می رسد شرکت گوگل در حال تلاش برای جلوگیری از شکایت غیر قانونی در رابطه با جستجو های محلی سئو است.
SERP های جدید، در حال ظهور در کشور آلمان هستند که به کاربران اجازه می دهند تا برای نیازهای محلی سئو ی خود به دنبال دایرکتوری های جایگزین باشند. این، بخشی از تلاش مداوم گوگل برای رفع کمیسیون اروپایی و قوانین سئو ی آن در خرید اینترنتی است.
تصویری که در پایین مشاهده می کنید نشان می دهد که نتایج جستجوی سئو ی محلی نیز بر روی خرید کاربران تاثیرگذار است. EC نیز در حال بررسی اقدامی رسمی علیه گوگل در رابطه با جستجو های محلی سئو است.
(کمیسیون اروپا (به انگلیسی: European Commission) نقش قوه مجریه را در اتحادیه? اروپا ایفا مینماید. این کمیسیون مسئول پیشنهاد قوانین سئو ، اجرای تصمیمگیریها، تنفیذ پیماننامهها و روی هم رفته انجام کارهای روزمره اتحادیه اروپا است.
ساختار کمیسیون اروپا بصورت کابینهای متشکل از 27 نماینده یا کمیسیونر است، و هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای یک نماینده در کمیسیون اروپا هستند. این نمایندگان نه برای پیگیری منافع کشور خود، بلکه در راه تحصیل منافع همه? اتحادیه اروپا فعالیت میکنند.
دفتر اصلی کمیسیون اروپا در شهر بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد.)
شرکت Yelp هم اکنون در حال انتقاد از این وضعیت سئو است. این شرکت، مسئول جستجو های محلی سئو و سایت های دایرکتوری در آلمان است. تصویر زیر توسط فرانک استندمن برای ما ارسال شده است.
شرکت Yelp که پیش از این نیز انتقاد هایی در رابطه با این موضوع بروز داده است، در سال 2013 و 2014 اعلام کرد که رقبای شرکت گوگل ترافیک قابل توجهی را در سئو تولید میکنند. در ادامه، تصویری از شرکت Yelp مشاهده می کنید که نشان می دهد اکثریت توجه کاربران بر روی نوع موتور جستجو محلی سئو متمرکز نیست.
شرکت گوگل درخواست کرده است که هر یک از اهداف EC به صورت جدی پیگیری شود. آنچه ما شاهد آن هستیم تلاش های شرکت گوگل برای جلوگیری از شکایت رسمی کمیسیون اروپایی از آن است که ممکن است به میلیاردها دلار جریمه منجر شود.
Yelp و سایر منتقدان شرکت گوگل موافقند که این نوع از تغییرات در SERP، تاثیراتی غیر مستقیم بر روی ترافیک آن ها دارد. آن ها مایلند تا تغییرات اساسی بیشتری در SERP مشاهده کنند. شرکت Yelp تحلیل و بررسی های خود را منتشر کرده است، اما باید آمار و ارقام بیشتری برای تعیین دقیق وضعیت تاثیر مشتریان بر روی این صفحات منتشر شود.
اگر فضای کافی در نویگیشن بار طراحی سایت خود دارید، می توانید این روش را امتحان کنید.
یکی دیگر از طراحی سایت هایی که از تکنیک مشابه استفاده می کند وب سایت SkinnyTies است.
به این توجه کنید که فیلتر جستجوی آن ها چقدر نسبت به سایر لینک های موجود در نویگیشن بار کوچک تر است. با استفاده از این روش، فضای بسیار زیادی در طراحی سایت گرفته نمی شود و در عین حال بر روی دستگاه های کوچک نیز قابل مشاهده است.
اگر از فیلد جستجوی کشویی خوشتان نمی آید، می توانید به جای آن از پنجره مدال در طراحی سایت استفاده کنید.
اگر به طور سطحی به آن نگاه کنید، ممکن است کاملا مشابه با مدل کشویی در طراحی سایت به نظر برسد. اما فرم کشویی در قسمت نویگیشن بار، به صورت پنجره مدال نمایش داده میشود.
میتوانید مثال واضحی از این مدل را در Full Home Living مشاهده کنید که مدال جستجو، تمامی صفحه طراحی سایت را در بر می گیرد.
استفاده از این مدل توجه های زیادی را به خود جلب می کند و تمرکز کاربران را به سمت فرم هدایت میکند. این ابزار به نحوی طراحی شده است تا به طور کامل ریسپانسیو باشد و استفاده از آن راحت باشد و یکی از نشانه های این مدال در طراحی سایت این است که می توانید تنها با یک اشاره کوچک آن را ببندید.
البته اگر نمی خواهید تا تمام صفحه طراحی سایت شما تنها با یک فیلد جستجوی کوچک پر شود، این مدل برای شما کارایی ندارد، اما اگر جسارت کافی برای افزودن محتوای بیشتر به صفحه دارید، می توانید مدال جستجوی خود را مانند طراحی سایت Comedy Central ایجاد کنید.
در این طراحی سایت نیز فیلد جستجو تمام صفحه را در بر میگیرد، اما شامل لینک های بیشتر برای جدیدترین اخبار و پیش نمایش ها است.
اگر دارای پست های جدید، دستهبندیهای جذاب یا اخبار تازه هستید می توانید از این روش برای نشان دادن لینک ها و پیوند های اضافه بر روی صفحه خود استفاده کنید. مدال های تمام صفحه به خوبی عمل می کند، اما نباید از تجربه کاربری نیز غافل شوید. اطمینان حاصل کنید که مدال بر روی تمامی دستگاه ها به خوبی عمل می کند و کاربران می توانند به راحتی فیلد جستجو را ببندند.
فرم های خطوط درونی پویا، فیلدهای جست و جوی مخفی دوگانه ای را در کنار منوهای کشویی طراحی سایت پیشنهاد می کند.
با استفاده از فرم جستجو درون خطی، می توانید بخش جستجوی طراحی سایت را به ناوبری خود منتقل کنید، اما آن را به صورت درون خطی قرار دهید. درون طراحی سایت Designmodo از این مدل بهره گرفته شده است و انتخاب، نمونه ای محبوب برای اغلب وب سایت ها است. برای مثال، طراحی سایت Cartoon Brew را بررسی کنید. قسمت نویگیشن آن ها دارای یک ذره بین جستجو است که به صورت واضح قابل مشاهده است، اما تا هنگامی که قصد جستجو در وب سایت را نداشته باشید، فرم جستجو قابل مشاهده نیست.
با وجود این که در حال حاضر هیچ تبلیغی در این لیست محلی سئو وجود ندارد، بسیار آسان است تا شرکت گوگل بخواهد مبلغی بابت گواهی گارانتی خود از افراد درخواست کند یا برای تبلیغ کنندگان سرویس های محلی سئو را از یک اسپانسر استفاده کند.
برای شرکت گوگل بسیار آسان است تا بخواهد اسپانسرهایی برای بخش جستجوی سئو یا تبلیغات بر روی صفحه نمایش های خود نشان دهد. این مدل، به احتمال زیاد حداقل آسیب را به کاربران سئو خواهد رساند. این مدل هم اکنون عرضه نشده است، اما بازاریابان باید برخی تبلیغات درون صفحه ای را برای تجارت خود پیشبینی کنند تا آن را بر روی صفحه نمایش هوشمند سئو ی گوگل در آینده نزدیک نمایش دهند .
یکی از تحلیل گران سئو تخمین زده است که شرکت گوگل بیش از 50 میلیون دستگاه Home Hub Smart را در سطح جهان به فروش رسانده است و 43 میلیون از این دستگاه ها تنها در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیدند. صفحه نمایش هوشمند سئو ی گوگل به نظر میرسد دارای بهترین بلندگوی هوشمند سئو در میان دستگاه های مشابه باشد که رقیب جدی آمازون اکو محسوب می شود.
تقریبا دو سال پیش شرکت گوگل آگهی صوتی برای فیلم "دیو و دلبر" اجرا کرد که توسط کاربران سئو مورد استقبال زیادی قرار گرفت. شرکت گوگل اعلام کرد که آگهی های صوتی منتشر شده تبلیغات نیست اما به نظر می رسد که آگهی های منتشر شده بخشی از همکاری شرکت گوگل با دیزنی در سئو بوده است. اما از آن زمان تا به حال تبلیغات مشابه دیگری از طرف کمپانی گوگل منتشر نشده است.
اما اگر شرکت گوگل این تبلیغات را بار دیگر در دسترس مردم قرار دهد، به احتمال زیاد تبلیغ کنندگان زیادی از آن استقبال خواهند کرد و حاضرند مبالغ زیادی برای نمایش تبلیغات خود توسط شرکت گوگل پرداخت کند. تئوری فرضی نیز وجود دارد که شرکت گوگل قصد دارد بخشی خاص از صفحهنمایش هوشمند سئو ی خود را به بخش تبلیغات اختصاص دهد تا تبلیغ کنندگان بتوانند آگهی های خود را به نمایش بگذارند و شرکت گوگل نیز از این راه کسب درآمد کند.
اگر قبول کنیم که سهم شرکت گوگل از بازار بلندگوهای هوشمند تنها 25 درصد است، با این وجود این جمله به معنای آن است که بیست و پنج میلیون دستگاه در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این دستیار صوتی سئو را بر روی گوشیهای هوشمند خود نیز به کار میگیرید، عدد ذکر شده به بیش از یک میلیارد میرسد.
همان طور که اخیراً نمایش تبلیغاتی در گوشی های اندروید نشان می دهد شرکت گوگل قصد دارد از آگهی های منتشر شده بر روی دستیار صوتی خود و صفحه اصلی گوگل کسب درآمد کند. علاوه بر ایده های واقعی و فرضیه های ذکر شده، گزینه های دیگری وجود ندارد که در این مقاله از قلم انداخته شده باشد. با این وجود بازاریابان باید از شرکت گوگل انتظار داشته باشند که در سال آینده آزمایش و گزینه های تبلیغاتی بیشتری را برای دستیاران های صوتی خود انجام دهد.