طراحی سایت چیست ؟ ( بخش چهارم )

طراحی سایت یک فعالیت بسیار جذاب است که امروزه بیشتر افراد با مهارتهای خلاقانه در آن شرکت می کنند. هنگامی که تخیل و پتانسیل لازم را دارید، قطعا باید به آن بپردازید، تا نشان دهید در حال حاضر مهارت و تجربه خاصی به دست آورده اید.کسب کردن حرفه در این موضوع آسان نیست ، بنابراین شما باید در مورد خودتان مطمئن باشید و به پایان برسید ، یا آن را رها کنید و چیزی مناسبب تر برای خودتان پیدا کنید . این اتفاق می افتد زیرا طراحان بسیار خوبی وجود دارند، که در آینده ، رقبای شما خواهند بود و شما باید برای بدست آوردن جایگاه خود با آنان بجنگید.
سخت ترین چیزکه همه ی ما آن را میدانیم، شروع کردن به کار است . در کار پستی و بلندی وجود دارد که باید خود را برای آن آماده کنیم ، اما هنگامی که شروع به کار بکنید میتوانید از در آمد خوب و لحظات لذت بخش خود مطمئن باشید .
ما برای شمتا 7 نکته را به اشتراک می گذاریم که ممکن است در تصمیم گیری به شما کمک کند که آیا برای این حرفه آماده هستید یا خیر. به یاد داشته باشید که قبل از آغاز کار حرفه ای در طراحی سایت، چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد و این فقط یک مرور کوتاه است.


نکته 1 :

یکی از چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که تصمیم بگیرید که آیا شما خواهان یک مدرک در طراحی سایت هستید یا خیر. این قطعا یک نقطه قوت است و شما می توانید کمک های نظری دریافت کنید که زمینه ای قوی در زندگی حرفه ای پیش تان است .کاری که همه شما باید انجام دهید این است که آن را در عملتان اعمال کنید و سپس بیشتر یاد بگیرید. از سوی دیگر، برخی از طراحان وب زمانی تصمیم گرفتند که وارد این کار شوند که به عنوان لوله کش یا حتی پزشکان کار می کردند. هرگز برای رسیدن به عشق زندگی خود خیلی دیرنشده است.البته این افراد هیچ مدرکی در طراحی سایت ندارند و به مدرسه نرفته اند. آنها این مهارت ها را به تنهایی بدست آورده وتجربه کرده اند. و صادقانه وقتی کار به طراحی سایت می آید، مشتریان بالقوه به مدرک شما، اهمیتی نمی دهند،و فقط ابتدا نمونه کارها را مشاهده می کنند و سپس تصمیم می گیرند آیا می خواهند شما را استخدام کنند یا خیر.

نکته 2 :

هنگامی که تصمیم گرفتید در کسب و کار طراحی سایت باشید، باید از بهترین ها یاد بگیرید. طراحان وب حرفه ای به عنوان "خدایان" خود ببینید، و به دنبال راهنمایی و مشاورهایشان باشید. این به این معنی است که شما باید زمان زیادی را صرف تحقیق و جستجوی چیز های خوبی کنید که الهام بخش شما باشد.شما باید بخشی از جامعه طراحی سایت باشید و از اشتباهات و موفقیت های خود یاد بگیرید. این به این معنی است که باید برای انجمن های طراحی سایت وقت صرف کنید وقبل از اینکه شروع کنید، هر سوالی را که دارید بپرسید . جامعه طراحی سایت سایت بسیار بزرگ است و مطمئن هستم که اگر برای کمک جستجو کنید ، آن را میابید. دنبال طراحان وب دیگررا بگیرید ، موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سبک شخصی خود را پیدا کنید، اما به یاد داشته باشید کار افراد دیگر را کپی نکنید - این واقعا غیر حرفه ای است وممکن است دستگیر شوید .

نکته 3 :

این موضوع واضح است ، اما مهم است که بدانید اگر تصمیم به پیروی از حرفه ای در طراحی سایت دارید ، شما باید دانش اصلی HTML، CSS، java script، php، ASP و... را بدست آورید، در حالی که فتوشاپ و نرم افزارهای دیگر ویرایش گرافیک را فراموش نکنید.اگر قصد دارید سازگاری مدل های سه بعدی را در طراحی خود داشته باشید، پس باید نرم افزار های گرافیکی کامپیوتری 3 بعدی مانند 3dMax، Maya و..را انتخاب کنید. در واقع این سخت ترین مرحله است، اما با صبر و استقامت می توانید بر آن تسلط پیدا کنیدو سپس نیمه ی دیگر راهرا برای گرفتن شغلی که می خواهید ، طی کنید . این کار نیازمند زمان و تمرینات میباشد ، طول می کشد و بسیاری از تمرین، بنابراین شما بهتر است ابتدا روی برخی از پروژه های خود کار کنید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/10/

کد های HTML و عوامل موفقیت موتورهای جستجو

HTML کد پایه ای است که برای ایجاد صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. موتورهای جستجو می توانند سیگنال های رتبه بندی را از عناصر خاص HTML برگزینند. ما در این مقاله به برخی از مهمترین عناصر HTML که به شما برای رسیدن به سئو کمک می کند اشاره می کنیم.


تگ Title در HTML

تصور کنید که 100 کتاب مختلف نوشته اید و به همه آن ها عنوانی مشابه اختصاص دادید. چگونه کسی می فهمد که کتاب های شما در مورد موضوعات مختلف است؟
یا تصور کنید که 100 کتاب مختلف نوشته اید، در حالی که عناوین مختلفی دارند، اما عناوین بسیار توصیفی نبودند - مثلا تنها درحد یک یا دو کلمه. باز هم چطور افراد در یک نگاه متوجه می شوند، موضوع کتاب های شما در چه رابطه ای است؟
Title ها در HTML همواره مهمترین سیگنال های HTML هستند که موتورهای جستجو برای درک آنچه در مورد یک صفحه است، دارند. عناوین بد در صفحات شما مانند عناوین کتاب بد در مثال های بالا هستند. در حقیقت، اگر عناوین HTML شما بد یا غیر توصیفی باشند، Google آنها را تغییر می دهد.
بنابراین در مورد آن کلماتی که امیدوار هستید صفحات شما ظاهر شود، با تکیه بر تحقیقات کلیدی که قبلا انجام داده اید، فکر کنید. سپس عناوین منحصر به فرد و توصیفی را برای هر یک از صفحات خود طراحی کنید.

تگ Meta Description در HTML

تگ Meta Description یا همان تگ توضیحات، یکی از قدیمی ترین عناصر پشتیبانی شده توسط HTML است، که به شما امکان می دهد تا نشان دهید که صفحاتتان در لیست های جستجو چگونه توصیف شود. اگر عنوان HTML معادل عنوان یک کتاب باشد، می تواند مانند توضیحات بیشتر برای رفع ابهام که در پشت جلد کتاب است، عمل کند.
برخی سئو کاران ادعا می کنند که تگ Meta Description "عامل رتبه بندی" نیست و در واقع به بالاتر رفتن صفحات شما کمک نمی کند. در عوض، این یک «عامل نمایشی» است، یعنی اگر صفحه شما بالا آمد به شما کمک می کند که چطور دیده شوید. این منطق از لحاظ فنی، درست است و یکی از دلایلی است که ما تصمیم گرفتیم این تگ را به عنوان عوامل موفقیت بدانیم نه عواملی برای رتبه بندی.
توضیحات متا شامل کلمات کلیدی مورد جستجو (به شکل پررنگ) ممکن است نظر کاربر را جلب کند. یک توصیف خوب و متشکل از کلمات کلیدی می تواند به «فروش» شما نیز کمک کند که نتیجه آن نیز تعداد کاربران بیشتر است. و هر دو می توانند به کلیک های اضافی به سایت شما منجر شود. به همین ترتیب، تگ Meta Description یا توضیحات متا به عنوان عامل موفقیت محسوب می شود.
داشتن تگ توضیحات تضمین نمی کند که توضیحات مدنظر شما واقعا مورد استفاده قرار گیرد. موتورهای جستجو ممکن است توصیف های مختلفی بر اساس آنچه که معتقدند مربوط به یک جستوجوی خاص، به نمایش بگذارند. اما با داشتن آن، این احتمال را افزایش دهید که آنچه شما ترجیح می دهید ظاهر خواهد شد. درج تگ توضیحات کار ساده ایی است، پس از آن غافل نشوید.

داده های ساختاری

در پشت صحنه، سایت ها می توانند از نشانه گذاری خاص (کد) استفاده می کنند که باعث می شود کار موتورهای جستجو برای تفکیک جزئیات محتوا و ساختار صفحه، آسان تر شود.
نتیجه داده های ساخت یافته اغلب گوگل به عنوان یک «قطعه غنی» می نامد، یک لیست جستجو است که دارای زنگ و سوت اضافی است قطعا برای کاربران جذاب تر و مفید تر است. شایع ترین بخش غنی که احتمالا آن را در نتایج جستوجوی گوگل زیاد مشاهده کرده اید، بررسی رتبه بندی یا همان ستاره های چشم نواز است.
با این حال استفاده از داده های ساختاری یک عامل رتبه بندی مستقیم نمی باشد، این امر به وضوح عامل موفقیت است. یک لیست با یک قطعه غنی احتمال دریافت کلیک بیشتری را دارد.

تگ Head در HTML

عنوان ما را در بالای صفحه ببینید. پشت صحنه آن، کد HTML است که برای ایجاد آن از تگ Head استفاده شده است. در این مورد، ما از تگ H1 استفاده کرده ایم.

حال به زیر عنوان ها در صفحه توجه کنید؟ آن ها نیز از تگ های Head استفاده می کنند. هر کدام از آنها در "سطح" بعدی هستند، برای مثال h2,h3,…
برچسب های Head یک راه رسمی برای شناسایی بخش های کلیدی یک صفحه وب است. موتورهای جستجو به مدت طولانی از آنها به عنوان سرنخ هایی برای آنچه در یک صفحه است، استفاده می کنند. اگر کلمات کلیدی و کلمات مورد نظر شما در تگ های Head قرار گیرند، احتمال پدیدار شدن وب سایت شما در جستجو در این کلمات افزایش می یابد.
به طور طبیعی این دانش باعث شده که بعضی از مردم در استفاده از آن زیاده روی کنند. و گاهی یک پاراگراف کامل را در برچسب های Head قرار می دهند. این کار به شما کمک نمی کند. برچسب های Head برای آسان خواندن کاربران و موتورهای جستجو درنظر گرفته شده.
برچسب های سرصفحه زمانی مفید هستند که ساختار منطقی (یا طرح کلی) را به یک صفحه بازتاب دهند. اگر یک عنوان اصلی دارید، از یک برچسب H1 استفاده کنید. و در زیرشاخه های مربوطه از برچسب H2 استفاده کنند. و همین طور به ترتیب پیش روید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/9/

طراحی سایت چیست ؟ ( بخش سوم )

در سال 1996، مایکروسافت اولین مرورگر رقابتی خود را که کاملا ویژگی ها و تگ های اختصاصی داشت عرضه کرد. این مرورگر، اولین مرورگری بود که استایل های مختلف صفحه(که در ان زمان یک تکنیک نویسندگی ناشناخته بود) را پشتیبانی می کرد.از تگ های HTML برای جدول ها به منظور نمایش اطلاعات جدولی استفاده می شد. هرچند طراحان به سرعت متوجه علت استفاده از جدول های HTML برای ایجاد طرح های پیچیده و چند ردیفی( که به صورت دیگری امکان پذیر نبود) شدند.در این دوره به نظر می رسید که طراحی سایت خوب و زیبایی سایت نسب به ساختار خوب تگ ها اولویت داشت و کسی توجهی به محتوا و دسترسی پذیری سایت نداشت. سایت های HTML در انتخاب طراحی سایت خود محدودیت داشتند که این محدودیت برای نسخه های اولیه ی HTML بیشتر بود. بسیاری از طراحان وب برای ایجاد طرح های پیچیده مجبور به استفاده از ساختار های جدولی پیچیده، ایجاد کننده های فضای خالی و گیف ها( برای جلوگیری از متلاشی شدن خانه های خالی جدول ها) بودند.CSS (Cascade Style Sheets) را که یک زبان برنامه نویسی می باشد، W3C در دسامبر سال 1996 برای تقویت ارایش و نمایش سایت معرفی کرد. CSS به HTML کمک کرد که علاوه بر جنبه ی ظاهری جنبه ی معنایی نیز داشته باشد.
در سال 1996، Flash که در اصل FutureSplash شناخته می شود ایجاد شد. در ان زمان، ابزار توسعه ی محتوای Flash نسبتا شبیه امروزه بود که از طرح های ساده و ابزار های طراحی سایت، یک نمونه اولیه ی محدود ActionScript و یک جدول زمانی تشکیل می شد.با این حال به طراحان وب کمک کرد تا فراتر از هدف اصلی HTML، گیف های متحرک و JavaScript روند. هرچند به علت نیاز Flash به plug-in بودن، بسیاری از توسعه دهنده های وب از استفاده از ان به دلیل ترس از محدود شدن سهام شرکتشان بخاطر عدم سازگاری امتناع کردند و درعوض به استفاده از گیف انیمیشن(اگر از موشن گرافیک استفاده نکرده بودند) و JavaScript برای ویجت ها (Widget) روی اوردند. با این وجود، سودمند بودن Flash ان را به اندازه ی کافی میان بازار های خاص مشهور کرد که در نهایت به اکثر مرورگر ها راه پیدا کرد؛ همچنین ان را چنان قدرتمند ساخت تا برای توسعه ی تمام سایت ها استفاده شود.


پایان اولین جنگ مرورگرها

در طی سال 1998، نت اسکیپ کد ارتباطی خود تحت لیسانس open-source عرضه کرد که به هزاران توسعه دهنده امکان مشارکت در اصلاح نرم افزار را داد. انها تصمیم گرفتند که همه چیز را از نو اغاز کنند که این عمل باعث توسعه ی مرورگر open-source شد و طولی نکشید تا ان به یک اپلیکیشن کامل تبدیل شد.در این سال، پروژه ی استانداردهای وب شکل گرفت و توافق مرورگر با استاندارد های HTML و CSS از طریق ساختن تست های Acid1، Acid2، Acid3 به دست اورد. سال 2000 سال مهمی برای مایکروسافت بود زیرا جست و جو گر اینترنت برای مک عرضه شد و این اولین مرورگری بود که به طور کامل HTML 4.01 و CSS 1 را پشتیبانی می کرد که با توجه به همخوانی با استاندارها در زمان خود بهترین بود. همچنین این مرورگر اولین مرورگری بود که فرمت PNG عکس ها را پشتیبانی می کرد. در این دوره نت اسکیپ به AOL فروخته شد که این اتفاق به عنوان باخت رسمی نت اسکیپ به مایکروسافت در جنگ مرورگرها شناخته شد.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/8/

معماری سایت و عوامل موفقیت در موتور های جستجو

گروه بزرگ بعدی از عوامل سئو On-The-Page و عوامل موفقیت جستجوگرها معماری سایت است. ساختار سایت مناسب می تواند به سئو سایت شما کمک کند، در حالی که ساختار اشتباه نیز می تواند نتیجه عکس داشته باشد.


ربات های گوگل

موتورهای جستجو "Crawl" با رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر با سرعتی فوق العاده سریع، مانند خوانندگان سرعت بالا عمل می کنند. و کپی هایی از صفحات را به عنوان «Index» ذخیره می کنند، که مانند یک کتاب عظیم وب است.
هرگاه کاربری مطلبی را جستجو می کند، موتور جستجو در این کتاب بزرگ پراکنده می شود، تمام صفحات مربوطه را پیدا می کند و سپس آنچه را که فکر می کند بهترین است در الویت قرار داده و به نمایش می گذارد. اگر می خواهید جزو نتایج باشید، باید در این کتاب عظیم باشید، برای بودن در این کتاب، باید index شوید.
اکثر سایتها به طور کلی مشکلی با Index شدن ندارند، اما مواردی وجود دارد که می تواند باعث بروز مشکلات شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات جاوا اسکریپت یا فلش می تواند پیوندها را پنهان کند، و این صفحات از دید موتورهای جستجو پنهان می شود. معمولا هر وب سایت یک بودجه برای Index شدن دارد، که این مقدار تقریبی برای زمان یا صفحات، بر اساس اعتماد نسبی و اعتبار سایت است.
با این حال، در اکثر موارد، می توان از مشکلات Index شدن به راحتی اجتناب کرد. حتی می توانید در استفاده ازsitemaps، هر دو HTML و XML را مورد استفاده قرار دهید، برای اینکه موتورهای جستجو سایت شما را راحت تر Index کنند. در مورد sitemaps و دسته بندی های مربوط به موتور های جستوجو به موارد زیر دقت کنید:

  • SEO: Submitting Sitemaps
  • SEO: Crawling and Robots
  • SEO: Redirects & Moving Sites

به یاد داشته باشید، طراحی که از نظر گوگل مورد پسند باشد، مورد پسند کاربران نیز می باشد!

ورژن موبایل

این روزها جستجوی گوگل بیشتر روی تلفن همراه اتفاق می افتد تا روی دسکتاپ. با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که گوگل سایت هایی را که ظاهر خوبی در صفحه نمایش موبایل دارند، در رتبه بندی نسبتا بهتری قرار خواهد داد.
بنابراین سایت خود را برای نمایش در موبایل ها نیز آماده کنید. شما شانس موفقیت خود را با جستوجوگران از طریق موبایل افزایش خواهید داد. علاوه بر این، اگر سک برنامه و نرم افزار مرتبط با وب سایت خود دارید، نمایه سازی و پیوند دادن به برنامه را فراموش نکنید.

کپی و نسخه برداری

گاهی اوقات کتاب بزرگ گوگل، یعنی فهرست جستجو آن، کثیف می شود. یعنی ممکن است موتور جستجو پس از چندین صفحه با مطالب مشابه یافت کند، و کشف اینکه کدام صفحات باید نمایش داده شود، دشوارتر می شود.
شما فقط باید یک نسخه از یک صفحه را در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید.
راه های بسیاری وجود دارد که نسخه های تکراری یک صفحه می توانند به وجود آیند. برای مثال هدایت سایتهای www و غیر www باعث مجزا شدن سایت می شود.
یا هدایت مناسب خطای 301 ، تغییر مسیربرخی پیوند ها، استفاده از برچسب های rel = canonical، مدیریت پارامترهای URL و راهبردهای صفحه بندی موثر می تواند در این راستا به شما کمک کند.

سرعت سایت

گوگل می خواهد به وب و وب گردی سرعت ببخشد و اعلام کرده است که سایت های سریع مزایای رتبه بندی اندکی نسبت به سایت هایی با سرعت پایین دارند.
با این حال، تنها سرعت بخشیدن به سایت، موفقیت شما را تضمین نمی کند. به گفته گوگل، سرعت یک عامل کوچک است که فقط در 100 مورد پرس و جو تاثیر می گذارد.
اما سرعت می تواند عوامل و فاکتور های دیگر را تقویت کند. این روزها ما افراد عجولی هستیم، مخصوصا وقتی که با دستگاه های تلفن همرامان سروکار داریم! بنابراین تعامل و بازدید در یک سایت ممکن است بر اساس زمان بارگیری سریع بهبود یابد.

نشانی اینترنتی شما توصیفی از وب سایت شماست؟

بله داشتن کلماتی کلیدی در نام دامنه یا نشانی های وب سایت شما می تواند به رتبه بندی شما کمک کند. این عامل بسیار مهمی نیست، اما منطقی است که کلمات توصیفی را در URL های خود داشته باشید.

سایت های ایمن

گوگل می خواهد کل وب را که سرویس دهنده های HTTPS دارد را ببیند تا امنیت بیشتری را برای خوانندگان وب فراهم کند. برای کمک به ایجاد چنین اتفاقی، سایتهایی را که از HTTPS استفاده می کنند با افزایش رتبه بندی، پاداش می دهد.
همانند افزایش سرعت سایت، این تنها یکی از دلایلی است که گوگل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا صفحه وب را باید به خوبی رتبه بندی کند یا خیر، استفاده می کند. بنابراین این عامل به تنهایی تضمین نمی کند که به نتایج عالی دست یابید. اما می توانید با اجرای یک سایت امن، در سئو وب سایت خود شانس موفقیت بیشتری داشته باشید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/7/

طراحی سایت چیست ؟ ( بخش دوم )

طراحی سایت فرایند ایجاد وب سایت است . این طراحی شامل جنبه های مختلفی از جمله طرح بندی صفحه وب، تولید محتوا و طراحی گرافیک می باشد. در حالی که اصطلاحات طراحی وب و توسعه وب اغلب به طور متناوب استفاده می شود، طراحی سایت از لحاظ فنی یک زیر مجموعه از رده گسترده تر توسعه وب است.


زبان طراحی سایت

وب سایت ها با استفاده از یک زبان نشانه گذاری به نام HTML ایجاد می شوند. طراحان وب صفحات وب را با استفاده از تگ های HTML ایجاد می کنند که محتوا و ابرداده های هر صفحه را تعریف می کنند . طرح بندی و ظاهر عناصر در یک صفحه وب به طور معمول با استفاده از CSS و یا ورق های سبک آبشار تعریف می شود . بنابراین، اکثر وبسایتها شامل ترکیبی از HTML و CSS است که نحوه ظاهر شدن هر صفحه در یک مرورگر را مشخص می کند.

ویرایشگر زبان های طراحی سایت

برخی از طراحان وب ترجیح می دهند تا صفحات کد دستی را برگزینند (تایپ کردن HTML و CSS از ابتدا)، در حالی که دیگر طراحان از ویرایشگر "WYSIWYG" مانند Adobe Dreamweaver استفاده می کنند. این نوع ویرایشگر یک رابط دیداری برای طراحی صفحه وب فراهم می کند و نرم افزار به طور خودکار کد HTML و CSS مربوطه را تولید می کند. یکی دیگر از راه های محبوب برای طراحی سایت ها با سیستم مدیریت محتوا مانند وwordpress و joomla است . این خدمات قالب های وب سایت مختلفی را ارائه می دهد که می تواند به عنوان نقطه شروع برای یک وب سایت جدید استفاده شود . وب سایت ها می توانند محتوا را اضافه کنند و طرح بندی را با استفاده از یک رابط مبتنی بر وب سفارشی کنند.

در حالی که HTML و CSS برای طراحی ظاهر و احساس یک وب سایت استفاده می شوند، تصاویر باید جداگانه ایجاد شوند . بنابراین طراحی گرافیکی ممکن است با طراحی سایت همپوشانی داشته باشد، زیرا طراحان گرافیک اغلب تصاویر را برای استفاده در وب ایجاد می کنند . برخی از برنامه های گرافیکی مانند فتوشاپ حتی شامل گزینه "ذخیره برای وب ..." است که راه آسان برای فرستادن تصاویر در فرمت بهینه سازی شده برای انتشار وب را فراهم می کند .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/5/