هنگامی که مطمئن نیستید چه کاری برای طراحی سایت شما بیشتر از همه عمل میکند، بهتر است از تصاویر یا نوشته های بزرگ استفاده کنید. این کار را می توانید برای هر دوی این عناصر انجام دهید. شاخص اندازه، توجه کاربران را به خوبی جلب خواهد کرد و با استفاده از این عنصر برای نوشته یا تصویر، میتوانید هم خوانی و هارمونی مناسبی با عناصر دیگر ایجاد کنید. استفاده از تصاویر بزرگ، به شما کمک می کند تا تفاوت های سایه پردازی و کنتراست را به خوبی نشان دهید و آن ها را به صورت برجسته در طراحی سایت نمایش دهید. استفاده از نوشته بزرگ می تواند وزن و حجم مناسب را به عکس و نوشته شما اضافه کند تا بتواند خوانایی آن را در مقایسه با سایر عناصر استفاده شده در طراحی سایت افزایش دهد.
افزودن مقداری رنگ می تواند جنبه بصری و دیداری طراحی سایت شما را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. طراحی سایت بالا، از دو رویکرد متفاوت برای این امر استفاده میکند - یکی از آن ها استفاده از رنگ متضاد برای برجسته نشان دادن کلمات مهم است، در حالی که رویکرد دیگر استفاده از تونی خاص برای نشان دادن تصویر استفاده شده است. هردوی این تکنیک ها می تواند به صورت موثر در طراحی سایت واقع شود.
(کالر کست یا کالر شیفت مقداری از یک رنگ است که به کل یا قسمتی از عکس به شکل یکسان تاثیر می گذارد. معمولا تغیراتی که در اثر استفاده از فیلتر های کاهش نور (ND) به وجود می آید، تراز سفیدی عکس را به سمت گرم یا سرد تغیر می دهد. این تغیرات رنگی به طور کلی ناخواسته هستند و تاثیر منفی آن تا حدی با سیستم های تصحیح رنگ بر طرف می شوند.)
یکی از مواردی که محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است، استفاده از کالر کستینگ بر روی تصاویر، برای برجسته نشان دادن بخشی از نوشته ها در طراحی سایت است. در حالی که استفاده از این روش می تواند کمی پیچیده به نظر برسد، اما در عین حال می تواند طراحی سایت خیره کننده ای برای شما به ارمغان بیاورد. رنگی را انتخاب کنید که منابع بصری آن زیاد باشد. نکته مورد نظر این است که باید تعادل بین رنگ های استفاده شده را به خوبی برقرار کنید، اما در عین حال رنگ های مورد نظر را در طراحی سایت به نحوی استفاده کنید که خوانایی نوشته های استفاده شده کاهش پیدا نکند. برای استفاده از این نوع طراحی، ممکن است نیاز باشد تا رنگ های مختلفی را امتحان کنید و پس از استفاده از رنگ های مختلف، گزینه های نهایی خود را انتخاب کنید و آن ها را به کار بگیرید. اگر مطمئن نیستید که از چه رنگ هایی برای طراحی سایت استفاده کنید، بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که با برند یا محصولات مورد نظرتان هم خوانی دارد.
شعار معروف "سادگی را حفظ کن"، در رابطه با نوشته و تصاویر نیز در طراحی سایت به خوبی صدق می کند. هدف شما این است که افراد و بازدیدکنندگان وب سایت، تصویر و نوشته های شما را به صورت همزمان و به خوبی مشاهده کنند و هدف و مقصود طراحی سایت شما را درک کنند. استفاده از روش های زیاد برای برجسته نشان دادن تصاویر و نوشته ها می تواند نتایج عکس به همراه داشته باشد. هنگام کار با تصاویر، از تایپوگرافی ساده و تصاویر مستقیم استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتایج را در طراحی سایت به دست آورید. به یاد داشته باشید که بخش های مهم تصاویر خود را به صورت ساده نگه دارید تا بتوانید هدف خود را به کاربران برسانید و به یاد داشته باشید که نوشته های خود را به صورت خوانا بر روی تصویر قرار دهید تا بتوانید هر دوی این عناصر را به خوبی حفظ کنید و نتایج دلخواه را برای طراحی سایتبه دست آورید.
آیا شرکت گوگل باید این مشکل را بیش از پیش شفافسازی کند؟ آیا این شرکت باید از کاربران خود عذرخواهی کند؟
اکوسیستم خاصی در دنیای اینترنت وجود دارد. در این دنیا افرادی هستند که محتوای سئو را تولید میکنند، افرادی وجود دارند که آن ها را تبلیغ میکنند و برخی افراد به دنبال جستجوی این محتوا ی سئوهستند. در دنیای اینترنت، شرکت گوگل ابتدایی ترین مقصد افراد برای جستجوی محتوا است. شرکت گوگل می تواند این خدمات را برای این افراد مهیا کند، زیرا درآمد آن ها از طریق نمایش تبلیغات در نتایج جستجو است.
در این حین، بدون وجود تولید کنندگان محتوای سئو که مطالب مورد نظر را برای شرکت گوگل تولید می کنند تا این شرکت محتوا را ایندکس کند و در نتایج جستجوی سئو ی خود دسته بندی کند، شرکت گوگل نمی توانست هیچ گونه جایگاه تبلیغاتی و منبع درآمد داشته باشد. بنابراین هنگامی که شرکت گوگل اقدامی انجام می دهد که باعث ناراحتی تولیدکنندگان محتوای سئو می شود، این اقدامات بر روی تمامی اکوسیستم اینترنت تاثیر میگذارد.
مشکل اخیر ایندکسینگ شرکت گوگل در سئو که بیش از شش روز طول کشید و شاید همچنان نیز ادامه داشته باشد، هم اکنون تاثیرات خود را بر روی برخی از گزارشات مبنی بر کنسول جستجوی سئو نشان می دهد و این مشکل وارد برخی از ابزارهای سئو ی گوگل نیز شده است که باعث آسیب رسیدن به تولید کنندگان محتوا و اکوسیستم کلی شده است.
بر اساس برخی تخمین ها، حدود چهار درصد از ایندکس سئو یا شاخص های گوگل حذف شده اند و باعث شده است تا بسیاری از تولید کنندگان محتوای سئو ، ترافیک وب سایت نرخ تبدیل و منبع درآمد خود را از دست بدهند.
همچنین، شرکت گوگل در اقدام اخیر خود فراموش کرده است که کاربران خود را مطلع کند که این شرکت دیگر از rel=prev/next حمایت نمی کند و این امر باعث ناراحتی و عصبانیت تولیدکنندگان محتوا در زمینهسئو شده است. این تولید کنندگان منابع و زمان بسیار زیادی را صرف افزودن این مارک آپ به وب سایت خود کرده اند تا بتوانند متوجه شوند که شرکت گوگل دیگر به دستور العمل هایی که خود شرکت آن ها را تعبیه کرده است احترام نمیگذارد. همچنین تولید کنندگان محتوای سئو از مشکل پیش آمده در رابطه با ارتباطات نیز خوشنود نیستند.
بهتر است فراموش نکنیم که برخی افراد ذکر کردند که شرکت گوگل در حال سرقت ترافیک سئو از منتشر کنندگان در تمامی جایگاهها است.
ایندکسینگ سئو همچنان ادامه دارد...
ثبت اختراع این رابط کاربری برای شرکت مایکروسافت بسیار مهم و خوشایند است. در واقع، در آینده ی نزدیک رابط کاربری محصولات اصلی این شرکت بر اساس این مفهوم و رابط کاربری خواهند بود. ویندوز فون، ایکس باکس و ویندوز 8 نمونه ای از این موارد هستند. به علاوه، این رابط کاربری در طراحی سایت سطحی متفاوت از حفاظت و امنیت را در برابر رقبای خود ایجاد کرده است.
برای مثال، شرکت گوگل همچنان شاخص های متفاوتی از رابط کاربری مترو را از شرکت مایکروسافت تقلید می کند.
چندین طراحی سایت را جمع آوری کرده ایم که در آن ها از سبک مترو استفاده شده است. در اغلب آن ها، ویژگی های این رابط کاربری در قسمت عنوان دیده میشود، اما بهتر است به جنبه های دیگر طراحی سایت ، مانند نوشته ها، تصاویر و آیکون و اینفوگرافی نیز نگاهی بیندازیم.
Windows UI Concept
Metro Dashboard
Windows 8 Day Mode
Windows 8 Night Mode
Zepppelin
Metro Dribbble
Metro web
Metro Style Form
Experiment with Metro UI
Portfolio
Metrofy
Metro – Personal Portfolio HTML5/CSS3 vCard
MetroStyle
Pressboard – Responsive Social Magazine Theme
Matrix – Responsive WordPress Theme
Windows Phone UK
WinRumors
The Verge
بسیاری از افراد معتقدند که شرکت مایکروسافت طراحی قابل توجه و جالبی را انجام داده است. می توان در رابطه با بسیاری از مزایا و معایب این رابط کاربری طراحی سایت صحبت کرد، اما باید با این نکته موافقت کنیم که محیط این رابط کاربری بسیار جالب است و از همه مهمتر، سیستم اجرایی مایکروسافت دارای شاخصه ها و ویژگی های مخصوص به خود است که این ویژگی، آن را از سایر رقبا متمایز می سازد. همچنین باید این نکته را در ذهن داشته باشیم که این سیستم، بسیار جوان و تازه کار است و به صورت فعال در حال رشد است. بنابراین، بهتر است در رابطه با جزئیات کوچک بحث نکنیم و به دلیل این که قطعاً در آینده ای نزدیک شاهد تغییرات و بهبودهای زیادی در این رابطه کاربری خواهیم بود.
این روزها وردپرس به طور شگفت انگیز یک سوم از تمام وبسایت ها را در اختیار گرفته. این پلت فرم CMS در اواسط دهه 80 میلادی برای جامعه ما جا افتاد، یعنی درست از زمانی که بسیاری از ویژگی های سئووردپرس اجرا و عملی شد. به همین دلیل است که به طور ناگهانی مورد حمله قرار می گیرد ، که عمدتا به دلیل سئو اسپم است ، این حملات می توانند به طرز وحشتناکی گسترش یابد.
ما در اینجا نگاهی به برخی از اصول وردپرس و راه هایی برای اطمینان از اینکه سایت وردپرس شما بی خطر است ، می اندازیم.
آخرین نسخه وردپرس بسیار ایمن طراحی شده. اما اگر از به روز رسانی و آپدیت آن غفلت کنید ، می تواند ناامنی را به سرعت فراهم کند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان امنیتی و توسعه دهندگان سئو جزو طرفداران وردپرس نیستند. وردپرس نیز به کد PHP spaghetti شباهت دارد که به طور ذاتی ناامن است ، در صورتی که خود وردپرس هشدار می دهد که ریشه آسیب پذیری ها بیشتر متکی به قسمت های قابل گسترش پلتفرم ، به ویژه پلاگین ها و تم ها است.
وردپرس یک سیستم 100 درصد مطمئن نیست. وردپرس نیاز به به روز رسانی امنیتی دارد که به طور ایمن عمل کند ، نگران نباشید این به روز رسانی ها وقت زیادی از شما نمی گیرد. به راحتی می توانید به روز رسانی های امنیتی خودکار را روشن کنید . پس پلاگین ها و تم ها را به محض این که نسخه های جدید در دسترس قرار گرقتند، به روز رسانی کنید.
وردپرس پلت فرمی متن باز است که شامل خطرات و همچنین منافع به خصوص خود در زمینه سئو است. این منافع برای جامعه توسعه دهندگان کد را برای هسته فراهم می کند، این روز ها افراد زیادی به دنبال کشف پلت فرم های متن باز و open source هستند.
مواردی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود و سئو ی سایت استفاده کنید حتی زمانی که نقش مدیر را ندارید. اطمینان حاصل کنید که در یک شبکه امن با یک ایستگاه کاری اسکن شده کار می کنید. از بلوک کردن تبلیغات برای جلوگیری از حملات پیچیده که به عنوان تصاویر پنهان می شوند ، استفاده کنید. از VPN برای رمزگذاری و همچنین برای جلوگیری از هک شدن و حملات MITM. استفاده کنید.
بدون توجه به نقشی که دارید داشتن یک رمز قوی و ایمن نکته بسیار مهمی است. اطمینان حاصل کنید که رمز عبور شما منحصر به فرد و به اندازه کافی بلند است. رمزی که ترکیبی از اعداد و حروف است به اندازه کافی امن نیست، اگر کلمه عبورتان به اندازه کافی بلند نیست ، می توانید در رمز عبورتان از نشانه های نگارشی نیز استفاده کنید . شما نیاز به کلمه عبور طولانی دارید اگر رمزتان نیاز به حفظ کردن دارد ، می توانید از عبارت های چهار یا پنج کلمه ای در کنار استفاده کنید ، اما بهتر است که از یک برنامه مدیریت رمز عبور استفاده کنید که یک کلمه عبور ایمن و مطمئن برای شما ایجاد کند.
چرا طول رمز عبور اینقدر مهم است؟ به این ترتیب، یک گذرواژه هشت کاراکتری را می توان در کمتر از 2.5 ساعت با استفاده از ابزار آزاد و متن باز به نام HashCat کشف کنید! مهم نیست که رمز عبور شما غیر قابل شناسایی است، مسئله مهم این است که فقط چند ساعت طول می کشد تا رمزهای عبور کوتاه به راحتی شناسایی می شوند. شروع به ایجاد رمز های بیشتر از 13 کاراکتر کنید.
اگر نقش شما به عنوان یک کاربر مدیر است، یک حساب کاربری جدید برای خودتان ایجاد کنید که فقط محدود به یک نقش ویرایشگر باشد. شروع به استفاده از نمایه جدید به جای admin کنید به این ترتیب، حملات خالص شبکه وسیع در حمله به مجوزهای نقش ویرایشگر شما متمرکز خواهد شد و اگر حساب کاربری شما ربوده شود، شما توانایی مدیریت برای تغییر رمزهای عبور و کنترل از بین رفته را دارید. شاید هم از طریق استفاده از یک افزونه قادر باشید یک سیاست رمز عبور قوی را دنبال کنید.
شرکت گوگل در حال تست نسخه آزمایشی گوگل بوت است که می تواند محتوای سئو ی بیشتری را رندر کند.
(رداز زدن یا ارائه? ماشینی تصاویر یا نمایانسازی یا رندرینگ (به انگلیسی: Rendering) فرایند تولید ماشینی تصاویر بر پایه? مدلهای محاسباتی، و سپس، ارائه? رایانهای آنها بر روی صفحه? نمایش را شامل میگردد .در تعریف کلی: رندرینگ به فرایند نمایش تصاویر اجسام سه بعدی (3D) بر روی صفحه? نمایشگر دو بعدی گفته میشود)
شرکت گوگل ممکن است بتواند بسیار پیشرفته تر از قبل وب اپ ها را کرال کند و این عملیات سئو را زودتر از موعد مقرر انجام دهد.
(Crawling در لغت به معنای دنبال کردن مسیر است. اما در دنیای سئو به معنای "دنبال کردن لینک ها" می باشد. وقتی ربات ها شروع به بررسی سئو ی صفحات سایت شما می کنند (هر صفحه ای) فقط روی سایت شما متمرکز نیستند و هر صفحه ای را که به سایت شما لینک شده باشد را در نظر می گیرد. یکی از دلایلی که از نقشه های گوگل استفاده می کنیم، این است که آن ها شامل تمام لینک های موجود در وبلاگ ها و یا سایت ها هستند.)
وب سایت DeepCrawl کشف کرد که شرکت گوگل در حال آزمایش نسخه ای جدید از گوگل بوت برای سئو است که می تواند وب را درست مانند مرورگر مدرن گوگل کروم رندر کند.
پیش از این نیز می دانستیم که شرکت گوگل در حال تلاش برای بهبود توانایی سئو ی گوگل برای رندر وب پیج هایی است که از جاوا اسکریپت پیشرفته یا وب اپ های پیشرفته تر استفاده می کنند. توسعه گر شرکت گوگل، مارتین اسپیلیت نیز این آزمایش سئو را تایید کرده است.
گوگل بوت، بیش از پیش عملیات رندرینگ را انجام میدهد. در ادامه، اسکرین شاتی را مشاهده می کنید که نشان می دهد آزمایش جدید گوگل بوت برای سئو بسیار پیشرفته تر از قبل عمل می کند.
شرکت گوگل نیز این آزمایش را تایید کرده است. مارتین اسپیلیت از شرکت گوگل در توییتر خود پستی قرار داده است که به آزمایش جدید سئو ی گوگل اشاره می کند. مارتین اعلام کرده است که: " 24 ساعته در حال آزمایش قابلیتهای شرکت خود هستیم و برخی اوقات این آزمایشات قابل مشاهده هستند."
اگر گوگل بوت قادر است تا وب پیج ها را درست مانند مرورگرهای مدرن، سئو ها، منتشر کنندگان و تولیدکنندگان محتوا رندر کند، بنابراین نیازی نیست تا هنگام ساخت این وب اپ های مدرن نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید. از این به بعد نیازی به راه حل هایی مانند رندرینگ پویا ندارید تا بتوانید محتوای سئو را به صورت بالقوه رندر، ایندکس و رتبه بندی کنند.
(در شرایط عمومی Indexing فرایند اضافه کردن صفحات وب، به جستجوی سئو ی گوگل است.بسته به این که برچسب Meta کدام تگ های Index و یا No-Index را استفاده کند.گوگل صفحات شما را جستجو، و فهرست می کند.بهتر است برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو تنها بخش های اصلی وبلاگ یا وب سایت Index شوند)