9 پیشنهاد برای بهبود UX ( قسمت سوم )

در زمان طراحی سایت ، مطمئن شوید که تضاد بین رنگ های استفاده شده و بکگراند قابل تشخیص باشد و چشم کسی را اذیت نکند ؛ زیرا بعضی ها ممکن است طراحی سایت را با پلتفرم های کوچک تر مشاهده کنند .

همچنین به علایق کاربرانی که می خواهند در طراحی سایت شما بچرخند و لایه بندی سایت شما را متوجه شوند نیز توجه کنید .

نسل جوان تر اکثرا طراحی سایت شما را با موبایل بررسی می کنند ، پس قرار دادن عناصر در فضای مناسب طراحی سایت که قابل کلیک باشند و استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو باعث می شود دید آن ها در پلتفرم های کوچک تر راحت شود .

نسل سن بالا تر فضا های خالی و فضا های سفید را زیاد ترجیح نمی دهند پس اگر مخاطبان شما آن ها هستند ، قسمت های مهم طراحی سایت را روی صفحه قرار دهید .

دسترسی سایت را قابل درک طراحی کنید

کاربران در مورد این که ناوبری طراحی سایت شما به کجا می رود حس دارند و اگر از استاندارد خیلی فاصله بگیرید قطعا حس خوبی به آن ها دست نخواهد داد  .

شما بین 5 تا 10 ثانیه زمان دارید که در اولین نگاه کاربر را به طراحی سایت خود جذب کنید .

یک لایه بندی قابل درک ساده که اکثر طراحی سایت های دیگر از ان استفاده می کنند به کاربران اجازه می دهد که در یک لحظه تشخیص دهند ویژگی کلیدی سایت شما چیست و باعث دسترسی راحت آن ها به سایت می شود .

مردم عادت کرده اند که قسمت های مشخصی را در یک طراحی سایت مشاهده کنند و آن ها به سرعت ویژگی های سایت شما را بررسی می کنند ؛ مثل دکمه خانه ، لوگو که معمولا مثل دکمه خانه عمل می کند و در سایت های انگلیسی و فارسی به ترتیب در قسمت چپ و راست صفحه قرار می گیرد .

ناوبار بخش اصلی معماری طراحی سایت شما را تشکیل می دهد . به تجزیه و تحلیل داخلی توجه کنید و ببینید کاربران پس از بازدید از لندینگ پیج شما وارد چه قسمت هایی از طراحی سایت شما می شوند .

طراحان برجسته احتمالا می توانند در زمینه ساختار ناوبار طراحی سایت و دسته بندی های آن به شما کمک کنند .

عناصری مثل محتوا و راهنما زیر دسته یک دسته اصلی می شوند .

مکان هایی که شما عناصر را در ناوبار طراحی سایت قرار می دهید حائز اهمیت است .

برای مثال ، دسته بندی های اصلی باید در گزینه های اول قرار گیرند و دسته بندی هایی که اهمیت کم تری دارند پس از آن قرار گیرند .

به خاطر این کاربران اکثر از دکمه خانه برای بازگشت به صحه اصلی طراحی سایت استفاده می کنند ، این مورد باید اولین گزینه از ناوبار شما باشد .

دکمه تماس با ما به عنوان آخرین گزینه قرار دهید زیرا اکثر طراحی سایت ها همین کار را انجام می دهند .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/184/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.