طراحی فرم های جستجوی ریسپانسیو ( قسمت دوم )

اگر فضای کافی در نویگیشن بار طراحی سایت خود دارید، می توانید این روش را امتحان کنید.

یکی دیگر از طراحی سایت هایی که از تکنیک مشابه استفاده می کند وب سایت SkinnyTies است.

به این توجه کنید که فیلتر جستجوی آن ها چقدر نسبت به سایر لینک های موجود در نویگیشن بار کوچک تر است. با استفاده از این روش، فضای بسیار زیادی در طراحی سایت گرفته نمی شود و در عین حال بر روی دستگاه های کوچک نیز قابل مشاهده است.

Modal تمام صفحه

اگر از فیلد جستجوی کشویی خوشتان نمی آید، می توانید به جای آن از پنجره مدال در طراحی سایت استفاده کنید.

اگر به طور سطحی به آن نگاه کنید، ممکن است کاملا مشابه با مدل کشویی در طراحی سایت به نظر برسد. اما فرم کشویی در قسمت نویگیشن بار، به صورت پنجره مدال نمایش داده می‌شود.

می‌توانید مثال واضحی از این مدل را در Full Home Living مشاهده کنید که مدال جستجو، تمامی صفحه طراحی سایت را در بر می گیرد.
استفاده از این مدل توجه های زیادی را به خود جلب می کند و تمرکز کاربران را به سمت فرم هدایت می‌کند. این ابزار به نحوی طراحی شده است تا به طور کامل ریسپانسیو باشد و استفاده از آن راحت باشد و یکی از نشانه های این مدال در طراحی سایت این است که می توانید تنها با یک اشاره کوچک آن را ببندید.

البته اگر نمی خواهید تا تمام صفحه طراحی سایت شما تنها با یک فیلد جستجوی کوچک پر شود، این مدل برای شما کارایی ندارد، اما اگر جسارت کافی برای افزودن محتوای بیشتر به صفحه دارید، می توانید مدال جستجوی خود را مانند طراحی سایت Comedy Central ایجاد کنید.

در این طراحی سایت نیز فیلد جستجو تمام صفحه را در بر می‌گیرد، اما شامل لینک های بیشتر برای جدیدترین اخبار و پیش نمایش ها است.

اگر دارای پست های جدید، دسته‌بندی‌های جذاب یا اخبار تازه هستید می توانید از این روش برای نشان دادن لینک ها و پیوند های اضافه بر روی صفحه خود استفاده کنید. مدال های تمام صفحه به خوبی عمل می کند، اما نباید از تجربه کاربری نیز غافل شوید. اطمینان حاصل کنید که مدال بر روی تمامی دستگاه ها به خوبی عمل می کند و کاربران می توانند به راحتی فیلد جستجو را ببندند.

ورودی های پاسخگوی درون خطی (Inline Responsive Inputs)

فرم های خطوط درونی پویا، فیلدهای جست و جوی مخفی دوگانه ای را در کنار منوهای کشویی طراحی سایت پیشنهاد می کند.

با استفاده از فرم جستجو درون خطی، می توانید بخش جستجوی طراحی سایت را به ناوبری خود منتقل کنید، اما آن را به صورت درون خطی قرار دهید. درون طراحی سایت Designmodo از این مدل بهره گرفته شده است و انتخاب، نمونه ای محبوب برای اغلب وب سایت ها است. برای مثال، طراحی سایت Cartoon Brew را بررسی کنید. قسمت نویگیشن آن ها دارای یک ذره بین جستجو است که به صورت واضح قابل مشاهده است، اما تا هنگامی که قصد جستجو در وب سایت را نداشته باشید، فرم جستجو قابل مشاهده نیست.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/133/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.