آینده وبلاگ هایی که به سبک مجلات ساخته شده اند: روش ها و ایده های طراحی ( قسمت چهارم )

استفاده از اسکرولینگ ثابت در قسمت سایدبار

 استفاده از نواراب های ثابت در طراحی سایت وبلاگ یا مجله امری بسیار معمول است، اما در عین حال روندی جدید و رو به رشد است که در آن از سایدبار ثابت در کنار محتوای اصلی طراحی سایت استفاده می شود.

 این کار باعث می شود  همان طور که خواننده صفحه طراحی سایت را به سمتپایین می کشد ، محتوای اصلی ثابت بماند و در قسمت کنار طراحی سایت قرار بگیرد. این کار کمک زیادی به افزایش تعامل کاربران با طراحی سایت می کند، اما یکی از معایب این روش این است که تنها بر روی مانیتور های بزرگ مانند دسکتاپ ها و لپ تاپ ها به خوبی عمل می کند.

 نگاهی به مجله ی Clutch بیندازید. این طراحی سایت دارای سایدبار ثابت به همراه چندین بلوک تبلیغاتی و پست های مشابه است.

 اگر محتوایی طولانی در طراحی سایت خود دارید، بنابراین استفاده از این ویژگی می تواند برای شما موثر واقع شود. با استفاده از سایدبار ثابت می توانید محتوای مهم را همواره به صورت برجسته نمایش دهید.

استفاده از این روش هنگامی به حداکثر کارایی خود می‌رسد که محتوای شما ارزشی بالاتر از قسمت تبلیغاتی طراحی سایت دارد. اما اگر نگران CTR وب‌سایت خود هستید، باید به شما اطمیناندهیم کهاستفاده از این روش باعث افزایش CTR می شود.

 در سایدبار های شلوغ وسنگین ، می توانید قسمتی را با عنوان Email opt-in پیدا کنید که در بین تبلیغات قرار گرفته است. همچنین بهتر است یادآوری کنیم که اگر جزو افرادی هستید که از نرم افزارهای بلاک تبلیغات استفاده می کنید، به احتمال زیاد تنها بخش ایمیل را در این قسمت طراحی سایت پیدا خواهید کرد.

 اما این قسمت برای کاربران ارزش زیادی دارد، زیرا هنگامی که همزمان با خواندن محتوا آن را به سمت پایین هدایت می کنید، اشتیاق شما برای ثبت نام در سایت موردنظر نیز بیشتر می شود و  تصور می کنیدکه طراحی سایت مورد نظر ارزش دنبال کردن رادارد.

 قالب های سفارشی برای قسمت هوم پیج یا صفحه خانگی

 صفحات خانگی و هوم پیج های طراحی سایت هایی که به سبک مجلات طراحی شده اند، فاصله زیادی از طراحی وبلاگ مانند همیشگی گرفته اند، که این روش، اغلب چندین پست را در بخشی خطی مانند لیست می‌کند.

 در حالی که استفاده از روش معمول نیز مزایای خاص خود را دارد، استفاده از این روش یکی از بهترین تکنیک ها برای دسترسی به آرشیو نویسنده، تاریخ آرشیوها و بسته بندی صفحات است، اما صفحه خانگییا هوم پیج باید مانند راهی اصلی برای رسیدن به سایر بخش های طراحی سایت باشد. بنابراین باید این بخش از وب سایت را با کمی حساسیت و دقت بیشتر طراحی کرد.

 وب سایت Vulture مثالی بی نظیر در این زمینه است که در این وب سایت از سه ردیف مختلف با پهنای متفاوت استفاده شده است. هر پست شامل اندازه های متفاوت در قسمت هدلاین و تصاویر کوچک است.

 به یاد داشته باشید که وب سایت والچر از بزرگ ترین مجلات است که هر روزه صدها پست جدید در وب سایت خود قرار می دهد. بنابراین این سطح از جزئیات ممکن است برای وبلاگ کوچک تر که تنها یک الی دو پست در روز بارگذاری می کند راهی مناسب نباشد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/121/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.