آینده وبلاگ هایی که به سبک مجلات ساخته شده اند: روش ها و ایده های طراحی ( قسمت دوم )

توضیحات ابزار ایجاد شده

ابزار ایجاد شده در طراحی سایت تمام قسمت های صفحه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از انواع مختلف تصاویر استفاده می کند. همان طور که در این طراحی سایت نیز مشاهده می‌شود، از استوری بسیار بزرگ برای بیشترین جلب توجه استفاده شده است.

سپس هنگامی که از سمت چپ به راست حرکت می‌کنید، به ترتیب ویجت های کوچک و کوچک تری را در طراحی سایت پیدا خواهید کرد. این روند نیز می‌توانند نتایج مثبتی برای طراحی سایت شما به همراه داشته باشد، زیرا استفاده از این نوع طراحی سایت برای کاربران تلفن همراه نیز امکان پذیر است و می‌توانید به پست های مختلف دسترسی داشته باشید. استفاده از این نوع طراحی سایت ، کمک بزرگی به نمایش استوری ها و داستان های محبوب می کند و توجه کاربران را به سمت مهم ترین پست ها جلب می کند.

برخی از ویجت های مربوط به استوری ازCarousel یا چرخ و فلک برای حرکت و انتقال بین استوری های متفاوت در طراحی سایت استفاده می کنند. این ایده، یکی از استراتژی های مناسب و معقول است، اما از همه نظر عالی به نظر نمی رسد.

استفاده از استراتژی چرخ و فلک در طراحی سایت به دلیل مفید بودن خود شناخته نیست و در جلب توجه کاربران با مشکلات خاص خود مواجه است.

در طراحی سایت Computer World، می توانید چندین پست را مشاهده کنید که به طور خودکار می چرخند.

اگر می خواهید از این روش در طراحی سایت استفاده کنید، باید بدانید که استفاده از آن نتایج منفی ندارد، اما به دلیل فنی بودن و نتایج آن، بسیاری از افراد استفاده از آن را در طراحی سایت به طراحان وب توصیه نمی کنند.

به هرحال، استفاده از ویجت استوری در طراحی سایت یکی از موارد ضروری برای تمام وب سایت هایی است که از سبک مجله مانند استفاده می‌کند. چگونگی طراحی این ویجت بستگی به صاحب طراحی سایت دارد، اما استفاده از این ویجت ها، یکی از روش های اثبات شده برای تغییر سطح وبلاگ و حرفه ای کردن آن و طراحی سایت است.

سرتیترها با تگ لاین

استفاده از این روش را در روزنامه‌ها و مجلات چاپی زیادی مشاهده کرده اید، اما استفاده از آن در دنیای اینترنت و طراحی سایت امری جدید است. منتشران زیادی هم اکنون از سرتیترهایی استفاده می‌کنند که در آن ها از تگ لاین ها نیز بهره برده اند که این تگ لاین ها اطلاعات بیشتری در رابطه با استوری مورد نظر در طراحی سایت ارائه می دهند.

استفاده از این روش را اغلب در طراحی سایت های مربوط به اخبار مانند Huffington مشاهده می کنید.

تگ لاین ها در طراحی سایت بسیار خوب هستند، زیرا جزئیات بیشتری در رابطه با استوری ارائه می دهند. این تگ لاین ها اغلب مانند ابزاری برای تشویق مردم به خواندن مقاله مورد نظر عمل می‌کنند.

اما اگر نگاهی گذرا به طراحی سایت Huffington بیاندازید، متوجه خواهید شد که تنها چندین مقاله کوچک دارای تگ لاین است، زیرا استفاده از تگ لاین ها در تمامی پست ها ضروری نیست و این ویژگی، اقدامی اجباری برای تمامی مجلات نیست.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/118/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.