10 روش برای طراحی با استفاده از نوشته روی عکس ( قسمت سوم )

7. استفاده از تصاویر و نوشته ها بزرگ

هنگامی که مطمئن نیستید چه کاری برای طراحی سایت شما بیشتر از همه عمل می‌کند، بهتر است از تصاویر یا نوشته های بزرگ استفاده کنید. این کار را می توانید برای هر دوی این عناصر انجام دهید. شاخص اندازه، توجه کاربران را به خوبی جلب خواهد کرد و با استفاده از این عنصر برای نوشته یا تصویر، می‌توانید هم خوانی و هارمونی مناسبی با عناصر دیگر ایجاد کنید. استفاده از تصاویر بزرگ، به شما کمک می کند تا تفاوت های سایه پردازی و کنتراست را به خوبی نشان دهید و آن ها را به صورت برجسته در طراحی سایت نمایش دهید. استفاده از نوشته بزرگ می تواند وزن و حجم مناسب را به عکس و نوشته شما اضافه کند تا بتواند خوانایی آن را در مقایسه با سایر عناصر استفاده شده در طراحی سایت افزایش دهد.

8. افزودن رنگ

افزودن مقداری رنگ می تواند جنبه بصری و دیداری طراحی سایت شما را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. طراحی سایت بالا، از دو رویکرد متفاوت برای این امر استفاده می‌کند - یکی از آن ها استفاده از رنگ متضاد برای برجسته نشان دادن کلمات مهم است، در حالی که رویکرد دیگر استفاده از تونی خاص برای نشان دادن تصویر استفاده شده است. هردوی این تکنیک ها می تواند به صورت موثر در طراحی سایت واقع شود.

9 . استفاده از کالر کست (Color Cast)

(کالر کست یا کالر شیفت مقداری از یک رنگ است که به کل یا قسمتی از عکس به شکل یکسان تاثیر می گذارد. معمولا تغیراتی که در اثر استفاده از فیلتر های کاهش نور (ND) به وجود می آید، تراز سفیدی عکس را به سمت گرم یا سرد تغیر می دهد. این تغیرات رنگی به طور کلی ناخواسته هستند و تاثیر منفی آن تا حدی با سیستم های تصحیح رنگ بر طرف می شوند.)

یکی از مواردی که محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است، استفاده از کالر کستینگ بر روی تصاویر، برای برجسته نشان دادن بخشی از نوشته ها در طراحی سایت است. در حالی که استفاده از این روش می تواند کمی پیچیده به نظر برسد، اما در عین حال می تواند طراحی سایت خیره کننده ای برای شما به ارمغان بیاورد. رنگی را انتخاب کنید که منابع بصری آن زیاد باشد. نکته مورد نظر این است که باید تعادل بین رنگ های استفاده شده را به خوبی برقرار کنید، اما در عین حال رنگ های مورد نظر را در طراحی سایت به نحوی استفاده کنید که خوانایی نوشته های استفاده شده کاهش پیدا نکند. برای استفاده از این نوع طراحی، ممکن است نیاز باشد تا رنگ های مختلفی را امتحان کنید و پس از استفاده از رنگ های مختلف، گزینه های نهایی خود را انتخاب کنید و آن ها را به کار بگیرید. اگر مطمئن نیستید که از چه رنگ هایی برای طراحی سایت استفاده کنید، بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که با برند یا محصولات مورد نظرتان هم خوانی دارد.

10. استفاده از تصاویر نوشته های ساده

شعار معروف "سادگی را حفظ کن"، در رابطه با نوشته و تصاویر نیز در طراحی سایت به خوبی صدق می کند. هدف شما این است که افراد و بازدیدکنندگان وب سایت، تصویر و نوشته های شما را به صورت همزمان و به خوبی مشاهده کنند و هدف و مقصود طراحی سایت شما را درک کنند. استفاده از روش های زیاد برای برجسته نشان دادن تصاویر و نوشته ها می تواند نتایج عکس به همراه داشته باشد. هنگام کار با تصاویر، از تایپوگرافی ساده و تصاویر مستقیم استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتایج را در طراحی سایت به دست آورید. به یاد داشته باشید که بخش های مهم تصاویر خود را به صورت ساده نگه دارید تا بتوانید هدف خود را به کاربران برسانید و به یاد داشته باشید که نوشته های خود را به صورت خوانا بر روی تصویر قرار دهید تا بتوانید هر دوی این عناصر را به خوبی حفظ کنید و نتایج دلخواه را برای طراحی سایتبه دست آورید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/113/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.