رابط کاربری مترو (Metro User Interface) - قسمت چهارم

منو های امروزی در طراحی سایت تقریباً همواره بر روی آیکون ها ساخته می شوند، که این آیکون ها تصاویر ثابتی هستند که نه تنها به شما اجازه می دهند اپلیکیشن خاص خود را پیدا کنید؛ بلکه با استفاده از آن ها می توانید اپلیکیشن ها را اجرا کنید. البته، نوتیفیکیشن یا رخداد می‌تواند قسمتی جدا نشدنی از آیکون باشد، اما این مسئله ضرری به کاربران و طراحی سایت شما نمی رساند. به طور کل، آیکون نوعی شناسه برای اپلیکیشن است، اما با این تفاوت که ثابت و پایدار است. بنابراین، توسعه دهندگان باید قادر باشند تا جذاب ترین آیکون موجود را برای اپلیکیشن خود طراحی کنند، که این آیکون ها معمولا سه بعدی و به شکل یکی از اشکال هندسی ساخته می‌شوند.

جزء بصری در طراحی سایت یکی از موارد بسیار مهم در آیکون ها است. رویکرد اینفوگرافیک ها این است که شاخص Menu نه تنها باید قادر باشد تا قسمت ابتدایی اپلیکیشن را تضمین کند؛ بلکه باید بتواند اطلاعات ضروری مربوط به اپلیکیشن را مهیا کند: وضعیت فعلی، رخدادهای جدید و سایر اطلاعات. بنابراین، برای کاربران، منوی اصلی تنها یک اجرا کننده نیست؛ بلکه منبعی وسیع برای اطلاعات است که از طریق آن می‌توانند دادهای جدید سیستم را در یک چشم به هم زدن مشاهده کنند و به سرعت به آن ها پاسخ دهند. در توضیحات مختصر ایدئولوژی رابط مترو در طراحی سایت ، از مشاوره و توصیه‌های گفته شده توسط مایکروسافت کمک گرفتیم و تمام شاخص های ثانویه را مورد بررسی قرار دادیم و بر روی موارد ضروری تمرکز کردیم.

رابط کاربری مترو تهیه و اختراع شده است

در روز 18 آگوست 2011 ، اداره USPTO حق اختراع اپلیکیشن که توسط مایکروسافت تهیه شده است را ثبت کرد. این اختراع با عنوان: "حرکت بصری برای بازخورد رابط کاربری" شناخته شده است.

ثبت اختراع رابط کاربری مترو

یکی از جنبه های رابط کاربری مترو در طراحی سایت این است که بازخوردی مجازی در پاسخ به داده های ساخته شده توسط کاربران فراهم می‌کند. به عنوان مثال، از قسمت گوشه صفحه می توان برای ایجاد جلوه های بصری برای کاربران استفاده کرد که این امر نشان می دهد که به پایان قسمت اسکرول نزدیک شده ایم. مثال دیگر چنین بازخوردی این است که برخی از عناصر رابط کاربری می توانند به صورت جداگانه و با سرعت متفاوت در پاسخ به عمل کاربران انتقال داده شوند. مثالی دیگر، شبیه سازی حرکت عناصر در طراحی سایت و شاخصه های رابط کاربری است که برای ارائه نگاهی طبیعی تر به قسمت ورودی ها یا input های لمسی استفاده می شود. ترکیب های مختلف استفاده شده در این رابط کاربری، ویژگی های متفاوتی را خلق کرده است.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/108/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.