ویژگی جدید کنسول جست و جوی گوگل برای دامنه سایت

هم اکنون زمان آن رسیده است که با ویژگی‌های قدیم دامنه وب سایت خداحافظی کنیم و با ویژگی های جدید دامنه وب سایت آشنا شوید. این روش یک روش خودکار جدید برای جمع آوری تمام داده های سئوی وب سایت شما در کنسول جستجوی گوگل است.

شرکت گوگل اعلام کرده است که ویژگی جدید دامنه یا Domain Property را راه‌اندازی کرده است. این ویژگی سئو به شما اجازه می دهد تا داده های سئو ی وب سایت خود را از یک دامنه کلی در کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنید. این ویژگی می تواند http, https, www, non-www, m-dot, و سایر موارد مشابه را درون یک بخش مشترک به یکدیگر متصل کند تا نمای کلی عملکرد سایت و خطاها و هشدار های مربوطه را در کنسول جستجوی گوگل به دست آورید.

این ویژگی چیست؟

این ویژگی جدید که در بخش کنسول جستجوی سئو ی گوگل کار می‌کند، به صاحبان سایت، وب مسترها، توسعه دهندگان و جستجوگرها نمای کلی یک دامنه را در مکانی خاص نمایش می دهد تا این افراد بتوانند آن ها را مشاهده کنند. شرکت گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد که ویژگی قدیم مشاهده دامنه های وب سایت به زودی حذف خواهد شد و کاربران و صاحبان وب سایت می توانند از ویژگی جدید استفاده کنند. بنابراین شرکت گوگل امروز صبح، ویژگی جدید دامنه را برای جایگزینی با روش قدیم اعلام کرد. این ویژگی سئو در ماه نوامبر مورد آزمایش قرار گرفت و مراحل متعددی را طی کرد.

این ویژگی چگونه کار می کند؟

شرکت گوگل اعلام کرد ویژگی جدید دامنه برای تمام URL های سئو ، از جمله تمام پروتکل‌ها زیر دامنه ها و مسیر های متفاوت، داده‌ها و ... استفاده می‌شود. برای مثال، اگر این ویژگی جدید را برای وب سایت example.com انتخاب کنید، داده های مورد نظر شامل تمامی زیر دامنه هایی است که با آن مطابقت دارد .

چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

در حال حاضر ممکن است هنوز قادر به استفاده از این ویژگی نباشید و آن را در بخش کنسول جستجوی گوگل مشاهده نکنید، اما شرکت گوگل اعلام کرد اگر پیش از این تنظیماتDNS را انجام داده باشید، کنسول جستجوی سئو ی گوگل به طور خودکار در طی چندین هفته آینده با استفاده از داده های مربوط به سئو ، تمامی گزارش ها ویژگی های جدید خود را فعال می کند. اگر همچنان تنظیمات DNS خود را فعال نکرده اید، بر روی Add New Property کلیک کنید، به قسمت Property Selector بروید و دامنه ی جدید را به آن اضافه کنید و از دکمه ثبت DNS استفاده کنید.

از آن جایی که این ویژگی به طور خودکار تنظیم می شود، شرکت گوگل اعلام کرد اگر خواهان استفاده از این ویژگی جدید نیستید و همچنان قصد دارید تا به روش قدیمی سئو ی دامنه وب سایت خود را بررسی یا آن را ثبت کنید، از یکی از تکنیک های زیر استفاده کنید:

  • در قسمت Performance Report، فیلتر صفحه ی مورد نظر را به آن اضافه کنید تا بتوانید پروتوکل ها یا زیر دامنه های خاص را مشاهده کنید.
  • ویژگی URL-Prefix را برای بخش هایی از دامنه خود ایجاد کنید. به عنوان مثال برای دامنهExample.com ، از ویژگی Additional Properties برای m.example.com, http://example.com, https://example.com/spain و ... استفاده کنید.

دلیل اهمیت این ویژگی

ابتدا، این ویژگی سئو خاصیت خاصی را فراهم می کند که کنسول جستجوی قدیمی گوگل از آن بهره نمی برد. ثانیا، از آن جا که این ویژگی از طریق تایید DNS به طور خودکار فعال می شود، نیازمند است تا بتوانید به سوابق DNSخود دسترسی داشته باشید و بتوانید چگونگی تغییر این سوابق را درک کنید. ممکن است نیاز باشد تا با ارائه دهنده هاستینگ خود مشورت کنید و پس از آن بتوانید سوابق دی ان اس خود را تغییر دهید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/97/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.