قوانین جدید پیمایش (Scrolling) در طراحی وب ( قسمت جهارم )

بهترین تمارین موجود برای اسکرولینگ

لانگ اسکرولینگ، پارالل افکت (Parallax Effect) و مکانیسم‌های مشابه، تقریبا جزو روش های جدید به شمار می‌روند، اما با استفاده از چندین آزمون و خطا، می توانید کارایی این نوع اسکرولینگ برای طراحی سایت خود را بسنجید.

در ادامه، چندین روش معرفی خواهیم کرد که با تمرین روزانه آن ها می توانید Long scrolling را در وب سایت خود به کار بگیرید.

  • از جایگزین کردن اسکرول کوتاه و بلند نترسید. اجازه دهید محتوای قرار گرفته در طراحی سایت تان طول اسکرول را مشخص کند. کاملا منطقی است که بخواهید از اسکرول کوتاه برای هوم پیج و از اسکرول بلند برای لندینگ پیج استفاده کنید.
  • نویگیشن را در نظر بگیرید. با این کار، کاربران می توانند به راحتی از بخشی به بخش دیگر بازگردند.
  • اسکرولینگ را با استفاده از شاخص های طراحی ابزارهای خاص انجام دهید تا کاربران بتوانند نحوه کار طراحی سایت شما را سریعا مشاهده کنند. کمان ها، دکمه های انیمیشنی یا ابزارهای مشابه، روشی آسان و جالب برای کمک به کاربران است. برخی وب سایت ها از دکمه های کوچکی با دستورالعمل هایی مانند Scroll for more و Get Started برای کمک به کاربران خود استفاده می‌کنند.
  • تمایز بین کلیک های اسکرولینگ یا تب ها و سایر Call to Action ها را به وضوح مشخص کنید تا وب سایت شما تعامل مورد نظر را به دست آورد
  • تحقیق کنید و ببینید که چگونه کاربران با اسکرول تعامل برقرار می کند. در Google Analytics یا بخش تجزیه و تحلیل گوگل، می توانید بخش In page Analytics را باز کنید تا ببینید که چندین نفر از کاربران بر روی قسمت های مختلف کلیک می کنند. بر اساس اطلاعات و داده های مشاهده شده، می توانید در صورت لزوم طراحی سایت مورد نظر را انجام دهید.
  • افراط نکنید. اسکرولینگ بلند به معنای گنجاندن 500 صفحه از محتوای ادامه دار نیست؛ بلکه لانگ اسکرول می تواند بسیار ساده باشد. داستان و محتوای مورد نظر خود را بازگو کنید و سپس صبر کنید. کاربران خود را مجبور نکنید تا از اسکرول برای مشاهده محتوای طولانی استفاده کنند.
  • بر روی کاربران هدف خود تمرکز کنید و قبول کنید که حتی طراحی سایت هایی که عنوان اسکرولینگ بی نهایت را دارند نیز در قسمتی از وب سایت به انتهای خود می رسند. هنگام ایجاد سایت‌هایی با اسکرولینگ طولانی‌تر، درک کنید که کاربران همچنان به ناوبری یا Navigation احتیاج دارند.
  • نشانه های بصری را به طراحی سایت خود استفاده اضافه کنید که راهنمای خوبی برای کاربران باشند و در امر اسکرولینگ به آن ها کمک کنند.
  • اسکرولینگ می تواند مانند یک شمشیر دو سر باشد؛ بنابراین سعی کنید از مزایای آن به نحو احسن استفاده کنید و تا جای امکان از معایب آن دوری کنید.

طراحی های بدون صفحه در آینده

طراحی سایت های اسکرولینگ طولانی به هیچ عنوان از بین نمی‌روند. در حالی که همواره تغییراتی در اندازه صفحات نمایش بر روی دستگاه های محبوب مشاهده می کنیم، می توان پیش بینی کرد که حتی اگر با صفحات کوچک تری در آینده مواجه شویم، اسکرولینگ ها در آن‌ها به کار می‌آید.

در حقیقت، تغییرات انجام گرفته بر روی طراحی سایت بدون صفحه، هم اکنون نیز آغاز شده است و برخی طراحان باور دارند که آینده وب سایت ها در دست سیستم های آینده است. در حالی که برخی وبسایت ها به روش فکر کاربران و استفاده اطلاعات توسط آن ها اهمیت زیادی می دهند، اما طراحان همچنان باید در رابطه با بهترین روش ها برای ایجاد محتوا در محیط های متفاوت فکر کنند.

طراحی تعاملی، پایه و اساس طراحی سایت لانگ اسکرولینگ است. اگر کاربران به استفاده از آن علاقه نشان می‌دهند، بنابراین اهمیت زیادی به طول اسکرول نمی‌دهند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/92/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.