روش هایی برای استفاده از پس زمینه سفید در طراحی سایت

به نظر می‌رسد تمامی افراد، امروزه اشتیاق زیادی به استفاده از تصاویر پس زمینه سفید دارند.


این روزها دیگر طراحی سایت های تیره و الگوهایی که قسمت بزرگی از الگوهای طراحی سایت محسوب می‌شدند، طرفدار ندارند.

در حالی که استفاده از تصویر پس زمینه سفید ممکن است راحت ترین و امن ترین راه برای طراحی سایت ساده به نظر برسد، اما همواره این گونه نیست.

تصاویر پس زمینه سفید نیاز به تغییرات و اعمال زیادی بر روی تصاویر و متن انتخابی دارند. پس زمینه های سفید باید قابلیت این را داشته باشند تا در تعادل با طرح کلی عمل کنند و پیش پا افتاده به نظر نرسند.

پس زمینه های سفید باید هدف خاصی داشته باشند و زیبایی آن ها در طراحی سایت برجسته باشد.

بنابراین، وظیفه طراح سایت برای برجسته نشان دادن و کارایی پس زمینه های سفید چیست؟ بهتر است این پرسش را با یکدیگر بررسی کنیم.

چرا باید از پس زمینه سفید استفاده کرد؟

در حالی که استفاده از تصاویر پس زمینه سفید در طراحی سایت همواره یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد بوده است - به دلیل راحتی کار با آن ها در بخش اچ تی ام ال و سی اس اس - اما در ماه های اخیر این رنگ مجدد مورد توجه قرار گرفته است.

رنگ سفید، به عنوان جز اصلی برای طراحی سایت های تجارتی و وبلاگ ها در نظر گرفته می شود، اما آنچه که باعث بیشتر دیده شدن این رنگ می شود، این است که طراحان مختلف از زمینه های سفید برای انواع پروژه های مختلف و خلاقانه خود استفاده می‌کنند.

در حالی که علت این اتفاق همچنان به صورت کامل مشخص نیست، اما مسئله ای که حائز اهمیت است این است که تعداد بازدیدکنندگان وب سایت هایی که از این رنگ استفاده می کنند بیشتر است. چندین سال پیش، بیشتر طراحی سایت ها از رنگ سیاه یا تصاویر پس زمینه تیره استفاده می کردند.

اخیرا، متوجه رابطه ای بین زمینه های سفید و دو روند رایج در طراحی سایت شده ام (نویسنده).

طراحی پاسخگو یا ریسپانسیو (Responsive)

این نوع طراحی سایت به سیستم های زیادی کمک کرده است که با استفاده از پس زمینه ساده و سفید محبوبیت زیادی به دست آوردند؛ زیرا استفاده از این نوع پس زمینه آسان است و همیشه قابل توجه است. در برخی از این نوع طرح ها، وب سایت ها، مقدار مشخصی از پیکسل‌ها را مشخص می‌کنند و تمامی مواردی که خارج از این پیکسل ها قرار می‌گیرند را به عنوان پس زمینه یا بک گراند مشخص می‌کنند. اگر پس زمینه کلی سفید است، تمامی موارد حاشیه ای بدون استفاده از هیچگونه طرحی خاص، از دید خارج می شود.

طراحی یکنواخت و صاف

سادگی، همچنان به عنوان یکی از مهمترین روش ها یا روندهای طراحی سایت از سال 2013 شناخته می شود، و پس زمینه سفید یکی از مهم ترین مظاهر سادگی است. رنگ سفید باعث می شود تمامی موارد وب سایت به راحتی با یکدیگر جفت شوند و و از رنگ های روشن و برجسته که به صورت نمادین درون وبسایت قرار دارند، به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

رنگ سفید چه چیزی را عنوان می کند؟

رنگ سفید یکی از نمادهای سادگی است، در حالی که درون این رنگ معانی زیادی نهفته است و می تواند تاثیر زیادی بر محیط اطراف خود داشته باشد.

رنگ سفید، به طور طبیعی، به عنوان نمادخلوص، ایمان، نور، پاکیزگی، امکان و لطیف بودن است و به طور کلی به عنوان یکی از عناصر مثبت یاد می شود.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/76/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.