گرایش های طراحی مگامنو در وب سایت های مدرن ( قسمت دوم )

منوهای ابشاری تمام عرض

این روند در تمام طراحی سایت ها استفاده نشده است، اما من امروزه ان را در بیشتر سایت ها میبینم. مگامنوهای بزرگ می توانند صفحه را افقی و تمام عرض اشغال کنند تا فضای بیشتری برای کاربران دسکتاپ و لپتاپ ایجاد کنند. اما برای کاربران گوشی های همراه معمولا منوهای مخفی وجود دارد بنابراین انها هیچوقت افکت منوی تمام عرض را مشاهده نمی کنند.

منوی طراحی سایت Pluralsight یک مثال عالی برای این مورد می باشد. این وب سایت شامل یک مگامنوی تمام صفحه می باشد. محتوای این سایت هم اندازه ی خود صفحه ی سایت در یک عرض ثابت باقی می ماند، اما منوی ان تمام صفحه را اشغال می کند. این افکت خیلی خوبی است زیرا فضای خالی بیشتری در منوی سایت به وجود می اورد یا حداقل این طور به نظر می رساند که فضای بیشتری وجود دارد. اگر هدف شما یک منوی عظیم برای مانیتور های بزرگتر می باشد، می توانید از این روند استفاده کنید.

طراحی سایت Digital Spy منوی بسیار مشابهی دارد و ان شامل دسته بندی های جدا از هم نیز می باشد.

در این منو تفاوت کوچکی میان لینک های منوهای ابشاری معمولی و لینک های کوچکی که کاربر را مستقیما به مقالات راهنمایی می کنند وجود دارد. با این وجود مانند مثال قبلی محتوای سایت هم اندازه ی صفحه در یک عرض ثابت باقی می ماند با این تفاوت که منو تمام صفحه را پوشش می دهد. این ویژگی یک افکت فوق العاده برای به کار بردن در طراحی سایت می باشد.

شما حتی می توانید ساختار ستونی را با افکت تمام صفحه در یک طراحی سایت ترکیب کنید. شما می توانید این کار را OARS website مشاهده کنید که مثال خوبی از یک طراحی عالی بعلاوه ی UX عالی می باشد.

ترکیب کردن عکس ها و متن

من اضافه کردن عکس های بیشتر (در صورت امکان) را برای همه ی طراحی سایت ها پیشنهاد می کنم زیرا عناصر بصری کمک می کنند تا برای متن هایی که مشاهده می کنیم یک زمینه ی مناسب ایجاد کنیم. مگامنوها در صفحه های نمایش بزرگتر به بهترین حالت کار می کنند؛ بنابراین برای عکس ها نیز فضای خالی بیشتری وجود دارد. Sears website منوی خود را به دسته بندی های چند سطحی همراه با عکس ها و لینک ها در کنار هم تقسیم کرده است.

برخی از دسته بندی های بالایی و اصلی این طراحی سایت شامل عکس هایی برای لوازم خانگی، تشک ها و وسایل خانه می باشد. اما دسته بندی های زیر مجموعه شامل لینک هایی می باشند که کاربر را مستقیما به بخش هایی مانند کارد و چنگال و یا ظروف میز غذا می برند. در نظر داشته باشید که شما می توانید یک مگامنوی کاملا بلند اما در عین حال کارامد و مفید داشته باشید. بنابراین در تقریبا تمام منوها فضای خالی برای یک ردیف عکس ها و یک ردیف لینک ها وجود دارد. با این وجود شما می توانید به دنبال منوهای کوچک تر مانند منوهای ابشاری PlayStation بروید.

منوهای این طراحی سایت شامل ترکیب خوبی از عکس با متن نیز می باشد که بسیاری از ان ها تگ هایی برای صفحات مختلف می باشند. اگر شما وقت لازم برای طراحی ایکون های شخصی شده را دارید، می توانید این روش را برای سایت خود انجام دهید. به این صورت که باید در کنار تمام لینک های اصلی یک ایکون مرتبط قرار دهید تا برای راهیابی اسان تر عناصر بصری بعلاوه ی متن داشته باشید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/71/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.