حذف موارد اضافی از Landing Page در جهت طراحی بهتر و نرخ تبدیل بالاتر

هنگامی که به مبحث بهبود و پیشرفته معیارهای لندینگ پیج در طراحی سایت می رسیم، هیچ گونه جادویی برای انجام کامل و بدون نقص این کار وجود ندارد. قطعا رویکردی وجود ندارد که تمامی موارد را در بر بگیرد و موجب پیشرفت و بهبود آن شود، امابا استراتژی درست UX (این استراتژی به ما کمک می‌کند درک کاملی از چشم‌انداز محصول، کسب‌ وکار، رقبا، فناوری، اهداف و مقصد آینده‌ی تیم به دست آوریم)، بسیار آسان تر می توان لندینگ پیج ها را برای موفقیت و رسیدن به اهداف دلخواه تنظیم کرد. در ادامه، 4 مفهوم و ایده ی UX را که بر روی حذف موارد اضافی متمرکز هستند را مورد بررسی قرار می دهیم.


خالق قهرمان (وب سایت های برجسته و بزرگ)، تصویر و تاثیری بزرگ از خود به جای می گذارد

برداشت و احساس اولیه از طراحی سایت بسیار مهم است! داشتن سرصفحه یا Header تاثیر گذار، امری کلیدی و ضروری. بسیاری از افراد از صفحات خانگی (Homepage)های Slack (اسلَک یک ابزار همکاری تیمی مبتنی-بر-ابر است که توسط استورات باترفیلد تأسیس شده‌است. اسلک به عنوان یک ابزار داخلی در شرکت Tiny Speck برای توسعه Glitch آغاز به کار کرد. نام اسلک مخفف "Searchable Log of All Conversation and Knowledge" به معنی "لاگ قابل جستجو از مکالمات و دانش" است) که مجددا طراحی شده اند طرفداری نمی کنند.

اما دلیل این امر چیست؟ زیرا این نوع صفحات بسیار جای گیر هستند! ناوبری یا نویگیشن کامل طراحی سایت ، دکمه های سی تی ای (CTA)، نسخه آفست (در بیان کلی اُفست یک سیستم چاپ است که امروزه به طور بسیار گسترده برای چاپ انواع بروشور، کاتالوگ، پوستر، کارت ویزیت فرم های عمومی و خلاصه هر چیزی که قرار است بر روی کاغذ و با تیراژ و کیفیت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار می‌گیرد) که به نظر عالی می رسد، اما مشکل آن در خوانایی است و نیازی نیست به تصاویر چرخانده یا Rotating نیز اشاره کنیم، زیرا تمامی افراد با آن آشنا هستند.

حذف موارد اضافه از لندینگ پیج در جهت طرح های بهتر و نرخ تبدیل بالاتر

سایت Coletiv به دلیل استفاده از رنگ ها و تایپوگرافی های خاص بسیار چشم گیر است. همچنین تصاویر طراحی سایت آن چشمان شما را به هدایت در آورده و باعث می شود انگشتان خود را بر روی موس تکان دهید و بیشتر از قبل بر روی آن تمرکز کنید. کپی ایجاد شده در این قسمت مختصر، مستقیم و واضح است.

CTA صفحه فرود یا لندینگ پیج

یکی دیگر از موارد ذکر شده که بسیار چشم گیر است، صفحه خانگی یا هوم پیج One Medical است. برندینگ و نحوه کارایی این وب سایت بسیار باشکوه است. یکی از دلایل مهم آن این است که هنگام جستجو در این وبسایت با Navigation طراحی سایت دست و پنجه نرم نمی‌کنید.

این وبسایت، دارای یک CTA همیشگی و یک CTA ثانویه برای اهداف دیگر خود است، که این امر به خوبی در این وب سایت و تیم اجرا می‌شود.

و در آخر، بهتر است نگاهی به Pyrismic بیندازیم. قسمت کپی و CTA همگی در سمت چپ قرار گرفتنه اند. کوتاه، مختصر و با هدف. گرافیک ها و تصاویر استفاده شده در طراحی سایت ، خوانایی بازدیدکنندگان را با مشکل مواجه نمی کند، که این امر باعث می شود بازدیدکنندگان جدید هدف این وب سایت را به خوبی درک کنند.

کپی کوتاه، هدف را به خوبی می رساند

اغلب افراد، هیجان و انگیزه بالایی برای خواندن پاراگراف ها و متون آنلاین ندارند. این اتفاق به دو دلیل مهم است. اغلب، افراد پس از گذراندن مدت زمان 15 ثانیه وب پیج را ترک می کنند. این نکته به این معناست که طراحی سایت انجام شده باید به قدری قوی باشد تا هدف را به خوبی برساند. در غیر این صورت تمام کارهایی که برای وب سایت خود انجام داده اید اتلاف وقت بوده است. با انجام این کار، نرخ تبدیل پایین می آید، اما میزان بازدهی همچنان بالا است.

تمامی قسمت های لندیگ پیج طراحی سایت Flexbe دو جزء مهم دارد. یک تصویر بزرگ و یک کپی کوتاه. بخش های اضافی بسیار کمی در اطراف CTAها وجود دارد. این امر برای وب سایت Bitcharge نیز صدق می کند.

گرچه کپی پشتیبانی کننده به نظر کمی طولانی است، اما هدر ها یا سرتیترها بسیار کوتاه هستند. هرکدام از هدر ها یا سرتیتر ها تنها از سه کلمه کوتاه تشکیل شده اند.

این امر برای صفحه فرود Finery نیز صدق می‌کند. تایپوگرافی به کار رفته بزرگ تر، باریک تر و جامع تر است. خواندن آن بسیار راحت است و باعث سردرگمی خواننده نمی شود. در این وب سایت، در قسمت بالای وب سایت و طراحی آن، تصاویر استفاده شده در اپلیکیشن این وبسایت بسیاری از توضیحات را ارائه می دهد و نیازی به استفاده از پاراگراف و متن جایگزین نیست.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/63/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.