نحوه ایجاد و تایید خبر نامه ایمیل قبل از ارسال ( قسمت سوم )

آماده سازی اولیه خبرنامه ایمیل

آیا تمامی موارد ذکر شده را در قسمت بدنه خبرنامه ایمیل طراحی سایت خود می‌گنجانید؟

  • هویت برند
  • نویگیشن (Navigation) بالای طراحی سایت
  • پیوند به وب سایت شما
  • لینک های رسانه های اجتماعی
  • دکمه های اشتراک گذاری
  • اطلاعات تماس
  • لینک نسخه وب پیج (Webpage)
  • پیوند به نسخه ساده متن
  • لینک لغو اشتراک در طراحی سایت
  • جزئیات شرکت و آدرس فیزیکی
  • نشانه های شخصی
  • محتوای هوشمند
  • تصاویر بهینه شده
  • متن جایگزین
  • سرتیتر طراحی سایت
  • زبان عملیاتی
  • پیوند به مقالات
  • سی تی ای ها (CTAs)
  • کدهای ردیابی

نکته: بهتر است از طراحی سایت های آنلاینی که از آن ها برای ساخت الگو و پست کارت های متنوع استفاده می شود، بهره ببرید.

طراحی ایمیل

  • ایمیل خود را طراحی کنید
  • درست مانند محتوا، ماموریت و هدف شما، قوانین طراحی را نیز در بر می گیرد. اگر خبرنامه ایمیل طراحی سایت شما تنها جنبه معرفی دارد، بنابر این طراحی استفاده شده در آن باید طبیعی و ساده باشد. اگر ایمیل شما بخشی از نقشه یا طرح بازاریابی برای فروش محصولات است، بنابراین ایمیل به کار رفته بدون شک باید شامل تصاویر جذاب و سرتیتر های گیرا باشد.
  • علاوه بر این، ترتیب بلوک و جدول ها نیز در این نوع ایمیل ها متفاوت است. اگر تخفیف بزرگ یا پیشنهاد ویژه ای برای مدت زمانی خاص وجود داشته باشد، باید آن را در بخش بالای خبرنامه طراحی سایت قرار دهید تا بتوانید توجه مشترکان خود را فوری جلب کنید. اگر ایمیل مورد نظر برنامه ای برای یک رویداد باشد، باید CTA را در انتهای ایمیل خود نمایش دهید.
  • طراحی خبرنامه های ایمیل طراحی سایت خود را در راستای اهداف خود قرار دهید. اگر نیاز به CTA های چشمگیر دارید، از تصاویر زیبا و چشمگیر استفاده کنید. چندین نکته مهم:
  1. طراحی خود را بخشی از برند خود کنید. از لوگو، تگ لاین، شعار، عبارت های گیرا یا رنگ‌های کمپانی و شرکت خود استفاده کنید.
  2. خبر نامه ایمیل خود را در راستای وب سایت خود تنظیم کنید
  3. بین بخش گرافیکی، اطلاعاتی و طراحی خود تعادل ایجاد کنید. وجود متن زیاد در خبرنامه ایمیل خسته کننده به نظر می‌رسد. همچنین استفاده از تصاویر زیاد نیز همین طور است. سعی کنید طرحی را مورد استفاده قرار دهید که پیش از این آزمایش خود را پس داده است. استفاده از محتوا در ایمیل ایده ای خوب به نظر می رسد، اما نه خبرنامه‌ها. به طور عمومی، خبرنامه های ایمیل 600 پیکسل پهنا هستند، بنابراین بهتر است در خبرنامه های ایمیل خود تنها از یک ردیف خاص استفاده کنید.
  4. محتوای قرار گرفته درون فضای سفید، خوانایی بسیار بالایی ندارد.
  5. از CTA های چشم گیر استفاده کنید.
  6. از قالب های موبایل دوستانه استفاده کنید.
  7. قالب خبر نامه ایمیل طراحی سایت خود را در مرورگرهای مدرن نیز بررسی کنید.
  8. نسخه وب را فراموش نکنید.
  9. نسخه متن ساده را نیز به خاطر بسپارید.

تست ایمیل

قدرت تست ایمیل را دست کم نگیرید. حتی کوچک ترین فرصت ها برای بهبود و پیشرفت ایمیل‌های خود را دست کم نگیرید. در ادامه، چک لیستی کوچک برای شما مهیا کرده ایم که قبل ازفشردن دکمه ارسال، خبرنامه ایمیل طراحی سایت خود را با این چک لیست مقایسه کنید تا تمامی موارد را در آن به کار برده باشید.

تهیه ایمیل نهایی

  • آیا اصلاحات لازم را انجام داده اید
  • آیا کپی خود را فرمت کرده اید ؟
  • آیا تمامی لینک ها را بررسی کرده اید - آیا لینک های مورد نظر فعال هستند و قرار است در مکان مناسب خود ارائه شوند؟
  • آیا تمامی تصاویر در مکان مناسب قرار گرفته اند؟
  • آیا سی تی ای ها به طور مناسب کدگذاری شده اند؟
  • آیا فونت استفاده شده به اندازه ای بزرگ است که در تمامی مرورگر ها مانند دستگاه های موبایل نیز به راحتی خوانده شود؟
  • آیا زبان به کار رفته برای مخاطبان هدف مناسب است؟
  • آیا موضوع مورد نظر با محتوای ایمیل هم خوانی دارد؟
  • آیا متن به کار رفته قبل Header طراحی سایت خوب و آموزنده است؟
  • آیا کدهای ردیابی را به درستی تنظیم کرده اید؟
  • آیا خبرنامه ایمیل دارای اندازه و عنوان مطلوب است ؟
  • آیا خبر نامه ایمیل خود را به غیر از کروم در مرورگر های دیگر مانند اینترنت اکسپلورر نیز تست کرده اید؟
  • آیا ایمیل را در میان ارائه دهندگان ایمیل نیز تست کرده اید؟
  • آیا ایمیل را در میان پلتفرم‌های مختلف موبایل نیز تست کرده اید؟
  • آیا ایمیل خود را از طریق Spam Checker نیز تست کرده اید؟
  • آیا نسخه ایمیل را برای خودتان نیز ارسال کرده اید؟

ایمیل را تجزیه و تحلیل کنید

پس از بررسی تمامی موارد، زمان آن نیست که به خود استراحت دهید؛ بلکه وقت آن است که ایمیل مورد نظر را تحلیل کنید. البته، انجام این مرحله قبل از دریافت فیدبک ها و جزئیات با ارزش کمی زمان بر است. به یاد داشته باشید که همواره فضای خالی برای رشد و بهبود استراتژی بازاریابی وجود دارد. اگر شما نیز روش ها و راه هایی را برای بهبود خبرنامه ایمیل می شناسید، با ما در میان بگذارید


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/60/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.