استفاده از جاوا اسکریپت برای انتشار محتوا ( قسمت چهارم )

5. Chrome Dev tool - عناصر بازرسی

گاهی اوقات تنها قصد دارید تا نگاهی سریع به اچ تی ام ال ارائه شده، هنگام چک کردن صفحه ای خاص بیندازید. این کار، معمولا با باز کردن ابزاری خاص یا کرال در وب سایت مورد نظر انجام می شود. هنگامی که از ابزار کروم استفاده می کنید ( که گزینه های زیادی را نیز در اختیار شما قرار می دهد)، به راحتی صفحه مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و html ارائه شده را مشاهده کنید. این روش، یکی از سریع ترین راه ها برای مشاهده کد ارائه شده است.

6. افزونه کروم - مشاهده منبع رندرد یا ارائه شده

و در آخر، افزونه کروم، برای مشاهده منبع ارائه شده به شما اجازه می‌دهد تا html استاتیک و رندرد را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. این ابزار یا افزونه سئو ، نه‌ تنها به شما html ارائه شده و پایدار را نشان می‌دهد، بلکه تفاوت های آن ها را نیز به صورت برجسته و هایلایت شده نشان می دهد!

بنابراین، اگر خطایی به چشم تان می خورد و می خواهید تفاوت های آن ها را برای بار دیگر چک کنید، این افزونه و می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

سخنان نهایی و روش ها

اطمینان حاصل کنید که اچ تی ام ال ارائه شده را بررسی می کنید تا مطمئن شوید که محتوای اصلی شما به صورت دقیق در کد مورد نظر ارائه شده است. سعی کنید در موقعیتی قرار نگیرید که صفحه وب سایت در نسخه فعلی کروم عالی به نظر می‌رسد، اما گوگل نمی تواند پس از عملیات رندرینگ، قطعات مهم محتوای شما را در دسکتاپ و موبایل مورد بررسی کند. دستورالعمل های مهم از طریق تگ متا بات را مورد بررسی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که موارد عجیب در دستورات و کدهای مورد نظر مشاهده نمی شود. این کار می تواند تأثیر زیادی بر روی سایت شما از نظر سئو داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که علامت کانونیکال درست در html ارائه شده تنظیم شده باشد. همچنین مطمئن شوید که این علامت همچنان در کد وجود داشته باشد! بارها مشاهده مشاهده شده است که اتفاقات کاملاً عجیب و غریبی برای قطعات کد در html ارائه شده رخ می‌دهند.

داده های ساختاری را به طور دقیق بررسی کنید تا مطمئن شوید کد رندر شده دقیق است و حاوی تمامی نشانه گذاری های لازم و سایر موارد است. داده های ساختاری سئو یکی از مواردی است که به آسانی قابل چشم پوشی و افراد معمولا آن را فراموش می کنند.

نویگیشن یا ناوبری و پیوندهای داخلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید لینک های خود را در قسمت html رنده‌شده قرار نمی دهید. پیوندهای داخلی سئو بسیار حائز اهمیت است، زیرا آن ها روش و راهی برای گوگل مهیا می‌کنند که بتواند محتوای اضافه بر روی سایت شما را پیدا کند. آن ها همچنین پیش زمینه ای را برای گوگل در رابطه با محتوا و مواردی که قرار است گوگل بر روی سایت و لینک شما پیدا کند مهیا می‌کنند.

اگر هدف شما زبان ها و کشورهای مختلف است، اطمینان حاصل کنید که hreflang tags سئو (با استفاده از تگ های hreflang میتوانید به گوگل بفهمانید که زبان وب سایت شما چیست ، با این کار موتور های جستجوگر نتایج جستجوی کابران خود را بر اساس زبان و کشوری که در آن قرار دارند اولویت بندی میکند.به عنوان نمونه شما میتوانید به جای x در hreflang=”x” زبان و کشور خود را معرفی کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر موجود در html رنده شده را بازبینی می کنید؛ به خصوص اگر جستجوی تصویر برای شما اهمیت زیادی دارد. کد تصویر سئو را برای بار دوم چک کنید. همچنین آلت تکست، کد متن، عنوان و زیرنویس ها را نیز مورد بررسی قرار دهید. به این بسنده نکنید که صفحه خود را در آخرین نسخه کروم بررسی کنید و فکر کنید همه چیز مطابق میل شما است. Html ارائه شده را در هر دو پلتفرم تلفن همراه و دسکتاپ بررسی کنید.

خلاصه - همواره بیش از یک روش برای ارائه صفحه وجود دارد

پس از مطالعه این پست، امید است تا بتوانید صفحات خود را با استفاده از ابزار گفته شده رندر کنید. همان طور که در قسمت های پیش نیز توضیح دادیم، بسیار مهم است تا صفحات خود را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در html ارائه شده نمایش داده می‌شود.

و در آخر، عناصر دیگری نیز وجود دارد که برای چشم های غیر مسلح قابل چشم پوشی است و باید بررسی شوند. به عنوان مثال، تگ روبات های متا، داده های ساختاری، اطلاعات ساختاری،تگ های hreflang و موارد دیگر سئو . با استفاده از ابزارهای گوگل و ابزارهای شخص ثالث که در انتهای این پست ذکر شد، می توانید توانایی‌های خود را رندرینگ جاوا اسکریپت مورد بررسی قرار دهید و موارد مورد نیاز را پوشش دهید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/52/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.