استفاده از جاوا اسکریپت برای انتشار محتوا ( قسمت سوم )

2. تست موبایل دوستانه یا ام اف تی (MFT)

روش بعدی برای مشاهده html ارائه شده برای صفحه وب سایت، از طریق تست سئو موبایل دوستانه گوگل است. ابزار مورد نظر، سایت را با استفاده از گوگل بوت برای اسمارت‌فون‌ها ارائه می‌دهند و اسکرین شاتی از صفحه ارائه شده به شما نشان می‌دهند؛ سپس کد html ارائه شده برای صفحه وب سایت را مهیا می‌کنند.

به علاوه، شما می توانید منابع صفحاتی که به طور مناسب سئو باراگذاری نشده بودند را مشاهده کنید و همچنین کنسول جاوا اسکریپت را به همراه اخطارها و و خطاهای همراه آن (مانند ابزار بازرسی url) مشاهده کنید.

توجه داشته اگر واقعا قصد دارید به کد رندر سئو (Rendered) بپردازید، باید html را از تست موبایل دوستانه به یک ویرایشگر متن شخص ثالث کپی کنید و آن را پیست یا وارد کنید؛ زیرا کار با کدها در ابزار کمی سخت است.

3. تست Rich Result

(نتایج سئو یی که به صورت rich result هستند، در واقع نتایجی هستند که حاوی اطلاعاتی مانند تعداد رای بازدیدکنندگان، مقدار کالری غذا، تاریخ شروع رویداد، فیلم ها، کتاب ها، شبکه های اجتماعی، اطلاعات شرکت و موارد مشابه دیگری هستند و گوگل این اطلاعات را معمولا از طریقstructured data کسب می کند.)

بر اساس دو روشی که تا این جا مورد بحث قرار دادیم، باید به این نکته توجه کرده باشید که در تمامی آن ها یک نقطه مشترک وجود دارد. تا به این جای کار بر روی ارائه دهنده های موبایل تمرکز کرده بودیم، نه دسکتاپ. مطمئناً هم اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که موبایل و تلفن همراه دارای اهمیت زیادی است و بهتر است تمرکز خود را بر روی آن قرار دهیم، اما بهتر است که همچنان ارائه دهنده های دسکتاپ را نیز مورد توجه قرار دهیم! برای بار دیگر اشاره می‌کنیم که ابزار بازرسی سئو ،url تنها ارائه دهنده دسکتاپ و اسکرین شات سایت هایی را نمایش می دهد که هنوز به بخش موبایل فرصت ایندکسینگ منتقل نشده‌اند.

با این اوصاف، صاحب وب سایت چه کاری باید انجام دهد؟؟

گوگل پاسخ سوال شماست، اما نه به آن روشی که فکر می کنید. بسیاری از افراد این نکته را نمی دانند، اما شما می توانید از تست Rich Results سئو برای مشاهده html ارائه شده بر اساس گوگل بوت دسکتاپ استفاده کنید! افراد متخصص در این زمینه پیش از این نیز به این نکته اشاره کردند، اما بر اساس نتایج منتشر شده بسیاری از افراد همچنان آن در این زمینه اطلاعات کافی ندارند.

هنگامی که یک url سئو را مورد آزمایش و تست قرار می‌دهید، می توانید اچ تی ام ال ای ارائه شده، مشکلات پیش آمده هنگام بارگذاری صفحه و کنسول جاوا اسکریپت که شامل خطاها و پیغام های اخطار است را مشاهده کنید؛ و این نکته را به یاد داشته باشید که مشاهده این موارد بر روی ارائه دهنده دسکتاپ است، نه موبایل. این ابزار به شما نشان می دهد که رابط کاربری استفاده شده برای ارائه، گوگل بوت دسکتاپ است.

روش های دیگر

کروم ،کرالرز و پلاگین: هنگامی که می‌خواهید اچ تی ام ال ارائه شده برای صفحه خاص سئو را مشاهده کنید، بهتر است کار خود را با ابزارهای گوگل که به آن ها اشاره کردیم شروع کنید، اما این نکته بدان معنا نیست که این روش ها تنها روش های موجود برای چک کردن صفحات ارائه شده هستند. از بین کروم، ابزارکرالینگ شخص ثالث و برخی پلاگین ها، ابزارهای رندر دیگری را نیز در بخش سئو ی خود در اختیار دارید.

بیش از این وارد جزئیات نمی شویم، اما بهتر است بدانید که این موارد نیز جزو ابزارهای مورد استفاده هستند.

4. کرالرها (Crawler) یا خزنده ها - رندرینگ یا ارائه به طور عمده

روش هایی که پیش از این به آن ها اشاره کردیم ابزارهای سئو ی بسیار عالی برای چک کردن url های خاص هستند، اما هنگامی که می خواهید html ارائه شده را به طور کلی بررسی کنید چه اتفاقی رخ می دهد؟ برای مثال، اگر در حال کرالینگ در سایتی باشید که دارای 10 هزار، 50 هزار یا 500 هزار صفحه است و می خواهید کرد html ارائه شده یا رنده در برابر html پایدار یا استاتیک را چک کنید چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟

در این صورت، ابزار کرالینگ سئو بهترین گزینه برای شماست. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هر کدام از ابزار های ذکر شده توانایی ارائه یا رندر جاوا اسکریپت در طول عملیات کرال یا خزش را دارند. برای مثال، ابزار DeepCrawl، Screaming Frog، و Sitebulb، توانایی نمایش قابلیت های ارائه جاوا اسکریپت را دارند.

  • هنگام تنظیم کرال یا خزش در DeepCrawl، اطمینان حاصل کنید که گزینه "Enable JavaScript Rendering" را چک کنید.
  • برای ابزار Screaming Frog، درتب رندرینگ، از قسمت Spider Configuration استفاده کنید.
  • به علاوه، Screaming Frog را به شما اجازه می‌دهد تا اسکرین شات Rendered یا ارائه شده برای هرکدام از صفحاتی که آن ها را کرال می کنید مشاهده کنید و html ارائه شده را با html استاتیک یا پایدار مقایسه کنید.
  • ابزار SiteBulb نیز همان عملکرد را برای شما به همراه دارد (. JavaScript Crawling، به همراه توانایی مقایسه html استاتیک و html پایدار، مشاهده اسکرین شات ها. این ابزار تفاوت‌های میان این دو را نیز به صورت هایلایت شده نشان می دهد).

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/49/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.