استفاده از صفحات پس زمینه در طراحی وب ( قسمت دوم )

تصاویر تیره و تار

استفاده از این نوع تصاویر در طراحی سایت ، روش بسیار متداولی در سال 2012 بود.

هنگامی که این کار به درستی انجام می شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی درجذب افراد به طراحی سایت شما داشته باشد.

تصاویر تار باعث می شود تا افراد در رابطه با محتوا و زمینه طراحی سایت شما تفکر کنند. تصویری که به طور واضح مشخص نشده باشد، می‌تواند موجب شود تا بتوانید سایر مشخصه های مورد نظر را راحت تر به طراحی سایت خود اضافه کنید (بدون این که نگران این باشید که فضای زیادی را در پس زمینه خود اشغال کرده باشید).

در حالی که بهره بردن از تصاویر تار می‌تواند سخت باشد، استفاده از این نوع تصاویر می‌تواند تاثیر بسزایی برای طراحی سایت شما به همراه داشته باشد. هنگام انتخاب یک تصویر اطمینان حاصل کنید که استفاده از این تصویر در حالت تار نیز دارای خوانایی مناسب است؛ آیا کاربران می‌توانند موارد و اطلاعات استفاده شده در عکس را تشخیص دهند؟ تصور استفاده شده چگونه می‌تواند با پیام و هدف شما هم خوانی داشته باشد؟

استفاده از این نوع عکس ها، بدان معنا نیست که می‌توانید از عکس‌های ضعیف استفاده کنید. استفاده از عکس های کیفیت بالا حتی هنگامی که قصد استفاده از تصاویر تار دارید نیز دارای اهمیت زیادی دارد. تصویر با کیفیت پایین باعث جلب توجه کاربران سایت نمی‌شود، حرفه و تخصص طراحی سایت شما را نیز زیر سوال می برد و همچنین باعث ارسال پیام و هدفی به کاربران می شود که اکثر طراحان سعی می کنند از آن دوری کنند.

زوم این، زوم اوت! (Zoom in, Zoom Out)

بسیار مهم است که تصاویر مورد استفاده را مورد بررسی قرار دهیم؛ به خصوص تصاویری که دارای اندازه بزرگ هستند، باید سطوح مختلفی از قابلیت زوم در آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

چهره، صحنه و سایر موارد به کار رفته در تصویر هنگام استفاده از قابلیت زوم به چه صورت خواهند بود؟ آیا رویکرد طراحی سایت شما به اندازه کافی ظریف و دقیق است؟

تصاویر بزرگ و نزدیک می‌توانند بسیار جذاب و گیرا باشند. ممکن است اندازه بزرگ این تصاویر باعث شود تا جزئیات و دقت در این تصاویر کمرنگ شود. هم چنین مشاهده این تصاویر در صفحات دسکتاپ کوچک؛ به‌خصوص در دستگاه‌های موبایل ممکن است سخت تر باشد.

بنابراین هنگام استفاده از این تصاویر پس زمینه، قابلیت زوم در آن ها را به صورت دقیق بررسی کنید. همچنین بخشی از تصویر که برای اغلب کاربران در قسمت بالای صفحه طراحی سایت نمایان می شود را در نظر بگیرید. سعی کنید از قرار دادن اشیا و مواردی که می‌تواند موجب نقص تصاویر شما شود خودداری کنید، (برای مثال اگر از تصویر شخصی کامل استفاده می کنید، سعی کنید تا تمامی تصویر به صورت کامل در پس زمینه شما قرار گرفته باشد).

بهتر است تصویر خود را به نحوی تنظیم کنید که کاربران مورد نظر برای درک تصویر شما مجبور به حرکت دادن موس نباشند. اگر مشخصه های کلیدی و مهم تصویر خود را از قلم بیندازید، ممکن است قابلیت زوم برای شما کاربرد داشته باشد. اگر چهره ها یا قسمت های مهم عکس به سختی قابل تشخیص است، بهتر است برای تشخیص آن از قابلیت زوم این این استفاده کنید.

تایپوگرافی

چندین راه برای انتخاب متن در تصاویر بزرگ وجود دارد - متن بر روی تصویر، متن در کنار تصویر و متنی که درون تصویر جای گذاری شده است.

استفاده از متن در تصویر پس زمینه بسیار مهم است. بخش های مهم تصویر باید قابل مشاهده و همچنین متن مورد استفاده باید خوانا باشد.

برای قرار دادن متن در عکس های خود، بهتر است به دنبال فضاهایی در عکس باشید که به اصطلاح به آن ها "فضاهای مرده" گفته می شود و مشخصه های خاصی در آن بخش از تصویر وجود ندارد. بهتر است متون خود را در قسمت بالای عکس قرار دهید. همچنین سعی کنید تا عناصری از تضاد یا کنتراست را با رنگ های مورد نظر ایجاد کنید تا بتوانید توجه کاربران خود را جلب کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های مورد استفاده این است که چندین رنگ خاص را برای متن، در قسمت مشخصی از عکس انتخاب کنید و متون خود را در قسمت جعبه مانندی یادداشت کنید و در قسمت خاصی از تصویر پس زمینه خود قرار دهید.

اهمیت تصاویر

گاهی اوقات، تصویری که قصد استفاده از آن را دارید به قدری حائز اهمیت است که نمی‌توان تمام، یا بخشی از آن را پنهان کرد. در این صورت بهتر است متن مورد نظر خود را در بالا، پایین یا طرفین عکس قرار دهید. این کار باعث می شود هم متن مورد نظر در جایگاه مناسبی قرار بگیرند و با توجه به پس زمینه، متن مورد نظر شما نیز دارای فضای کافی برای جلب توجه کاربران باشد.
یکی دیگر از رویکردهای پرکاربرد، استفاده از تصویر و متن به صورت همزمان، و ادغام کردن متن به درون عکس است.

این کار را می توانید در طول عکس برداری برای تصاویر ساده و طبیعی تر یا با استفاده از نرم افزار ویرایش عکس انجام دهید. هنگامی که متنی را با تصویر موردنظر ادغام می‌کنید، نماد ایجاد شده نباید سردرگم کننده یا پیچیده باشد. هنگام استفاده از این روش، سعی کنید تصویر و عکس را در ساده ترین شکل ممکن و حداقل پیچیدگی نگه دارید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/50/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.