استفاده از صفحات پس زمینه در طراحی وب

استفاده از تصویر به عنوان پس زمینه برای طراحی سایت ، روز به روز ارزش و محبوبیت بالاتری پیدا می‌کند. شکست دادن تصاویر خوب، کار ساده ای نیست. این تصاویر باعث فروش بالای سایت شما و افزایش بازدید می شوند و همچنین بهترین روش برای نشان دادن محصول شماست.


اما جمله بالا به آن معنا نیست که می توانید از هرگونه تصویر قدیمی استفاده کنید.

باید از چه نوع تصویری استفاده کرد؟

عوامل مختلفی وجود دارد که به هنگام برنامه ریزی برای طراحی تصویر وب سایت خود باید آن ها را در نظر بگیرید - سایز و اندازه، رنگ، منظم بودن تصویر و فضای قرار گیری آن.

قانون شماره 1

هنگام استفاده از عکاسی، به خصوص عکس های بزرگ این است که کیفیت عکس حائز بیشترین اهمیت است.لزومی نیست تا تنها از عکس های مستطیلی شکل استفاده کنید؛ بلکه تنها کافیست تا از بهترین و مناسب ترین عکس های موجود برای یک پروژه طراحی سایت استفاده کنید. عکس ها همواره باید دارای بالاترین کیفیت، وضوح بالا (بدون پیکسل کردن) باشد. با این وجود باید زمان بارگذاری و بهینه سازی تصویر را نیز در نظر داشته باشید، تا این دو عامل زمان زیادی از کاربران وب سایت شما نگیرد. اطمینان حاصل کنید که به تصاویر شما به درستی بهینه سازی شده است و دارای اندازه و سایز مناسب می باشد؛ به طوری که هنگام بازدید افراد از سایت شما، دچار مشکلات بارگذاری تصاویر نشوید.

تصاویر پس زمینه، می بایستی پیامی را که سایت شما سعی در انتقال آن دارد، تصویر سازی کند. استفاده از یک تصویر زیبا کافی نیست؛ بلکه تصاویر مورد استفاده باید با محتوای طراحی سایت شما هم خوانی داشته باشد.

به قالب بندی تصاویر خود به خوبی فکر کنید.

آیا تصویر مورد استفاده شما مورد علاقه اکثریت افراد است؟ برخی از بهترین  طراحی وب سایت ها که بر اساس تصاویر موجود آن ها را دسته بندی کرده ایم شامل تصاویری از چهره ها و پس زمینه های زیبا، محصول شرکت و تصاویری از صحنه های قابل توجه است.

آخرین و کم اهمیت ترین موردی که هنگام تصمیم گیری در رابطه با تصویر پس زمینه خود باید آن را در نظر بگیرید، قرار دادن نوشته یا لوگوی شما در تصویر پس زمینه است. به غیر از موارد ذکر شده، قصد نمایش چه مواردی در پس زمینه خود را دارید؟ آیا فضای مورد نظر طراحی سایت در کنار آن برای قرار دادن این اطلاعات وجود دارد؟

هنگام ساخت تصویر، همواره این سوالات را در ذهن داشته باشید. اگر می خواهید فضای تاریک یا روشن را برای نوشته های خود در نظر بگیرید، این فضا نباید تضاد زیادی با سایر فضا های طراحی سایت داشته باشد. در بسیاری از موارد، بهتر است از قرار دادن متن یا لوگو در قسمت بالای تصویر خودداری کنید.

رنگ

تصمیم‌گیری در مورد تون (Tone) عکس، یکی از اولین انتخاب ها در طول این مسیر است.

آیا قصد دارید از تصاویر زنده و پر جنب و جوش استفاده کنید؟ یا ترجیح می دهید که تنها از تناژ سیاه و سفید در تصاویر طراحی سایت خود استفاده کنید؟ پاسخ سوالات بالا بستگی به حال و هوای وب سایت شما و پیام و هدف مورد نظر شما دارد. از تصاویر رنگی برای نشان دادن زندگی، پویایی صحنه های زیبا استفاده کنید. عکس های سیاه و سفید می تواند روشی دراماتیک برای نشان دادن افراد یا چهارچوب‌های ثابت باشد.

بهتراست تا در رابطه با میزان روشنایی تصاویر پس زمینه خود نیز تصمیم گیری کنید. می‌توانید از تصاویر خنثی، یکنواخت یا تصاویر پس زمینه با کیفیت بالا و تضاد کم تر استفاده کنید. این نوع از جاذبه های رنگی به شما اجازه می دهد فضای بیشتری در پس‌زمینه‌ی طراحی سایت خود در اختیار داشته باشید و متن مورد نظر خود را راحت تر به آن اضافه کنید. در عین حال، استفاده از این تصاویر نسبت به تصاویر سیاه و سفید دارای تفاوت هایی است. هنگام استفاده از تصویر یکنواخت، بهتر است نوع تصویر خود را با توجه به زمینه و معانی رنگ در نظر بگیرید.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/48/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.