حالت طراحی در سال 2012: شش حالت طراحی سربرگ

بیشتر اوقات اغلب ما به یک روند طراحی سایت به عنوان چیزی بیش از آن نگاه می کنیم . اما مهم این است که پشت این روند را نگاه کنید تا تاثیرات بازار و جنبش های روان شناختی را که بر آنها تاثیر می گذارند و آن را هدایت می کنند را ببینید.


امروزه یکی از مهمترین تأثیرات بازار در طراحی سایت ، گسترش سریع دستگاههای موبایل است که برای مرور وب استفاده می شوند.تنها این رشد ادامه خواهد یافت. در ژانویه سال جاری، 8.5 درصد از وب سایت های وب جهانی از دستگاه های تلفن همراه دستی گرفته شده است و تعداد کاربران تلفن همراه در معرض 1.2 میلیارد عدد قرار دارد .

همانطور که کاربران بیشتر تبلت را به لپ تاپ و دسکتاپ ترجیح میی دهند، تقاضا برای طراحی سایت پاسخگو افزایش می یابد. طراحی برای دستگاه های تلفن همراه یک بازی کاملا جدید است، به ویژه که روانشناسی و اهداف کاربر متفاوت است، گستره های توجه کمتری دارند و پهنای باند گران تر است.

بسیاری از گرایش های طراحی سایت که ما در حال حاضر شاهد آن هستیم، از این تحول به سمت محتوای وب همراه متناسب گرایش یافته است. بیایید به برخی از گرایش های طراحی سربرگ نگاه کنیم که می توان انتظار داشت که به عنوان فناوری تلفن همراه رشد کند.

Skeuomorphism

با توجه به بعضی ها(که غالبا کم اهمیت اند) که بیش از حد استفاده می شوند، skeuomorphism به معنای حفظ ویژگی هایی از طرح های قدیمی - اغلب فیزیکی - که در آن این ویژگی ها دارای یک هدف خاص و یا دلیل است ، می باشد . این اغلب در برنامه های سینت سایزر اپل نشان داده شده است که با «دستگیره» هایی که می توانید تبدیل کنید، «لغزنده ها» را که می توانید حرکت دهید، یا «کابل ها» که می توانید آن را وصل کنید، نشان می دهد.

در وب سایتی که زیر نشان داده شده است، به طرحی که طراح هوشمندانه از نمایشگر لپ تاپ به عنوان یک ظرف برای آخرین اخبار استفاده می کند توجه کنید . عناصر دیگر در طراحی سایت ساخته می شوند تا شبیه اشیاء واقعی باشند. به طور کلی، یک اتاق در یک خانه شبیه سازی می کند. Skeuomorphism، در این مورد، صرفا تزئینی است.
در مقیاس ظریف تر، این تکنیک به روش های مختلفی ارائه می شود، مانند:

  • پس زمینه بافت یا دانه (textured or grainy)
  • مرز های تعیین شده
  • ظاهر متن
  • روبان
  • دکمه های 3D

سایه ها

با وجود آنتاگونیسم برخی از طراحان نخبه، طراحی سایت اسکومومورفیک مزایای بسیاری از لحاظ قابلیت استفاده دارد. برای مثال ، این رابط را راحت، دوستانه و آشنا می سازد. این محیطی ایجاد می کند که کاربران به راحتی می توانند بدون نیاز به کلیک بر روی دکمه «راهنما»، برنامه را اجرا کنند. این کاربران را تشویق می کند تا "برای خودشان فکر کنند" با جذب کردن آنها برای کشف کردن. هنگامی که به درستی استفاده می شود، طراحان اجازه می دهند تا به طور موثر با هدف یک برنامه یا وبسایت ارتباط برقرار کرده و به کاربران کمک کنند آنچه را که سریعتر نیاز دارند پیدا کنند. بعد از همه، سرعت در مرور تلفن همراه بسیار مهم است.

Skeuomorphism به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد و نیازهای کاربر را بیشتر از آنچه طراح آن را دوست دارد برطرف می کند. با دلیل خوب، طراحان بسیاری همچنان از آن استفاده می کنند - حداقل تا زمانی که یک روند دیگر هم همراه باشد.

سربرگ مرکزی

دستگاه های موبایل صفحه کوچکتر و رزولوشن پایینتری نسبت به اکثر مانیتورهای کامپیوتر دارند . عناصر صفحه مرکزی باعث جذابیت بصری و دادن تعادل به یک صفحه نمایش در قطعنامه های کوچکتر می شود. در قطعنامه های بالاتر، آن را به هویت وب سایت اضافه می کند، و مناسب برای مارک های در حال ظهور است.

تایپوگرافی بزرگ

تعدادی از وب سایت های جاری فونت ها را در ابعاد Bold نشان می دهد. این باعث می شود که کاربران برای مشاهده متن روی رایانه لوحی یا گوشی هوشمند راحت تر باشند. همچنین دارای مزایای اضافه شده است: تاثیر بیشتر با تصاویر کمتر. با کاهش بر روی عناصر گرافیکی و استفاده از تایپوگرافی موثر و فونت های با دقت انتخاب شده، کاربران مجبور نیستند پهنای باند زیادی صرف کنند تا پیام اصلی را در یک صفحه وب ببینند. وب سایت های طراحی شده در این راه ، برای کاربران تلفن همراه جذاب هستند. همانطور که بازار تلفن همراه همچنان رشد می کند، می توان انتظار داشت که این روند طراحی سایت به مدت طولانی ادامه یابد.
ادامه دارد...


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/35/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.