باید قوانین طراحی سایت را دنبال کنید! ( قسمت دوم )

این زمانی بود که TechCrunch وب سایت خود را با نگاه کاملا جدید مجددا راه اندازی کرد. در طی چند روز اول پس از راه اندازی، TechCrunch به علت کم رنگ بودن رنگ سبز مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما به زودی بازدیدکنندگان خود را با طراحی سایت هماهنگ کردند. اتفاقی که افتاد این بود که بازدیدکنندگان به ظاهر قدیمی TechCrunch عادت کرده بودند و آنها فورا نمی توانستند با طراحی سایت جدید سازگاری داشته باشند، اما به زودی احساس کردند که فقط ظاهر کمی (که از هر چی گذشته بد نبود) تغییر کرده.


کاهش محتوای بی فایده

با گذشت زمان، مدیران سایت متوجه می شوند که برخی از محتویات را می توانند از وب سایت خود حذف کنند، در حالی که می توانند از قسمت دیگری نیز استفاده کنند. آسان نیست که چنین تغییری را روی هوا انجام دهیم، اما بازسازی مجدد وبسایت، این فرصت را برای مدیران وب فراهم می کند تا آنها بتوانند محتوای وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کند. ما باید درک کنیم که محتوا دارای نوعی عمر مفید است. و با گذشت زمان قدیمی می شود و به همین دلیل بی استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که مینیمالیسم نیاز ساعتی است و این روز ها طراحی سایت مجدد به طور جدی بر روی ارائه حداقلی از محتوا تمرکز می کند. از این گذشته، هنگام طراحی سایت مجدد، ارائه محتوا باید در نظر گرفته شود. همچنین، طراحان باید بازدید کنندگان را در درک اهمیت محتوا و استفاده بیش از حد از آن ها کمک کنند.

کار رقبا را کپی نکنید

گاهی اوقات ما موفقیت های رقبامان را بسیار موفق می دانیم بطوری که در نهایت آنها را کپی می کنیم. ما مانند بچه ها فرض می کنیم که اگر چیزی دقیقا همانند رقیب هایمان ایجاد کنیم پس اگر ما آنها را شکست ندهیم، قطعا موفق خواهیم شد. خوب، این اتفاق نمی افتد!

ما باید درک کنیم که خوانندگان یک احساس شخصی نسبت به یک وب سایت دارند و این لمس شخصی است که آنها را به وب سایت متصل می کند. اگر وبسایت خاصی از روی محتوای سایت دیگری شروع به کار کند،چه چیزی است که نظر دیگران را به این سایت جلب کند؟ در عوض، خوانندگان رقیب اصلی را ترجیح می دهند. پس از هر چیز ، "اصل ها هستند که به فروش می روند "

سئو ی موتورهای جستجو را از دست ندهید

خوب، به عنوان یک طراح، بسیار مهم است که مطمئن شوید طراحی سایت مجدد بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر نمی گذارد. برخی از دلایل اینکه طراحی وبسایت مجدد ممکن است رتبه بندی موتورهای جستجو را از دست بدهد عبارتند از:

در طرح سایت تازه متن "عنوان" را برای هر صفحه تغییر دهند. تغییر در این متن به این معنی است که موتورهای جستجو بایستی پایگاه داده های خود را بازخوانی کنند که ممکن است بر رتبه بندی وب سایت تأثیر بگذارد.

ساختار URL این وبسایت به چیزی مفید و سودمندتر برای SEO تبدیل شده است. اگر چه ممکن است در بلندمدت کمک کند، اما طراحان باید درک کنند که در صورت تغییر ساختار URL، تمام رتبه بندی موتورهای کنونی را از دست خواهند داد.

ایجاد پیوند در طراحی سایت جدید باعث ایجاد تعادل اصلی ارتباط داخلی می شود. باید فهمید که اتصال به مقالات دیگر در یک وب سایت یکی از عوامل SEO است که گوگل در نظر گرفته است. خوب، اگر طراح یک طرح که تعدادی پست مرتبط در طراحی جدید داشته باشد، طراحی کرده باشد، ساختار پیوند بین وب سایت که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر می گذارد، تغییر خواهد کرد.

مثال فوق العاده!

هیچ مقاله طراحی بدون ذکر مجله Smashing کامل نیست، عبادت گاهی برای طراحان . اجازه دهید با چک کردن ظاهر SmashMag در سال 2007 شروع کنیم.

در آن زمان، SmashMag فقط یک وبلاگ دیگر طراحی بود که ظاهر ساده ای برای فهمیدن داشت. همانطور که SmashMag رشد کرد درخواست برای طراحی سایت بهتر نیز افزایش یافت . SmashMag به اندازه کافی هوشمند بود تا طراحی سایت دوباره خود را طوری انجام دهد ، که احساسی که درون سایت وجود داشت از بین نرود!

طراحی سایت در سال 2010 نمونه ای کامل از یک طراحی مجدد وبلاگ است که در آن منطق پشت وب سایت باقی می ماند و فضای بیشتری برای حامیان وبلاگ فراهم می شود تا بتوانند پول بیشتری برای سود وبسایت کسب کند. توجه داشته باشید که چگونه SmashMag هیچ تغییری در محتوای انجام نداده است. تنها تغییر یک انحراف کوچک از صفحه اصلی وبلاگ بود، به طوری که خوانندگان در وب سایت گیج نشوند.

مطلب بعدی آخرین مطلب است. طراحی سایت مجدد SmashMag در حال حاضر یکی دیگر از انحراف های کوچک در آخرین طراحی آن است. این منو بهینه سازی شده بود و یک نوار کناری دیگر قرار گرفت تا دسترسی به آرشیو آسان تر شود. باید توجه داشته باشید که در اندازه آگهی هایی که به نفع هر دو، خوانندگان و حامیان مالی است، هیچ گونه سازش صورت نگرفته است.

چرخه تجدید ساختار SmashMag نمونه ای کامل از چگونگی استفاده از وب سایت ها در طراحی مجدد بدون از بین بردن روح واقعی وب سایت می باشد.

نتیجه گیری

مانند هر بخش دیگری از صنعت طراحی، طراحی سایت مجدد شامل مجموعه قوانینی است که باید دنبال شود. اگر چه طراحی مجدد ممکن است کار ساده ای باشد اما به برنامه ریزی و تفکر نیاز دارد. من نمی گویم که طراحی مجدد شما موفقیت آمیز نخواهد بود اگر شما از این قوانین پیروی نکنید اما مطمئنا به شما طراحی سایت جدیدی را ارائه میدهد که به شما کمک ممیکند .


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/28/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.