لینک سازی و رتبه بندی در موتورهای جست و جو

لینک ها اولین عامل بزرگ رتبه بندی در سئو “Off-the-page”هستند که توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. گوگل اولین موتور جستجو نبود که پیوندها را به عنوان یک « رای » مثیت برای سئو شمرد، اما اولین موتور جستجو است که به شدت به تجزیه و تحلیل لینک ها به عنوان راهی برای بهبود رابط بین صفحات کمک می کند.
با وجود عوامل و فاکتور های گسترده در رابطه با بهینه سازی موتور های جستوجو و سئو ، لینک ها و محتوای با کیفیت همچنان مهم ترین سیگنال خارجی برای رتبه بندی جستجوی گوگل هستند. اما همانطور که می بینید، برخی از لینک ها ارزشمندتر از بقیه هستند.


کیفیت لینک ها

فرض کنید شما بیمار هستید، شما به توصیه ها و تجویز دارو های 5 دکتر متخصص اعتنا می کنید یا 50 نفر عابر پیاده که در خیابان در حال عبور هستند؟
با در نظر گرفتن تجربه ایی که دکتران متخصص دارند، احتمالا به مشاوره پزشکان احترام می گذارید. حتی اگر تعداد نظرات دریافتی شما کمتر شود، ترجیح می دهید این نظرات را از کارشناسان دریافت می کنید. کیفیت نظرات بهتر از کمیت آن هاست.
این کار مشابه با کار موتورهای جستجو است. آنها تمام لینک هایی را که در وبسایت ها وجود دارد (به جز لینک های no-follow و لینک های مسدود شده) شمارش می کنند، اما برای همه آن ها به یک اندازه ارزش قائل نمی شوندد. موتور های جستوجو به لینک های با کیفیت بیشتر اهمیت می دهند.
منظور از لینک های با کیفیت چیست؟ معمولا یک لینک از یک سایت بزرگ و قابل احترام در مقیاس کیفیت بالاتری از یک لینک از وبلاگ خودتان دارد. به خصوص اگر آن وب سایت به لحاظ موضوعی به سایت شما مرتبط باشد، به همین ترتیب نظر موتور های جستوجو را بیشتر جلب می کنید.

متن های لینک دار

سایت Amazon را مثال می زنیم که سایت های زیادی به آن لینک داده اند. سایت آمازون با کلمه " قایق " در لیست جستوجو قرار نمی گیرد، بلکه با جستوجوی کلمه کتاب این وب سایت ظاهر شده. زیرا لینک هایی که به این سایت بر می گردد توضیحاتی راجع به کتاب داده اند نه قایق! به منظور دیگر، با اشتراک گذاری لینک توضیحاتی نیز راجع بع کتاب داده شده است. البته قابل ذکر است که سایت آمازون کتاب به فروش می رساند نه قایق.

تعداد لینک ها

بسیاری از سایت ها متوجه شده اند که کسب تعداد زیادی از لینک ها می تواند به موفقیت سئو وب سایت شما کمک کند. می توانید لینک های زیادی از یک وب سایت دریافت کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که، 1000 لینک از یک سایت به مراتب ارزش کمتری از 1000 لینک از 1000 سایت خواهد داشت.
مدت ها پیش، تعداد پیوند ها فاکتور مهمی بود، اما تعداد به مرور زمان جای خود را به کیفیت داده، زیرا موتورهای جستجو یاد گرفته اند که چگونه کیفیت لینک ها را بهتر ارزیابی کنند.
تاکتیک هایی مانند مبارزات پیوند ویروسی، مدال ها و ویجت ها می توانند در تأمین امنیت تعداد زیادی پیوند موثر باشند و حتی نمایندگان موتور های جستجوگر این روش ها را پیشنهاد کرده اند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/14/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.