اعتماد، قدرت و رتبه بندی در جست و جو

وقتی موتورهای جستجو می توانند به لینک ها یا حساب های اجتماعی اعتماد داشته باشند، پس آیا می توانند به وب سایت ها نیز اعتماد کنند؟ بله کاملا درست است. بسیاری از جستجوگرها معتقدند که اعتماد به سایت نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت یک وب سایت در سئو ایفا می کند.


قدرت

آیا شما سایتی مجاز دارید؟ آیا وب سایت شما در زمینه هایی مثل کسب و کار و زمینه های دیگر به طور گسترده شناخته شده است؟ در اصل هدف ما این است.
هیچ کس دقیقا نمی داند که موتورهای جستجو چگونه سئو ی یک وب سایت را محاسبه می کنند و در واقع احتمالا چندین سیگنال "مجاز" در این باره وجود دارد. نوع لینک هایی که سایت شما دریافت می کند ( بک لینک ها و لینک های با کیفیت ) یا منابع اجتماعی ( از حساب های مورد اعتماد ) و معیارهای تعامل ( کلیک های طولانی ) ممکن است در سئو و قدرت سایت نقش داشته باشد.

تعامل

یک سایت با کیفیت باید تعامل معنی دار با کاربران ایجاد کند. موتورهای جستجو سعی می کنند این تعامل را به روش های مختلفی اندازه گیری و محاسبه کنند.
برای مثال، کاربران چه قدر روی صفحات شما می مانند و وقت خود را در وب سایت شما صرف می کنند؟ آیا آن ها در وب سایت شما مطلبی را می کنند، یا از طریق فهرست به نتیجه می رسند و روی منو ها کلیک می کنند؟ یا اینکه بلافاصله دکمه بازگشت را کلیک کرده و به سراغ وب سایت های دیگر در لیست جست و جو می روند؟

موتورهای جستجو می توانند این رفتارها را اندازه گیری کنند و این مقیاس ها می تواند نشانه ای باشد برای اثبات این که محتوای شما جذاب نیست.
متریک " زمان بر روی سایت " یا " کلیک های طولانی " نوع دیگری از تعامل است که موتورهای جستجو می تواند اندازه گیری کنند و از آن ها برای ارزیابی ارزش نسبی محتوا استفاده کنند.
حرکات اجتماعی مانند درج نظرات، به اشتراک گذاری و لایک کردن نشان دهنده راه های دیگری از تعامل است که توسط موتور های جست و جو اندازه گیری می شوند.
موتورهای جست و جو معمولا معیارهای تعامل را مورد استفاده قرار می دهند، مخصوصا معیلار هایی که در بالا ذکر شد. با این حال، ما معتقدیم که تعامل ها اندازه گیری شده و برای نتایج جستجو مورد استفاده قرار می گیرند.

سابقه

از آنجا که موتورهای جستجو دائما وب سایت شما را بازدید می کنند، می توانند احساس کنند که چه چیزی در وب سایت شما "طبیعی" است و چگونه در طول زمان رفتار کرده اید.
برای مثال، آیا سایت هایی که مورد قبول موتورهای جست و جو نیستند “ bad neighborhoods “ به طور ناگهانی و به مقدار زیاد به شما پیوند دادند؟ آیا مطالب خود را در مورد موضوعی که به طور معمول پوشش داده نشده است منتشر می کنید؟ چنین چیزهایی می تواند زنگ خطری برای وب سایت شما باشد.
یک سایت با سابقه نقض دستورالعمل و گرفتن مجازات چندگانه ممکن است برای رسیدن به جایگاه اولیه و قرار گرفتن در لیست جست و جو راه دشواری را در پیش داشته باشد.

در نهایت، یک وب سایت مسن تر که مدت زیادی از تاسیس آن میگذرد ممکن است موفقیت بیشتری داشته باشد، در حالی که ممکن است یک سایت جدید مجبور باشد برای رتبه بندی، هفته ها، ماه ها یا حتی بیشتر زحمت بکشد تا بتواند جایگاه مناسبی را لیست های جست و جو کسب کند.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/12/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.